ІННОВАЦІЙНІ ФОРМИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ КУРАТОРА

Про матеріал
Основною метою є використання інноваційних технологій у роботі куратора, спрямованих на розвиток особистості студента, проектування і становлення унікального образу його життєдіяльності, зацікавленості кожного студента у виявленні свого життєвого досвіду, прояву своєї індивідуальності.
Перегляд файлу

ІННОВАЦІЙНІ ФОРМИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ КУРАТОРА

 

Дуденко Юлія Василівна

Чернігівський промислово – економічний коледж Київського національного університету технологій та дизайну

Shyllgga-jja@ukr.net

 

 

На сьогодні головним завданням є саме створення умов для формування творчої компетентної особистості, здатної реалізувати свій потенціал у суспільстві. Тому актуальним є перехід до особистісно орієнтованого навчання й виховання, впровадження більш нових та ефективних педагогічних технологій, інноваційних й інтерактивних методів виховання [1].

Основною метою є використання інноваційних технологій у роботі куратора, спрямованих на розвиток особистості студента, проектування і становлення унікального образу його життєдіяльності, зацікавленості кожного студента у виявленні свого життєвого досвіду, прояву своєї індивідуальності.

Поряд із традиційними методами я широко почала використовувати інноваційні, які активізують енергію студентів та направляють її в потрібне русло.

Інноваційні методи роботи, створюють умови для розвитку і саморозвитку особистості студента. Тому, нагальною постає потреба широкого упровадження інновацій у виховний процес.

Під інноваціями у вихованні розуміють процес створення, поширення нових засобів (нововведень) для роз’яснення тих педагогічних проблем, які досі вирішувались по – іншому, а також результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних розв’язань різноманітних педагогічних проблем: оригінальні виховні ідеї, нові виховні технології, форми і методи виховання [2].

На мою думку,  успіх виховного процесу залежить від взаємин між викладачем та студентом, які мають будуватися на основі співдружності, співпраці та ділового партнерства.

Потрібно підвищувати результативність виховання шляхом удосконалення традиційних форм роботи, пошуку нових систем виховання.

У своїй діяльності використовую різноманітні інноваційні форми виховної діяльності:  

  •                  літературно-музична композиція – намагаюся подавати інформацію не в лекційній, розповідній манері, а з допомогою виразних сценічних прийомів.

З виховних годин «Україна суверенна і незалежна демократична держава» і «Торгівля людьми  - грубе порушення прав громадянина» слова Лесі Українки і Катерини Мирончак звучали за допомогою сценічних прийомів:

Леся Українка

Гляньте, яка Україна чарівна,

Гарна, немовби казкова царівна!

Гори, гаї, голубі небеса –

Глибина, бентежна, велична краса!

 

Катерина Мирончак

Людина - це товар за бартер й гроші.

За гривню, рубель, долар, євро, єн...

Паразитують люди як ті воші –

Такий собі в суспільстві "мертвий ген.

- тематична дискотека – це розважальний захід пізнавально профілактичного спрямування, для отримання «вхідного квитка» на дискотеку потрібно  дати відповіді на питання.

Тематична дискотека у групі була пов’язана з виховною годиною: «Булінг у студентському середовищі: причини, наслідки та шляхи його подолання», звучали питання: Як ви вважаєте що ж таке булінг? З яким явищем іще пов’язана така ситуація?

 - гра станціями - пропонується рухатися від «станції» до «станції» і зупиняючись продовжувати речення, отримувати чи демонструвати свої знання, набувати чи демонструвати певні навички.

Одна з виховних годин проходила у вигляді гри станціями  (Пропонується продовжити  речення) «Торгівля людьми – це ….», «Хто може стати жертвою торгівлі людьми?»

 - у вигляді фокусів:

Ви бачите на столі стоять шість склянок. Перші три склянки наповнені водою, а інші три – пусті. Потрібно зробити так, щоб повні і пусті склянки чергувалися, однак можна брати в руки лише одну склянку. (Відповідь: воду з другої склянки перелити у п’яту).

Я даю вам дві монети: 5 копійок і 2 копійки. Одну монету ви берете у ліву руку, а іншу – у праву. Потім потрібно відгадати, яка монета в якій руці лежить після того, як потрібно зробити кілька арифметичних дій: число копійок у правій руці помножте на 5, число копійок у лівій руці помножте на 2, додайте отримані числа і скажіть мені результат. (Якщо число парне – то 5 коп. лежить лівій руці, а якщо – непарне, то – у правій).

 -   під час дистанційного навчання виховна година «Карантин – це не канікули»  пройшла у вигляді флешмоба - масова акція, організована через Телеграм , а також у вигляді виготовлених буклетів.

- ще більш цікаво пройшла виховна година «Як ви виконуєте умови карантину» у вигляді проекту    це було самостійне дослідження студентів протягом одного тижня, наприкінці якого вони надавали певний результат через Телеграм.

- з групою проходили тренінги про толерантність, ввічливість, товаришування.

- виховні години проводилися у вигляді челенджеру.

Виховна робота у нашій групі – цікава та різноманітна, поєднує в собі традиційні форми роботи куратора. Використання різноманітних форм роботи зі студентами на класних годинах сприяють згуртованості колективу, розвитку позитивного відношення один до одного.

 

  1.                 Гриньова М. В. Педагогічні технології : теорія та практика : навч.- метод. посіб. / М. В. Гриньова. – Полтава : АСМІ, 2006.

2 Сафіулін В. І. Інноваційний пошук нових технологій навчання : навч. посіб./ В. І. Свфіулін. – Київ : Логос, 2004.

 

docx
Додано
9 вересня 2020
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку