Головною метою заходу є формування позитивного психологічного клімату в колективі, подолання депресивних станів та почуття дискомфорту у дітей, розвиток психічно здорової, гармонійної особистості
Інсценізована година здоров’ я
«Скажемо депресії – ні!»
(авторський сценарій)
Інсценізована година здоров’ я
(авторський сценарій)
«Скажемо депресії – ні!»
Мета: Головною метою заходу є формування позитивного психологічного клімату в колективі, подолання депресивних станів та почуття дискомфорту
у дітей, розвиток психічно здорової, гармонійної особистості.
Актуальність: Останнім часом у суспільстві виникла проблема підліткового суїциду.Суїцид є другою причиною смертей 15-19-річних підлітків, поступаючись лише автокатастрофам. Одна з головних причин суїциду — депресія, кількість випадків якої у підлітків зросла, насамперед серед дівчат. Депресія, яка дуже часто лишається непоміченою дорослими. Діти шукають тих, хто буде їх розуміти і підтримувати у почуттях. Так вони можуть потрапити до тенет фальшивих «друзів», а саме вступити у соцмережах до груп, які доводять дітей до самогубства ( «Синій кит», «Тихий дім»). А тому педагогам необхідно проводити заходи, направлені на формування позитивного емоційного клімату, подолання депресивних станів, розвивати психічно здорову людину.
Обладнання: Листи А-4, фломастери, магнітна дошка, магніти, музичні записи, презентація «Скажемо депресії – ні!».
Поради: годину здоров’я можна провести як колективний захід для учнів 7-11 класів, запросіть батьків, шкільного психолога, учителів, які підготують невеликі виступи з власного досвіду, розкажуть свої життєві ситуації з даної проблеми ( погодьте це заздалегідь). Проведіть підготовчу роботу з дітьми: інсценування, танець Депресії, пісні, презентація, яка супроводжує захід.
( Використайте фото здорового способу життя вашого класу, школи).
Ведучий 1:
У народі говорять: у здоровому тілі – здоровий дух. Проте часто ми бачимо людей, які відрізняються завидним фізичним здоров’ям, але в яких немає злагоди з собою. Це виражається у дратівливості, нервозності, депресійних станах.
Ведучий 2:
Психічне здоров’ я людини – ось одна з головних проблем сьогодення! До речі, 10 жовтня відзначають Всесвітній день психічного здоров’я.
Друзі, які ж ознаки психічно здорової людини?
Пропоную вам намалювати, як на вашу думку виглядає така людина.
(Звучить музика, діти на листках малюють, а потім демонструють, коментуючи малюнок. Вивішують на магнітну дошку).
Ведучий 1: Отже, завдяки вашим малюнкам, я можу сказати, що психічно здорова людина – це:
( виходять діти під музику)
1 дитина: Людина реально оцінює те, що відбувається навколо .
2 дитина: Сприймає людей та життєві ситуації такими, якими вони є насправді, без перебільшення і прикрас.
3 дитина: Психічно здорова людина не звинувачує себе й інших у помилках, а просто робить відповідні адекватні висновки та коригує свою поведінку на майбутнє.
4 дитина: Вона не боїться самотності, яка інколи потрібна для корисних усвідомлень
5 дитина: Є незалежною та самостійно приймає рішення!
Інсценізація
Під бадьору музику виходять діти. У їхніх руках речі, які демонструють стан, про який говорить ведучий.
Ведучий 2:
У житті кожної людини відбувається безліч подій:
Радісних:
Перший учень з книжкою: Улюблена робота!
Юнак і дівчина( пара виходить із м’якою іграшкою серцем): Взаємне кохання!
Третій учень із лялькою-немовлям: Народження дитини!
Четвертий учень з тортом: Спілкування з друзями !
Дівчинка у капелюсі та юнак із валізою: Цікавий відпочинок та подорожі!
Ведучий 2:
Та не дуже радісних ( музика змінюється на сумну)
Перший учень із шарфом навколо шиї: Хвороба.
Пара ( розірване паперове серце) : Невзаємне кохання та розлучення.
Третій: Сімейні конфлікти.
Четвертий: Непорозуміння з друзями.
П’ятий: Втрата роботи.
Виходить дівчина, яка грає Депресію.
Депресія: Тоді приходить вона, Депресія. ( Під музику дівчина виконує танець, який демонструє сумний песимістичний настрій).
Ведучий 1:
Депресія – один із головних ворогів психічного здоров’я людини. Вона підкрадається підступно і тихо, проте вражає нахабно, паралізуючи весь людський організм.
Під музичний супровід інсценізація.
Сценка « Сім’ я» ( музичний супровід)
Чоловік заходить до кімнати.
Дружина: Привіт, любий! Ти вже повернувся з роботи? Чому мовчиш?
Чоловік: Не чіпай! Нічим не допоможеш!
Дружина: Щось сталося?
Чоловік: Я втратив роботу! Я – повний невдаха! І що ти на це скажеш? Півроку я шукав роботу, знайшов. І ось потрапив під скорочення! Я не зміг довести свою спроможність працювати, я – повний кретин!
Дружина: Не картай себе, адже у тебе є я, і ти мені потрібен , разом ми справимося!
Музика , змінюються герої.
Сценка « Син і мати» ( музичний супровід)
Мати: Сину, як справи в університеті? Ти завжди радував мене, то чим похвалишся?
Син: Мамо, я не виправдав твоїх надій. Ти раділа за мене, а тепер будеш соромитися.
Мати: Не розумію….
Син: (роздратовано) А що тут розуміти?! Не виправдав надій і все! Краще було мені не народжуватися! Я не виграв грант на закордонне стажування. Не можу в очі дивитися тобі, соромно. Певно, я бовдур!
Мати: Не смій так говорити, чуєш! Ти для мене завжди залишаєшся найкращим сином! Найкращим! І завжди розраховуй на нашу з батьком підтримку.
Сценка «Невзаємне кохання» (музичний супровід, пісня «Відпусти» гр. «Океан Ельзи»)
Подруги.
Вона: Він не кохає мене! Сьогодні навіть не подивився в мою сторону. А я так вірила, вірила, що нарешті знайшла людину, якій я потрібна.
Подруга: Ну не сумуй. Завтра поговорите, а сьогодні пішли краще розважимося.
Вона: Так, він мене не кохає, він вбив мою надію. Тепер нікому не повірю, бо кожен може зрадити. Жити не хочу!
Подруга: Зупинись! Не говори дурниць! У тебе є сім’я, для якої ти найдорожча людина, друзі, які цінують тебе. Ти потрібна цьому світу!
( під музику)
Діти по черзі :
1. Зупинись! Той, хто розчарувався у власних силах, хто зневірився і думає, що життя скінчилося.
4. Пам’ ятай, ти потрібен цьому світові, тобі багато що треба зробити:
1. Закінчити школу і продовжити навчання далі!
2. Знайти нових друзів!
3. Отримати цікаву професію, улюблену роботу!
4. Подорожувати різними країнами світу!
5. Вивчити декілька іноземних мов!
6.Посадити свою найкращу квітку у житті!
1. Закохатися до нестями!
2. Прочитати безліч чудових книг!
3. Подивитися море класних кінофільмів!
4. Послухати суперову музику на концерті Славка Вакарчука.
5. І просто пам’ ятати, що ( разом) все буде добре!!!
( співають пісню «Все буде добре» )
Ведучий 2: Якщо ви незадоволені і хочете щось змінити своєму житті, змінюйте! Для цього: (під музику по черзі виходять діти)
( Виходить дівчинка у спортивному одязі з гімнастичним кругом):
1. Займіться активними видами спорту!
(Дівчинка, дивиться в люстерко, з яскравим шаликом):
2. Змініть свій імідж: зробіть нову зачіску, купіть новий костюм, яскраву сукню. Переверніть своє життя з ніг на голову, а точніше з голови на ноги!
( Юнак в окулярах для підводного плавання):
3. Заведіть нове хобі: малюнки на фруктах, вишивка бісером, підводні екскурсії – все, що завгодно, аби це приносило задоволення!
(Дівчинка зі скакалкою):
4.Запишіться в студію танців, відвідуйте фітнес зал, або просто пострибайте зі скакалкою!
(Юнак з кошиком, м’ячем):
5. Влаштуйте з друзями пікнік на природі, пізнайте гармонію єдності з нею!
(Дівчинка з фотоапаратом):
6. Купіть квиток у місто, яке ви мріяли відвідати і при цьому не забудьте взяти з собою фотоапарат! Буде що згадати і показати друзям !
Всі: Не варто жити в пітьмі відчаю!!!
(Виступи учителів, психолога, батьків)
Ведучий 1: Пам’ ятайте, що варто піклуватися не тільки про здорове тіло, а й про здоровий дух, про своє психічне здоров’ я!
Тож геть відчай!
Ведучий 2: Геть страх!
Ведучий 1: Геть тривогу і невпевненість !
Ведучий 2: Так – віра в себе!
Ведучий 1: Так – надія на краще!
Ведучий 2: Так – любов до людей і світу, в якому ти живеш!
(пісня «Все буде добре»)
Список використаних джерел
1. Древицька О. Про психологічне насилля над дітьми. / - ( Психолог №3-4, січень, 2004).
1