Інструкція до практичної роботи. "Визначення прискорення вільного падіння за допомогою маятника"

Про матеріал
Розділ: "Коливання та хвилі". Інструкція до практичної роботи. "Визначення прискорення вільного падіння за допомогою маятника"
Перегляд файлу

Фізичний практикум

Практична робота: «Визначення прискорення вільного падіння за допомогою маятника»

Мета: визначити прискорення вільного падіння за допомогою математичного маятника.

Обладнання: штатив з муфтою і кільцем; маятник (невеликий вантаж на довгій нерозтяжній нитці); штатив; секундомір; вимірна лінійка з ціною поділки 5 мм/под.

 

Теоретичні відомості

Математичний маятник – тіло невеликих розмірів, підвішене на нерозтяжній нитці, маса якої мізерно мала порівняно з масою тіла.

Період – мінімальний проміжок часу, через який відбувається повторний рух тіла.                                         

             (час одного коливання)

Період коливань математичного маятника визначається за формулою Т = 2π, де  - довжина нитки маятника, – прискорення вільного падіння. З іншого боку, період коливань можна визначити як відношення часу , протягом якого відбувалися коливання, до їх кількості N: .

 

Хід роботи

  1.          Поставте штатив в якому закріплений маятник на краю стола.
  2. Зафіксуйте довжину  нитки .  Відхиліть маятник  на невеликий кут (5 - 10) і без поштовху відпустіть.
  3. Пропустіть декілька коливань, а потім за допомогою секундоміра визначте час t1, за який маятник здійснює N = 20 повних коливань.
  4.          Період коливань розрахуйте за формулою: .
  5.          Повторіть дослід ще двічі для іншої довжини нитки.
  6. Для довжин та виміряйте секундоміром час (t2 та t3 ) N = 20 коливань. Обчисліть період коливань T2 і T3 за формулами: ; .
  7. Розрахуйте значення прискорення вільного падіння для трьох дослідів за формулою: .
  8.          Розрахуйте середнє значення прискорення вільного падіння за формулою:
  9.          Результати вимірювань та обчислень занесіть у таблицю.

Виконання роботи

 

№ досліду

l, м

N

t, c

Т, c

g, м/с2

g сер, м/с2

1

0,6

20

33,06

1,653

8,66

 

2

0,5

20

 

 

 

3

0,4

20

 

 

 

 

  1.     Порівняйте отримане значення gсер з величиною g = 9,8 м/с2.
  2.     Зробіть висновки з роботи.

Обчислення:

Зразок обчислення для досліду № 1:

                      1) ;

;

Обчислення для дослідів № 2 і № 3 аналогічно

2) …;  ;

3) …;  ;

                            gсер = (g+ g+ g)/3=

Висновки:

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Zinchenko Ludmila Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ирьянова-Якова Татьяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 11 клас (Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф.)
До уроку
Лабораторна робота № 4. Виготовлення маятника і визначення періоду його коливань
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
23141
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку