Інтегроване заняття "Будова волосся"

Про матеріал
Матеріали проведеного інтегрованого заняття на тему "Будова волосся". Інтегруються такі дисципліни - біологія та технологія перукарських робіт
Перегляд файлу

УСПАДКУВАННЯ ОЗНАК У ЛЮДИНИ/БУДОВА ВОЛОССЯ ЛЮДИНИ

ТИП: ПОВІДОМЛЕННЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ     ГРУПА: ПМ11

ФОРМА: КОМБІНОВАНЕ ЗАНЯТТЯ  (ІНТЕГРОВАНЕ)           ДАТА: 27.02.2019 р.

  1. Привітання, вияв відсутніх.

 

  1. Перевірка домашнього задання:
  • Що таке «каріотип»?
  • Які особливості каріотипу людини?
  • Які методи використовують для дослідження спадковості людини?

 

  1. Повідомлення теми та цілі заняття: тема - успадкування ознак у людини;

навчити розрізняти типи успадкування ознак у людини, використовуючи метод родоводів та задачі

Особливості людини як об’єкта генетичних досліджень?

  1. Актуальність теми: наскільки тема для вас є актуальною. 1 – ні, 2 – так, 3 – не знаю  (повторити вправу вкінці заняття).

 

 

Основна частина заняття

Інтеграція з дисципліною «Технологія перукарських робіт»

  • Що таке волосся?
  • Який білок входить до складу волосини та забезпечує міцність волосся?
  • Які функції виконує волосся?
  • У волосині розрізняють кореневу частину і стержень. Хто може сказати що це за частини?
  • Якщо зробити поперечний розріз волосини, то можна побачити три шари. Які?

Пояснення нового матеріалу

Успадкування ознак

  • МОНОГЕННЕ (форма волосся)
  • ПОЛІГЕННЕ  (колір волосся)

Типи успадкування ознак у людини:

  • Домінантне
  • Рецесивне
  • Аутосомне
  • Зчеплене зі статтю

 

Як визначити тип успадкування ознак у людини?

Використовуємо метод складання родоводів

 

Якими способами можна змінити ознаки волосся?

  • Колір волосся (фарбування, мілірування, колорування)
  • Форма волосся (завивка, вирівнювання, кератинування)

 

  1. Закріплення знань: розв’язування задач на успадкування ознаки

 

 

  1. Підведення підсумків

 

 

  1. Домашнє завдання – скласти родовід членів своєї родини за вибраною ознакою та визначити тип успадкування цієї ознаки (ознака на вибір, особливість). Опрацювати §43.

 

 

  1. Рефлексія. наскільки тема для вас є актуальною. 1 – ні, 2 – так, 3 – не знаю
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЧОЛОВІЧА СТАТЬІДІОГРАМА ЛЮДИНИЖІНОЧА СТАТЬ

Номер слайду 2

Які методи використовують для дослідження спадковості людини?

Номер слайду 3

Особливості людини як об’єкта генетичних досліджень https://learningapps.org/watch?v=pkcb1k9et19

Номер слайду 4

УСПАДКУВАННЯ ОЗНАК У ЛЮДИНИГРУПА ПМ11 БІОЛОГІЯ І ЕКОЛОГІЯ Нападій Т. С.

Номер слайду 5

НАСКІЛЬКИ ТЕМА ДЛЯ ВАС Є АКТУАЛЬНОЮТАКНІНЕ ЗНАЮ

Номер слайду 6

ВОЛОССЯ

Номер слайду 7

Номер слайду 8

ДОВГЕЩЕТИНИСТЕПУШКОВЕ

Номер слайду 9

100 000 волосин

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Приблизний хімічний склад здорового волосся15% води6% ліпідів1% пігментів78% білків

Номер слайду 12

ФУНКЦІЇ ВОЛОССЯ

Номер слайду 13

ФАЗИ РОЗВИТКУ ВОЛОССЯ

Номер слайду 14

https://learningapps.org/watch?v=pcg1z3b2k19

Номер слайду 15

кератинмакрофібриламікрофібрилакортекскутикулаендокутикулаекзокутикулаепікутикула https://learningapps.org/watch?v=pqy9ne7ic19

Номер слайду 16

ЛАМКЕ ВОЛОССЯпосіченеламкездорове. Як зберегти?5 порад. Д/З

Номер слайду 17

УСПАДКУВАННЯ ОЗНАК У ЛЮДИНИце передача генетичної інформації на рівні клітин чи цілісного організму від батьків дітям або від предків нащадкам. МОНОГЕННЕПОЛІГЕННЕ§ 43. УСПАДКУВАННЯ ОЗНАК У ЛЮДИНИст. 168

Номер слайду 18

{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}КІЛЬКІСТЬ ДОМІНАНТНИХ АЛЕЛІВКІЛЬКІСТЬ РЕЦЕСИВНИХ АЛЕЛІВКОЛІР ВОЛОССЯ80 ЧОРНЕ 71 ТЕМНО-КОРИЧНЕВЕ62 ТЕМНО-КАШТАНОВЕ53 КАШТАНОВЕ44 РУСЯВЕ35 СВІТЛО-РУСЕ26 БЛОНДИН17 ДУЖЕ СВІТЛИЙ БЛОНДИН08 БІЛЕ

Номер слайду 19

ОСНОВНІ ТИПИ УСПАДКУВАННЯ ОЗНАК У ЛЮДИНИДОМІНАНТНЕРЕЦЕСИВНЕАУТОСОМНЕЗЧЕПЛЕНЕ ЗІ СТАТТЮаутосомно-домінантнийаутосомно-рецесивнийзчеплений зі статтю домінантнийзчеплений зі статтю рецесивний

Номер слайду 20

Як визначити тип успадкування ознаки в людини?МЕТОД РОДОВОДІВ

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

1. Створіть схему родоводу за умовою задачі. «Пробанд – дівчинка, яка має кучеряве волосся. Брат і сестра її – мають пряме волосся. Мати дівчинки також має кучеряве волосся, а батько – ні. У матері дівчинки два брати, один із них – з кучерявим волоссям, другий – ні. Бабуся пробанда за материнською лінією – з кучерявим волоссям, а дід – ні». Які генотипи усіх членів сім’ї? Визначте характер успадкування ознаки.

Номер слайду 27

Д/ЗСкласти родовід членів своєї родини за вибраною ознакою та визначити тип успадкування цієї ознаки (ознака на вибір, особливість)

Номер слайду 28

Чоловік і жінка з темним волоссям є гетерозиготами. Яка ймовірність, що їхня перша дитина теж буде темноволосою? Темне волосся – домінантна ознака, світле волосся – рецесивна ознака

Номер слайду 29

У людини кучеряве волосся є домінантною ознакою, пряме волосся – рецесивна ознака. Гетерозиготи за вказаною ознакою мають хвилясте волосся. Визначити фенотип дітей, якщо їхні батьки мали хвилясте волосся?

Номер слайду 30

Чоловік і його дружина з нормальною пігментацією шкіри гетерозиготні за геном альбінізму. Яка ймовірність, що їхня перша дитина буде альбіносом? Домінантною ознакою є нормальна пігментація, а відсутність пігментації (альбінізм) – рецесивна ознака.

Номер слайду 31

У людини біле пасмо волосся і карі очі є домінантними ознаками, а відсутність білого пасма і сірі очі – рецесивні ознаки. Кароокий юнак без білого пасма одружився з сіроокою дівчиною, яка мала біле пасмо і була гетерозиготною за цією ознакою. У матері юнака були сірі очі. Які за фенотипом можуть бути їхні діти?

Номер слайду 32

Темноволосий чоловік, який страждає на мігрень, одружився з темноволосою (гомозиготною за цією ознакою) дівчиною, яка не мала зазначеної хвороби. Батько юнака був світловолосим і не хворів на мігрень. Яка ймовірність захворювання їхніх дітей на мігрень? Темний колір волосся і захворювання на мігрень — домінантні ознаки.

Номер слайду 33

ОПРАЦЮВАТИ §43

Номер слайду 34

НАСКІЛЬКИ ТЕМА ДЛЯ ВАС Є АКТУАЛЬНОЮТАКНІНЕ ЗНАЮ

Перегляд файлу

УСПАДКУВАННЯ ОЗНАК У ЛЮДИНИ/БУДОВА ВОЛОССЯ ЛЮДИНИ

ТИП: ПОВІДОМЛЕННЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ                                            ГРУПА: ПМ11

ФОРМА: ІНТЕГРОВАНЕ ЗАНЯТТЯ  (Біологія/Технологія перукарських робіт)           ДАТА: 27.02.2019 р.

Рівень мислення/навчального результату студентів

Питання

Спосіб досягнення навчальних цілей

Здобуття знань (інформації)

Що таке «каріотип»?

Які методи використовують для дослідження спадковості людини?

Що таке волосся?

Який білок входить до складу волосся?

Які функції виконує волосся?

Дати визначення

Назвати

 

Дати визначення

Назвати

Перелічити

Розуміння інформації

Які особливості каріотипу людини?

Описати каріотип людини, розпізнати статеву пару хромосом та написати хромосомні формули каріотипу жінки й чоловіка

Використання, застосування інформації

Особливості людини як об’єкта генетичних досліджень

 

 

 

 

 

Будова волосини та її стрижня

 

 

 

 

Визначення типів успадкування ознак у людини

 

У людини кучеряве волосся є домінантною ознакою, пряме волосся – рецесивна ознака. Гетерозиготи за вказаною ознакою мають хвилясте волосся. Визначити фенотип дітей, якщо їхні батьки мали хвилясте волосся?

Розділити зошит на 2 частини, зліва поклеїти негативні сторони людини як об’єкта генетичних досліджень, а з права – позитивні

 

Виконати вправи на інтерактивній дошці (позначити основні складові волосини та стрижня)

 

Створити схему родоводу за поданою умовою задачі

 

Розв’язати задачу

Аналіз

Що спільного між аутосомно-домінантним та аутосомно-рецесивними типами успадкування?

Встановити основні відмінності

Проаналізувати  створену схему родоводу

Синтез

Які генотипи усіх членів сім’ї? Визначте характер успадкування ознаки

Скласти схему родоводу

Оцінювання

Догляд за волоссям

(оцінити стан волосся подруги)

Запропонувати рекомендації по догляду за волоссям

 

zip
Додано
16 травня 2019
Переглядів
2969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку