Інтегроване заняття з логіко - математичного розвитку
для дітей середнього дошкільного віку. Вихователь: Точіліна Н.М.
Тема: «До лісу ми підемо, звірів ми зустрінемо»
Мети: закріпити знання дітей про числовий ряд від 1 до 5, кількісну лічбу і порядкову лічбу в межах 5, називати числа по порядку. Розрізняти рівність і нерівність групи предметів за їх кількістю, рахувати в межах 5 та співвідносити кількість кружечків з відповідною цифрою.
Удосконалювати навички лічби.
Формувати вміння розрізняти і називати відрізки доби: ранок, день, вечір,ніч.
Закріплювати знання про площинні геометричні фігури. Формувати вміння складати тварин зі знайомих геометричних фігур, розвивати образне мислення, дрібну моторику, увагу. Закріплювати знання про колір, правила поведінки в лісі, відгадувати загадки.
Розвивати уяву, логічне мислення, художньо - естетичний смак. Виховувати дисциплінованість та посидючість, здатність розмірковувати. Матеріали: демонстративний: картина автобус, бочка, стільчики з цифрами, ілюстрація лісу, 2 ялинки, площинні силуети птахів(4 синички, 5 снігурів), цифри від 1 до 5, кубик з цифрами площинні, снігові кульки, іграшки (лисичка, вовк, заєць, сова).
Роздатковий : квітки – цифри, геометричні фігури, кружечки 4 кольорів, цифри + картинки з кружечками, набор геометричних фігур для д/гри «зроби за зразком».
Хід заняття. Вихователь запрошує дітей стати у коло.
Вихователь: - Нумо в коло всі ставайте, Друзів щиро привітайте
І про усмішку подбайте
Привітайтеся з гостями Усмішку їм подаруйте.
Ну, а зараз не баріться
Із думками всі зберіться До нас заняття вже прийшло І завдання принесло.
Вихователь - Діти, я вас запрошую в цікаву подорож до зимового лісу, де нас чекають різні несподіванки та відкриття. А відправимося ми в подорож ось на цьому автобусі. Але щоб сісти в автобус нам потрібні квитки. Я вам роздам квитки, а ви будьте уважні, треба зайняти місця, відповідно своєму квитку, зверніть увагу і на кольори цифр.
(діти займають місця, вибирають водія)
- Яка в тебе цифра на квитку?(3)
- Яке ти займаєш місце? (третє)
- На якому місці ти сидиш? (на першому)
- Яка цифра у тебе на квитку? (1)
- Молодці, а тепер можемо. (грає пісня «Колеса автобуса крутяться») - Повернули праворуч (праву руку в сторону) - Їдемо прямо.
- Повернули ліворуч (ліву руку в сторону)
- Ось ми і приїхали, виходьте, квитки покладіть у кошик, вони нам ще будуть потрібні. (вихователь звертає увагу на ілюстрацію зимового лісу)
- Що ми бачимо на малюнку?
- Яка пора року зображена?
- Назвіть які дерева ростуть в лісі? (ялинки, сосни)
- Порахуйте скільки ялинок? (5) - Скільки сосен? (3)
- Яких дерев більше?
- А тепер зверніть увагу на ці ялиночки. (біля ілюстрації зимового лісу стоять дві штуки ялинки на яких сидять пташки) - Скільки ялинок?
- Хто сидить на ялинці? (птахи)
- Назвіть птахів? (синички, снігурі)
- Порахуйте снігурів? (5)
- Порахуйте синичок? (4) - Яких пташок більше? Яких менше?
- На скільки?
- Діти, ми вже прийшли в ліс, а як труба себе поводити?
- Вірно тихо, щоб не сполохати мешканців лісу.
- А яких звірів можна зустріти в лісі взимку?
- А які звірі сплять взимку?
- А ви хочете зустрітися з лісовими мешканцями? Тоді слухайте загадку:
Втемнімлісіпроживає,
Довгийхвістпухнастиймає,
Їйнамісцінесидиться,
Якзовутьїї(лисичка)
- А ось і відгадка з’явилася. І лисичка хоче погратися з вами, ось з цим незвичайним кубиком, на якому зображені цифри.
Гра «Кубик лови, цифру назви»
(Діти стають у коло, вихователь по черзі кидає кубик, а діти називають цифру, яка до них повернулася)
Вихователь – Гарно ми пограли, лисичка буде відпочивати біля ялинки, а ми слухаємо загадку.
Сірий,ікластий,
Хочевівцювкрасти.(вовк)
- Вовк хоче з вами погратися в гру «Підбери пару»
- Ви отримуєте картинки, у одних будуть зображені цифри, а в інших кружечки, до кожної цифри потрібно підібрати відповідну кількість кружечків. Знаходьте свою пару і звертайте увагу на колір цифри і кружечків. (перевірка пар, пояснення дітей, чому вони так стали)
- А тепер побудуйте порядковий ряд з чисел, і з кружечків. (діти сідають по порядку)
- Молодці, продовжуємо подорож і слухаємо загадку:
Вліткумедомласував, Досхочумалинимав. Аяквпавглибокийсніг, Позіхнувіспатиліг.
Бачивчинебачивсни, Апроспаваждовесни.(ведмідь) - А де спить взимку ведмідь?
- А чому ведмідь не з’явився? (вихователь показує ілюстрації де спить ведмідь)
- Ведмідь спить, але завдання він нам приготував. (вихователь показує діжку з медом). Давайте тихо сядемо на килимок, будемо тихенько сидіти, щоб ведмедика не розбудити.
- Ой, що ж так у діжці? Може мед? (відкриває і дивиться) ой ні, це не мед, а що ж так, ви повинні відгадати (діти по черзі дістають з діжки геометричні фігури і називають їх).
- Молодці, ведмедик будить задоволений, ви знаєте всі геометричні фігури, він залишається в лісі, а ми слухаємо наступну загадку. Неходжуя,аскакаю, бонерівніногимаю, черезполенавмання, перегнавбияконя(Заєць)
- Вірно (з’являється зайчик), він дуже любить стрибати, і ми з вами станемо зайчиками і пострибаємо, ось по цих сніговим кульках на яких написані цифри, стрибати треба у певному порядку, дивіться на цифри і стрибаємо.(діти стрибають по кульках від 1 до 5 і сідають за столи)
- Ой діти, поки ви стрибали, то сову злякали, вона з ялинки злетіла і до нас прилетіла. І вона вам теж приготували завдання, вона хоче дізнатися чи знаєте ви частини доби?
- В яку частину доби спить сова?(на столах лежать кружки 4 кольорів) - Давайте пригадаємо, яким кольором ми позначаємо частини доби.
- Ранок – жовтий, день - червоним, вечір – синій, ніч - чорним.
- А тепер слухайте завдання і показуйте відповідний колір.
1. Сонечко яскраво встало.
Півні гучно заспівали, діти прокидаються.
У садок збираються. (ранок)
2. Ясно на небі сонечко сяє Скажіть – но , діти
Коли це буває? (день)
3. В небі зірочки горять, пташки сплять, і рибки сплять. (ніч)
4. Мати сина колихала та колискову співала. (вечір)
- В якому порядку виходять до людей частини доби?
- Молодці, частини доби ви знаєте, а сова приготувала вам ще гру «Виклади за зразком»
- Викласти треба мешканців лісу, яких ви зустріли в лісі. (діти викладають з геометричних фігур тварин зайчика, вовка, лисички, ведмідь. Сова перевіряє, діти відповідають з яких геометричних фігур вони викладали звірів).
- А тепер нам час повертатися в дитячий садок і сова полетіла до ялинки.
- Підійшли всі до мене, взяли квитки, сіли на місця і поїхали.
(звучить пісня «Колеса автобуса крутяться»).
- Ось ми і приїхали в наш садочок.
Підсумок. – Де ми з вами подорожували?
- Які завдання, ігри вам більше сподобалося?
- І ви молодці гарно грали, працювали, відповідали.