Інтегроване заняття для дітей старшого дощкільного віку "В музеї скарбів"

Про матеріал
Інтегроване заняття з природи та художньо - продуктивної діяльності сприяє збагаченню знань дітей про корисні копалини та їх практичне застосування в побуті та народному господарстві, розвиває творчі здібності дітей засобами нетрадиційної техніки ліплення - ліплення з солоного тіста. Виховує бережливе ставлення до природних багатств.
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку « В музеї скарбів»

Мета: розширити знання дітей про корисні копалини, їх властивості та використання людиною; поглибити знання дітей  про сіль та її практичне застосування, збагачувати знання і уявлення про навколишній світ,. Розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес, вміння аналізувати, узагальнювати і робити висновки. Розвивати навички роботи з солоним тістом, застосовувати знайомі елементи ліплення.  Виховувати дбайливе ставлення до природних  скарбів, працьовитість , бажання доводити розпочату справу до кінця, бажання радіти результатам своєї праці і праці товаришів.

 

Обладнання: мультимедійна дошка; предметні картинки, картки-літери, відео слайди корисних копалин; горщик з сіллю; картини із солоного тіста,  картки - умовні позначення корисних копалин , солоне тісто зеленого,  коричневого, жовтого, червоного та синього кольору  на кожну дитину,  дошки для ліплення , формочки для печива, качалки, пензлики, склянки з холодною водою, зразки готових робіт, зубочистки, серветки на кожну дитину.

Хід заняття

Вихователь:

               Доброго ранку, мої малята,

               Дуже рада вас вітати.

               Лінь залишили всі вдома?

               Отже, працюєм, не знаючи втоми.

               Наберем в долоні сміху,

               Кинем всім гостям на втіху.

               І поплескаєм завзято

               Та й почнемо  працювати.

 

  • Діти ,  погляньте  на небо,  як гарно летить поштовий  голуб і , здається

, він до нас з посланням. Цікаво!  Давайте подивимось (розгортає лист).

Я  бачу картинки. За першими літерами картинок потрібно прочитати зашифроване слово.  (Прийом  першої букви).

Сирник -  С

Косинка -  К

Абрикос - А

Ракета -  Р

Булавка -  Б

(вихователь виставляє букви на дошці ).

  • Прочитаємо слово : С К А Р Б

      Вихователь: Чи знаєте ви , діти, що значить слово «скарб»? (відповіді дітей).   СКАРБИ - це  дуже важливі речі і мають велику цінність. Чи чули ви  таке слово » СКАРБНИЦЯ»? Що воно означає?(Варіанти відповідей дітей).

Вихователь: Скарбницею називають те місце, приміщення, де зберігаються скарби. То ж пропоную відправитися в подорож , а подорож буде незвичайна. Ми вирушаємо… в скарбницю,  музей. А я буду вашим екскурсоводом.

 Цікава подорож сьогодні в  нас, 
Збирайся, дітвора,  вже час.
Дивіться, як радіє дітвора.

 Подорожувати нам  пора (лунає музика).

- З давніх- давен люди мріяли  знайти скарб, відшукати велику скриню, наповнену золотом, сріблом, різними коштовностями. Але є і інші скарби, ці скарби приготувала для нас  матінка - земля.

  А ось і наш музей ! Давайте  подивимось, які тут зберігаються скарби?

Діти : Корисні копалини

Вихователь: Наша земля дуже багата на різні скарби. Одні скарби лежать на поверхні Землі, інші приховані на глибині кількох кілометрів.  Усі гірські породи та мінерали, які людина використовує для своїх потреб, називають корисними копалинами. Корисні тому, що приносять користь людям, з їх допомогою виготовляють різноманітні необхідні речі, які створюють затишок, забезпечують безпеку, обігрівають, годують, перевозять, а копалини від слова «копати» . Відкриттям і видобутком корисних копалин займаються спеціальні люди – геологи. Вони знають багато способів, як підняти природні багатства на поверхню.

 «Дидактична гра ».Які корисні копалини вам відомі?» (діти відгадують    і показують  за допомогою умовних символів):

 

  •  У землі лежить, по трубах біжить,

            І машинам дає жить. (Нафта).

  •  Чорне, блискуче, у вогні горить,

            Цілу зиму веселить. (Кам’яне вугілля).

  •   Під землею вогонь горить,

            А  на плиті – обід кипить.(Природний газ).

     -      Майстер для мене вогонь розведе.

            Додасть води, ногами помне.

            Замісить , як тісто,в руках оживу.

            І буду свистіти,і буду поїти,

            Як мене звати, діти?(Глина).

     -    З каменів він утворився,
          Зернятками на світ з’явився:
           Жовтий, червоний, білий
           Або світло-сірий.
           То морський, то – річковий.
           Відгадайте, хто такий! (Пісок)

-  Роблять з мене речовини:

   Фарби, штучнії тканини,

   Ліки і картон, пластмаси,—

   Отже, справжнє я багатство.

   Хоч у болоті народився,

   Але й на полі знадобився,

   Бо я ще й добриво чудове,

   А ще — зігрію я будови,

   Бо й на паливо згоджусь,

   Чи впізнали, як я звусь? (Торф)

  • Корисна, лікувальна,

           Природна,  мінеральна
           Велику силу  маю:

           Корисні речовини розчиняю.(Мінеральна вода)

- Багато гірських порід та мінералів становлять велику цінність і       супроводжують нас на кожному кроці. Чи можемо уявити наше життя без  цих скарбів? (Відповіді дітей).

 — Як люди повинні ставитися до корисних копалин? (Бережливо).

 Правильно, їх поклади в надрах землі не безмежні, вони можуть вичерпатися тому їх слід використовувати економно. 

Дидактична гра »Упізнай корисну копалину»

  • сипкий, складається з піщинок,зустрічається в  кожній будівлі, в цеглині, в вікні  - пісок;
  • тверде, важке, чорного кольору, блищить,  горить,  утворилося з решток давніх деревних рослин; використовується як паливо, фарби , парфуми , ліки – кам’яне вугілля;
  • масляниста густа рідина темного кольору з їдким запахом, виготовляють асфальт, пластмаси, бензин, ліки, тканини - нафта;
  • м’який,  крихкий, темно-коричневого кольору, використовують як паливо, як добриво – торф;
  • безбарвний, легший за повітря, горючий, використовують як природне паливо, для одержання пластмаси та гуми, приготування їжі – природний газ;
  • щільна корисна копалина , що кладається з дрібних частинок, зліплених між собою. може бути чорною, жовтою, білою … При намочуванні стає в’язкою, пластичною,  виготовляють пластилін, цеглу, посуд – глина;

Фізкультхвилинка.

Станем, діти, всі охоче

Всі, хто бути здоровим хоче

Присідаємо до землі -

Будуть сили немалі.

Пострибаємо мерщій -

Хай покинуть втома й  лінь.

Станемо всі дружно в коло

І подивимось навколо.

Вихователь:  А навколо стільки всього цікавого! Сьогодні я  стану екскурсоводом і розкажу багато цікавого про  речовину,  яку ви всі дуже добре знаєте. Але спершу відгадайте таку загадку:

       Білосніжна, наче сніг,

       Додаємо до страв усіх.

       У борщах вона, в супах,

       Разом з перцем на столах. (Сіль).

  • Що ви знаєте про сіль? (Відповіді дітей).

Вихователь: Найпоширеніший мінерал  на землі - кам’яна сіль. Це камінь, тому й називають  сіль  кам’яною. Цей мінерал ще   називають каменем  мудрості тому,  що сіль  виконує дуже важливу функцію -  передає сигнали до мозку. В давнину сіль цінувалася нарівні із золотом, розплачувалися не грошима,  а сіллю.  Утворюється  сіль на місці зниклих морів. Видобувається у шахтах та з води солоних  озер.   Продають  її   в магазинах , але не як камінь, а меленою. А ще в магазинах та  аптеках продається спеціальна морська  сіль. Таку сіль використовують лише  для полоскання горла та для приймання  ванни.

Сіль людині дуже потрібна. Де ж використовують  сіль? 

- у виробництві фарб, соди;
- у виробництві  мила, миючих засобів;
- у кулінарії, для засолювання та консервації;

- для приготування їжі;

- помічниця в домашньому господарстві;

- в медицині.

Вихователь: Від надмірного вживання солодощів люди повнішають, у них псуються зуби, вони частіше хворіють, а надлишок в організмі солі теж може стати причиною захворювань. сприяє затримці в організмі рідини, що небезпечно для тих, хто страждає захворюваннями серця і судин.

Щоб уникнути захворювань серця та інсульту потрібно  споживати  кухонної солі до 5 грамів в день (близько однієї чайної ложки).

А ще за допомогою солі можна виготовити різноманітні картини та  фігурки. Увага на екран! Давайте і ми з вами виготовимо  новорічну прикрасу- ялинку. Для цього нам потрібне солоне тісто. Для приготування  солоного тіста потрібна вода , борошно та сіль. Щоб тісто було різнокольоровим - добавляють барвники. У мене в руках солоне тісто  зеленого та коричневого кольору. Приступаємо до роботи. Беремо щматочок тіста зеленого кольору, а тепер за допомогою качалки розкачаємо тісто рівно,  не тонко,  виріжемо  формочкою фігурку ялинки.  Візьмемо маленький шматочок коричневого тіста, скачаємо ковбаску  і приплюснемо - це стовбур нашої ялинки. Потрібно приклеїти  деталі: змочимо пензликом місце з'єднання водою і акуратно притиснути одну до одної. Потрібно зробити дірочку в тісті зубочисткою, щоб повісити прикрасу. Нашу ялинку  прикрасимо   різнокольоровими кульками. Ось наш виріб готовий. Кладемо  його на рівну поверхню і залишаємо до повного висихання.

Пальчикова гімнастика »Ялинка»

Сніг на гілки покидали.

Срібні кульки і бурульки,

Намистинки , мов краплинки,

Ще й цукерки причепили.

За роботу нас хвалили!.

Самостійна діяльність дітей.
Вихователь: Ось і завершилась наша подорож до музею  скарбів, Бережливе ставлення до корисних копалин – це бережливе ставлення до речей, які з них виготовлені, збудовані, змайстровані. То ж цінуйте це і ніколи не забувайте!

 

 

 

.

 

.

 

1

 

docx
Додано
27 грудня 2020
Переглядів
1246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку