Інтегроване заняття для дітеймолодшої та середньої групи на тему:
«Українці ми маленькі. Вишиванка-вишиваночка»
Підготувала :
Краснєєва О.В.
Програмові завдання: закріпити знання дітей про Україну; формувати шанобливе ставлення до традицій українського народу, зокрема до національного вбрання; вчити дітей відповідати на запитання повними реченнями; вправляти у римуванні, в умінні запамятовувати вірршований текст з допомогою мнемотаблиці, в доборі прикметників до іменників, утворенні пестливих слів; розвивати кмітливість, творчу фантазію; вправляти у прикрашанні одягу готовими елементами української вишивки; Виховувати в дітей глибокі почуття любові до своєї Батьківщини.
Хідзаняття Діти вихователь одягнені в українські національні костюми. Заходять до зали і вітаються:
-Добрий ранок!
Вихователь. Доброго ранку, мої малята,
Дуже рада вас вітати.
Наберем в долоні сміху
Кинем всім гостям на втіху.
Нашорошим наші вуха,
Щоб могли уважно слухать.
І поплескаєм завзято
Та й почнем наше заняття.
– А заняття в нас сьогодні незвичайне і дуже цікаве. Тож послухайте віршш , і здогадатесь про що сьогодні іде мова.
(Вихователь чита вірш по мнемотаблиці)
Вихователь. Сьогодні любі діти, ми з вами поведем розмову про маленьких українців. Про теплий, рідний, любий дім і вишиваночки у нім.
Вихователь (починає): Україна - могутня. А ще яка? Діти продовжують. Наприклад: Україна - калинова, квітуча, зоряна, барвінкова, багата, співуча, барвиста, дружня, мила, дорога, гарна, рідна. Вихователь. - Молодці! Діти, а як називають людей, які живуть на Україні? (українці). А хто ви? (українці). Якою мовою розмовляють українці? (рідною, українською). Діти, що можна сказати про нашу рідну українську мову, яка вона?
(З'являються ляльки - українці, Оленка і Тарасик).
Вихователь. - Діти, подивіться. До нас у гості завітали маленькі українці, Оленка і Тарасик. Давайте з ними привітаємося, скажемо їм «Доброго дня!». (Діти вітаються).
Вихователь. - Давайте запросимо Оленку і Тарасика до себе на заняття. Катрусю, візьми, будь ласка, ляльку-українку до себе. Андрійку, а ти візьми ляльку-українця. Вихователь.
– Хто ти, дівчинко маленька?
Українка я гарненька,
До барвистого віночка–
Вишиваночка-сорочка,
Фартушок і чобітки,
Й різноколірні стрічки...
Вихователь. – Хто ти, хлопчику маленький?
Хлопчик розказує віршик.
Син я України-неньки,
Українцем я зовуся,
Україною горджуся!
Вихователь. - Діти, подивіться на одяг наших українців. Він у них не звичайний, а святковий. Малята, скажіть, будь ласка, у що одягнений наш Тарасик? (сорочка-вишиванка, червоні шаровари, синій пояс, на голові - шапка, на ногах - чоботи). А як ви одягнені, наші хлопчики? Що у вас спільного з одягом Тарасика? (Відповіді дітей) Вихователь. - Діти, а у що одягнена лялечка Оленка? (сорочка-вишиванка, спідниця, фартушок, на голові віночок, на шиї – червоне намисто, на ногах – червоні чобітки) А в що одягнені наші дівчатка? Що у вас спільного з одягом Оленки? (Відповіді дітей)
Вихователь. - Оленка і Тарасик дуже хочуть пограти з нами в цікаву гру.
Дидактична гра «Розшифруй речення»
(Мнемодоріжки)
Вихователь. - Молодці, малята! А зараз ми з вами трішки відпочинемо. Рухлива гра «Передай віночок»
Діти стають у коло. Під веселу українську мелодію передають віночок одне одному. Коли музика зупиняється, дитина, у чиїх руках опинився віночок, виходить на середину і танцює з віночком на голові довільні рухи. Коли це хлопчик, то він вибирає собі дівчинку і танцюють удвох. Решта дітей весело плескають у долоні. Гра повторюється 3 рази. Вихователь. - Наші ляльки-українці хочуть з вами вивчити віршик про вишиваночку до свята.
Вихователь : Для початку давайте з вами розберемо нашу мнемотаблицю, визначимо, що означають усі символи і зображення, співставимо їх із словами з вірша і спробуємо вивчити.
(Робота над мнемотаблицею)
Дидактична гра «Зроби слова лагідними»
Сорочка (А лагідно як сказати?) - сорочечка,
Дівчина - дівчинка;
Хлопець - хлопчик;
Вишиванка - вишиваночка;
Спідниця - спідничка;
Чоботи - чобітки;
Пояс - поясочок;
Фартух - фартушок.
Творча гра «Склади віршик» Діти добирають потрібні слова і складають тематичні віршовані рядки.
Одягну український віночок- затанцюю веселий ...(таночок).
Гарні хлопці стоять біля ганку,а на них сорочки - ... (вишиванки).
Я танцюю гопак залюбки,адже в мене зручні ... (чобітки).
Вишиванку везу на гостинець: пам'ятайте, що я - ...(українець)!
Вихователь. - Молодці, малята! Ви розумні та кмітливі. Оленка і Тарасик мені сказали, що хочуть сьогодні з нами ще виготовити податунок для їхньої матусі, а саме дуже кррасиву вишиванку. Але спочатку прошу вас подивитись дуже цікаве відео про історію виникнення вишиванки.
(Діти переглядають відео «Історрія виникнення вишиванки»)
Червоний колір - означає символ любові і щирості.
Синій колір - символ неба, сили і здоров'я.
Жовтий колір - символ сонця і хліба.
Зелений - символ життя, рослинного світу.
Колективна робота дітей.
Діти з готових форм викладають орнаменти на одязі ляльок. Звучить легка українська мелодія «А сорочка мамина». Підсумок. - Діти, ви сьогодні дуже постаралися. Чи подобається вам зараз одяг на ляльках? Чому? - Оленка і Тарасик вам дякують за старання і допомогу.
Підсумок заняття.
Вихователь. Про яку країну ми з вами сьогодні говорили? Хто ми з вами? Що вам ще запам’яталося? Повторне розповідання вірша за мнемотаблицею. Дякую за увагу.