Інтегроване заняття для дітеймолодшої та середньої групи на тему: «Українці ми маленькі. Вишиванка-вишиваночка»

Про матеріал
Програмові завдання: закріпити знання дітей про Україну; формувати шанобливе ставлення до традицій українського народу, зокрема до національного вбрання; вчити дітей відповідати на запитання повними реченнями; вправляти у римуванні, в умінні запамятовувати вірршований текст з допомогою мнемотаблиці, в доборі прикметників до іменників, утворенні пестливих слів; розвивати кмітливість, творчу фантазію; вправляти у прикрашанні одягу готовими елементами української вишивки; Виховувати в дітей глибокі почуття любові до своєї Батьківщини.
Перегляд файлу

 

 

 

Інтегроване заняття для дітеймолодшої та середньої групи на тему:

«Українці ми маленькі. Вишиванка-вишиваночка»

 

 

Підготувала :

Краснєєва О.В.

https://i2.rozetka.ua/goods/13446855/112222352_images_13446855326.jpg

 

Програмові завдання: закріпити знання дітей про Україну; формувати шанобливе ставлення до традицій українського народу, зокрема до національного вбрання;   вчити дітей відповідати на запитання повними реченнями; вправляти у римуванні, в умінні запамятовувати вірршований текст з допомогою мнемотаблиці, в доборі прикметників до іменників, утворенні пестливих слів; розвивати кмітливість, творчу фантазію; вправляти у прикрашанні одягу готовими елементами української вишивки;   Виховувати в дітей глибокі почуття любові до своєї  Батьківщини.

Хідзаняття Діти вихователь одягнені в українські національні костюми.  Заходять до зали і вітаються:

-Добрий ранок!

Вихователь. Доброго ранку, мої малята,

Дуже рада вас вітати.

Наберем в долоні сміху

Кинем всім гостям на втіху.

Нашорошим наші вуха,

Щоб могли уважно слухать.

І поплескаєм завзято

Та й почнем наше заняття.

– А заняття в нас сьогодні незвичайне і дуже цікаве. Тож послухайте віршш , і здогадатесь про що сьогодні іде мова.

(Вихователь чита вірш по мнемотаблиці)

 

Вихователь. Сьогодні любі діти, ми з вами поведем розмову про маленьких українців. Про теплий, рідний, любий дім і вишиваночки у нім.

  • А скажіть мені, малята, як називається наша Батьківщина? (Наша Батьківщина називається Україна)
  • Діти сідають на стільчики. Вихователь. - А давайте, діти, спробуємо підібрати гарні слова про нашу Україну.
  • Дидактична гра «Яка наша Україна?»

Вихователь (починає): Україна - могутня. А ще яка? Діти продовжують. Наприклад: Україна - калинова, квітуча, зоряна, барвінкова, багата, співуча, барвиста, дружня, мила, дорога, гарна, рідна. Вихователь. - Молодці! Діти,  а як називають людей,  які живуть на Україні? (українці). А хто ви? (українці). Якою мовою розмовляють українці? (рідною, українською). Діти, що можна сказати про нашу рідну українську мову, яка вона?

(З'являються ляльки - українці, Оленка і Тарасик).

https://fc.vseosvita.ua/000dbn-c5a9/001.jpg

Вихователь. - Діти, подивіться. До нас у гості завітали маленькі українці, Оленка і Тарасик. Давайте з ними привітаємося, скажемо їм «Доброго дня!». (Діти вітаються).

 Вихователь. - Давайте запросимо Оленку і Тарасика до себе на заняття. Катрусю, візьми, будь ласка, ляльку-українку до себе. Андрійку, а ти візьми ляльку-українця. Вихователь.    

 – Хто ти, дівчинко маленька?

Українка я гарненька,

До барвистого віночка–

Вишиваночка-сорочка,

Фартушок і чобітки,

 Й різноколірні стрічки...

Вихователь. – Хто ти, хлопчику маленький?

Хлопчик розказує віршик.

Син я України-неньки,

Українцем я зовуся,

Україною горджуся!

Вихователь. - Діти, подивіться на одяг наших українців. Він у них не звичайний, а святковий. Малята, скажіть, будь ласка, у що одягнений наш Тарасик? (сорочка-вишиванка, червоні шаровари, синій пояс, на голові - шапка, на ногах - чоботи). А як ви одягнені, наші хлопчики? Що у вас спільного з одягом Тарасика? (Відповіді дітей) Вихователь. - Діти, а у що одягнена лялечка Оленка? (сорочка-вишиванка, спідниця, фартушок, на голові віночок, на шиї – червоне намисто, на ногах – червоні чобітки) А в що одягнені наші дівчатка? Що у вас спільного з одягом Оленки? (Відповіді дітей)

Вихователь. - Оленка і Тарасик дуже хочуть пограти з нами в  цікаву гру.

Дидактична гра «Розшифруй речення»

(Мнемодоріжки)

Вихователь. - Молодці, малята! А зараз ми з вами трішки відпочинемо. Рухлива гра «Передай віночок»

https://img.klubok.com/img/used/2019/01/11/20038/l/20038377_2.jpg

    Діти стають у коло. Під веселу українську мелодію передають віночок одне одному. Коли музика зупиняється, дитина, у чиїх руках опинився віночок, виходить на середину і танцює з віночком на голові довільні рухи. Коли це хлопчик, то він вибирає собі дівчинку і танцюють удвох.  Решта дітей весело плескають у долоні. Гра повторюється 3 рази. Вихователь. - Наші ляльки-українці хочуть з вами вивчити віршик про вишиваночку до свята.

Вихователь : Для початку давайте з вами розберемо нашу мнемотаблицю, визначимо, що означають усі символи і зображення, співставимо їх із словами з вірша і спробуємо вивчити.

(Робота над мнемотаблицею)

 Дидактична гра «Зроби слова лагідними»

 Сорочка (А лагідно як сказати?) - сорочечка,

Дівчина - дівчинка;

Хлопець - хлопчик;

Вишиванка - вишиваночка;

Спідниця - спідничка;

Чоботи - чобітки;

 Пояс - поясочок;

Фартух - фартушок.

Творча гра «Склади віршик» Діти добирають потрібні слова  і складають тематичні віршовані рядки.

Одягну український віночок- затанцюю веселий ...(таночок).

                    

Гарні хлопці стоять біля ганку,а  на них сорочки - ... (вишиванки).

 Я танцюю гопак залюбки,адже в мене зручні ... (чобітки).

Вишиванку везу на гостинець: пам'ятайте, що я - ...(українець)!

Вихователь. - Молодці, малята! Ви розумні та кмітливі. Оленка і Тарасик  мені сказали, що хочуть сьогодні з нами ще виготовити податунок для їхньої матусі, а саме дуже кррасиву вишиванку. Але спочатку прошу вас подивитись дуже цікаве відео про історію виникнення вишиванки.

(Діти переглядають відео «Історрія виникнення вишиванки»)

Червоний колір - означає символ любові і щирості.   

Синій колір - символ неба, сили і здоров'я.   

Жовтий колір - символ сонця і хліба.   

Зелений - символ життя, рослинного світу.

Колективна робота дітей.

 Діти з готових форм викладають орнаменти на одязі ляльок. Звучить легка українська мелодія «А сорочка мамина». Підсумок. - Діти, ви сьогодні дуже постаралися. Чи подобається вам зараз одяг на ляльках? Чому? - Оленка і Тарасик вам дякують за старання і допомогу.

Підсумок заняття.

Вихователь. Про яку країну ми з вами сьогодні говорили? Хто ми з вами?  Що вам ще запам’яталося? Повторне розповідання вірша за мнемотаблицею. Дякую за увагу.

 

 

 

docx
Додано
22 вересня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку