Інтегроване заняття з логіко-математичного розвитку та соціума
Тема: Діти світу мають бути захищеними
Мета: Закріпити набуті екологічні знання, розширити уявлення про місце природи в житті людини, її багатство і красу. Вчити дітей помічати забруднення природного середовища, ознайомити з способами усунення негативних аспектів людського впливу на нього. Формувати уявлення про те, що треба так взаємодіяти з природою, аби не зашкодити ні їй, ні собі; формувати уявлення про число і цифру 5; познайомити зі складом числа 5; знаками «+», «-», «=»; продовжувати учити лічби в межах 5; закріпити вміння орієнтуватися в просторі. Стимулювати потребу дошкільника самореалізовуватися у творчій особистісно й суспільно значущій діяльності. Розвивати пізнавальну діяльність дошкільнят. Виховувати самостійність, ініціативу.
Вихователь :
Як здорово бути дитиною,
Бігати, стрибати, дружити,
Сміятись, не соромлячись дзвінко
І в мирі та злагоді жити.
Любі діти, роззирніться,
все довкола роздивіться.
Група ця – наш спільний дім.
Місце кожному є в нім.
https://youtu.be/z6M0PiN21q0?si=sFsEm5r9944U6gwR
(відео з інтернет-джерел, вільний доступ, дякую автору)
Вихователь : Що нового ви дізналися з відео?
- Які права дитини ви запам’ятали?
- Візьміть на столі листочки складені навпіл. Ми знаємо, що кожна людина має право на житло. Уявіть, що це дах вашого затишного будинку. Сідайте кожен у свою хатку – тут ви можете почуватися безпечно, як удома.
Перегляд відео
Вихователь: Це птах фазан.
Де він живе?
Як ви гадаєте, чи достатньо йому місця в клітці?
Як ви гадаєте, йому буде краще жити в клітці чи в полі? Чому?
Це дика перелітна пташка - качка.
Вона любить жити на волі, біля води.
Горобчик – маленька зимуюча птаха.
Вона любить жити поруч з людьми, але на волі.
Люди піклуються про них, підгодовуючи їх у важкий період.
Лелека – великий перелітній птах.
У нас в країні його вважають живим символом: вірності, щастя, добробуту.
Ворон – зимуюча пташка. Вони дуже розумні, навіть можуть планувати свої справи. Теж дуже волелюбні птахи.
Вихователь 2 заносить клітку з совою.
Вихователь включає відео, як сова говорить.
Вихователь: Погляньте, до нас завітала сова. Чуєте, вона щось у нас просить.
Пригадайте, де вона мешкає?
Подивіться, їй зручно в клітці?
Чого вона в ній опинилася? (лікували)
Вона нас просить, щоб ми її випустили в лісі?
Тільки пам’ятайте діти, сова – дикий птах.
Вона не любить, коли її гладять й тискають.
Тож нам потрібно з вами вирушити в ліс.
- Ми вирушаємо в дорогу.
Руханка «Сонечко»
https://youtube.com/watch?v=klPugp6e-LI&feature=shared
(відео з інтернет-джерел, вільний доступ, дякую автору)
Вихователь: А ми йшли, йшли, йшли.
На квіткову галявину прийшли.
- Діти, погляньте на яку гарну галявину ми завітали. Що росте на цій галявині? (квіти).
- А чи всі квіти на цій галявині однакові? ( одна –інша).
- Так, це незвичайна квітка, вона чарівна. На цій квітці є цифри. Давайте їх пригадаємо (рахуємо).
- З якою цифрою ми ще з вами не знайомилися на заняттях? (5).
- Минув Всесвітній день дитини. От ми з вами сьогодні й пограємося з хлопчиками й дівчатками.
- Покладіть смужку жовтим угору, зеленим вниз.
- Візьміть 4 хлопчиків, покладіть зліва на жовту доріжку. Скільки хлопчиків? (4). Візьміть цифру 4 та покладіть її під хлопчиком на зелену смужку. Візьміть 1 дівчинку й покладіть праворуч на жовтій доріжці. Скільки дівчаток поклали? (1) . Візьміть цифру 1. Покладіть під дівчатками на зелену смужку.
- Пригадайте ми з вами вивчали знак +. Знайдіть та покажіть його. А тепер покладіть його між хлопчиком та дівчатками. Рахуємо скільки дітей гуляє по жовтій до доріжці? (5).
Візьміть цифру 5. Обведіть її пальчиком. Давайте спробуємо намалювати її в повітрі. Покладіть цифру 5 справа на зелену доріжку. 4 та 1 це 5. Отже ставимо перед цифрою 5 знак = (вихователь демонструє знак).
- Знайдіть його. На що він вам схожий? Поставте знак = перед цифрою 5.
Якщо дітей збільшилося, який знак поставимо між цифрами 4 та 1? (+). Покладіть його. Тепер знову все прибираємо в тарілочку.
(далі 2 слайди де така ж робота проводиться з дітьми 3+3, 1+4, 5=5(хлопчиків та дівчаток)).
- 5 хлопчиків вирішили піти гуляти на майданчик. Покладіть зліва 5 хлопчиків на жовту смужку. І тут 1 хлопчика покликала мама додому. Хлопчиків збільшилося чи зменшилося? Коли чогось зменшується ми використовуємо знак -. Від 5 хлопчиків одного заберіть і поставте праворуч. Один хлопчик пішов, тому поставимо знак -. Скільки хлопчиків стало? (4).
Приберіть все в тарілочки.
( така ж робота проводиться на – з дітьми ще 2 слайди).
Руханка «Веселі коти»
- Ми втомилися гуляти. Будемо відпочивати.
https://youtube.com/watch?v=j6gCUe6KMm0&feature=shared
(відео з інтернет-джерел, вільний доступ, дякую автору)
Графомоторика «Впиши відповідний знак у картинку»
- Візьміть наш чарівний килимок. Що за предмети на ньому зображено? (яблучко, зірочка, сердечко, сніжинка, квіточка, полуничка).
- Назвіть який знак розміщено в сніжині? яблуці? квіточці? полуничці?
- Ваше завдання всередині предметів намалювати потрібні знаки.
Самостійна робота дітей
Підсумок заняття
- З якою цифрою ми сьогодні познайомилися?
- Які знаки тепер знаємо?
- Хто гуляв на доріжках? (діти).
- У кожної дитини є як права, так і обов’язки.
- Які свої обов’язки ви знаєте? ( поважати інших, старанно навчатися, піклуватися про своє здоров’я, берегти природу та дотримуватися норм поведінки в суспільстві.
Перегляд відео «День гідності та свободи»
https://youtube.com/watch?v=zxg6w284JiA&feature=shared
(відео з інтернет-джерел, вільний доступ, дякую автору)
- Дітки будьте гідними громадянами своєї держави.
Перерва