Інтегрований Урок "Франція"

Про матеріал

Розробка уроку для класу рівня "стандарт". В ході уроку використовується зв'язок з історією та українською мовою. Мета уроку - розглянути чинники, котрі вплинули на розвиток Франції та її місце у світовому поділі праці. Урок був представлений під час конкурсу "Учитель року", дітям сподобалися застосовані методики, що зробили урок інтекартивним

Перегляд файлу

Тема:

Франція. Місце країни у світі та регіоні. Основні чинники, що визначають місце країни у міжнародному поділі праці. Система розселення.

Мета:

Навчальна: вивчити чинники розвитку Франції, нові географічні поняття.

Розвивальна: розвиток уявлень про країни Європи; розвиток причинно-наслідкового мислення; розвиток вміння працювати в малих групах.

Виховна: патріотичне виховання, виховання поваги до культури різних народів та один-одного.

Тип уроку: Засвоєння нових знань

Вид: Інтегрований урок

Очікувані результати: учні розуміють чинники, що визначили роль Франції у МПП. Навчилися працювати в різних методиках та зробили висновки про важливість кожного чинника окремо і їх сукупності. Учні знають поняття «франкофонія», роль України у франкофонії.

Хід уроку:

Етап уроку

Проведення

Організаційний

13:20-13:21

Представлення.

Перевірка готовності до уроку

Сьогодні на уроці нам знадобляться не тільки знання з географії, а ще трошки історії та української мови

Актуалізація опорних знань

13:21-13:23

Скажіть, будь ласка, а які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «Франція»?

Метод «Асоціативний кущ»

Ми створили свої асоціації зі словом «Франція»,  в продовж уроку ми будемо доповнювати наш кущ новими словами та поняттями, що тісно пов’язані з Францією.

 

Повідомлення теми і мети уроку

 

13:23-13:25

Тема нашого уроку: Франція. Місце в МПП. Франкофонія.

Але наш урок буде не звичайним, крім того, що ми ознайомимося з чинниками, що відіграли важливу роль в місці Франціїї в МПП та ознайомимося з поняттям франкофоні. Сьогодні кожен з вас, за кативність на уроці зможе отримтаи ось таку Ейфелеву вежу, як головний символ Франції, у кого веж буде більше, то і зможе отримати найвищу оцінку за урок.

Крім того, у мене, крім географії є ще одна захоплення – посткарти. І я маю декілька листівок з самої Франції. То чому б нам з вами не підготувати листа. Тим паче, що 11 листопада у Франції було велике свято – день примирення. В цей день закчнчилася перша світова війна і французи відзначають саме 11 листопада день, коли згадують всі темні часи в історії Франції та розують, що розвиток країни можливий тільки в умовах миру та примирення з сусідами. Дане питання дуже гостро стоїть в Україні, тому пропоную скласти листа до президента Франції, в якому ми напишемо, що спільного в України і Франції, подякуємо за підтримку з боку Франції та привітаємо з таким важливим святом.

А для того щоб наш лист був вдалим, нам треба дослідити як Франція змогла стати країною великої сімки та які чинники на це вплинули.

Вивчення нового матеріалу

13:25-13:51

Отже, ми приступаємо до вивчення теми. Я прошу Вас відкрити зошити та записати тему Франція і запишемо декілька ключових фактів.

  • Назва - Французька Республіка
  • Столиця – Париж
  • Голова держави – президент
  • Державний устрій – унітарна республіка
  • Мова – французька
  • Склад території – 95 департаментів , особлива територіальна одиниця Корсика, 5 «заморських департаментів», 5 «заморських спільнот», «заморська спільнота» з особливим статусом Нова Каледонія , Французькі Південно-Антарктичні території.

 

13:25-13:27

 

Говорячи про місце Франції на світовій арені завжди виникає питання, як Франція змогла стати країною Великої сімки. Цьому в поміч стали наступні чинники:

ЕГП, ПРП, Прцересурсний чинник, Історичний чинник, Науково-технічний потенціал, Споживчий чинник.

Зараз кожен з вас ознайомиться з окремим чинником більш детально.

Я прошу об’єднатися у 6 грпу. Кожна група отримає свій чинник. За допомогою підручника Вам необхідно буде зробити висновок, що означає цей чинник та як він проявиляється у Франції.

На виконання завдання у вас буде 5 хв. Після того, кожна група озвучить свої висновки і ми зможемо погодитися або ні з вашою точкою зору.

Час на виконання  13:27-13:32

ЕГП
Робота в парах. Робота з картою

Завдання:

Разом з сусідом по парті записати 3 позиції щодо економіко-географічного положення Франції. Час виконання 3 хв. Озвучити ті, що не були названі однокласниками.

 

Давайте запишемо декілька позицій:

  • Держава розташована у Західній Європі
  • Омивається Атлантичним океаном та Середземним морем
  • Країни-сусіди – Бельгія, Люксембург, Німеччина, Швейцарія, Італія, Іспанія, Андорра, Монако.

 

13:32-13:36

 

Можливо ми вже можемо розширити наш кущ?

 

 

Природно-ресурсний потенціал
Метод «Броунівський рух»

Група, котра працювала з природно-ресурсним потенціалом, поясніть нам. Що це таке.

 

 

Зараз нам необхідно буде зробити наступну вправу. На слайді з’являться хаотичні факти про природно-ресурсний потенціал, нам необхідно буде вибрати лише ті, що стосуються Франції.

 

Запишемо:

  • У рельєфі переважають рівнини, які займають весь захід, північний-захід уздовж узбережжя Атлантики.
  • Французькі гори займають схід і південний схід

 

13:36-13:38

 

Розширюємо кущ

 

 

Науково-технічний потенціал
Прийом «Дивуй»

Винаходи

 

Запишемо технополіс та місто науки

  • Найбільший технополіс «Софія Антиполіс»;
  • Місто науки «Іль-де-Франс»;
  • Франція одна з небагатьох країн, що здатні власними засобами вивести на орбіту космічні супутники цивільного та військового призначення;
  • Проте Франція за рівнем наукових розробок і втіленням їх результатів в економіку помітно відстає від США, Японії й Німеччини.

 

КУЩ

 

13:38-13:40

 

Працересурсний потенціал
Прийом «Вірю, не вірю», «Чиста дошка»

 

Запишемо:

  • Однонаціональна країна
  • Додатне сальдо міграцій
  • Один з основних осередків трудової міграції

 

КУЩ

 

13:40-13:42

 

Історичний чинник
Перегляд відео-ролика

Історія Франції зіграла вагому роль в сущасному розвитку країни. Дуже багато законів, відношення влади і народу має історичну пам’ять. Французька ерволюція та перехід від монархії до республіки залишили свій відвиток на менталітеті країни.

Якщо говорити про прояв цього чинниу, то:

  • В минулому Франція володіла майже 10% територій в світі
  • Велика частка державного сектору
  • Один з найвищих в світі ступінь соціального захисту населення

КУЩ

 

13:42-13:45

 

 

Система розселення

  • Одна з найбільш густозаселених і високоурбанізованих країн;
  • Радіальна система розселення з центром у Парижі
  • 5 міст-мільйонерів (Париж, Марсель, Ліон, Лілль, Тулуза)
  • На сході країни Лотаринська поліцентрична агломерація

 

Система розселення
Кросворд

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

У

 

 

 

 

 

 

 

 

Л

І

О

Н

 

 

 

 

 

У

 

 

 

 

 

 

 

 

З

 

 

 

 

М

 

 

 

А

 

 

 

П

А

Р

И

Ж

 

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

Л

І

Л

Ь

 

 

 

 

 

Ь

 

 

 

 

 

 

 

 

КУЩ

 

13:45-13:49

 

 

Франція ще особлива та унікальна тим, що її слава відома далеко за межі кордонів. Французи вважають свою мову найкращою та дуже ображаються, якщо у Франції хтось з туристів спілкуватиметься англійською.

На основі цього існує поняття франкофонія

Чи є у когось здогадки що воно таке?

 – це об’єднання країн, де французька мова є державною або ж дуже багато людей спілкуються нею. Україна є спостерігачем франкофонії.

Запишемо

 

КУЩ

 

13:49-13:51

 

РЕФЛЕКСІЯ

13:51-13:55

Ми з вами проговорили безліч причин як Франція стала високорозвиненою державною Європи. Але я вас дуже прошу, не забувайте, що Франція це завжди відкрита країна, котру надзвичайно сильно полюбляють туристи і не дарма. Тому пропоную вам переглянути відео за що саме Францію полюбляють різні народи світу.

 

 

ВІДЕО????

 

ОДНОЧАСНО

 

А наш лист вже зачекався. Зараз кожна парта отримає листочок-стікер та початок реченя, вам треба буде його доповнити і разом ми зможемо скласти все в один лист.

 

ПИШЕМО ЛИСТ

 

Французи дуже творчі люди і дуже полюбляють поезію. Тому пропоную і вам проявити свою творчість та написати вірш, але не звичайний вірш, а сенкан. У цього виду віршів є спеціальні правила.

 

 

Правила сенкану

 

Бажаючі озвучують

 

 

Підсумок уроку

13:55-13:57

Отже, Францію вивчили, лист написали. Давайте тепер поділимося один з одним нашими враженнями про урок.

Прийом «Мікрофон»

 

І наш кущ став набагато ширшим, ніж на початку уроку, адже сьогодні ми ще більше дізналися про Францію і вже набагато більше асоціацій у нас виникає при згадці про цю країну.

 

 

Домашнє завдання

13:57-14:00

Оскільки наша робота була дуже творча і плідна, то і домашнє завдання у вас буде творчим.

 

 

Оцінювання

14:00-14:05

І зараз прошу кожного з вас полічити свої вежі і дізнаємося хто був найактивнішим.

 

 

Я вам дуже дякую за урок, давайте поаплодуємо один-одному, адже ми всі славно попрацювали і заслуговуємо на відпочинок на перерві.

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
17 листопада 2018
Переглядів
1207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку