Розробка уроку для класу рівня "стандарт". В ході уроку використовується зв'язок з історією та українською мовою. Мета уроку - розглянути чинники, котрі вплинули на розвиток Франції та її місце у світовому поділі праці. Урок був представлений під час конкурсу "Учитель року", дітям сподобалися застосовані методики, що зробили урок інтекартивним
Тема:
Франція. Місце країни у світі та регіоні. Основні чинники, що визначають місце країни у міжнародному поділі праці. Система розселення.
Мета:
Навчальна: вивчити чинники розвитку Франції, нові географічні поняття.
Розвивальна: розвиток уявлень про країни Європи; розвиток причинно-наслідкового мислення; розвиток вміння працювати в малих групах.
Виховна: патріотичне виховання, виховання поваги до культури різних народів та один-одного.
Тип уроку: Засвоєння нових знань
Вид: Інтегрований урок
Очікувані результати: учні розуміють чинники, що визначили роль Франції у МПП. Навчилися працювати в різних методиках та зробили висновки про важливість кожного чинника окремо і їх сукупності. Учні знають поняття «франкофонія», роль України у франкофонії.
Хід уроку:
Етап уроку |
Проведення |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Організаційний 13:20-13:21 |
Представлення. Перевірка готовності до уроку Сьогодні на уроці нам знадобляться не тільки знання з географії, а ще трошки історії та української мови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Актуалізація опорних знань 13:21-13:23 |
Скажіть, будь ласка, а які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «Франція»? Метод «Асоціативний кущ» Ми створили свої асоціації зі словом «Франція», в продовж уроку ми будемо доповнювати наш кущ новими словами та поняттями, що тісно пов’язані з Францією.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Повідомлення теми і мети уроку
13:23-13:25 |
Тема нашого уроку: Франція. Місце в МПП. Франкофонія. Але наш урок буде не звичайним, крім того, що ми ознайомимося з чинниками, що відіграли важливу роль в місці Франціїї в МПП та ознайомимося з поняттям франкофоні. Сьогодні кожен з вас, за кативність на уроці зможе отримтаи ось таку Ейфелеву вежу, як головний символ Франції, у кого веж буде більше, то і зможе отримати найвищу оцінку за урок. Крім того, у мене, крім географії є ще одна захоплення – посткарти. І я маю декілька листівок з самої Франції. То чому б нам з вами не підготувати листа. Тим паче, що 11 листопада у Франції було велике свято – день примирення. В цей день закчнчилася перша світова війна і французи відзначають саме 11 листопада день, коли згадують всі темні часи в історії Франції та розують, що розвиток країни можливий тільки в умовах миру та примирення з сусідами. Дане питання дуже гостро стоїть в Україні, тому пропоную скласти листа до президента Франції, в якому ми напишемо, що спільного в України і Франції, подякуємо за підтримку з боку Франції та привітаємо з таким важливим святом. А для того щоб наш лист був вдалим, нам треба дослідити як Франція змогла стати країною великої сімки та які чинники на це вплинули. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вивчення нового матеріалу 13:25-13:51 |
Отже, ми приступаємо до вивчення теми. Я прошу Вас відкрити зошити та записати тему Франція і запишемо декілька ключових фактів.
13:25-13:27
Говорячи про місце Франції на світовій арені завжди виникає питання, як Франція змогла стати країною Великої сімки. Цьому в поміч стали наступні чинники: ЕГП, ПРП, Прцересурсний чинник, Історичний чинник, Науково-технічний потенціал, Споживчий чинник. Зараз кожен з вас ознайомиться з окремим чинником більш детально. Я прошу об’єднатися у 6 грпу. Кожна група отримає свій чинник. За допомогою підручника Вам необхідно буде зробити висновок, що означає цей чинник та як він проявиляється у Франції. На виконання завдання у вас буде 5 хв. Після того, кожна група озвучить свої висновки і ми зможемо погодитися або ні з вашою точкою зору. Час на виконання 13:27-13:32
ЕГП Завдання: Разом з сусідом по парті записати 3 позиції щодо економіко-географічного положення Франції. Час виконання 3 хв. Озвучити ті, що не були названі однокласниками.
Давайте запишемо декілька позицій:
13:32-13:36
Можливо ми вже можемо розширити наш кущ?
Природно-ресурсний потенціал Група, котра працювала з природно-ресурсним потенціалом, поясніть нам. Що це таке.
Зараз нам необхідно буде зробити наступну вправу. На слайді з’являться хаотичні факти про природно-ресурсний потенціал, нам необхідно буде вибрати лише ті, що стосуються Франції.
Запишемо:
13:36-13:38
Розширюємо кущ
Науково-технічний потенціал Винаходи
Запишемо технополіс та місто науки
КУЩ
13:38-13:40
Працересурсний потенціал
Запишемо:
КУЩ
13:40-13:42
Історичний чинник Історія Франції зіграла вагому роль в сущасному розвитку країни. Дуже багато законів, відношення влади і народу має історичну пам’ять. Французька ерволюція та перехід від монархії до республіки залишили свій відвиток на менталітеті країни. Якщо говорити про прояв цього чинниу, то:
КУЩ
13:42-13:45
Система розселення
Система розселення
КУЩ
13:45-13:49
Франція ще особлива та унікальна тим, що її слава відома далеко за межі кордонів. Французи вважають свою мову найкращою та дуже ображаються, якщо у Франції хтось з туристів спілкуватиметься англійською. На основі цього існує поняття франкофонія Чи є у когось здогадки що воно таке? – це об’єднання країн, де французька мова є державною або ж дуже багато людей спілкуються нею. Україна є спостерігачем франкофонії. Запишемо
КУЩ
13:49-13:51
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
РЕФЛЕКСІЯ 13:51-13:55 |
Ми з вами проговорили безліч причин як Франція стала високорозвиненою державною Європи. Але я вас дуже прошу, не забувайте, що Франція це завжди відкрита країна, котру надзвичайно сильно полюбляють туристи і не дарма. Тому пропоную вам переглянути відео за що саме Францію полюбляють різні народи світу.
ВІДЕО????
ОДНОЧАСНО
А наш лист вже зачекався. Зараз кожна парта отримає листочок-стікер та початок реченя, вам треба буде його доповнити і разом ми зможемо скласти все в один лист.
ПИШЕМО ЛИСТ
Французи дуже творчі люди і дуже полюбляють поезію. Тому пропоную і вам проявити свою творчість та написати вірш, але не звичайний вірш, а сенкан. У цього виду віршів є спеціальні правила.
Правила сенкану
Бажаючі озвучують
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Підсумок уроку 13:55-13:57 |
Отже, Францію вивчили, лист написали. Давайте тепер поділимося один з одним нашими враженнями про урок. Прийом «Мікрофон»
І наш кущ став набагато ширшим, ніж на початку уроку, адже сьогодні ми ще більше дізналися про Францію і вже набагато більше асоціацій у нас виникає при згадці про цю країну.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Домашнє завдання 13:57-14:00 |
Оскільки наша робота була дуже творча і плідна, то і домашнє завдання у вас буде творчим.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оцінювання 14:00-14:05 |
І зараз прошу кожного з вас полічити свої вежі і дізнаємося хто був найактивнішим.
Я вам дуже дякую за урок, давайте поаплодуємо один-одному, адже ми всі славно попрацювали і заслуговуємо на відпочинок на перерві. |