Тема: Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій. Розв'язування задач на визначення атмосферного тиску.
Мета:
формування ключових компетентностей:
вміння вчитися - виділяти головне, аналізувати, оцінювати і застосовувати знання про атмосферний тиск;
соціальна – уміння співпрацювати, розв’язувати проблеми в різних життєвих ситуаціях;
загальнокультурна- дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлювати свою думку
здоровꞌязбережувальна – знати правила безпечної роботи з компꞌютером, вчитись безпечно поводитися в компꞌютерному класі, формувати режим роботи, дбайливе ставлення до свого здоров’я;
інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально викорисотовувати компꞌютер для опрацювання інформації, уміння спостерігати і робити логічні висновки;
формування предметної компетентності – сформувати вміння самостійно застосовувати знання, використовувати їх у нових умовах, сприяти формуванню умінь систематизувати результати спостережень атмосферних явищ; сприяти формуванню уявлення про причинно-наслідкові зв'язки між явищами природи; закріпити поняття формули, правила введення формул, навчити виконувати обчислення за даними електронної таблиці, використовуючи вбудовані функції; виховувати організованість та дисципліну; формувати навички роботи в групах, уміння проводити об’єктивну самооцінку.
Тип уроку: інтегрований
Матеріали та обладнання до уроку: мультимедійний проектор, комп'ютери, роздатковий матеріал, картки оцінювання.
План-схема уроку
№ |
Етап уроку |
Час |
Форми й методи навчальної діяльності |
І. |
Організаційний момент |
2 хв |
Логічне завдання |
ІІ. |
Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку |
4 хв |
Розминка. Гра "Пазли" Формулювання завдань уроку |
ІІІ. |
Актуалізацій знань, умінь, навичок , необхідних для творчого застосування. |
5 хв |
Ігровий прийом "Ланцюжок запитань".
|
ІV. |
Узагальнення і систематизація знань і способів діяльності |
24 хв |
Практична робота:
|
V. |
Рефлексія |
5 хв |
|
VІ. |
Контроль і самоконтроль знань, умінь і навичок |
3 хв |
Перевірка виконаних робіт, коригування ( у разі необхідності) |
VІІ. |
Підсумок уроку. Інформація про домашнє завдання |
2 хв + 1 хв |
Міні-виступ "Що я сьогодні відкрив для себе?" Домашнє завдання творчого характеру. |
І. Організаційний момент. Логічне завдання (2 хв) Уявіть, що Ви машиніст потягу, за напрямком Івотка — Київ. Всього в потязі 10 вагонів. Поїзд обслуговується бригадою з 30 осіб. Начальнику потягу 46 років. Кочегар на 3 роки старший за машиніста. Скільки років машиністу потягу?
(Встановлення настрою на роботу. Відповідь: стільки скільки і Вам)
Епіграфом до нашого уроку слова відомого французького лінгвіста Гюстава Гійома
"Дорогу осилить той, хто йде, а інформатику – той, хто міркує". Важливість вислову ви зрозумієте під час уроку.
Картки оцінювання (інструктаж)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку
Тема уроку закодована в малюнках.
Розминка. Гра "Пазли" (завдання, запис в зошиті теми уроку)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Ігровий прийом " Ланцюжок запитань ".
Учням пропонується обрати питання, по черзі давати відповіді на запитання "суперника". Спочатку задає запитання перша група, на яке відповідає друга група, потім друга задає запитання третій і так далі. Враховується правильність, чіткість, обґрунтованість відповіді.
Запитання
1.Якщо як слід пострибати на надувному матраці, то чи обов'язково він лопне саме біля ваших ніг?
2. Чи діє на рибок в акваріумі атмосферний тиск? Чому?
3. Чому повітряні кулі й мильні бульбашки мають кулясту форму
4. Маси газів, які знаходяться в закритих посудинах при однаковій температурі однакові. В якому з них тиск найбільший? найменший?
5. У якому році та ким була розроблена перша версія Microsoft Excel? (фірмою Microsoft у 1985 році, розробники американські програмісти Дуг Кландер і Філіп Флоренце).
6. Основні сфери використання ЕТ (Розрахунок грошових оборотів у фінансових операціях, статистична обробка даних, інженерні розрахунки, математичне моделювання процесів.
7. Основні можливості табличного процесора. (Введення і редагування даних, форматування таблиць, обробка табличних даних за допомогою вбудованих функцій, представлення табличних даних в графічному вигляді.
8. Назвати ключові поняття
ІV. Узагальнення і систематизація знань і способів діяльності
Інструктаж із БЖД під час роботи з комп'ютером.
Інтерактивна вправа "Закінчи речення"
Не можна……..
Виконання практичної роботи на комп'ютері
Дослід: 1. Взяти склянку, наповнити водою та накрити папером.
(Представники команд визначають середнє значення використовуючи табличний процесор)
Подайте тиск у кілопаскалях
550 мм рт ст – =A4/760*101,3
700 мм рт ст –
600 мм рт ст -
Подайте тиск у мм рт ст
99, 967 кПа – =(A11*760)/101,3
86,638 кПа –
76,638 кПа -
Вкажіть найбільше та найменше значення тиску.
Вправа для очей
Релаксація «Я на морі»
Давайте разом закриємо очі і уявимо себе на пляжі на березі моря. Ви сидите біля води, море лагідно лоскоче ваші ступні. За вами росте пальмовий ліс, в якому райські птахи наспівують пісні. Люди начебто вас не помічають, а ви не помічаєте людей. Сонячне проміння пробігає своїм теплом по вашому тілу – від п’ят до останньої волосини на голові. В далині ви бачите предмет, який рухається вам на зустріч із моря. Ви не втримуєте цікавості і поспішаєте по воді до нього все швидше і швидше. Ви намагаєтесь доторкнутись, але що це? Це ваша книжка і зошит з інформатики. Ви в класі і відкриваєте очі, ми продовжуємо урок інформатики.
Розрахункова задача
h=?
р1 = 760 мм.рт.ст. р= р1- р2 760-740=20 мм.рт.ст.
р2 = 740 мм.рт.ст. 20 мм.рт.ст*11м/мм.рт.ст= 220 м
Відповідь: оглядовий майданчик розташований на висоті 220 м.
V. Підсумок уроку. Інформація про домашнє завдання.
Міні-виступ "Що я сьогодні відкрив для себе?". Повернення до епіграфа.
Учні говорять про відкриття, яке вони зробили для себе на уроці. Відкриття може бути й емоційним, а не тільки фізичним.
Повідомлення обсягу й змісту д/з, інструктаж щодо його виконання.
з фізики – Повторити п.25 виконати вправу 25 (8,9)., експериментальне завдання: знайти силу тиску і вагу повітря в кабінеті інформатики (І варіант), фізики (ІІ варіант)
з інформатики – Повторити п.4.4.-4.5, Виконати вправу 10* стор.119
VІ. Контроль і самоконтроль знань, умінь і навичок
Карта оцінювання _______________________
№ |
Етап уроку |
К-сть балів |
Інформатика |
Фізика |
1. |
Гра "Пазли" |
1 бал |
|
|
2. |
"Ланцюжок запитань" |
2 бала |
|
|
3. |
Інструктаж із БЖД / Закінчи речення |
1 бал |
|
|
4. |
Практична робота:
|
2 бала 2 бала 2 бала |
|
|
5. |
Рефлексія/(2 бала) |
2 бала |
|
|
6. |
Кількість балів, оцінка |
12 балів |
|
|