Інтегрований урок у 7 класі "Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій. Розв'язування задач на визначення атмосферного тиску"

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з інформатики та фізики. Учні знають визначення формули, правильно називають адреси клітинок і діапазонів клітинок, за допомогою табличного процесора вміють розв’язувати задачі з фізики з теми "Атмосферний тиск"
Перегляд файлу

Тема: Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання  вбудованих функцій. Розв'язування задач на визначення атмосферного тиску.

Мета:

формування ключових  компетентностей:

вміння вчитися - виділяти головне, аналізувати, оцінювати і  застосовувати знання  про атмосферний тиск;

соціальна – уміння співпрацювати, розв’язувати проблеми в різних життєвих ситуаціях;

загальнокультурна- дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлювати свою думку

здоровꞌязбережувальна – знати правила безпечної роботи з компꞌютером, вчитись безпечно поводитися в компꞌютерному класі, формувати режим роботи, дбайливе ставлення до свого здоров’я;

інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально викорисотовувати компꞌютер для опрацювання інформації, уміння спостерігати і робити логічні висновки;

формування предметної компетентності – сформувати вміння самостійно застосовувати знання, використовувати їх у нових умовах, сприяти формуванню  умінь систематизувати результати спостережень атмосферних явищ; сприяти формуванню уявлення про причинно-наслідкові зв'язки між  явищами природи; закріпити поняття формули, правила введення формул, навчити виконувати обчислення за даними електронної таблиці, використовуючи вбудовані функції;  виховувати організованість та дисципліну; формувати навички роботи в групах, уміння проводити об’єктивну самооцінку.

Тип уроку: інтегрований

Матеріали та обладнання до уроку: мультимедійний проектор, комп'ютери, роздатковий матеріал, картки оцінювання.

План-схема уроку

Етап уроку

Час

Форми й методи навчальної діяльності

І.

Організаційний момент

2 хв

Логічне завдання 

ІІ.

Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку

4 хв

Розминка. Гра "Пазли"

Формулювання завдань уроку

ІІІ.

Актуалізацій знань, умінь, навичок , необхідних для творчого застосування.

5 хв

Ігровий прийом "Ланцюжок запитань".

 

ІV.

Узагальнення і систематизація знань і способів діяльності

24 хв

Практична робота:

  • експериментальне завдання;
  • переводимо одиниці вимірювання;
  • розвꞌяжи задачу.

V.

Рефлексія

5 хв

 

VІ.

Контроль і самоконтроль знань, умінь і навичок

3 хв

Перевірка виконаних робіт, коригування ( у разі необхідності)

VІІ.

Підсумок уроку. Інформація про домашнє завдання

2 хв +

1 хв

Міні-виступ "Що я сьогодні відкрив для себе?"

Домашнє завдання творчого характеру.

 

І. Організаційний момент. Логічне завдання (2 хв) Уявіть, що Ви машиніст потягу, за напрямком Івотка — Київ. Всього в потязі 10 вагонів.  Поїзд обслуговується бригадою з 30 осіб. Начальнику потягу 46 років. Кочегар на 3 роки старший за машиніста. Скільки років машиністу потягу?

(Встановлення настрою на роботу. Відповідь: стільки скільки і Вам)

Епіграфом до нашого уроку слова відомого французького лінгвіста Гюстава Гійома

"Дорогу осилить той, хто йде, а інформатику – той, хто міркує". Важливість вислову  ви зрозумієте під час уроку.

Картки оцінювання (інструктаж)

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку

Тема уроку закодована в малюнках.

Розминка. Гра "Пазли"             (завдання, запис в зошиті теми уроку)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 Ігровий прийом " Ланцюжок запитань ".

 Учням пропонується обрати питання, по черзі давати відповіді на запитання "суперника". Спочатку задає запитання  перша група, на яке відповідає друга група, потім  друга задає запитання  третій і так далі. Враховується  правильність, чіткість, обґрунтованість відповіді.

Запитання

1.Якщо як слід пострибати на надувному матраці, то чи обов'язково він лопне саме  біля ваших ніг?

2. Чи діє на рибок в акваріумі атмосферний тиск? Чому?

3. Чому повітряні кулі й мильні бульбашки мають кулясту  форму

4. Маси газів, які знаходяться в закритих посудинах при однаковій  температурі однакові. В якому з них тиск найбільший? найменший?

 

 

 

 

5. У якому році та ким була розроблена перша версія Microsoft Excel? (фірмою Microsoft у 1985 році, розробники американські програмісти Дуг Кландер і Філіп Флоренце).

6. Основні сфери використання ЕТ (Розрахунок грошових оборотів у фінансових операціях, статистична обробка даних, інженерні розрахунки, математичне моделювання процесів.

7. Основні можливості табличного процесора. (Введення і редагування даних,  форматування таблиць, обробка табличних даних за допомогою вбудованих функцій, представлення табличних даних в графічному вигляді.

8. Назвати ключові поняття

ІV. Узагальнення і систематизація знань і способів діяльності

Інструктаж із БЖД під час роботи з комп'ютером.

Інтерактивна вправа "Закінчи речення"

Не можна……..

Виконання практичної роботи на комп'ютері

  1. Експериментальне завдання

Дослід: 1. Взяти склянку, наповнити водою та накрити папером.

  1.               Обережно перевернути склянку, підтримуючи картон рукою
  2.               Відпустити картон
  3.               Провести експеримент з різною кількістю води
  4.               Визначити гідростатичний тиск та пояснити результат досліду.

(Представники команд визначають середнє значення використовуючи табличний процесор)

  1. Переводимо одиниці вимірювання.

Подайте тиск у кілопаскалях

 

550 мм рт ст – =A4/760*101,3

700 мм рт ст –

600 мм рт ст -

Подайте тиск у мм рт ст

99, 967 кПа – =(A11*760)/101,3

86,638  кПа –

76,638 кПа -

Вкажіть найбільше та найменше значення тиску.

 

Вправа для очей

Релаксація «Я на морі»

Давайте разом закриємо очі і уявимо себе на пляжі на березі моря. Ви сидите біля води, море лагідно лоскоче ваші ступні. За вами росте пальмовий ліс, в якому райські птахи наспівують пісні. Люди начебто вас не помічають, а ви не помічаєте людей. Сонячне проміння пробігає своїм теплом по вашому тілу – від п’ят до останньої волосини на голові. В далині ви бачите предмет, який рухається вам на зустріч із моря. Ви не втримуєте цікавості і поспішаєте по воді до нього все швидше і швидше. Ви намагаєтесь доторкнутись, але що це? Це ваша книжка і зошит з інформатики.  Ви в класі і відкриваєте очі, ми продовжуємо урок інформатики.

 

  1. Розв'яжи задачу.

Розрахункова задача

  1.    На якій висоті розташований оглядовий майданчик телевізійної вежі, якщо атмосферний тиск біля підніжжя вежі становить 760 мм рт. ст., а на висоті майданчика — 740 мм рт. ст.?

h=?

р1 = 760 мм.рт.ст.                   р=  р1- р2               760-740=20 мм.рт.ст.

р2 = 740 мм.рт.ст.                                                 20 мм.рт.ст*11м/мм.рт.ст= 220 м

        Відповідь: оглядовий майданчик розташований на висоті 220 м.

V. Підсумок уроку. Інформація про домашнє завдання.

Міні-виступ "Що я сьогодні відкрив для себе?". Повернення до епіграфа.

Учні говорять  про відкриття, яке вони  зробили для себе на уроці. Відкриття може бути  й емоційним, а не тільки фізичним.

Повідомлення  обсягу й змісту д/з, інструктаж щодо його виконання.

з фізики – Повторити п.25 виконати вправу 25 (8,9)., експериментальне завдання: знайти силу тиску і вагу повітря в кабінеті інформатики (І варіант), фізики (ІІ варіант)

з інформатики – Повторити п.4.4.-4.5, Виконати вправу 10* стор.119

VІ. Контроль і самоконтроль знань, умінь і навичок

 

Карта оцінювання _______________________

Етап уроку

К-сть балів

Інформатика

Фізика

1.

Гра "Пазли"

1 бал

 

 

2.

"Ланцюжок запитань"

2 бала

 

 

3.

Інструктаж із БЖД / Закінчи речення

1 бал

 

 

4.

Практична робота:

  • експериментальне завдання;
  • переводимо одиниці вимірювання;
  • розв'яжи задачу.

 

2 бала

2 бала

2 бала

 

 

5.

Рефлексія/(2 бала)

2 бала

 

 

6.

Кількість балів, оцінка

12 балів

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку