Інтегрований урок для 10 класу:
Географія: « Міжнародні організації в Європі: Європейський Союз, Рада Європи»
Громадянська освіта : Практичне заняття : «Європейський суд з прав людини»
Мета уроку:
Обладнання та матеріали: мультимедійний проектор, екран, комп’ютер, комп’ютерна презентація, роздатковий матеріал, підручники, зошити.
Підготовчий етап: творчі завдання учням (за бажанням, за 1 тиждень).
Розробити презентацію «Міжнародні організації на території Європи», «Європейський Союз»
Підготувати репортаж про «Раду Європи» за допомогою https://www.youtube.com/watch?v=nfal9KomCsY&t=109s, https://www.youtube.com/watch?v=L3927KIvFFI&t=118s
Тип уроку: нових знань
Методи і методичні прийоми:
Хід уроку
І . Організаційний етап. (3 хв.)
1. Облік відвідування.
2. Повідомлення теми й мети уроку.
ІІ. Мотиваційна діяльність
«Мозковий штурм»
Цю проблему ми і будемо обговорювати на нашому інтегрованому уроці з географії та громадянська освіта « Міжнародні організації в Європі: Європейський Союз, Рада Європи», «Європейський суд з прав людини».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
На протязі уроку кожна група повинна розробити свою інтелект-карту на основі опрацьованого матеріалу, використовуючи дидактичний матеріал.
Mind maps (карта пам’яті, ментальна карта, карта думок, інтелект-карта тощо) – спосіб організації інформації так, щоб мозку було максимально легко працювати з нею. За допомогою цієї технології, можна навчитися мислити абсолютно по-новому, використовуючи потенціал обох півкуль мозку.
Це сучасний та простий інструмент, незамінний для:
В допомогу у вас на столах є підказка щодо створення інтелект-карти.
Об’єднайтесь у групи.
Завдання для кожної групи:
Випереджальне завдання:
Детальніше про таку організацію як Рада Європи ми дізнаємося завдяки репортажу -
Ну, а про «Європейський Союз» розповість (презентація) -
Ми вияснили, що в склад Ради Європи входить Європейський суд. Однієї із функцій якого є захист прав людини та громадянина. На сьогодні українці долучаються до можливості захистити свої права через міжнародні організації, що є проявом демократизації суспільства. Для того щоб мати навички з цього питання треба знати алгоритм подання документів до Європейського Суду. Одна із складових цього процесу – правильне оформлення по європейським юридичним нормам заяви позивника на захист прав і свобод певної особи. І сьогодні ми ознайомимось з цим, використовуючи зразок-заяву та відповідну програму для оформлення електроної заяви.
ІV. Закріплення уроку
Захист інтелект-карт представниками команд
V. Підсумки уроку.
Кожну групу оцінюють інші групи
VІ. Домашнє завдання.
1. Опрацювати параграф 3
2. Позначити на контурній карті( роздруківка) : а) країни Європи та їх столиці ; б) виділіть кольором країни, що входять до складу ЄС.
3. Випереджальне : підготувати інформацію про транснаціональні корпорації (ТНК) Європи.