Інтелектуальна гра "Бук-квест - ефективна форма організації змістовного дозвілля школярів

Про матеріал
Представлені у боок-квесті завдання різної складності: одні можна вирішити, використовуючи свій багаж знань, отриманий на уроках літератури, історії, мови, предметів природничого циклу, а інші – складніші, що вимагають глибших знань тієї чи іншої категорії, і без додаткових джерел, якими безпосередньо і є книги, обійтися неможливо. Тому пошуки потрібної інформації учні здійснюють в книгах. А ще запропоновані завдання спонукають учнів мислити нестандартно, творчо, сприяють розширенню світогляду, збагаченню культури мовлення. До речі батьки школярів теж можуть зацікавились боок-квестом і у вільний час розгадувати запропоновані кросворди, головоломки, вікторини. Тож боок-квест стане чудовим помічником в організації змістовного дозвілля школярів, а також їх батьків.
Перегляд файлу

 

 

 

 

G:\кліпарти школа\0_ac50b_1c59d5ed_S.png

 

 

 

 

 

                                           2017 р

Практичний посібник схвалено на засіданні методичної ради

Зносицької ЗОШ І-ІІІ ст..

 

(протокол № 3 від 27.01.2017 р. )

 

 

 

 

 

Автор-упорядник : Панасюк Людмила Олександрівна

заступник директора з виховної роботи Зносицької ЗОШ І-ІІІ ст..

 

 

 

 

 

Практичний посібник «Боок – квест – ефективна форма у виховній діяльності школярів»  - Сарни. – 2017. – 18с.

 

 

 

 

 

В посібнику представлені різножанрові цікаві завдання, які сприятимуть розвитку творчого та логічного мислення школярів, а також стимулюватимуть бажання працювати з книгою.

 

 

 

 

Передмова

Квест ігри один з основних жанрів ігор, що вимагають від гравця рішення розумових завдань для просування сюжетом. У цих іграх гравці  розкривають дивні таємниці, вирішують важкі завдання й розгадують складні головоломки.

На сучасному етапі нашого життя мережа Інтернет забирає практично все дозвілля школярів. Сучасне покоління учнів поступово втрачає інтерес до книги, рідко відвідує бібліотеку. Цю проблему  у нашій школі виріщуємо організацією та проведенням таких форм роботи  як боок-квести.

Практичний посібник  містить дванадцять блоків-зупинок, що пропонують завдання різних видів та різного ступеня складності, які можуть виконувати учні різних вікових категорій.

 Боок-квест може бути  як індивідуальною, так і командною грою, в ході якої гравці розвивають творче та логічне мислення, активізують свої знання з багатьох категорій, вирішують цікаві завдання (кросворди, вікторини, відповідності, складають «хронологічні лінійки» тощо), а найголовніше – вони працюють з книгами, які в даній грі стають найголовнішими помічниками.

 Представлені у боок-квесті завдання  різної складності: одні можна вирішити, використовуючи свій багаж знань, отриманий на уроках літератури, історії, мови, предметів природничого циклу,  а інші – складніші, що вимагають глибших знань тієї чи іншої категорії,  і без додаткових джерел, якими безпосередньо і є книги, обійтися неможливо. Тому пошуки потрібної інформації учні здійснюють в книгах.

А ще запропоновані завдання  спонукають учнів мислити нестандартно, творчо, сприяють розширенню світогляду, збагаченню культури мовлення. До речі батьки школярів теж зацікавились боок-квестом і у вільний час розгадують запропоновані кросворди, головоломки, вікторини.

Тож боок-квест стане чудовим помічником в організації змістовного дозвілля школярів, а також їх батьків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Блоки вооk-квесту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Блок «Обереги України»

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

  1. Рослина, що «стелеться низенько».
  2. Найулюбленіше дерево України.
  3. Лікарська рослина, народна назва якої  «вовчки».
  4. «Як  …….  при дорозі» (символ беззахисної людини з невлаштованим життям)
  5. Листяний ліс, в якому переважають дуби.
  6. Пташка, що символізує мир.
  7. «Божник», «утирач», «весільний».
  8. «Серед поля  …  розцвів».
  9. Птах, що гніздиться на дахах людських осель.

По вертикалі:

  1. Оберігає від злого ока.
  2. «А  …… не верба, я дівчина молода…»
  3. Її «не шукай вечорами».
  4. «Чарівний …. Черемоша й Прута»
  5. Він цвіте «синьо-синьо».
  6. Найспівочіша пташка України.

Блок «З народних джерел»

«Доповни прислів’я »

  1. Листопад зимі…
  2. Рана загоїться…
  3. Де руки і охота…
  4. Не дивись на чоловіка…
  5.  Ласкаве слово…
  6. Треба розумом надточити…
  7. Краденим добром…
  8. Хочеш собі добра…
  9. Той узимку голодує…
  10. Зимою сонце…
  11. З книгою жити…
  12. Листопад уриває дня…
  13. Не кажи не вмію…
  14. І від солодких слів…
  15. Що вимовиш язиком…
  16. Хто мовчить…
  1. Мудрим ніхто не  вродився…

18.Добре того навчати…

19.Хвальби повні торби…

20. Перед розумом і …

 

а)…ворота відчиняє

б)… а накликає ночі.

в)… з добром дружити.

г)… зле слово – ніколи.

д) … а на його діло…

е) … то не витягнеш і волом.

є) …  а навчився.

и) … а кажи навчусь.

і) … буває гірко. 

й) … той двох навчить.

к) … хто хоче все знати.

л) … не роби  нікому зла .

м) … багатим не будеш.

н) …  крізь плач сміється.

о) … хто літом гайнує.

п) … де сила не візьме.

р) … а вони порожні.

с)… сила поступається.

т) … там кипить робота.

у) … що весняний день.

 

Блок «Словник – мій вірний помічник»

Пояснити значення слів, скориставшись довідкою

Дискусія

Евфемізм

Експромт

Дефініція

Інтерпретація

Передмова

Категорія

Колізія

Компіляція

Концепція

Панегірик

Парадокс

Семінар

Передумова

Персоніфікація

Суржик

                                                    Довідка            

Групові заняття, гурток для якої-небудь спеціальної підготовки, підвищення кваліфікації; групове практичне заняття студентів під керівництвом викладача у вищому навчальному закладі.

У мові – безсистемне поєднання окремих елементів двох або більше мов.

Попередня умова існування, виникнення, діяння чого-небудь; вихідний пункт якогось міркування.

Думка, що розходиться із загальноприйнятою, суперечить здоровому глузду, хоч насправді може бути вірогідною.

Захоплена, піднесена похвала про кого-  або що-небудь; літературний твір подібного змісту.

Невеликий розділ на початку книжки, що містить відомості про видання чийого автора.

Система взаємопов’язаних поглядів на певне явище, основний замисел, основна думка чого-небудь.

Несамостійний літературний чи науковий твір, виконаний на чужих матеріалах, без власного дослідження й творчого опрацювання джерел.

Зіткнення яких-небудь суперечливих, протилежних сил, інтересів, прагнень

Наукове поняття, яке виражає найзагальніші, найістотніші явища дійсності.

Основане на власному тлумаченні творче виконання якого-небудь музичного, літературного твору, драматичної ролі.

Коротке визначення якого-небудь поняття 

Промова, вірш, музичний твір, дотепний вислів, створені без попередньої підготовки, у момент виголошення

Слово, або вираз, що вживається замість незручних у певних умовах слів та виразів.

Широке обговорення якогось суперечливого питання

Надання явищам природи, предметам, поняттям властивостей людини чи тварини; уособлення.

 

Блок «Заморочки»

(Пояснити значення фразеологізмів, скориставшись довідкою)

Оббирати як сидорову козу

Пошитися в прохачі

Топтати ряст

До самого живця проймати

Битий жак

Стелитися під ноги

Капустяний качан на в’язах

Губу копилити

Смалити халявки

Ухопити шилом патоки

Защепнути язика на петельку

Баньки витріщити

Морозом сипнуло за спиною

Плювати на все

Проймати душу

Брати в шори

Піднести чемериці

Фортуна усміхається

Пекти раків

                                                Довідка

Червоніти

Щастити

Зробити неприємність

Картати

Зворушувати

Зневажати

Злякатися

Здивуватися

Замовкнути

Зазнати невдачі

Залицятися

Зазнаватися

Дурний

Догоджати

Досвідчений

Грабувати

Жебрачити

Дошкуляти

Жити

  Блок «Великий Кобзар»

Кросворд

По горизонталі:                                                           По вертикалі:

1.«Кохайтеся, чорнобриві,                                    1. «За горами гори, хмарою повиті,

Та не з москалями,                                                    Засіяні горем, кровію политі…»

Бо москалі – чужі люде,                                       2. «Все йде, все минає – і краю немає,

Роблять лихо з вами…»                                            Куди ж воно ділось?...»  

2. «Зійшло сонце; Україна –                                3. «Давно те минуло,як, мала дитина,

Де палала, тліла,                                                    Сирота в ряднині, я колись блукав…»

А де шляхта, запершися,                                      4. «Ти не лукавила зо мною,

У будинках мліла…»                                               Ти другом, братом і сестрою

3. «Сирота Ярема, сирота убогий:                            Сіромі стала…»

Ні сестри, ні брата, нікого нема…»                     5. «По діброві вітер виє,  

4. «На панщині пшеницю жала…»                          Гуляє по полю…»

5. «Тяжко-важко в світі жити                                6. «Породила мене мати

Сироті без роду…»                                                    В високих палатах…»

6.«Я сирота з Вільшаної,                                        7. « Як умру, то поховайте  

Сирота, бабусю…»                                                       Мене на могилі…»

7.«У гаю, гаю вітру немає;                                      8. «Реве та стогне Дніпр широкий,

Місяць високо, зіроньки сяють…»                             Сердитий вітер завива…»           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Блок «Вгадай цитату»

Поставити відповідність (кому належить цитата)

І. 1) Люди, що засвоїли великі принципи математики,          а)Арістотель

мають на один орган чуття більше, ніж прості смертні.

 

2) Серед рівних розумом – за однакових інших умов            б) М. Лобачевський

Переважає той, хто знає математику.

 

3) З усіх мов світу найкраща – це мова штучна,                       в) Ч. Дарвін

Вельми стисла мова, мова математики.

 

4)  Ми з насолодою пізнаємо математику                             г) Б. Паскаль

Вона захоплює нас наче квітка лотоса. 

 

ІІ. 1)Головне в житті – не піднятися вище за інших,                а)Платон

 а піднятися вище за себе.

 

2) Тисячі геніїв живуть і помирають невідомими –                 б)М. Твен           

Або їх не впізнали інші, або вони не впізнали себе.

 

3) Піклуючись про щастя інших, ми знаходимо власне.          в) Р. Декарт

 

4) Для того, щоб удосконалити розум,                                     г) Т. Мосон               

Треба біль роздумувати, ніж завчати.  

 

ІІІ. 1) Свою Україну любіть,                                                     а) П. Тичина

Любіть її…Во время люте,

В останню тяжкую минуту

За неї Господа моліть.

2) Україно моя!                                                                           б) В. Сосюра             

Мені в світі нічого не треба,

Тільки б голос твій чути

І ніжність твою…

3) Любіть Україну у сні й наяву,                                              в) Т. Шевченко

Вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

4). Струмок серед гаю, як стрічечка.                                          г)    А. Малишко

На квітці метелик, мов свічечка.

Хвилюють, малюють, квітують поля –

Добридень, тобі, Україно моя

Блок «Відомі особистості»

Вікторина «Життєвий шлях Ліни Костенко»

(обрати правильний варіант)

  1.          Ліна Костенко народилася:

А) 19.03.1932 р.; Б) 19.03 1935 р.;  В) 19.03.1930р.

2. Закінчення школи та вступ до Київського педагогічного інституту. Перші публікації:   А)1945 рік;  Б) 1946 рік;  В) 1957 рік

3. Період так званої «духовної еміграції». Акції протесту Л.Костенко (голодування,виступи на захист політв’язнів ):

А)1952-1956 роки;  Б)1961-1977 роки;  В)1966-1967 роки.

4. Виходить перша збірка «Проміння землі»:

А) 1957 рік; б) 1958 рік;  в) 1961 рік.

5. Виходить друга збірка «Вітрила»:

А) 1957 рік; б) 1958 рік;  в) 1961 рік.

6. Виходить третя  збірка «Мандрівки серця»:

А) 1957 рік; б) 1958 рік;  в) 1961 рік.

7. Вийшов друком кіносценарій «Перевірте свої годинники». Почалися зйомки фільму:  А) 1962 рік;  б) 1963 рік;  в) 1966 рік.

8. Відзнятий матеріал фільму за сценарієм Л.Костенко піддається нищівній критиці на пленумах Спілки кінематографістів України:

А)1967 роки;  б) 1967-1968 роки;  в) 1968-1969 роки.

9. Поява збірки Л.Костенко «Над берегами вічної ріки»:

А)1972 рік;   Б) 1977 рік;   В) 1979 рік

10. Вихід в світ роману «Маруся Чурай»:  А)1977 рік;   Б) 1979 рік;   В) 1980 рік

11. Л. Костенко нагороджують Шевченківською премією за збірку «Неповторність» та роман «Маруся Чурай»:

А)  в 1979 році;  Б) в 1987 році;  В) в 1980 році

12. Коли у США відбувся Всесвітній конгрес «Ліна Костенко – поет і мислитель»:

А) в 1987 році;   Б) в 1989 році;  В) в 1990 році

13. В якому році Л. Костенко була нагороджена Міжнародною літературною премією імені Ф. Петрарки за книгу «Інкрустації», видану італійською мовою.

А) в 1995 році;  Б) в 1999 році;  В) в 2000 році

14. Вручено диплом  Почесного доктора Національного університету «Києво-Могилянська академія»:   А) в 1995 році;  Б) в 1999 році;  В) в 2000 році

15. Л. Костенко стала першим лауреатом Міжнародної літературно-мистецької премії імені О. Теліги «за справжнє лицарство у житті, подвижницьку діяльність в ім’я України, створення високохудожніх творів»

А) в 1999 році;   б) в 2000 році;  в) в 2001 році; 

16. Національна Спілка письменників України висунула кандидатуру Л.Костенко на Нобелівську премію в галузі літератури:

А) в 1999 році;   б) в 2000 році;  в) в 2001 році;

Блок «Казковий калейдоскоп»

(Розташувати ілюстрації у послідовності подій, що відбувались у казках )

Казка Г.Х. Андерсена «Снігова Королева»

а)                                        б)                       в)                      г)                      д)  

C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (4).jpg C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (5).jpgC:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (7).jpgC:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (10).jpgC:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (3).jpg

 

(    1.____     2. ____   3. _____   4. ____ 5._____ )

 

                                                  Казка Г.Х. Андерсена «Гидке каченя»

а)                                б)                          в)                        г)              д)

C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (20).jpg C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (18).jpgC:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (17).jpgC:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (16).jpgC:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (19).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(    1.____     2. ____   3. _____   4. ____ 5._____ )

 

Казка Г.Х. Андерсена «Дюймовочка»

а)                           б)                  в)                              г)                д)    

C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (21).jpg C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (22).jpg  C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (23).jpg C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (24).jpg C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (25).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Казкат Ш.

(    1.____     2. ____   3. _____   4. ____ 5._____ )

 

Казка Ш. Перро «Попелюшка»

а)                 б)                    в)                               г)                               д)

C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (15).jpg C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (14).jpg C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (13).jpg C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (12).jpg C:\Users\admin\Desktop\Сколоздра\imgpreview (11).jpg

 

(    1.____     2. ____   3. _____   4. ____ 5._____ )

Блок «Літературна гра»

на тему повісті-казки А.О. Мілна «Вінні Пух та його друзі»

(позначити стрілками відповідність: кому належить репліка)

 

http://dbimg.eu/i/ebdbwogl.jpg

 

http://dbimg.eu/i/znumploq.jpg

http://dbimg.eu/i/xlvirpt.gif

http://dbimg.eu/i/xu1rmwb.jpg

http://dbimg.eu/i/avlbveyk.png              

 

 

http://dbimg.eu/i/jvljm0e7.jpg            

Блок «Вікторина «Асорті» »

(вибрати правильний варіант)

1. З чого утворюється сніжинка?

а) вода   б) пара     в) повітря

2. Поблизу якого материка знаходився острів, куди потрапив Робінзон?

а) Австралія   б) Африка   в) Південна Америка

3. Як назвав Робінзон свій острів?

а) острів Порятунку  б) острів Відчаю  в) острів Надії

4. Як називався головний військовий, адміністративний і господарський центр запорозького козацтва у ХVI-ХVIII століттях?

а) Запорозька Січ         б) Камянська Січ     в) Олешківська Січ

5. Як називається упряж,  предмети для запрягання, сідлання коней?

а) збруя            б) хомут        в) бунчук

6. Які зернові культури посіяв Робінзон на острові?

а)рис і ячмінь  б) пшеницю і овес в) ячмінь і жито

7. Хто з морських мешканців не належить до класу ссавців?

а)дельфіни      б) акули           в)кити

8. Що найперше змайстрував Робінзон власноруч?

а) горщик  б) пліт  в) стілець

9.  З чого починається   літо для дітей?

а) морозиво       б) канікули         в) школа

10. Комета, з якою пов’язує своє народження Марк Твен?

А)комета Кромелліна б) комета Галлея

11. Як називалася давня військова регалія у вигляді палиці з прикрашеною пасмами кінського волосся, китицями, кулею на верхівці, символ влади гетьмана і кошового отамана Запорозької Січі?

а) Бунчук            б)   булава             в)  клейноди

12. В редакції якої газети Марк Твен працював разом зі своїм братом Оріоном?

а) «Ганнібальський журнал»  б) Альта Каліфорнія»

13. Як називалась холодна зброя динамічного кінного бою?

а)  мушкет    б)    гармата      в)  шабля

14. На берегах якої річки Марк Твен служив лоцманом?

а) Міссісіпі б) Міссурі

15. Назва книги, де Марк Твен описав свої враження та спогади про кругосвітнє плавання?

а) «Роззява Вільсон» б) «Простаки за кордоном»

16. В якому місяці найдовший сонячний день, який досягає 17 годин? 

а)серпень     б) липень   в) червень

17. Яка повість вважається автобіографічною, де письменник описує роки свого дитинства у місті Ганнібал?

а) «Пригоди Тома Сойєра»  б) «Пригоди Гекльберрі Фінна»

18. В якому році письменник вперше підписався псевдонімом Марк Твен?

а) 1863               б)1861       

19.  Які з перерахованих тварин відносяться до класу риб:

а) восьминоги     б) морська зірка   в) морський коник

20. Яка ягода влітку гірка, а в мороз солодка?

а)бузина      б) горобина       в) калина

Блок «Загадковий Кіплінг»

1.Хто з головних героїв «Книги джунглів»  промовляє такі слова:

"Ми з вами однієї крові - ви і я!"

а) Шер-Хан    б) Багіра     в) Мауглі

 

2. Визначити  по малюнку назву казки…

http://dbimg.eu/i/mwmkkxsm.jpg

а) «Звідки у верблюда горб» б) «Про що попросив кенгуру» в) «Слоненя»

 

3. Герої якої казки зображені на малюнку?

а) «Ріккі-Тіккі-Таві»  б) «Звідки в кита така горлянка»   в)  «Про Кішку, що гуляла, як сама собі знала

http://dbimg.eu/i/vjfzxy5l.jpg

 

4. Як звали двоюрідну сестру Чучундри?

http://dbimg.eu/i/eioo666b.jpg  а) Карайт                    б) Колоколо                 в) Чуа

5. Як звали Сірого Самотнього Вовка,  що керував Зграєю?

http://dbimg.eu/i/hmfh4fog.jpg    а) Тегумай   б) Дінго   в) Акела

6. Маленький,   але хоробрий  мисливець,  який полював на отруйних змій.  

http://dbimg.eu/i/xitqiog.jpg  а) Мангуст (Ріккі-Тіккі-Таві)    б) Мауглі    в) Тегумай

7. Як називається місто, з якого вийшло Слоненя  на пошуки відповіді на запитання:   “Що Крокодил їсть на обід?”

http://dbimg.eu/i/ajdindck.jpg  а) Нью-Делі        б) Грехем    в) Калькутта

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чорнобай Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
984
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку