28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Інтелектуальна гра «Математичний КВК»

Про матеріал

У нас сьогодні незвичайний урок урок цікавої математики, який проведемо у фор­мі КВК.

Декого з присутніх може здивувати словоспо­лучення «цікава математика». Але ми вважаємо, що математика завжди цікава. Мабуть, у жодній науці неможливий такий прояв творчості, як у математиці Розв'язуючи задачі, ви завжди знахо­дите щось нове, невідоме. Нехай це буде незнач­не відкриття. Усі великі відкриття в математиці починалися з розв'язування задач. Поступово ускладнюючи задачі, математики відкривали все більше вагомих фактів. Завдяки їм стали можливими польоти в космос, побудова сучас­них кораблів, атомних електростанцій і взагалі сучасної техніки.

Сьогодні ви будете розв'язувати задачі, які вам можуть здатися смішними і простенькими, але щоб їх розв'язати часто потрібно більше кміт­ливості, ніж для розв'язування складних задач.

Отже, ми починаємо КВК.

Перегляд файлу

МАТЕМАТИЧНИЙ КВК

Мета: розвивати творче мислення і винахід­ливість під час розв'язування нестандартних задач; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: дошка, картки із завданнями, дві коробки сірників, дві указки.

ХІД ГРИ

Учитель. У нас сьогодні незвичайний вечір вечір цікавої математики, який проведемо у фор­мі КВК.

Декого з присутніх може здивувати словоспо­лучення «цікава математика». Але ми вважаємо, що математика завжди цікава. Мабуть, у жодній науці неможливий такий прояв творчості, як у математиці Розв'язуючи задачі, ви завжди знахо­дите щось нове, невідоме. Нехай це буде незнач­не відкриття. Усі великі відкриття в математиці починалися з розв'язування задач. Поступово ускладнюючи задачі, математики відкривали все більше вагомих фактів. Завдяки їм стали можливими польоти в космос, побудова сучас­них кораблів, атомних електростанцій і взагалі сучасної техніки.

Сьогодні ви будете розв'язувати задачі, які вам можуть здатися смішними і простенькими, але щоб їх розв'язати часто потрібно більше кміт­ливості, ніж для розв'язування складних задач.

Отже, ми починаємо КВК.

Перший ведучий» Увага! Увага! Починаємо змагання найкмітливіших, найвеселіших, най-винахідливіших учнів нашої школи!

Другий ведучий. Ми сьогодні зібралися на свя­то радості, пісні і сміху. Хочу, щоб ваші надії збулися, щоб не сумно було ні хвилини.

Перший ведучий. У змаганні беруть участь дві команди: «Функція» і «Формула».

(Ведучий оголошує імена капітанів та членів команд)

Другий ведучий. Команди займають свої місця і готові до товариської зустрічі. Кожну коман­ду прийшли підтримати вболівальники. Вони зможуть заробити бали для улюбленої команди в конкурсах уболівальників.

Ведучий представляє членів журі. Після цього ведучі по черзі проводять конкурси.

Конкурс «Розумова розминка»

Командам по черзі задаються запитання. Час для обмірковування 30 с.

Запитання

1. Що дорожче, 1 кг монет по 10 к. чи 0,5 кг монет по 25 к.?

(1 кг монет по 10 к. у 2 рази дорожчий.)

2. У хлопчика братів немає, а у його сестри стільки братів, скільки сестер. Скільки в цій сім'ї дітей?

(Троє.)

3. Якщо об одинадцятій годині ночі іде дощ, то чи можливо, що через 48 годин буде сонячна погода?

(Ні, буде ніч.)

4. Скільки в нашій школі дверних ручок?

(Вдвічі більше, ніж дверей.)

5. Брусок розпиляли на чотири частини, витрачаючи на відпилювання однієї частини 2 хв. За який час розпиляли весь брусок?

(6 хв.)

6. Із Миколаєва у Водяно-Лорино о 12-й годині дня виїхав автобус. Через годину виїхав велосипедист із Водяно-Лорино в Миколаїв. Хто з них буде ближче до Водяно-Лорино в момент зустрічі?

(Обидва на однаковій відстані.)

7. Він і - Пуху подарували на день народження бочонок з медом масою 7 кг. Коли Віні-Пух з'їв половину меду, маса бочонка з медом стала 4 кг. Скільки кілограмів меду було спочатку?

(6 кг.)

8. Пасажир таксі їхав у село. По дорозі він зустрів 8 вантажних і 4 легкових автомобілі. Скільки всього автомобілів їхало в село?

(1 — таксі.)

Конкурс «Віриш не віриш?»

Командам по черзі задаються запитання. Від­повідь може бути «так» або «ні».

Запитання

1. Віриш, що паралелограм це прямокутник? (Ні.)

2. Віриш, що квадрат це прямокутник? (Так.)

3. Віриш, що число 36 кратне числу 72? (Ні.)

4. Віриш, що число 2996 складене? (Так.)

5. Віриш, що число 55 є дільником числа 5? (Ні.)

6. Віриш, що число 4525 ділиться на 25 без остачі? (Так.)

7. Віриш, що бісектриса ділить кут навпіл? (Так.)

8. Віриш, що хорда — це коло, яке перетинає пряму? (Ні.)

9. Віриш, що дріб - це два числа, які треба помножити? (Ні.)

10. Віриш, що сума кутів трикутника дорівнює 180°? (Так.)

Конкурс «Заморочки з бочки»

Представники команд по черзі витягують з мішечка картки із запитаннями. Кожне запи­тання команда обмірковує 1 хв. Якщо витягують картку із «золотою підківкою», то команді відразу зараховується очко.

Запитання

1. Відомо, що 1 грудня припадає на середу. На який день тижня припадає 1 січня наступного року? (На суботу.)

2. Як потрібно розмістити 16 паличок довжиною 1 дм, щоб вони утворили прямокутник найменшої площі? Чому дорівнює ця площа? (Прямокутник зі сторонами із 7 паличок 1 палички. Його площа 7 дм2.)

3. Маємо 9 однакових на вигляд кульок. 8 з них однакової маси, а одна меншої. Як двома зважуваннями на терезах без важків знайти цю кульку? (Кульки, потрібно розкласти на три купки по три. Дві з них покласти на шальки. Якщо терези у рівновазі, то легша кулька в третій трійці. Якщо одна з шальок вище від іншої, то легша кулька на іншій шальці. Так само потрібно зважити по одній кульці з вибраної купки.)

4. Учителька принесла в клас 111 зошитів і роздала їх порівну дітям. Дітей у класі більше, ніж 20, але менше, ніж 40. Скільки дітей у класі? (37.)

  1. «Золота підківка».
  2. Яку цифру потрібно дописати до числа 37, щоб одержане чотирицифрове число поділилось на 6? (4.)

7. За допомогою чотирьох п'ятірок скласти вираз, значення якого дорівнює 12. ((55 + 5): 5.)

8. Відомо, що 50 однакових книжок коштують більше від 17 грн, але менше за 18 грн. Скільки коштує одна книжка? (35 к.)

9. У запису 4*2 + 18:6 + 3 розставити дужки так, щоб вираз дорівнював 50.  (4*12 + 18 : (6+ +3).)

10. Людина жила в XIX ст. Суми цифр року її народження і смерті однакові і число років, які вона прожила, починається цифрою 8. Знайдіть рік народження цієї людини. (1809 р.)

Конкурс «Веселі художники»

У цьому конкурсі бере участь уся команда. Перемагає та команда, яка швидко і правильно виконає завдання.

Завдання для команди « Функція»

  1. Намалювати кота за допомогою трикутни­ків і чотирикутників.
  2. Із закритими очима намалювати фігуру, симетричну даній.

3. Зобразити птаха за допомогою цифр.

Завдання для команди «Формула»

  1. Намалювати собаку за допомогою трикут­ників і чотирикутників.
  2. Із закритими очима намалювати фігуру, симетричну даній.

3. Зобразити звіра за допомогою цифр.

Конкурс «Найкмітливіші»

Від кожної команди викликаються по три найкмітливіших учня. Учням видаються картки із завданнями, які вони повинні розв'язати за 15 хв.

 

 

Картка 1

У пляшці, склянці, кухлі і банці знахо­дяться молоко, лимонад, квас і вода. Відомо, що вода і молоко не в пляшці. Посудина з лимонадом стоїть між кухлем і посуди­ною з квасом. У банці не лимонад і не вода. Склянка стоїть біля банки і посудини з моло­ком. У яку посудину налита кожна рідина?

(Молоко в кухлі, лимонад у пляшці, квас у банці, вода в склянці.)

Картка 2

Три подруги вийшли в білій, зеленій і синій сукнях. їх туфлі були також біді, зе­лені та сині. Відомо, що тільки в Ані туфлі і сукня були одного кольору. Ні туфлі, ні сукня Валі не були білими. Наталя була в зе­лених туфлях. Визначити кольори суконь кожної з подруг.

 (У Ані біла сукня, у Наталі синя, у Валі зелена.)

Картка З

1. На малюнку зображено корову, складе­ну із сірників. Корова на малюнку дивиться вліво. Перекласти два сірники так, щоб вона дивилася вправо.

 

 

 

 

 

2. З фігури на малюнку потрібно забрати два сірники, щоб залишилося два квадрати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 4

На олімпійських іграх спортсмени одержа­ли 96 медалей. 3 них 65 золотих і бронзових, а золотих і срібних — 61. Скільки одержали медалей кожного виду?

(З0 золотих, 31 срібних, 35 бронзових медалей.)

Картка 5

У льоху стояло 20 однакових банок з ва­ренням. У 8 банках полуничне варення, у 7 банках малинове, а в 5 банках вишневе. Яку найбільшу кількість банок можна ви­нести з льоху, щоб там залишилося ще хоча б 4 банки варення одного виду і три банки іншого.

(9 банок.)

Картка 6

  1.              На малюнку зображено флюгер, скла­дений з десяти сірників. Перекласти чотири сірники так, щоб отримати зображення бу­диночка.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. На малюнку зображено математичний вираз, складений із сірників. Потрібно перекласти один сірник так, щоб отримати правильний вираз.

 

 

 

 

 

Перший конкурс уболівальників

Завдання для уболівальників команди «Функція»

Потрібно лічити від 1 до З0, але замість чисел, кратних 5, говорити «квакі».

Завдання для уболівальників команди «Формула»

Потрібно лічити від 1 до З0, але замість чисел, кратних 3, говорити «біс».

Конкурс «Хто найуважніший?»

Викликається по одному учаснику від ко­манди, вивішується плакат.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Член команди «Функція» має сказати, скільки на малюнку квадратів.

Член команди «Формула» повинен сказати скільки на малюнку трикутників.

(З0 квадратів, 48 трикутників.)

Конкурс криміналістів

Команди вибирають по одному представнику для розслідування справи.

Справа

Старий пірат, помираючи, заповів своєму товаришу знайти на острові захований скарб. Основними орієнтирами були башта, дуб і в'яз. Спочатку потрібно пройти від башти до дуба, від нього направо під прямим кутом таку саму від­стань, поставити на цьому місці кілок. Потім слід іти від башти до в'яза і від нього під прямим ку­том таку саму відстань, поставити на цьому місці ще один кілок. Усередині відрізка, який сполучає ці два кілки, заритий скарб. Товариш приплив на острів і побачив, що дуб і в'яз на місці, а від башти не залишилося і сліду. Допоможіть йому знайти скарб.

(Пройти половину відстані від дуба до в'яза, повернути наліво під прямим кутом і пройти таку саму відстань. У цій точці сховано скарб.)

Другий конкурс уболівальників

Уболівальникам команд по черзі задаються запитання.

Запитання

1. Летіли гуси, а назустріч їм гусак: «Здрастуйте сто гусей» каже їм. А гуси йому відповідають: «Нас не сто. А щоб було сто, требастільки та два рази по стільки і ще 4». Скільки летіло гусей? (32.)

2. Летіли голуби і сіли на дуби. Як сядуть по одному на дуб, то дуба не вистачить, а сядуть по двоє один дуб вільний. Скільки було голубів і скільки було дубів? (4 голуби і 3 дуби.)

3. Скільки буде десятків, якщо три десятки помножити на три десятки? (90 десятків.)

4. У сім'ї 5 синів. Кожний має одну сестру. Скільки всього дітей у сім'ї? (6 дітей.)

 

Конкурс «Ребус»

Від кожної команди викликається по одному учаснику.

Завдання. Розшифрувати ребуси.

1. ПА “З Ж.                         (Париж.)

2.          ОХОХО

               АКАКА

               АХАХАХ             (90909+10101= 101010)

 

3.       ПОДАЙ

            ВОДИ

            КАША                       (10652 – 9067=1585)

 

Пісенний конкурс

У конкурсі бере участь уся команда.

Потрібно заспівати найбільше пісень, пов'язаних з числами і геометричними фігура­ми.

Конкурс «Числовий квадрат і числовий трикутник»

Від кожної команди викликають по два учас­ники.

Завдання

1. Розставити числа 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 у колах трикутника так, щоб сума чисел на кожній стороні дорівнювала 20.

Відповідь.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. У квадраті, який складається із 9 клітинок, розставити числа 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 так, щоб сума чисел, які стоять у кожному стовпчику ряд­ку і діагоналі, була однакова.

Відповідь.

4

9

2

3

5

7

8

1

6

 

 

 

 

 

 

Конкурс «Хто швидше?»

У конкурсі бере участь уся команда.

Завдання

1. Хто швидше покаже в таблиці і назве числа від 1 до 24 підряд.

5

14

2

23

16

7

24

13

11

3

20

4

8

1

19

22

21

15

9

17

12

18

10

6

 

 

 

 

 

 

2. Хто швидше знайде суму чисел 78654, 39407, 5472136?

Конкурс «Кросворд»

Кожна команда розгадує кросворд, який на­креслений на аркуші паперу. Перемагає команда, яка швидше це зробить.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

3. Паралелограм, у якого Всі сторони рівні. 6. Трикутник, у якого один з кутів дорівнює 90°. 10. Фігура, що складається з чотирьох точок і чотирьох відрізків, які послідовно їх сполучають. 11. Відрізок, що сполучає вершину з серединою протилежної сторони трикутника. 13. Геометрич­на фігура, що складається з усіх точок площини, рівновіддалених від даної точки. 14. Відношення прилеглого катета до гіпотенузи. 15. Прямокут­ник, у якого всі сторони рівні. 16. Кут, градусна міра якого дорівнює 180°.

По вертикалі:

1. Геометрична фігура, що складається з трьох точок, які не лежать на одній прямій, і трь­ох відрізків, які попарно сполучають ці точки. 2. Чотирикутник, у якого протилежні сторони паралельні. 4. Відрізок, проведений з вершини трикутника перпендикулярно до його проти­лежної сторони. 7. Відношення протилежного катета до прилеглого. 8. Частина прямої, яка має початок, але не має кінця. 5. Відношення про­тилежного катета до гіпотенузи. 9. Пряма, що проходить через центр обертання тіла. 12. Кут, градусна міра якого більша від 0° і менша від 90°. 14. Фігура, яка складається з точки і двох півпрямих, що виходять з цієї точки.

 

 

Відповіді

По горизонталі: 3. Ромб. 6. Прямокутний. 10. Чотирикутник. 11. Медіана. 13. Коло. 15. Квадрат. 14. Косинус. 16. Розгорнутий.

По вертикалі: 1. Трикутник. 2. Паралелограм. 4. Висота. 5. Синус. 7. Тангенс. 8. Промінь. 9. Вісь. 12. Гострий. 14. Кут.

Конкурс капітанів

Запитання

1. Як написати «0» трьома п'ятірками? (5- (5-5).)

2. Як записати «2» трьома п'ятірками? ((5 + 5): 5.)

3. У скільки разів кілометр довший від міліметра? (У 1 000 000.)

4. Скільки кілометрів у мільйоні міліметрів? (1 км.)

5. Яку останню цифру має добуток усіх непарних двоцифрових чисел?(5.)

6. Яку останню цифру має добуток усіх натуральних чисел від 7 до 81 включно? (5)

7. Чи може бути так, щоб одночасно Іван стояв за Андрієм, а Андрій за Іваном? (Так, якщо вони стануть один до одного спинами.)

8. В одному місті кожний п'ятий чоловік Іван, а кожний десятий Петро. Кого в цьому місті більше Іванів Петровичів чи Петрів Івановичів? (Однаково.)

9. Як з трьох сірників, не ламаючи їх, скласти цифру «чотири»? (IV.)

10. Виписано підряд всі числа від 1 до 99. Скільки разів написана цифра 5? (20 раз.)

Члени журі підраховують бали і називають переможця змагань.

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку