Тема: Інтелектуальна гра «Найрозумніший»
Мета:
повторити, удосконалити і поглибити знання учнів з фізики;
розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість, уміння швидко переключати увагу, вміння застосовувати набуті знання для розв’язання різноманітних завдань;
формувати інтерес до вивчення фізики на основі зв’язку її з життям, технікою, побутом.
Формування ключових компетентностей:
Вікова категорія: учні 7-х класів
Час проведення: 40 хвилин
Обладнання: картки з питаннями, фізичні прилади.
«Гра не є простою забавою. Це зміст життя дитини. У грі дитина живе, сліди цього життя глибше залишаються в ній, ніж слід дійсного життя».
К. Ушинський
Хід гри
І. Організаційний момент.
Починаємо інтелектуальне змагання на звання найрозумнішого.
ІІ. Правила гри:
Учні класу грають в групах.
Оцінювання:
- кожне завдання оцінюється в 1 бал;
- виграє група, яка швидше набере найбільшу кількість балів
III. Виконання завдань.
Привітання команд ( назва та девіз)
Оцінювати результати гри буде поважне журі у складі (назвати членів журі).
Бажаю учасникам удачі та успіхів.
Увага! Розпочинаємо!
Конкурс 1. «Вірю-не вірю».
За кожну правильну відповідь - 1 бал.
Якщо ви згодні з твердженням, то команда протягом 10 секунд піднімає картку .
Завдання командам:
Запитання:
Чи правда, що:
1. Тіло, що рухається рівномірно прямолінійно, має постійну швидкість. (Так)
2. Молекули води, льоду і пари однакові.(Так)
3. Масу вимірюють за допомогою важільних терезів (Так)
4. Газ зберігає форму .(Ні)
5. Доба більше 23 години (Так)
6. У пудах виміряють довжину тіла. ( Ні)
7. В стані невагомості тіло має масу. (Так)
8. Період обертання Землі навколо Сонця дорівнює одній добі. (Ні)
9. Ртуть – це фізичне тіло? (Ні)
Конкурс 2 «Експериментальні задачі.»
За кожну правильну відповідь - 1 бал.
Завдання командам:
Обладнання: лінійка, підручник.
Обладнання: лінійка, копійки.
Конкурс 3 «Конкурс ерудитів»
За кожну правильну відповідь - 1 бал.
Завдання командам: знайти правильну відповідь.
1.Яку фізичну величину вимірюють за допомогою важільних терезів?
1.Тиск; 2. Роботу; 3. Масу; 4. Об’єм.
2. Для вимірювання швидкості у автомобілях використовують спідометри.
1.манометр; 2. спідометр; 3. термометр
3. Із вказаних одиниць назви одиницю довжини.
1.Пуд; 2. Аршин; 3. Секунда; 4. Унція.
4. Що вимірюють в м3
1. маса 2.шлях 3.об’єм
5. Скільки секунд в одній добі?
1. 60 2. 86400 3. 3600
6. Одиниця виміру маси
1. кг 2. 3. Л
7 Скільки обертів за добу робить годинникова стрілка?
1.3 2. 2 3. 1
8. З чого складаються молекули?
1. іонів 2. молекул 3. атомів
9. Що означає префікс «мега»?
1. 1000000 2.100 3. 1000
10. Куди нахиляються пасажири автобуса, якщо він різко загальмує?
1. Вперед 2. Назад 3. Вліво
11. Що є траєкторією руху кінця хвилинної стрілки годинника?
1. Овал 2. Коло 3. Крива лінія
12. Прилад для вимірювання об'єму рідини
1. Ареометр 2.Терези 3. Мензурка
13.Якими одиницями найзручніше виміряти відстань між містами?
1. см 2. км 3. дм
14. Сльози на траві.
1. Лід 2. Роса 3. Вода
Конкурс 4 «Чорна скринька»
Максимальний бал за цей конкурс - 1 бал.
Завдання командам: за описом потрібно назвати предмет, що знаходиться в скриньці.
Вам необхідно відгадати, що знаходиться в скриньці.
Опис. Тверде тіло, вимірювальний прилад, ділення якого нанесені фарбою, зроблене з дерева , пластмаси або заліза (Лінійка).
Конкурс 5 «Хмара»
За кожну правильну відповідь - 1 бал.
Завдання командам: знайти фізичні тіла, речовини
Фізичні тіла: автомобіль, літак, потяг, корабель, м'яч, людина, тварина
Речовини: залізо, алюміній, мідь, золото, кисень, вугілля, сірка, фосфор
Конкурс 6 «Весела - Показуха».
Максимальний бал за цей конкурс - 1 бал.
Завдання командам:
Послухайте умови конкурсу: капітан команди повинен протягом однієї хвилини тільки жестами повідомити своїй команді засекречене слово. Задача кожної команди, вгадати це слово.
команда: підручник, лампа, вікно
команда: стіл, сонце, велосипед
Підведення підсумків
Наші конкурси підійшли до кінця. Ви зі мною погодитесь, що ФІЗИКА – дивовижна наука. Вона дуже цікава, навіть, якщо її не розумієш. Як говорить арабська мудрість: «Ніколи не соромся запитувати про те, чого не знаєш».
Ось і закінчилися випробування для наших учасників. Зараз журі оголосить команду- переможницю та прізвище найрозумнішого семикласника. Нагородження переможців.