Інтелектуальна гра
Що? Де? Коли?
Тема: Від маленьких вчинків до великих злочинів.
Підготувала Тимощук Н.Л.
Мета: формувати в учнів уявлення про Декларацію прав дитини; з’ясувати обов’язки та права дітей; виробляти навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень, умінні протистояти негативним впливам. Формувати повагу до держави, її органів. Розвивати критичне мислення як здатність аналізувати навколишню інформацію. Виховувати самоповагу, почуття гідності й відповідальності за себе та за свої вчинки.
Обладнання: Комп'ютер, проектор, Декларація прав дитини, ілюстрації, костюми казкових героїв, скринька, написи «Позивач», «Відповідач», «Суддя», дерев’яний молоток, дзига, музичні файли, картки з номерами.
Перебіг заходу.
Сьогодні ми говоритимемо про людину, про її права й обов'язки.
Кожна людина має почуття, здібності, характер. Як же зробити, щоб такі різні, несхожі люди все ж таки жили із повагою одне до одного? Для цього існують правила, що визначають стосунки між людьми. Життя змусило людей установити багато різних правил, і ми повсякчас з ними маємо справу.
Є такі правила, що обов'язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були — дорослі чи діти, робітники чи селяни, вчителі чи учні. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, обов'язки кожного громадянина та його права. Називаються такі правила державними законами.
Ведучий.
Дорогі друзі! Сьогодні ми проведемо інтелектуальну гру "Що? Де? Коли?" на тему "Від маленьких вчинків до великих злочинів".
Звучить музична заставка гри.
Вітаємо наших учасників. Сьогодні у нас грає команда знавців 6 класів. (входять гравці).
Ведучий.
Я нагадаю вам правила гри.
На протязі 1-ї хвилини ви повинні обговорити та виконати завдання, які підготували вам вчителі школи. Ваше завдання надати правильну відповідь, чітко та зрозуміло викласти свої думки.
Якщо у вас виникнуть труднощі, ви можете звернутися за допомогою залу або взяти додаткову хвилину для обговорення.
Отже, починаємо.(Звучить музична заставка, діти крутять дзигу).
Завдання №1
Увага на екран! З вами грає директор школи.
(Діти переглядають відеоролік про права дитини)
Питання: які права дитини згадувались у відеороліку.
(На протязі хвилини іде обговорення. Діти дають відповідь, об'являється рахунок).
Продовжуємо
Завдання №2
Діти, з вами грає Оболончик Т.Д.
Із записаних слів виберіть спочатку ті, які відносяться до правопорушень, а потім ті, які відносяться до провини.
Вимагання, крадіжка, прогул уроку, порушення правил дорожнього руху, неправдиві повідомлення про небезпеку, палити у приміщеннях і на території навчального закладу, прояв грубості.
(На протязі хвилини іде обговорення. Діти дають відповідь, об'являється рахунок).
Вчитель підсумовує.
Треба пам’ятати про те, що від проступку до злочину один крок. Шлях до злочину розпочинається з розбещеності, неповаги до старших, жорстокості. До однієї з основних причин виникнення правопорушень можна віднести відсутність почуття особистої відповідальності, що часто веде до співучасті у злочинних діях. Ця та інша причини можуть привести до скоєння злочину. Але треба пам’ятати, що незнання закону не звільняє від відповідальності.
Завдання №3
Увага, "чорна скринька". З вами грає Мостіцька Т. П.
Питання: про що говорять дані речі
- Те, що знаходиться у ящику, раніше використовували для покарання дітей, а зараз використовують для приготування супу (горох)
- Одна крапля цього вбиває навіть коня (нікотин, цигарка)
- те, що знаходиться у ящику, в перекладі з латинської– устрій, будова. До складу цього слова входить префікс “con-”, що має значення разом і дієслово “statuero” – постановляти, вирішувати" (Конституція)
(Діти дають відповідь, об'являється рахунок).
Завдання №4
З вами грає Ятчишина Т.С.
Завдання: знайди пару (робота з прислів'ями)
Куди вітерець, туди й розумець.
Шия з намистом, голова із свистом.
Розумна голова, та дурню дісталася.
(На протязі хвилини іде обговорення. Діти дають відповідь, об'являється рахунок).
Завдання №5
З вами грає Петручок С. А.
Розгляньте надані вам малюнки та визначте, про яке саме право з Декларації Прав дитини на ньому йдеться.
Варіанти малюнків:
діти відпочивають - право на відпочинок;
діти разом з сім’єю - право на сім’ю ;
діти в їдальні – право на повноцінне харчування;
діти в лікарні – право на медичне обслуговування;
діти слухають і дивляться телевізор, комп’ютер – право на інформацію;
діти сидять за партами – право на освіту тощо
ІІ Завдання. Отримуєте картку з назвою права. Вам треба намалювати піктограму або малюнок до цього права.
Поетична хвилинка
Бліц-турнир.
За кожну правильну відповідь 5 балів:
1). Які чинники ведуть школярів до скоєння правопорушень?
(алкоголізм, наркоманія, паління, жорстокість, прогулювання занять)
2). Які ви знаєте органи правопорядку?
(Суд, арбітраж, органи внутрішніх справ)
3). Які правопорушення найчастіше бувають в нашій школі?
Підсумок.
Дорогі друзі! Наша гра закінчилась з рахунком _______.
Я вдячна нашим гравцям, вони були всі просто чудові, енергійні, організовані. Молодці!
Я вдячна нашим вболівальникам!
Гру закінчено, до нових зустрічей!
А на згадку про сьогоднішню гру я хочу подарувати вам пам'ятки.
ДОДАТКИ
Всі права, що охороняють дитинство і дитину, повинні бути захищені.
Всі права повинні використовуватись тільки на користь і на благо дитини.
Держава повинна забезпечувати кожній дитині захист і турботу, необхідні для її благополуччя.
Кожна дитина має право на життя без дискримінації.
Кожна дитина має право на захист від зневаги та неуваги.
Кожна дитина має право на участь в житті суспільства.
Кожна дитина має право на ім`я, національність та індивідуальність.
Кожна дитина має право на чисте довкілля.
Кожна дитина має право на світ без наркотиків.
Кожна дитина має право на якісну освіту.
Кожна дитина має на люблячу й турботливу сім`ю.
Кожна дитина має право на любов і турботу обох батьків.
Кожна дитина має право на домівку.
Кожна дитина має право на необхідне медичне обслуговування.
Кожна дитина має право на допомогу і догляд в скаладних обставинах
Кожна дитина має право на інформацію, зрозумілу і відповідну до віку.
Кожна дитина має право зустрічатись з іншими і обмінюватись інформацією.
Кожна дитина має право знати і зберігати культуру свого народу.
Кожна дитина має право на свободу думок і свободу совісті.
Кожна дитина має право на самовираження.
Кожна дитина має право на захист від зброї у мирний час.
Кожна дитина має право на захист під час війни.
Кожна дитина має право бути громадянином.
Кожна дитина має право на захист від жорстокого поводження і утисків.
Кожна дитина має право на повагу і збереження почуття власної гідності.
Кожна дитина має право на особисте життя
Кожна дитина має право гратись.
Кожна дитина має право на захист від дитячої праці.
Кожна дитина має право на захист від викрадення і торгівлі людьми.
Кожна дитина має право на захист і повагу в суді.
Кожна дитина має право на повноцінне харчування.
Кожна дитина має право на виживання.
Кожна дитина має право на всесвітній і повний розвиток.
У кожної дитини-біженця є право на захист її інтересів.