Інтерактивне заняття «В праці зростаємо»
для учнів 1 – 4 класів
Мета: розширити знання дітей про звички тварин та роль праці в житті людини; розвивати навички мовленнєвої виразності та артистичних здібностей, естетичні та етичні почуття.
І Привітання учасників заняття
(Учні/учениці кожного класу мають свої позначки для об’єднання в команди під час ігрових вправ. Щоб ідентифікувати свою приналежність до певної групи ми вітаємось по черзі, дивлячись на екран і використовуємо різні форми вітання)
Форми вітання: «Привіт! Вітаємо! Hello! Здоровенькі були! Раді зустрічі!»
Домовляємось про дотримання єдиного правила «Правило піднятої руки»
- Домовились? (якщо діти відповідають хором, знову оговорюємо умови спілкування поки на питання у відповідь не піднімуть руки)
ІІ Діалогічне спілкування з учнями. Визначення завдань заняття
- Хто з вас хоча б раз у житті лінувався?
- Хто любить навчатися? Працювати? Грати?
- Хто любить казки?
- На цьому занятті ми і попрацюємо, і фрагменти мультфільмів подивимось, і невеличку виставу, і, звісно будемо грати. Подобається вам такий план нашого заняття?
- Тему нашої з вами зустрічі визначите самі, переглянувши відео і відновивши прислів’я.
ІІІ Робота над темою
– Послухаємо цікавинки від працьовитої бджілки і виконаємо її завдання. «Облітаючи луки, сади, ми знаходимо квіти і про це повідомляємо інших бджіл за допомогою танцю. Цікавий факт. Ми можемо розпізнавати обличчя людей. За сезон медозбору ми долаємо шлях близько 400 тис. км – це приблизна відстань від нашої планети Земля до Місяця. Ми дуже любимо трудитись. Пропоную вам своє завдання.»
– Мураха також принесла своє завдання, але воно дещо складне, тому виконуватимуть його учні 3 класу.
|
На екрані |
|
На картці |
Т |
Взявся за гуж, не кажи, що не дуж. |
В |
Годину втісі, а роботі час.
|
А |
Слова – полова, праця – диво. |
І |
Дружно працювати – втоми не знати. |
В |
Зробив діло – гуляй сміло. |
Т |
Або не берись, або доведи до кінця. |
І |
Добра нива тільки в дружного колектива. |
А |
Хто мало говорить, той більше робить. |
Ю |
На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить. |
Ю |
Землю прикрашає сонце, а людину праця. |
ІV Підсумки
- Хто любить секрети?
- Як ви думаєте, в чому полягає секрет успіху? Ми спробуємо розкрити.
- Розгляньте ці картини. Подобаються? Кому яка? Кому обидві?
- Яка з них на конкурсі зайняла І місце?
- Так і журі не змогли визначити переможця. І тоді вони запропонували запитати художників, що вони можуть сказати про свою роботу. Прочитайте, що відповів автор першої картини («Це моя найкраща робота»), другої («Подивившись на свою роботу збоку, я хотів би дещо змінити»)
- Як ви думаєте, кому ж з них віддали І місце?
Висновок. Тільки той досягає майстерності і успіху, хто може помічати свої недоліки та вдосконалювати свої вміння. Бажаю всім вам самовдосконалюватись, розвивати свої здібності і зростати успішними людьми.
ДОДАТОК
Інсценівка на фрагмент вірша Яніни Поразінської «Мурашка»
Лісова галявина. На ній граються звірі. На екрані будиночок з написом «Лісова школа»
Виходять ведучі:
І Тара-тара-тарара! Чути галас із двора.
Розкричалися птахи, позлітали з даху!
ІІ Півні замичали, кури заіржали!
Корови сіли на дубку і кричать собі: – Ку-ку!
І Качки у ставок пірнули, з переляку потонули!
Зайці в небо розлітались і від сміху заливались!
ІІ Миші всіх котів спіймали і будинками зв’язали.
І Мурахи вовків ловили – ті кричали, що є сили!
Так п’ятами накивали, що копита позбивали!
ІІ Дітям я шепну на вухо – переплутанку не слухай!
Щоб не мати вам мороки – все придумали сороки!
Ось послухайте, будь-ласка, це ще приказка, не казка!
І Жили в одному лісі всі звірі на узліссі.
ІІ В цьому лісі всі жильці вправні, дружні молодці.
Днями байдики все били, геть нічого не робили.
Хто між квітами кружляв, хто під кущиком дрімав.
Хто лежав у холодочку, дехто спав весь день в садочку.
І Так всі звірі розлінились! В школі літній не учились.
Вчитель слон усіх благав, звірям лагідно казав.
Слон. Щоб не знати вам нудьги, подивіться навкруги:
Треба вчитися у школі, не лінитися ніколи!
ІІ Де була густа трава – стояла школа лісова.
В школі все було до діла: парти, дошка, крейда біла.
Для учителя Слона не було лише стола.
І віл мав відвезти до школи стіл!