Інтерактивні вправи для моделювання першого уроку
На жаль, натрапила в Інтернеті на плагіат саме з цієї розробки. Тому й вирішила опублікувати відомі вправи, адаптовані мною до першого уроку 2017 року. Шановні колеги, вказуйте посилання до матеріалів, які поширюєте. Дякую!
Ми для Європи -
Європа для нас...
Нові горизонти відкрити вже час!
Інтерактивні вправи для моделювання першого уроку
(за мотивами відомої гри)
Вікова категорія: середні та старші класи.
Готується ігрове поле:
СТОЛИЦЯ |
ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ |
МОВА |
ВІДОМІ СПОРУДИ |
ЛІТЕРАТУРА |
ПРИРОДНІ |
ТРАДИЦІЙНІ СТРАВИ |
ПОПУЛЯРНИЙ СПОРТ |
ІСТОРИЧНИЙ ДІЯЧ |
Опис: Грають дві команди: «Хрестики» і «Нулики». Завдання полягає у тому, щоб дати правильну відповідь на питання, яке «приховане» під обраною коміркою. Якщо одна команда не відповідає, право відповіді переходить до іншої. За правильну відповідь комірку позначають логотипом команди, яка впоралася із завданням. Гра триває, допоки не буде заповненим усе ігрове поле.
Якщо жодна з команд не може відповісти, дозволяється користування ґаджетами (обом командам одночасно).
Комірки ігрового поля можна змінювати за вибором вчителя.
НАПРИКЛАД:
ФРАНЦІЯ:
1. Столиця – Париж.
2. Державні символи: прапор, що складається з трьох вертикальнихсмуг — синьої, білої і червоної. Французька республіка не має офіційного герба.
3. Мова: французька.
4. Відомі споруди: Ейфелева вежа.
5. Література: Оноре де Бальзак, Віктор Гюго, Альбер Камю.
6. Природні дива: річки Сена та Рейн, гори Альпи.
7. Традиційні страви: устриці, жаб’ячі лапки, цибулевий суп.
8. Популярний спорт: футбол та регбі.
9. Історичний діяч: кардинал Ришельє, Наполеон Бонапарт.
Додаток
Країни Євросоюзу:
Німеччина. Австрія. Нідерланди. Бельгія. Греція. Польща. Болгарія. Угорщина. Португалія. Хорватія. Ірландія. Румунія. Кіпр. Італія. Словаччина. Чеська Республіка. Латвія. Словенія. Данія. Литва. Іспанія. Естонія. Люксембург. Швеція. Фінляндія. Мальта. Об'єднане королівство. Франція.
Вікова категорія: середні та старші класи.
Учасники сідають за столики. На столах замість скатертини – аркуші паперу (ватману), поділені на сектори.
Опис: У центрі – прапорець певної європейської країни /зокрема й України/. Кожна група працює маркером визначеного кольору. За сигналом команди заповнюють необхідною інформацією обраний сектор. Після наступного сигналу переходять до інших столиків, рухаючись за годинниковою стрілкою. Гра триває, поки учасники не повернуться до старту. Виграє та команда, яка правильно та в повному обсязі заповнила сектор на кожному столі /тому й маркери в команди певного кольору/.
За потреби вчитель може підготувати додаткові матеріали для роботи в групах: малюнки, ілюстрації, енциклопедії, текстові картки тощо.
Після виконання роботи проводиться презентація.
Рекомендовано закінчити гру :
- приготуванням та частуванням традиційними стравами країн, про які йшла мова;
- слуханням музики (різних стилів) обраних країн;
- перегляд фрагментів кінофільмів мовою оригіналу тощо.
Вікова категорія: початкові та середні класи.
Учитель готує частини великого пазлу (ватману) за кількістю членів групи. Окрім цього, необхідно підготувати ілюстративний матеріал: світлини, малюнки, вирізки із газет, журналів, текстові повідомлення. Кожен член групи отримує індивідуальне завдання: оформити власну частину пазлу відповідно до особливостей запропонованої вчителем країни.
Прогнозований результат: склавши частини пазлу, група отримує цілісну картинку, яка дає уявлення про культурні, політичні та інші ознаки певної країни.
Наприклад: спільний пазл про Україну.
Вікова категорія: будь-які класи.
Лепбук – це навчальна папка, присвячена якійсь одній темі. Секрет криється в його оформленні: тут доречно використовувати різноманітні кишеньки, додаткові розвороти, «віконця» і інші цікаві варіанти стилізації.
Це чудова розвивальна гра з індивідуальним характером, яка окрім потрібної інформації дасть учням ще й поштовх до творчості!
Вікова категорія: будь-які класи.
По вертикалі пишемо назву країни, до кожної літери добираємо слова, поняття, терміни, пов’язані із вказаною державою.
П ІЦ А
Д А НТ Е
М І К Е ЛАН Д Ж Е Л О
М І ЛА Н
В Е Н Е Ц І Я
Ф Л О Р Е Н Ц І Я
Вікова категорія: будь-які класи.
Діти отримують шаблони долоньок, на яких пишуть відповідь на запитання «Що я можу запропонувати європейцям?».
Вікова категорія: будь-які класи.
Діти отримують шаблони стопи /по декілька на кожного/, на яких пишуть відповідь на питання «Що мені необхідно, щоб наблизитися до європейської спільноти?»
8. Вправа "Знайдіть спільне"
Вікова категорія: будь-які класи.
Вчитель готує порівняльну таблицю для пари учнів чи групи:
В Україні є:
|
Впиши назву країни або країн з такою ж ознакою. |
Президент |
|
Моря |
|
Гори |
|
Кам'яне вугілля |
|
Назва починається з літери "У" |
|
В назві країни 7 букв |
|
тощо |
|
9. Вправа "З якої країни казковий герой?"
Вікова категорія: початкові класи.
Завдання: віднайти рідну країну казкового героя. За можливістю назвати назву казки та її автора.
Кіт в чоботях /Франція/
Карлсон /Швеція/
Цибуліно /Італія/
Пітер Пен /Англія/
Вінні Пух /Англія/
Білосніжка /Німеччина/
Спляча красуня /Франція/
Пиноккио /Італія/
Попелюшка /Франція/
Геркулес / Греція/
10. Прислів'я народів Європи
Вікова категорія: початкові класи.
Завдання: з'єднати частини прислів'їв із запропонованих частин.
Наприклад:
11. Вправа "Чия тінь?"
Завдання: впізнати за контурами країну, назвати її.
Пофантазуй: на що схожа країна за своєю тінню?
Література:
1. Давиденко Г.Й. Вивчення зарубіжних творів у початковій школі. - Х.: Ранок, 2008. - 192с.
2. Єфімова І. В. Творчий атлас справжніх мандрівників та знавців культури, звичаїв, традицій різних народів світу / І. В. Єфімова. - Х.: Вид-во "Ранок", 2016. - 24 с.
3. Прислів'я та приказки народів світу / [Електронний ресурс]: http://halk-bilgelik.in.ua
4. Дидактичний посібник «Лепбук» /[Електронний ресурс]: http://lib.pedpresa.ua