Інтерактивний сценарій до Дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства

Про матеріал
Раді поділитися з вами готовим сценарієм інтерактивного заходу для учнів початкових класів, розробленим спеціально до Дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та насильства. Цей захід допоможе в цікавій та доступній формі розповісти дітям про важливі правила особистої безпеки.
Перегляд файлу

«Я вмію себе захищати!»

Мета:

  1. Ознайомити учнів із основними правилами особистої безпеки.
  2. Вчити розпізнавати небезпечні ситуації та адекватно на них реагувати.
  3. Формувати у дітей розуміння власних меж, а також навички захищати себе від небажаних дотиків.
  4. Підтримувати емоційну грамотність і створити простір, де діти можуть відчути себе в безпеці, знаючи, що дорослі завжди готові їм допомогти.

1. Привітання

Вчитель: «Доброго дня, мої маленькі друзі! Сьогодні у нас особливий захід. Ми говоримо про те, як захистити себе і як розуміти свої права. Але не хвилюйтеся, ми все будемо робити весело та цікаво!»

Гра «Вгадай емоцію»:

Вчитель: «А зараз ми трохи пограємо! Зараз ви побачите різні емоції і вашим завданням буде їх впізнати!. Готові? Давайте почнемо!» (Вчитель демонструє емоції на слайдах)

Після кількох вгадань учитель запитує: «А чи знаєте ви, що кожен із вас має право відчувати різні емоції?» Якщо ви почуваєтеся погано або чого боїтеся, важливо сказати про це дорослому, якого ви довіряєте».

 

2. Обговорення теми

  •         Вчитель розповідає казку:

«Колись жив маленький ведмедик на ім'я Топтижка. Він був дуже допитливим і один раз під час прогулянки зустрів незнайомого вовка. Вовк запропонував йому цукерки і сказав: "Ходимо зі мною, я покажу тобі щось цікаве".

Топтижка майже погодився, але пам’ятав, що мама вчила його ніколи не йти з незнайомцями. Він сказав: "Ні, дякую!" і побіг до своєї мами. Мама похвалила його за мудрість, а Топтижка зрозумів, що завжди потрібно довіряти своїй інтуїції.»

  •         Обговорення казки:

Вчитель: Що зробив правильно ведмедик Топтижка?

 А як ви б діяли на його місці?

Чому не можна довіряти незнайомцям, навіть якщо вони пропонують щось приємне?

3. Основні правила особистої безпеки

Пояснення правил з використанням наочних матеріалів:

Вчитель показує малюнок: «Подивіться на цей плакат. Перше правило – "Моє тіло належить тільки мені". Це означає, що ніхто не має права торкатися вас у спосіб, який вам не подобається. Що ви скажете, якщо хтось намагатиметься це зробити?» (Діти можуть відповідати: «Я скажу: Ні!»).

«Друге правило – «Завжди розповідай дорослим, яким ти довіряєш, якщо щось трапилося». Це можуть бути ваші батьки, вчитель або інший дорослий, якого ви довіряєте.»

Вчитель запитує: «Хто може бути таким дорослим у вашому житті?»

Гра «Так чи Ні»:

Учитель: «Зараз ми пограємо в гру «Так чи Ні». Я кажу різні ситуації, а ви плескатимете в долоні, безпечно, якщо це, або не плескатимете, якщо це небезпечно. Готові? Починаємо!»

Приклади ситуацій:

  •         «Мама обіймає вас, коли ви приходите додому» (Так)
  •         «Незнайомий чоловік пропонує підвезти вас на машині» (Ні)
  •         «Ви розповідаєте батькам, якщо щось сталося» (Так)
  •         «Хтось просить зберегти «секрет», від якого вам страшно» (Ні)
  •         Ви знаходитесь на дитячому майданчику, і знайомий сусід пропонує вам піти до нього додому, щоб пограти в нову гру».(Ні)
  •         «Ви йдете додому зі школи разом зі своїм другим і бачите незнайомого чоловіка, який запитує вас, де знаходиться найближчий магазин» (Ні (Не вступати в розмову з незнайомцями, знайти дорослого або просто піти далі)
  •         «Вам подзвонив по телефону хтось незнайомий і запитує, чи ви вдома самі». (Ні (Ніколи не розповідати незнайомим людям по телефону, чи ви вдома одні)
  •         «Бабуся дає вам поради, як готувати улюблену страву» (Так (Це корисна і приємна інформація від дорослого, яку можна довіряти)

4. Інтерактивна гра «Що робити?»

Вчитель пояснює завдання: «Ми зараз працюємо в групах. Я розповідатиму вам історії, а ви думаєте, як найкраще вчинити. Потім ми обговоримо ваші відповіді.»

Приклади ситуацій для обговорення:

  •         «Тебе намагаються схопити за руку і кудись вести. Що робити?» (Дити пропозиції варіанти: кричати, тікати, шукати дорослого).
  •         «Хтось каже, що ти маєш залишити це в секреті, але тобі страшно. Що робити?» (Розповісти дорослому, яким довіряєш).

Обговорення:

  •         Вчитель: «Молодці! Ви чудово знаєте, як діяти в таких ситуаціях. Пам'ятайте, що ваш голос і почуття важливо, і дорослі завжди повинні вас слухати та допомагати.»

5. Гра «Дерево Довіри»

Вчитель пояснює завдання: «Ми з вами зараз створимо «Дерево Довіри». У кожного з вас є картка в формі листочка. Напишіть або намалюйте на своє обличчя дорослого, яке ви довіряєте і з яким можете поговорити, якщо щось потрапити.»

Діти працюють, а потім прикріплюють свої листочки до дерева:

  •         Вчитель: «Подивіться, яке чудове наше Дерево Довіри! У вас є багато людей, які піклуються про вас і завжди готові вислухати та допомогти. Якщо колись ви відчуєте погано чи небезпечно, не бійтеся звертатися до цих дорослих.»

6. Підсумок і коротке опитування

Коло думок:

  •         Вчитель: «На завершення, дайте зробимо коло і кожен із вас скаже одне правило, яке він пам'ятав сьогодні. Починаємо!»

Заключне слово:

  •         Вчитель: «Ви всі сьогодні були дуже важливими й активними! Пам'ятайте, що ваші почуття мають значення, і завжди розповідайте дорослим, якщо щось змінилося у вас тривогу. Дякую вам за вашу участь!»

Роздача пам'яток для батьків: «А зараз отримайте ці листівки. Розкажіть про сьогоднішній урок батькам і разом обговоріть важливі правила безпеки.»

 

 

Перегляд файлу

image

image

image

image

image

Перегляд файлу

image

zip
Пов’язані теми
Інші навчальні предмети, Сценарії
Інкл
Додано
16 листопада
Переглядів
83
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку