«Я вмію себе захищати!»
Мета:
Вчитель: «Доброго дня, мої маленькі друзі! Сьогодні у нас особливий захід. Ми говоримо про те, як захистити себе і як розуміти свої права. Але не хвилюйтеся, ми все будемо робити весело та цікаво!»
Гра «Вгадай емоцію»:
Вчитель: «А зараз ми трохи пограємо! Зараз ви побачите різні емоції і вашим завданням буде їх впізнати!. Готові? Давайте почнемо!» (Вчитель демонструє емоції на слайдах)
Після кількох вгадань учитель запитує: «А чи знаєте ви, що кожен із вас має право відчувати різні емоції?» Якщо ви почуваєтеся погано або чого боїтеся, важливо сказати про це дорослому, якого ви довіряєте».
«Колись жив маленький ведмедик на ім'я Топтижка. Він був дуже допитливим і один раз під час прогулянки зустрів незнайомого вовка. Вовк запропонував йому цукерки і сказав: "Ходимо зі мною, я покажу тобі щось цікаве".
Топтижка майже погодився, але пам’ятав, що мама вчила його ніколи не йти з незнайомцями. Він сказав: "Ні, дякую!" і побіг до своєї мами. Мама похвалила його за мудрість, а Топтижка зрозумів, що завжди потрібно довіряти своїй інтуїції.»
Вчитель: Що зробив правильно ведмедик Топтижка?
А як ви б діяли на його місці?
Чому не можна довіряти незнайомцям, навіть якщо вони пропонують щось приємне?
Пояснення правил з використанням наочних матеріалів:
Вчитель показує малюнок: «Подивіться на цей плакат. Перше правило – "Моє тіло належить тільки мені". Це означає, що ніхто не має права торкатися вас у спосіб, який вам не подобається. Що ви скажете, якщо хтось намагатиметься це зробити?» (Діти можуть відповідати: «Я скажу: Ні!»).
«Друге правило – «Завжди розповідай дорослим, яким ти довіряєш, якщо щось трапилося». Це можуть бути ваші батьки, вчитель або інший дорослий, якого ви довіряєте.»
Вчитель запитує: «Хто може бути таким дорослим у вашому житті?»
Гра «Так чи Ні»:
Учитель: «Зараз ми пограємо в гру «Так чи Ні». Я кажу різні ситуації, а ви плескатимете в долоні, безпечно, якщо це, або не плескатимете, якщо це небезпечно. Готові? Починаємо!»
Приклади ситуацій:
Вчитель пояснює завдання: «Ми зараз працюємо в групах. Я розповідатиму вам історії, а ви думаєте, як найкраще вчинити. Потім ми обговоримо ваші відповіді.»
Приклади ситуацій для обговорення:
Обговорення:
Вчитель пояснює завдання: «Ми з вами зараз створимо «Дерево Довіри». У кожного з вас є картка в формі листочка. Напишіть або намалюйте на своє обличчя дорослого, яке ви довіряєте і з яким можете поговорити, якщо щось потрапити.»
Діти працюють, а потім прикріплюють свої листочки до дерева:
Коло думок:
Заключне слово:
Роздача пам'яток для батьків: «А зараз отримайте ці листівки. Розкажіть про сьогоднішній урок батькам і разом обговоріть важливі правила безпеки.»