Виховна година до Тижня пожежної безпеки.
Тема: «Про вогонь нам треба знати, з ним не можна жартувати».
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з причинами виникнення пожеж та з правилами протипожежної безпеки, сприяти запобіганню пожеж, формувати навички правильного користування сірниками, електроприладами.
Хід заходу
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
- Добрий день, діти! Скажіть мені, як з’являється вогонь? (Відповіді дітей)
- Так, діти, я повністю з вами згодна. Вогонь можна отримати різними способами, але головне правильно ним користуватися. Скажіть, а чи можна вогонь залишати без нагляду? Чому? (Відповіді дітей)
- Молодці. Як ви вже здогадалися, сьогодні ми з вами поговоримо про пожежну безпеку. І тема нашого заходу: «Про вогонь нам треба знати, з ним не можна жартувати».
ІІІ. Основна частина.
- Ми з вами чудово знаємо, що вогонь може бути корисним, а якщо за ним не наглядати, то він може стати страшним ворогом для людини!
(Гра «Вогонь – корисний, вогонь шкідливий». На дошці висять малюнки доброго і злого вогню. У кожної дитини малюнок. Діти визначаються, який у них вогонь «добрий» чи «злий» і вішають на дошку до відповідного вогника)
- Ви вже сказали, що якщо залишити вогонь без нагляду, може статися пожежа. Зараз ми з вами пограємо у гру «Так чи ні». Я вам буду називати різні ситуації, а ви уважно мене слухаєте і якщо ви вважаєте, що при цій ситуації може виникнути пожежа, то ви хлопаєте у долоні, а якщо у цій ситуації немає загрози, ви сидите тихенько(можна взяти червоні і зелені сигнальні картки). (У деяких ситуаціях просимо дітей обґрунтувати свої відповіді)
1. Родина прийшла у ліс. Тато розвів багаття і пішов по дрова. Мама залишилася спостерігати за вогнем. Чи правильно вчинили батьки?
2. Хлопчики гуляли у парку. Під ялинкою вони побачили багато шишок, а на стежці хтось загубив запальничку. Дітям було цікаво, як горять шишки, вони склали їх на купку і запалили. Чи правильно зробили діти?
3. І ось піднявся сильний вітер. Шишки почали розлітатися по парку. Максимко злякався і заховався за високий клен. Чи правильно вчинив Максимко?
4. А Сергійко почав бігати по парку і просити людей про допомогу. Як ви гадаєте, чи правий Сергійко у цій ситуації?
5. Ідучи у школу, Тимур знайшов сірники. І коли почався урок, він сів за останню парту, заховався за підручник і почав їх підпалювати. Це побачила Наталка і сказала про це вчительці. Олена Вікторівна забрала у Тимура сірники і сказала, що так робити не можна, бо може - діти, як ви гадаєте, що сказала вчителька?
А чи правильно вчинив Тимур? А Наталка?
- Життя, діти, воно не передбачуване. І іноді можуть ставатися ситуації, до яких ми не готові. Я бачу, що ви знаєте, від чого може виникнути пожежа і сподіваюся, що ви будете дотримуватися усіх правил, щоб цього з вами не сталося. Але ж ми знаємо, що пожежа може виникнути і без нас. Наприклад, може загорітися несправний електроприлад або електропроводка. І тоді нам стануть у пригоді правила пожежної безпеки, з якими нас ознайомить Лола.
https://youtu.be/vTSBL_YOcc4
ІV. Підсумок заходу.
- Запам’ятайте, пожежа, це велике горе, яке призводить до величезних втрат. У вогні знищується не тільки майно, але й гинуть люди, тварини та рослини. Щоб запобігти цьому, усім людям потрібно дотримуватися правил пожежної безпеки. Тож давайте ще раз пригадаємо, які причини виникнення пожеж. Яких правил протипожежної безпеки потрібно дотримуватися вдома? У школі? У лісі? Який номер телефону пожежної частини? Дотримуйтесь правил пожежної безпеки і все буде добре!