Одним з найважливіших психолого-педагогічних ресурсів сучасного вчителя є працелюбність, адже мої 34 років ставлення як учителя, методиста, наставника проходили саме в наполегливій творчій праці.
Я мрію, щоб мої вихованці крокували по життю чесними, порядними, добросовісними, працелюбними людьми з почуттям смаку, з розвиненими творчими і естетичними здібностями.
Інтернет-конференція
«Психолого-педагогічні ресурси сучасного педагога»
Тищенко Людмила Володимирівна
вчитель початкових класів
вчитель-методист
Монастирищенська загальноосвітня
школа І – ІІІ ступенів № 2
«В чому вища насолода життя? По-моєму, в творчій праці, чимось наближеній до мистецтва. Це наближення – в майстерності».
Ці слова В.О.Сухомлинського завжди в моїй душі, в бажанні творити, працювати з насолодою на роботі і вдома.
Я обожнюю свою роботу, якій віддала вже 27 років свого життя, і не лише життя, а й душі серця, любові, життєвої мудрості. Адже мій обов’язок – дарувати дітям радість пізнання, вести їх стежинами творчості і допитливості, вчитися не зупинятися на досягнутому, а йти вперед і творити.
Одним з найважливіших психолого-педагогічних ресурсів сучасного вчителя є працелюбність, адже мої 27 років ставлення як учителя, методиста, наставника проходили саме в наполегливій творчій праці. В своїй педагогічній роботі завжди намагалась і намагаюсь бути неординарною, творчою, намагалась завжди йти в ногу з сучасними технологіями пошуку і що саме головне – робити свою справу з великою любов’ю: чи то є підготовка до уроку, виховного заходу, чи прості щирі стосунки з учнями, їхніми батьками.
Сучасний учитель повинен сіяти в своїх дітях вихованість. Це важка праця, адже треба самому бути постійним прикладом для наслідування. І наша планета Земля «страждає» від великої кількості невихованих людей, яких стає дедалі більше і більше. Адже, кому як не нам, вчителям початкової школи, вчити їх:
Всі ці правила життя в суспільстві, я вкладаю в своїх вихованців з 1-го дня їхнього перебування в школі. Вчу не тільки їх, а й читаю лекції по даній темі і їхнім батькам. Тому мої класи на щорічному «Святі шкільної родини» отримують дипломи «Самого вихованого класу».
Сучасний вчитель повинен добросовісно й ретельно готуватись до уроку і дбати, щоб кожний урок був неповторним, насиченим цікавими завданнями, іграми, різноманітними вправами, які вимагають певної залежності мислення, творчих пошуків, оригінальності і винахідливості. Я люблю використовувати на уроках елементи розвиваючого навчання за системою О. Гайштута.
Більшість моїх уроків інтегровані, придумані мною назви самі про себе свідчать:
- «Здорова математика» - «зустріч» з лікарськими рослинами і українською національною кухнею та «Портфелем порад» від казкового героя Хлопчика-Здоровчика.
Всі завдання уроку і мовні, і математичні, зв’язані між собою довгою «зимовою стрічкою», закріплюють і розвивають різні орфографічні вміння дітей, культуру мовлення; учні вчаться складати діалоги; розширяється і поповнюється словниковий запас учнів. А такі завдання як «Зимовий атракціон», «Снігопад зимових слів» чи «Феєрверк нових слів», утворених від першого слова – додають дітям бадьорості, радості й веселості, примножують знання.
Сучасний учитель повинен сіяти в своїх вихованців доброту, взаємовиручку, почуття дружби. Мої діти завжди допоможуть один одному, і хтось виручить однокласника, дасть свою ручку, зошит чи олівець, які інший забув вдома, сильніший допоможе слабшому – пояснити задачу, заспокоїти друга, коли той переживає за якусь невдачу. Я їх навчаю бути чуйними, милосердними до чийогось болю.
Вважаю, необхідним для сучасного вчителя – розвивати в учнів естетичні смаки та уподобання. Я володію музичним інструментом (піаніно), пишу музику до текстів, сама люблю музику і цю любов передаю дітям:
Щорічно проводжу і готую разом з дітьми святкові новорічні ранки, свята для любих матусь і бабусь, «Свято Букваря» (1 клас), «Свято прощання з початковою школою» (4 клас).
Класна кімната моїх учнів красива, світла, затишна, комфортна, зі смаком ооблаштована, з вміло й естетично підібраними кольорами. В нашому класі присутні майже всі кольори веселки, які гармонійно поєднані: шпалери - рожеві, тюль - біла з різнобарвними метеликами, дошка – фіолетова, люстри – ніжно бірюзові. Багато різних ігор, книжок іграшок в розвивальному куточку. Цим самим прививається почуття смаку.
Разом з дітьми ми доглядаємо за кімнатними рослинами, миємо парти, підвіконня, «лікуємо книжки», а найбільшим святом для учнів є прикрашання класної кімнати перед новорічним святом: учні залюбки наряджають ялинку, навчаються чередувати кольори на зимовій красуні.
Одним словом – трудимось і робимо все з любов’ю .
Для цього я прикладаю багато зусиль і щаслива від того, коли бачу, що мої діти кидають обгортку від цукерки чи печива не під ноги людям, на тротуар, а в ящик для сміття, знімають головний убір , коли заходять до школи і мелодійно промовляють: «Доброго ранку!»
Я мрію, щоб мої вихованці крокували по життю чесними, порядними, добросовісними, працелюбними людьми з почуттям смаку, з розвиненими творчими і естетичними здібностями.
1