Заступник директора
______________ М.Я. Петручик
____________________________
біологія і екологія
10 клас
Рівень стандарту
(70 годин, 2 години на тиждень)
(За навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти
затвердженоюМіністерством освіти і науки України
(наказ № 1407 від 23.10.2017 р.))
№п/п
|
Тема уроку |
Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Кіль кість годин |
Дата проведення уроку |
Примітка |
Вступ |
|||||
1 |
Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. |
|
1 |
|
|
2 |
Фундаментальні властивості живого. Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. |
|
1 |
|
|
Тема 1. Біорізноманіття |
|||||
3 |
Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. Лабораторна робота 1. |
|
1 |
|
|
4 |
Навчальний проєкт 1. Складання характеристики виду за видовими критеріями. |
|
1 |
|
|
5 |
Віруси. Особливості їхньої організації та функціонування. |
|
1 |
|
|
6 |
Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. |
|
1 |
|
|
7 |
Гіпотези походження вірусів. Роль вірусів в еволюції організмів. |
|
1 |
|
|
8 |
Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами. |
|
1 |
|
|
Тематична |
|||||
9 |
Віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування. |
|
1 |
|
|
10 |
Принципи наукової класифікації організмів. Віруси, віроїди, пріони. |
|
1 |
|
|
11 |
Прокаріотичні організми: археї та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування. |
|
1 |
|
|
12 |
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. |
|
1 |
|
|
13 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. |
|
1 |
|
|
14 |
Узагальнення. Прокаріотичні організми. Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. |
|
1 |
|
|
Тематична |
|||||
Тема 2 Обмін речовин і перетворення енергії |
|||||
15 |
Білки: огляд будови й біологічної ролі.
|
|
1 |
|
|
16 |
Нуклеїнові кислоти: огляд будови й біологічної ролі. |
|
1 |
|
|
17 |
Вуглеводи: огляд будови й біологічної ролі. |
|
1 |
|
|
18 |
Ліпіди: огляд будови й біологічної ролі. |
|
1 |
|
|
19 |
Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем. |
|
1 |
|
|
20 |
Практична робота 1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини. |
|
1 |
|
|
21 |
Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів. |
|
1 |
|
|
22 |
Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів. |
|
1 |
|
|
23 |
Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією. |
|
1 |
|
|
24 |
Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму. |
|
1 |
|
|
25 |
Контрольна робота №1. Обмін речовин і перетворення енергії. |
|
1 |
|
|
Тематична |
|||||
26 |
Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму. |
|
1 |
|
|
27 |
Вітаміни, їх роль в обміні речовин. |
|
1 |
|
|
28 |
Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. |
|
1 |
|
|
29 |
Значення якості питної води для збереження здоров’я людини. |
|
1 |
|
|
30 |
Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. |
|
1 |
|
|
31 |
Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини. |
|
1 |
|
|
32 |
Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму. |
|
1 |
|
|
Тематична |