Інформатика 5 клас
1,5 години на тиждень, усього 52 години
Модельна навчальна програма «Інформатика. 5-6 класи для закладів загальної середньої освіти»,
(автори Морзе Н.В., Барна О.В.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Курсивом виділені практичні завдання, вправи які учні можуть виконувати як в класі так і вдома.
№ уро-ку |
Тема уроку |
Дата уроку |
Д/з |
Примітки |
|
Концепт 1. «Комп’ютер у суспільстві» |
|
|
|
|
1.1. Інформація та пристрої |
|
|
|
1 |
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі. |
|
|
|
2 |
Інструктаж з БЖД. Інформація, дані, повідомлення. |
|
|
|
3 |
Інструктаж з БЖД. Особливості даних різних типів їх порівняння та використання. Створення реклами продукту з використанням даних різних типів |
|
|
|
4 |
Інструктаж з БЖД. Захист навчальних проектів «Фото фіксація та відео фіксація процесів у природі» |
|
|
|
5 |
Інструктаж з БЖД. Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Проектування інформаційної моделі комп’ютера за заданими критеріями |
|
|
|
6 |
Інструктаж з БЖД. Складові комп’ютерів та їхнє призначення. |
|
|
|
7 |
Інструктаж з БЖД. Безпека життєдіяльності під час роботи з комп'ютером. Складання історії про правила життєдіяльності під час роботи з комп’ютером («що станеться, якщо…») |
|
|
|
8 |
Інструктаж з БЖД.. Практична робота. «Створення презентації про складові персонального (або навчального) комп’ютера» |
|
|
|
9 |
Інструктаж з БЖД. Операційна система та її інтерфейс. Створення схеми «Призначення операційної системи» |
|
|
|
10 |
Інструктаж з БЖД. Програми для опрацювання даних різних типів (текстових, числових, графічних, мультимедійних). |
|
|
|
11 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота «Інтерфейс програмного середовища. Призначення різних програмних засобів». |
|
|
|
|
1.2. Мережеві технології та інтернет |
|
|
|
12 |
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок. |
|
|
|
13 |
Інструктаж з БЖД. Безпечне користування Інтернетом. Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету Створення анімованої історії «Правила захисту особистого простору, пристроїв і даних» |
|
|
|
14 |
Інструктаж з БЖД Пошук інформації в Інтернеті Завантаження даних з Інтернету. Авторське право. Використання QR-кодів для доступу та зберігання даних з інтернету. Складання правил про дотримання академічної доброчесності та авторського права |
|
|
|
15 |
Інструктаж з БЖД.. Використання мережі Інтернет для навчання. Створення коротких повідомлень іноземною мовою; використання онлайн-перекладачів |
|
|
|
16 |
Інструктаж з БЖД. Проєкт зі створення інформаційного плаката про онлайн-сервіс для навчання шкільним предметам, електронних словників та е-енциклопедій, для творчості, створення історій;
Підсумкове оцінювання.
|
|
|
|
|
Концепт 2. «Комп’ютер як інструмент» |
|
|
|
17 |
Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для опрацювання текстів. |
|
|
|
18 |
Інструктаж з БЖД. Введення, редагування та форматування символів і абзаців |
|
|
|
19 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота «Створення, редагування та форматування об’єктів в текстовому документі» |
|
|
|
20 |
Інструктаж з БЖД. Однорівневі списки. Практична робота «Створення однорівневих списків» |
|
|
|
21 |
Інструктаж з БЖД. Сторінки текстового документа та їх форматування Створення мінікниги за результатами проєктної діяльності |
|
|
|
22 |
Інструктаж з БЖД. Поняття про інфографіку. Програмне забезпечення для перегляду графічних зображень. |
|
|
|
23 |
Інструктаж з БЖД. Побудова і опрацювання графічних зображень в різних програмних середовищах та в інтернеті. |
|
|
|
24 |
Інструктаж з БЖД. Растровий графічний редактор та його інструменти. Створення логотипу команди (гуртка, школи, групи тощо) |
|
|
|
25 |
Інструктаж з БЖД. Вставляння графічних зображень та побудова векторних зображень в офісних пакетах. Побудова інформаційної моделі реальних об’єктів у середовищі графічного редактора офісних пакетів. |
|
|
|
26 |
Інструктаж з БЖД. Карти знань. Створення карти знань про програми для роботи з графічними даними |
|
|
|
27 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота «Створення колажу, фотоальбому із графічних зображень» |
|
|
|
28 |
Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій. Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення. Створення карти знань про програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій |
|
|
|
29 |
Інструктаж з БЖД. Об’єкти презентації та засоби управління її демонстрацією. Типи слайдів. Створення мультимедійної презентації |
|
|
|
30 |
Інструктаж з БЖД. Налаштування показу презентацій. Створення мультимедійної презентації. Анімація. |
|
|
|
31 |
Інструктаж з БЖД. Планування представлення презентації та виступ перед аудиторією. |
|
|
|
32 |
Інструктаж з БЖД. Підготовка документів до друку. Друк документа . Проєкт «Власне друковане портфоліо для виставки робіт» Підсумкове оцінювання. |
|
|
|
|
Концепт 3. «Комп’ютер як напрямок науки» |
|
|
|
|
3.1. Об’єкти та моделі |
|
|
|
33 |
Інструктаж з БЖД. Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами. Зміна властивостей об’єктів. Виділення істотних та неістотних властивостей об’єктів, будування відповідної графічної/математичної моделі; |
|
|
|
34 |
Інструктаж з БЖД. Постановка проблеми, закономірності. Формулювання проблеми та розбивання її на підпроблеми, добір цифрових пристроїв та програмних продуктів для вирішення підпроблем |
|
|
|
35 |
Інструктаж з БЖД. Операції над об’єктами та групами об’єктів в операційній системі Операції над файлами та папками. |
|
|
|
36 |
Інструктаж з БЖД. Операції над об’єктами та групами об’єктів в графічному редакторі, Добудова графічного зображення за визначеною закономірністю даних |
|
|
|
37 |
Інструктаж з БЖД. Операції над об’єктами та групами об’єктів в текстовому документі. Створення кросвордів |
|
|
|
38 |
Інструктаж з БЖД. Операції над об’єктами та групами об’єктів на слайді презентації. Зміна властивостей об’єктів і їхніх груп |
|
|
|
|
3.2. Алгоритми та програми |
|
|
|
39 |
Інструктаж з БЖД. Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. Способи опису алгоритму. |
|
|
|
40 |
Інструктаж з БЖД. Програма. Середовище опису й виконання алгоритмів. |
|
|
|
41 |
Інструктаж з БЖД. Лінійні алгоритми. |
|
|
|
42 |
Інструктаж з БЖД. Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі виконання. |
|
|
|
43 |
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженнями |
|
|
|
44 |
Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритмів з розгалуженням у середовищі виконання. |
|
|
|
45 |
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повтореннями |
|
|
|
46 |
Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритмів з розгалуженням у середовищі виконання. |
|
|
|
47 |
Інструктаж з БЖД. Складання та виконання лінійних алгоритмів, із розгалуженням та повторенням |
|
|
|
48 |
Інструктаж з БЖД. Постановка завдання, планування та виконання проекту. Розробка алгоритму опрацювання події у власному проєкті відповідно до умов та завдань проєкту; |
|
|
|
49 |
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуального проекту. Створення власного проекту у середовищі виконання алгоритмів для побудови графічних зображень, анімованих історій, мультимедійних ігор, навчальних моделей, добирає/створює виконавців та добирає команди середовища. |
|
|
|
50 |
Інструктаж з БЖД. Презентація індивідуального проекту. Підсумкове оцінювання. |
|
|
|
51 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу вивченого за ІІ семестр |
|
|
|
52 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу вивченого за рік |
|
|
|