КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
9 клас
ГЕОГРАФІЯ
«Україна та світове господарство»
(52 годин, 1,5 години на тиждень із них 3 години резервні)
Відповідно до програми Міністерства світи і науки України від 07.06.2017 №804
№ Уроку |
Дата |
Скориговано |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
9-а |
9-б |
9-в |
9-а |
9-б |
9-в |
ВСТУП (1 год)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
01 |
|
|
|
|
|
|
Об’єкт вивчення економічної географії. Взаємодія господарства і природи в географічному середовищі. Економічна географія в системі географічних наук. Значення знань з економічної географії. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
РОЗДІЛ І. НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО ( 9 ГОД)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Національна економіка ( 3 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
02 |
|
|
|
|
|
|
Національна економіка. (Національне господарство). Поняття «економічний розвиток» та його показники. Секторальна модель економіки країни. Форми суспільної організації виробництва. Практична робота 1. «Аналіз секторальної моделі економіки». |
|
||||||||||||||||||||||||||||
03 |
|
|
|
|
|
|
Чинники розміщення виробництва. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
04 |
|
|
|
|
|
|
Форми просторової організації національної економіки. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Тема 2. Світове господарство ( 6 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
05 |
|
|
|
|
|
|
Світове господарство (світова економіка), світовий ринок. Поняття «спеціалізація території», «міжнародний поділ праці». |
|
||||||||||||||||||||||||||||
06 |
|
|
|
|
|
|
Типи економічних систем. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
07 |
|
|
|
|
|
|
Типізація країн світу за рівнем економічного розвитку, місце України в ній. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
08 |
|
|
|
|
|
|
Багаторівневість світового господарства, його просторова структура за концепцією «Центр – периферія». |
|
||||||||||||||||||||||||||||
09 |
|
|
|
|
|
|
Практична робота 2. «Позначення на контурній карті країн «Великої двадцятки» (G-20) і визначення їх місця в сучасній типізації країн за рівнем економічного розвитку». |
|
||||||||||||||||||||||||||||
10 |
|
|
|
|
|
|
Тематична атестація
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
РОЗДІЛ ІІ. ПЕРВИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА ( 11 ГОД)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Сільське господарство (5 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 |
|
|
|
|
|
|
Сільське господарство, його значення в сучасному світі. Аграрні суспільства в сучасному світі. Аграрні відносини. Складники сільського господарства. Роль природних чинників (земельних та агрокліматичних ресурсів) у розвитку й розміщенні аграрного виробництва. Землезабезпеченість. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
12 |
|
|
|
|
|
|
Практична робота 3. «Визначення основних зернових і технічних культур, що їх вирощують у помірному, субтропічному і тропічному кліматичних поясах, й обґрунтування встановлених відмінностей». ОЦІНЮЄТЬСЯ |
|
||||||||||||||||||||||||||||
13 |
|
|
|
|
|
|
Сільське господарство України. Структура сільськогосподарських угідь в Україні. Розміщення в Україні виробництва зернових і технічних культур, картоплярства, овочівництва, баштанництва, виноградарства. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
14 |
|
|
|
|
|
|
Розвиток кормової бази тваринництва. Структура та розміщення тваринництва. Зональна спеціалізація сільського господарства України. Гірські та приміські сільськогосподарські райони. Сільське господарство у своєму регіоні. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
15 |
|
|
|
|
|
|
Сільське господарство світу. Географія основних зернових і технічних культур та виробництва продукції тваринництва. Зональність світового сільського господарства Найбільші країни-виробники та країни-експортери сільськогосподарської продукції. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Тема 2. Лісове господарство ( 1 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 |
|
|
|
|
|
|
Лісове господарство. Основні лісові пояси світу. Лісозабезпеченість. Лісове господарство в Україні |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Тема 3. Добувна промисловість ( 5 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 |
|
|
|
|
|
|
Класифікація мінеральних ресурсів за використанням. Показники ресурсозабезпеченості країн мінеральними ресурсами. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
18 |
|
|
|
|
|
|
Видобування вугілля, нафти і природного газу. Основні закономірності розміщення родовищ вугілля, нафти, природного газу. Найбільші в світі басейни й країни за видобутком кам’яного вугілля, нафти й природного газу. Основні й перспективні райони видобування кам’яного вугілля, нафти, природного газу в Україні. Шляхи покриття дефіциту палива в Україні. Практична робота 4. «Позначення на контурній карті найбільших басейнів видобування кам’яного вугілля, нафти і природного газу». ОЦІНЮЄТЬСЯ |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Дослідження «Проблеми й перспективи освоєння родовищ нафти і природного газу на шельфі Чорного та Азовського морів». |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
19 |
|
|
|
|
|
|
Видобування металічних руд. Основні закономірності розміщення родовищ металічних руд. Країни з найбільшими обсягами видобування залізних, марганцевих руд, руд кольорових, рідкісноземельних і благородних металів. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
20 |
|
|
|
|
|
|
Розвиток і розміщення виробництв з видобування залізних і марганцевих руд в Україні. Розробка родовищ руд кольорових металів в Україні. Видобування інших видів природної сировини в Україні та країнах світу. Підприємства добувної промисловості свого регіону. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
21 |
|
|
|
|
|
|
Тематична атестація
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
РОЗДІЛ ІІІ. ВТОРИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (18 ГОД)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Виробництво та постачання електроенергії ( 3год )
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22 |
|
|
|
|
|
|
Виробництво та постачання електроенергії. Значення електроенергетики. Типи електростанцій, основні чинники їх розміщення. Паливно-енергетичний баланс. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
23 |
|
|
|
|
|
|
Електроенергетика України. Найбільші ТЕС, АЕС, ГЕС, ЛЕП. Використання відновлюваних джерел енергії. Підприємства електроенергетики свого регіону. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
24 |
|
|
|
|
|
|
Електроенергетика світу. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі електроенергії в світі. Відмінності в структурі виробництва електроенергії на електростанціях різних типів у країнах світу. Практична робота 5. «Позначення на контурній карті України найбільших електростанцій та пояснення чинників їх розміщення». |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Тема 2. Металургійне виробництво ( 3 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
25 |
|
|
|
|
|
|
Значення металургійного виробництва в господарстві. Сучасні технології виробництва чавуну й сталі. Комбінування в чорній металургії. Сучасні чинники розміщення підприємств чорної металургії. Кольорова металургія. Особливості технології виробництва та чинники розміщення підприємств з виплавки міді, алюмінію, титану. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
26 |
|
|
|
|
|
|
Виробництво чавуну, сталі, прокату в Україні: домінуючі технології, сукупність чинників розміщення підприємств, основні центри, місце України на світовому ринку чорних металів. Основні центри виробництва кольорових металів в Україні. Практична робота 6. «Позначення на контурній карті сировинної бази та основних центрів виробництва чорних металів в Україні». ОЦІНЮЄТЬСЯ |
|
||||||||||||||||||||||||||||
27 |
|
|
|
|
|
|
Металургійне виробництво світу. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі чорних металів. Сучасні тенденції розміщення виробництв чавуну, сталі, прокату. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі кольорових металів у світі. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Тема 3. Хімічне виробництво. Виробництво деревини, паперу. Виробництво будівельних матеріалів ( 4 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
28 |
|
|
|
|
|
|
Хімічне виробництво. Виробництво деревини, паперу. Виробництво будівельних матеріалів. Значення та особливості технологій хімічного виробництва. Чинники розміщення основних виробництв хімічних речовин і хімічної продукції, фармацевтичної продукції, гумових і пластмасових виробів |
|
||||||||||||||||||||||||||||
29 |
|
|
|
|
|
|
Хімічне виробництво в Україні. Основні центри виробництва хімічної продукції та чинники їх формування. Найбільші країни-виробники мінеральних добрив, полімерів, ліків. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
30 |
|
|
|
|
|
|
Виробництво деревини й паперу: значення, особливості технологій та чинники розміщення підприємств. Виробництво деревини й паперу в Україні. Найбільші в світі країни-виробники деревини та паперу Виробництво будівельних матеріалів в Україні |
|
||||||||||||||||||||||||||||
31 |
|
|
|
|
|
|
Тематична атестація
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
Тема 4. Виробництво машин та устаткування ( 3 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
32 |
|
|
|
|
|
|
Роль машинобудування в сучасному світі. Різноманітність підприємств та чинники їх розміщення. Спеціалізація та кооперування у машинобудуванні. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
33 |
|
|
|
|
|
|
Машинобудування в Україні. Найбільші центри виробництва транспортних засобів, промислового обладнання, сільськогосподарської техніки, побутової електротехнічної та електронної продукції. Підприємства машинобудування свого регіону. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
34 |
|
|
|
|
|
|
Практична робота 7. «Позначення на контурній карті України центрів виробництва транспортних засобів та пояснення чинників їх розміщення». ОЦІНЮЄТЬСЯ |
|
||||||||||||||||||||||||||||
35 |
|
|
|
|
|
|
Машинобудування світу. Взаємозв’язок між рівнем економічного розвитку регіону, країни і рівнем розвитку машинобудування. Найбільші країни-виробники літаків, легкових автомобілів, морських суден, верстатів, комп’ютерів, робототехніки. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Тема 5. Виробництво тканин, одягу, взуття ( 2 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
36 |
|
|
|
|
|
|
Особливості виробничого процесу та чинники розміщення підприємств, що виробляють тканини різних видів, одяг, шкіряно-взуттєву продукцію. Чинники та центри розміщення текстильного, швейного, шкіряного, взуттєвого виробництва в Україні. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Дослідження «Малі і середні міста України — центри швейного виробництва». |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
37 |
|
|
|
|
|
|
Найбільші на світовому ринку країни-виробники та країни-експортери тканин, одягу та взуття. Народні промисли в Україні. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Тема 6. Виробництво харчових продуктів, напоїв ( 3 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
38 |
|
|
|
|
|
|
Харчова промисловість в Україні. Особливості технологій та чинники розміщення підприємств буряко-цукрового, олійного, маслосироробного, плодоовочеконсервного, рибного, хлібопекарного, макаронного, борошномельного, круп’яного, кондитерського, пивоварного, виноробного виробництв, розливу безалкогольних напоїв, мінеральних вод. Виробництво харчових продуктів у своєму регіоні. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Дослідження «Українські та імпортні продукти в споживчому кошику вашої родини». |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
39 |
|
|
|
|
|
|
Виробництво продуктів харчування в світі: сучасні тенденції, вплив глобалізації та національних традицій, взаємозв’язок з агробізнесом. Традиційні виробництва харчових продуктів окремих країн світу. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
40 |
|
|
|
|
|
|
Тематична атестація
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
РОЗДІЛ ІV. ТРЕТИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА ( 11 ГОД)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Транспорт ( 3 год) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
40 |
|
|
|
|
|
|
Транспорт, його роль у національній економіці та формуванні світового господарства. Види транспорту, їхні переваги й недоліки. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
41 |
|
|
|
|
|
|
Транспорт України. Залізничний транспорт – основний вид транспорту України.Найважливіші автомагістралі України. Водні шляхи, найбільші морські та річкові порти України. Повітряний транспорт. Транспортні вузли. Міжнародні транспортні коридори на території України. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Дослідження «Міські види транспорту свого обласного центру». |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
42 |
|
|
|
|
|
|
Транспорт світу. Країни, що вирізняються високим рівнем розвитку мережі залізниць й автомобільних шляхів. Найбільші морські порти, їхній вплив на розміщення промисловості. Найбільші судноплавні річки світу. Найбільші аеропорти світу. Міжнародні транспортні коридори. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Тема 2. Торгівля ( 2 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
43 |
|
|
|
|
|
|
Торгівля як вид послуг. Форми торгівлі. Показники зовнішньої торгівлі. Торгівля в Україні. Обсяги та структура експорту й імпорту товарів та послуг. Чинники концентрації роздрібної торгівлі в населених пунктах, регіонах. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
44 |
|
|
|
|
|
|
Світовий ринок товарів і послуг. Основні напрями зовнішньоторговельних зв’язків. Світова організація торгівлі. Регіональні зони вільної торгівлі (NAFTA, ASEAN та ін.) |
|
||||||||||||||||||||||||||||
45 |
|
|
|
|
|
|
Тематична атестація
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
Тема 3. Туризм ( 2 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
46 |
|
|
|
|
|
|
Туризм як складник національної економіки, його види. Чинники розвитку туризму в регіоні, країні. Туристична інфраструктура. Туризм в Україні. Особливості природних рекреаційних ресурсів. Об’єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні. Туристичні райони в Україні. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
47 |
|
|
|
|
|
|
Міжнародний туризм. Основні туристичні регіони світу. Країни світу з найбільшою кількістю об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Тема 4. Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я ( 1 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
48 |
|
|
|
|
|
|
Роль науки й освіти в суспільстві. Особливості наукової й освітньої діяльності як видів економічної діяльності. Форми просторової організації наукових досліджень та освіти: технополіси, технопарки. Найвідоміші наукові центри у світі та Україні. Охорона здоров’я. Найвідоміші центри охорони здоров’я в Україні та світі |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Тема 5. Фінансові послуги. Комп’ютерне програмування ( 3 год)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
49 |
|
|
|
|
|
|
Фінансові послуги. Світові центри банківсько-фінансової діяльності. Вплив глобалізації на розміщення фінансових установ. Країни-офшори. Особливості розміщення фінансових установ в Україні. Аутсорсинг, його переваги й недоліки Аутсорсинг інформаційних технологій (ІТ-аутсорсинг). Комп'ютерне програмування, консультування та пов'язана з ними діяльність. Країни-лідери на світовому ринку комп’ютерного програмування |
|
||||||||||||||||||||||||||||
50 |
|
|
|
|
|
|
Тематична атестація
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
РОЗДІЛ V. ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА ( 2 ГОД)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
51 |
|
|
|
|
|
|
Поняття про глобальні проблеми людства, причини їх виникнення. Проблема війни і миру. Проблема тероризму. Екологічна проблема. Сировинна й енергетична проблеми. |
|
||||||||||||||||||||||||||||
52
|
|
|
|
|
|
|
Демографічна й продовольча проблеми. Проблема подолання відсталості країн, що розвиваються. Взаємозв’язок глобальних проблем. Роль світової громадськості та міжнародних організацій у їх розв’язуванні. Сталий розвиток — стратегія людства на ХХІ століття. Дослідження |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Дослідження Прояв глобальних проблем у своєму регіоні |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||