Календарно-тематичне планування на 2023-2024 навчальний рік
Біологія. 7 клас
(70 год - 2 год на тиждень)
Підручник:
Біологія: підруч. Для 7 класу загальноосвіт.навч.закл./ Н.В.Запорожець, І.І.Черевань, І.А. Воронцова – Х.: Вид-во «Ранок», 2015. – 240 с. : іл..до підручника Запорожець Н.В. та ін.)
Програма:
Навчальна програма з біології для 6-9 класів,затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Вступ |
|||
1 |
04.09 |
Особливості живлення тварин. |
§1 |
2 |
07.09 |
Клітини та тканини тварин. |
§2 |
3 |
11.09 |
Органи та системи органів тваринного організму. |
§3 |
4 |
14.09 |
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
§4 |
Тема 1. Різноманітність тварин |
|||
5 |
18.09 |
Поняття про класифікацію тварин. |
§5 |
6 |
21.09 |
Кишковопорожнинні. |
§6 |
7 |
25.09 |
Кільчасті черви. Лабораторне дослідження: зовнішньої будови та руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника); |
§7 |
8 |
28.09 |
Узагальнення знань «Різноманітність тварин» |
|
9 |
02.10 |
Членистоногі. Ракоподібні. |
§8 |
10 |
05.10 |
Павукоподібні. |
§9 |
11 |
09.10 |
Комахи. Типи розвитку комах. Практична робота 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах. |
§10 - 11 |
12 |
12.10 |
Комахи. Комахи з неповним та повним перетворенням. |
§12 - 13 |
13 |
16.10 |
Практична робота №1: Виявлення прикладів пристосувань до способу життя комах. Інструктаж з техніки БЖ |
|
14 |
19.10 |
Молюски. Лабораторне дослідження: будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
§14 |
15 |
23.10 |
Паразитизм. Міні-проект (за вибором) Тварини рекордсмени. Як утворюються коралові острови? Як утворюються перлини? Тварини - будівельники. Зуби ссавців. |
§15 |
16 |
26.10 |
Паразитичні безхребетні тварини. |
§16 - 17 |
17 |
06.11 |
Контрольна робота «Різноманітність тварин» |
|
18 |
09.11 |
Риби. Кісткові. |
§18 |
19 |
13.11 |
Риби. Хрящові. |
§19 |
20 |
16.11 |
Амфібії. |
§20 |
21 |
20.11 |
Рептилії. |
§21 - 22 |
22 |
23.11 |
Узагальнення знань «Різноманітність тварин» |
|
23 |
27.11 |
Птахи. |
§23 |
24 |
30.11 |
Птахи. Основні групи птахів. |
§24 - 25 |
25 |
04.12 |
Практична робота 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. |
|
26 |
07.12 |
Ссавці. Різноманітність ссавців: яйцеродні, сумчасті та плацентарні. Комахоїдні. |
§26-27 |
27 |
11.12 |
Практична робота 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
28 |
14.12 |
Ссавці. Рукокрилі, гризуни, зайцеподібні, хоботні, копитні та китоподібні |
§28-29 |
29 |
18.12 |
Різноманітність плацентарних ссавців: хижі, ластоногі, примати. |
§30 |
30 |
21.12 |
Узагальнення знань з теми «Різноманітність тварин» |
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин |
|||
31 |
08.01 |
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. Різноманітність травних систем. |
§31 |
32 |
11.01 |
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині. |
§32 |
33 |
15.01 |
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. |
§33 |
34 |
18.01 |
Травлення тварин. Різноманітність травних систем |
|
35 |
22.01 |
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. |
§34 |
36 |
25.01 |
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. |
§35 |
37 |
29.01 |
Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
38 |
01.02 |
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин. |
§36 |
39 |
05.02 |
Контрольна робота №2 «Процеси життєдіяльності тварин» Тематична |
|
40 |
08.02 |
Покриви тіла, їх різноманітність та функції. |
§37 |
41 |
12.02 |
Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин. |
§38 |
42 |
15.02 |
Значення органів чуття. |
§39 |
43 |
19.02 |
Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин |
|
44 |
22.02 |
Розмноження тварин. Форми розмноження. Статеві клітини та запліднення |
§40 |
45 |
26.02 |
Індивідуальний розвиток тварин. |
§41 |
46 |
29.02 |
Тривалість життя, ріст тварин |
§42 |
47 |
04.03 |
Узагальнення знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин». |
|
Тема 3. Поведінка тварин |
|||
48 |
07.03 |
Поведінка тварин, методи її вивчення. Міні-проект Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. Заповідні території України. |
§43 |
49 |
11.03 |
Вроджена і набута поведінка. Лабораторне дослідження. спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем). |
§44 |
50 |
14.03 |
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
§45 |
51 |
18.03 |
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна. Територіальна поведінка тварин. |
§46 |
52 |
21.03 |
Форми поведінки тварин: гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство). |
§46 |
53 |
01.04 |
Узагальнення знань з теми «Поведінка тварин». |
|
54 |
04.04 |
Соціальна поведінка тварин. |
§47 |
55 |
08.04 |
Практична робота № 7. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом). |
|
56 |
11.04 |
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі. |
§48 |
57 |
15.04 |
Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці. |
§49 |
58 |
18.04 |
Елементарна розумова діяльність. |
§49 |
59 |
22.04 |
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
§49 |
60 |
25.04 |
Узагальнення знань з теми «Поведінка тварин». |
|
Тема 4. Тварини і середовище існування |
|||
61 |
29.04 |
Поняття про екосистему та чинники середовища. |
§50 |
62 |
02.05 |
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі. |
§51 |
63 |
06.05 |
Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на екосистеми. |
§52 |
64 |
09.05 |
Природоохоронні території.. |
§53 |
65 |
13.05 |
Червона книга України |
|
66 |
16.05 |
Взаємозв’язок компонентів екосистеми. Екологічна етика. |
§53 |
67 |
20.05 |
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин – свідчення єдності живої природи |
Ст. 207 - 208 |
68 |
23.05 |
Подібність у будові та проявах життєдіяльності |
|
69 |
27.05 |
Узагальнення знань з теми «Тварини і середовище існування» |
|
70 |
30.05 |
Підсумковий урок |
|