Календарне планування
Фізика , 8 клас
ІІ семестр (загальна кількість - 38 годин, (2-год. На тиждень).
Розділ 2 . Електричні явища. Електричний струм.
Частина I. Електричний заряд. Електричне поле.
Електричний струм.
Частина ІІ. Робота і потужність електричного струму.
Електричний струм у різних середовищах.
Програма: ФIЗИКА 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Фізика. 8клас. . Автори: Бар’яхтар В. Г., Довгий С. О., Божинова Ф.Я.Харків, видавництво «Ранок», 2016 рік
Задачник: І.Ю.Ненашев Фізика. 8 клас:збірник задач / І.М. Гельфгат, І. Ю. Ненашев.-вид-во «Ранок». 2016.-144
Наскрізні змістовні лінії : «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».
Ключові компетентності : Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами Спілкування іноземними мовами Математична компетентність Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури Екологічна грамотність і здорове життя.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів з теми:
Учень/учениця
Знаннєвий компонент:
-знає поняття електричного заряду, механізми електризації, характер взаємодії заряджених тіл;
-розуміє природу електричного струму в різних середовищах;
-формулює визначення фізичної величини (сила струму, напруга, опір провідника, робота і потужність електричного струму, електрохімічний еквівалент) і їхні одиниці;
-формулює закони Кулона, збереження електричного заряду, Ома для ділянки кола, Джоуля–Ленца, Фарадея для електролізу;
-знає умови виникнення електричного струму;
-розрізняє види електричного розряду в газах.
Діяльнісний компонент:
-застосовує закони Кулона, збереження електричного заряду, Ома для ділянки кола, Джоуля–Ленца, Фарадея для електролізу, формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників, залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу, роботи і потужності електричного струму в процесі розв’язування фізичних задач різних типів і під час виконання лабораторних робіт;
-графічно зображає електричне поле;
-креслить схеми простих електричних кіл;
-складає прості електричні кола;
-користується вимірювальними приладами для визначення сили струму, напруги, опору;
-розраховує спожиту електричну енергію за допомогою побутового лічильника електроенергії;
-дотримується правил безпеки під час роботи з електричними приладами й пристроями.
Ціннісний компонент:
-оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом;
-оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці
Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи і задачі на усвідомлення важливості заощадливого використання електроенергії з метою зменшення витрат сімейного бюджету; формування свідомості дотримання правил безпеки під час роботи з електричними приладами й пристроями.
Форми контролю |
ІІ семестр |
Контрольні роботи |
3 |
Самостійні роботи |
3 |
Лабораторні роботи |
3 |
Тематичне оцінювання |
3 |
Навчальні проекти |
9 |
Семестрова контрольна робота |
1 |
Річна контрольна робота |
1 |
№ уроку |
дата |
Зміст навчального матеріалу, тема уроку |
Застосування інтерактивних технологій, посилання |
Ключові компетентності |
Наскрізні змістовні лінії |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів поурочно |
д/з |
|
|
||||||||
|
Електричні явища . Електризація тіл. Електричний заряд. Два види електричних зарядів |
|
Математична компетентність, Інформаційно-цифрова компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність». |
Знаннєвий компонент: знає поняття електричного заряду, механізми електризації Ціннісний компонент: оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; |
§19, впр19 |
||
2 |
|
Закон збереження електричного заряду. Електричне поле. Закон Кулона. |
|
Математична компетентність, Основні компетентності у природничих науках і технологіях.
|
«Громадянська відповідальність», «Підприємливість та фінансова грамотність». |
Знаннєвий компонент: знає поняття електричного заряду, механізми електризації ; знає характер взаємодії заряджених тіл; формулює закони Кулона, збереження електричного заряду. Ціннісний компонент: оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці. Діяльнісний компонент: графічно зображає електричне поле; |
§20, впр20 §21, впр21 §22, впр22 §19-22, |
|
3 |
|
Навчальний проект « Електрика в житті людини.» |
http://www.psv.org.ua/arts/Tema/view-720.html http://facti.info/priroda/22683-cikavi-fakti-pro-elektriku_2.html http://www.npblog.com.ua/index.php/meditsina/tsiljuschij-strum.html
|
Математична компетентність, Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Інформаційно-цифрова компетентність, Соціальна та громадянська компетентності |
«Підприємливість та фінансова грамотність». |
Ціннісний компонент: оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
|
|
4 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота. |
|
Математична компетентність, Основні компетентності у природничих науках і технологіях. |
«Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: Вміє застосовувати отримані знання на практиці розв’язування задач різних рівнів |
|
|
5 |
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи. |
|
Математична компетентність, Основні компетентності у природничих науках і технологіях. |
«Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: Вміє застосовувати отримані знання на практиці розв’язування задач різних рівнів |
|
|
6 |
|
Контрольна робота 1 « Електричні явища. Електричний струм.» |
|
Математична компетентність, Основні компетентності у природничих науках і технологіях. |
|
Діяльнісний компонент: Вміє застосовувати отримані знання на практиці розв’язування задач різних рівнів |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання № 1 з теми « Електричні явища. Електричний струм.» |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
Аналіз контрольної роботи. Електричний струм. Дії електричного струму Провідники, напівпровідники, діелектрики. |
|
Математична компетентність, Екологічна грамотність і здорове життя |
«Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», |
Знаннєвий компонент: розуміє природу електричного струму в різних середовищах; Ціннісний компонент: оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом; |
§23, впр23 §24, впр24 |
|
8 |
|
Струм в металах. Джерела електричного струму. Електричне коло та його основні елементи. |
|
Математична компетентність, Екологічна грамотність і здорове життя |
«Здоров'я і безпека», «Громадянська відповідальність», |
Знаннєвий компонент: знає умови виникнення електричного струму; Ціннісний компонент: оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом; Діяльнісний компонент: креслить схеми простих електричних кіл; складає прості електричні кола |
§25, впр25 §26, впр26 |
|
9 |
|
Сила струму. Амперметр. |
|
Математична компетентність, Екологічна грамотність і здорове життя |
«Здоров'я і безпека», |
Знаннєвий компонент: формулює визначення фізичної величини (сила струму) і їхні одиниці; Ціннісний компонент: оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
§27, впр27 |
|
10 |
|
Електрична напруга. Вольтметр. |
|
Математична компетентність, Інформаційно-цифрова компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність». |
Знаннєвий компонент: формулює визначення фізичної величини (напруга) і їхні одиниці; Ціннісний компонент: оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
§28, впр28 |
|
11 |
|
Електричний опір. Залежність опору провідника від його довжини, площі перерізу та матеріалу. Реостати. |
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, Екологічна грамотність і здорове життя, Математична компетентність |
«Здоров'я і безпека», «Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: застосовує формули залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу, Ціннісний компонент: оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом; |
§30(3), впр30, 3,7 §30(1-2), впр. 30,1,2,4-6 |
|
12 |
|
Закон Ома для ділянки кола. |
|
Математична компетентність, Інформаційно-цифрова компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність». |
Знаннєвий компонент: формулює визначення фізичної величини (опір провідника) і їхні одиниці; формулює закон Ома для ділянки кола, Ціннісний компонент: оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
§29, впр29 |
|
13 |
|
Розв’язування задач. |
|
Математична компетентність, Інформаційно-цифрова компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: застосовує формули залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу, |
|
|
14 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота. |
|
Математична компетентність, Інформаційно-цифрова компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність»,
|
Діяльнісний компонент: застосовує формули залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу, |
|
|
15 |
|
Лабораторна робота № 3 . «Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра й вольтметра.» |
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, Соціальна та громадянська компетентності |
«Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: застосовує формули залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу під час виконання лабораторних робіт; |
§29, впр29-30 |
|
16 |
|
Послідовне й паралельне з’єднання провідників. |
|
Математична компетентність, Інформаційно-цифрова компетентність, Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: Застосовує формули сили струму, напруги, опору для послідовного з’єднання провідників, Застосовує формули сили струму, напруги, опору для паралельного з’єднання провідників |
§31, впр31 §32, впр32 |
|
17 |
|
Розв’язування задач. |
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: Застосовує формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
|
|
18 |
|
Лабораторна робота № 4 . « Дослідження електричного струму кола з послідовним з’єднанням провідників.» |
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Соціальна та громадянська компетентності |
«Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: застосовує формули залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу під час виконання лабораторних робіт; |
§31, впр31 |
|
19 |
|
Лабораторна робота № 5 . « Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників.» |
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Соціальна та громадянська компетентності |
«Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: застосовує формули залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу під час виконання лабораторних робіт; |
§32, впр32 |
|
20 |
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи. |
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: Застосовує формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
§31-32, впр.31-32 |
|
21 |
|
Контрольна робота 2 « Електричні явища. Електричний струм.» |
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, Математична компетентність |
«Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: застосовує закони Кулона, збереження електричного заряду, Ома для ділянки кола, формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників, залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу, роботи і потужності електричного струму в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання № 2 з теми « Електричні явища. Електричний струм.» |
|
|
|
|
|
|
Частина ІІ. Робота і потужність електричного струму. Електричний струм у різних середовищах |
|
|||||||
22 |
|
Аналіз контрольної роботи. Робота й потужність електричного струму. |
|
Математична компетентність |
«Громадянська відповідальність», |
Знаннєвий компонент: формулює визначення фізичної величини (робота і потужність електричного струму)) і їхні одиниці; знає умови виникнення електричного струму; |
§33, впр33 |
|
23 |
|
Закон Джоуля-Ленца. Електронагрівальні прилади. |
|
Математична компетентність, Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Підприємливість та фінансова грамотність». |
Знаннєвий компонент: формулює закон Джоуля–Ленца, Ціннісний компонент: оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці. Діяльнісний компонент: застосовує формули роботи і потужності електричного струму в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
§34, впр34 §35, впр35 |
|
24 |
|
Розв’язування задач. /
Навчальний проєкт: « Сучасні побутові та промислові електричні прилади.» |
https://naurok.com.ua/prezentaciya-suchasni-pobutovi-ta-promislovi-elektrichni-pristro-95322.html
|
Математична компетентність, Основні компетентності у природничих науках і технологіях
|
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Здоров'я і безпека», |
Діяльнісний компонент: застосовує закони Кулона, збереження електричного заряду, Ома для ділянки кола, Джоуля–Ленца, формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників, залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу, роботи і потужності електричного струму в процесі розв’язування фізичних задач різних типів; розраховує спожиту електричну енергію за допомогою побутового лічильника електроенергії; |
§35, впр35 |
|
25 |
|
Природа електричного струму в розчинах і розплавах електролітів. Закон Фарадея для електролізу. |
|
Математична компетентність, Інформаційно-цифрова компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність»
|
Знаннєвий компонент: формулює визначення фізичної величини (сила струму, напруга, опір провідника, робота і потужність електричного струму, електрохімічний еквівалент) і їхні одиниці, формулює визначення фізичної величини (електрохімічний еквівалент) і їхні одиниці; формулює закон Фарадея для електролізу; Ціннісний компонент: оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
§37, впр37 |
|
26 |
|
Розв’язування задач./ Навчальний проєкт: «Практичне застосування електролізу- Цинкування». |
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: застосовує закони Фарадея для електролізу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
§38, впр38 |
|
27 |
|
Електричний струм в газах. Безпека людини під час роботи з електричними приладами й пристроями. |
|
Математична компетентність, Основні компетентності у природничих науках і технологіях, Екологічна грамотність і здорове життя |
«Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», |
Знаннєвий компонент: розрізняє види електричного розряду в газах. Ціннісний компонент: оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом; |
§39, впр39 §40, впр40 |
|
28 |
|
Розв’язування задач./
Навчальний проєкт: «Застосування електролізу і струму в газах у практичній діяльності людини.»
|
http://energetika.in.ua/ua/books/book-2/part-3/section-10/10-1 http://energetika.in.ua/ua/books/book-2/part-3/section-10/10-2
|
Математична компетентність, Екологічна грамотність і здорове життя
|
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», |
Діяльнісний компонент: застосовує закони Фарадея для електролізу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. Ціннісний компонент: оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
|
|
29 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота. |
|
Математична компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: застосовує закони Фарадея для електролізу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
|
|
30 |
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи. |
|
Математична компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: застосовує закони Фарадея для електролізу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
|
|
31 |
|
Контрольна робота 3« Електричні явища. Електричний струм.» |
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, Математична компетентність |
«Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: Вміє застосовувати отримані знання на практиці розв’язування задач різних рівнів. |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання № 3 з теми « Електричні явища. Електричний струм.» |
|
|
|
|
|
|
32 |
|
Контрольна робота за 2 семестр. |
|
Математична компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: Вміє застосовувати отримані знання на практиці розв’язування задач різних рівнів. |
|
|
33 |
|
Річна контрольна робота № 1 |
|
Математична компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність», |
Діяльнісний компонент: Вміє застосовувати отримані знання на практиці розв’язування задач різних рівнів. |
|
|
34 |
|
Навчальний проєкт. «Енергозбережувальні технології.» |
http://progress21.com.ua/ua/solar-collectors/operating-principle
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, Математична компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Екологічна безпека та сталий розвиток», |
Діяльнісний компонент: Вміє застосовувати отримані знання на практиці |
Повторити вивчене |
|
35 |
|
Навчальний проєкт- (Віртуальна екскурсія. ) «Електрика і безпека людини» |
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, Математична компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Екологічна безпека та сталий розвиток», |
Діяльнісний компонент: Вміє застосовувати отримані знання на практиці |
Повторити вивчене |
|
36 |
|
Навчальний проєкт. – (Віртуальна екскурсія.) «Електрика і екологія.» |
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, Математична компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Екологічна безпека та сталий розвиток», |
Діяльнісний компонент: Вміє застосовувати отримані знання на практиці |
Повторити вивчене |
|
37 |
|
Навчальний проєкт. « Вплив електричного струму на людський організм.»
|
http://www.npblog.com.ua/index.php/lyudina/dija-elektrichnogo-strumu-na-organizm-ljudini.html http://www.npblog.com.ua/index.php/meditsina/tsiljuschij-strum.html http://nydmond.com.ua/skilki-elektriki-viroblyaye-lyudina/ http://library.if.ua/book/9/981.html http://posibnyky.vntu.edu.ua/o_p/6-1.html http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/fizika-liudini.html
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, Математична компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Екологічна безпека та сталий розвиток», |
Діяльнісний компонент: Вміє застосовувати отримані знання на практиці |
Повторити вивчене |
|
38 |
|
Навчальний проєкт. « Електричні мережі: минуле та сьогодення». |
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, Математична компетентність |
«Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Екологічна безпека та сталий розвиток», |
Діяльнісний компонент: Вміє застосовувати отримані знання на практиці |
Повторити вивчене |
|