Календарне планування курсу "Пізнаємо природу" 6 клас

Про матеріал
Календарне планування створено на основі модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти, авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І. та підручником за авторством Мідак Л. Я., Кокар Н. В., Кравець В. І., Фоменко Н. В., Кравець І. В., Жирська Г. Я., Пізнаємо природу. 6 клас. Розраховано на 2 години на тиждень. Користуйтесь на здоров'я, удачі в новому навчальному році.
Перегляд файлу

Календарне планування курсу “Пізнаємо природу”

6 клас (2 години на тиждень)

Програма: «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти, авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.

Підручник: Мідак Л. Я., Кокар Н. В., Кравець В. І., Фоменко Н. В., Кравець І. В., Жирська Г. Я., Пізнаємо природу. 6 клас. Тернопіль, “Астон”. 2023

п/п

Дата проведення

Тема уроку

Д/З

Очікувані результати

Види навчальної діяльності

1

 

Первинний інструктаж з БЖД. Повторення основних понять. термінів і закономірностей живої та неживої природи

Опрацювати конспект

 

 

РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ

2

 

Об’єкт і предмет природничих наук. Причинно-наслідкові

зв’язки у природі.

§1

здійснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб пошук інформації природничого змісту в доступних джерелах;

представляє текстову інформацію з одного

джерела (зокрема художнього тексту, медіатексту),

використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту;

використовує для розв’язання завдань актуальні та

достовірні текстові / медіатекстові джерела

інформації;

унаочнює та візуалізує почуте повідомлення (самостійно або з допомогою інших осіб), використовуючи різні засоби (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації; пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб значення науки для створення нових технологій і сучасної техніки;

ілюструє прикладами самостійно або з допомогою

вчителя чи інших осіб використання здобутків

природничих наук для сталого розвитку суспільства;

визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших

осіб необхідні етапи дослідження; розуміє внесок учених-природничників і винахідників у створення нових технологій та вдосконалення техніки;

представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень.

• Робота з джерелами інформації про природу, використання

QR-кодів, цифрового контенту природничого змісту;

• профорієнтаційна гра «Професії майбутнього і природничі

науки»;

• створення таблиці «Об’єкт і предмет природничих наук»;

• з’ясування послідовності та суті етапів наукового методу

пізнання.

 

 

3

 

Природничі науки, STEM і професії майбутнього.

§2

РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО ЯВИЩА ПРИРОДИ

4

 

Механічний рух тіл

§3

відповідає самостійно на чітко сформульовані

запитання за відомою / опрацьованою інформацією

природничого змісту; вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити;

ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів;

формулює запитання, щоб уточнити розуміння

почутого повідомлення (зокрема художнього

тексту, медіатексту); складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження; виконує самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі; визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження; передбачає з допомогою вчителя чи інших осіб результати кожного етапу дослідження; використовує наукові факти для формулювання власних суджень; пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то», «що треба зробити, щоб» визначає з допомогою вчителя чи інших осіб мету і

завдання дослідження відповідно до сформульованої проблеми; описує етапи дослідження; формулює з допомогою вчителя чи інших осіб очікувані результати дослідження; фіксує результати етапів дослідження у

запропонований спосіб; представляє результати дослідження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв;

пропонує і створює самостійно / в групі з

допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні

навчальні моделі для дослідження; досліджує об’єкти та явища, використовуючи відповідні моделі, зокрема цифрові; пояснює призначення інструментів / створених

моделей, які використовувалися для досліджень і

фіксування результатів; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень; представляє самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб текстову інформацію;  аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки;

пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб вплив

умов виконання дослідження на його результати;

визначає з допомогою вчителя чи інших осіб

відповідність одержаних результатів очікуваним

результатам і меті дослідження; зіставляє одержані результати дослідження з відомими (довідковими) даними; виявляє невідомі для себе знання;

відповідає самостійно на чітко сформульовані

запитання за відомою / опрацьованою інформацією

природничого змісту; визначає з допомогою вчителя чи інших осіб протиріччя в запропонованій ситуації;

розмірковує щодо запропонованих способів розв’язання певної навчальної / життєвої проблеми, висловлює свої думки;

• Вимірювання відстані й часу;

• обрахунок середньої швидкості руху пішохода;

• розв’язування задач на знаходження швидкості;

 

• спостереження (або відеоролик) демонстрації теплового

розширення твердих тіл (кільце і куля);

• виготовлення моделі рідинного термометра;

• спостереження теплового розширення рідин і газів;

• спостереження явища кипіння;

• спостереження явища теплопередачі;

 

• спостереження взаємодії тіл, наелектризованих тертям;

• спостереження електризації через вплив;

• складання електричних кіл;

• спостереження дій електричного струму;

• схематичне зображення окремих елементів та схеми

електричного кола;

• мозковий штурм «Як зменшити споживання електричної

енергії?»;

• дискусія в групах «Яким буде транспорт через 100 років?»;

• спостереження прямолінійного поширення світла, розсіяння

світла, відбивання та заломлення світла;

• спостереження утворення тіні;

• виготовлення (демонстрація) камери-обскури;

• спостереження утворення зображення за допомогою лупи;

• демонстрація моделі будови ока;

• дослідження швидкості поширення звуку в різних

середовищах;

• дослідження залежності характеристик звуку від натягу і

довжини струни (пластини);

• демонстрація моделі поширення звуку (або відеоролик);

5

 

Прямолінійний і

криволінійний рух. Величини, що

описують рух. Швидкість

§4

6

 

Теплове розширення твердих тіл, рідин і газів. Використання ефектів

теплового розширення.

§5

7

 

Теплопередача. Поняття про передачу тепла у твердих тілах, рідинах і газах

§6

8

 

Пароутворення

§7

9

 

Електризація тіл. Взаємодія

наелектризованих тіл. Поняття про

електричні заряди

§8

10

 

Електричний розряд. Провідники та ізолятори. Блискавка. Правила безпечної поведінки під час грози

§9

11

 

Електричне коло. Елементи

електричних кіл. Складання

електричних кіл.

§10

12

 

Дії електричного струму

§11

13

 

Електроприлади. Правила

безпечної поведінки з

електроприладами.

§12

14

 

Поняття про перетворення та передачу електроенергії. Електромобілі.

§13

—--------------------------------------ТА—---------------------------------------

15

 

Світло і тінь. Природні та штучні

джерела світла. Прямолінійне

поширення світла. Утворення тіні.

§14

16

 

Поняття про закони поширення світла. Прозорі, непрозорі та напівпрозорі предмети.

§15

17

 

Як діє лінза? Як

виникає зображення в оці?

§15

18

 

Джерела та характеристики звуку. Як поширюється звук? Швидкість звуку.

§16

19

 

Речовини навколо тебе. Основні

речовини, що входять до складу

атмосфери , гідросфери та літосфери.

§17

складає з допомогою вчителя чи інших осіб план

дослідження; виконує самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані

інструменти / створені моделі; визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження; передбачає з допомогою вчителя чи інших осіб результати кожного етапу дослідження;

використовує наукові факти для формулювання

власних суджень; формулює з допомогою вчителя чи інших осіб очікувані результати дослідження;

фіксує результати етапів дослідження у

запропонований спосіб; представляє результати дослідження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв;

відповідає самостійно на чітко сформульовані

запитання за відомою / опрацьованою інформацією

природничого змісту; вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити;

ставить запитання про будову і властивості

об’єктів природи, умови виникнення та перебігу

природних явищ, їхні ознаки; пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і

фіксування результатів; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів досліджень;

наводить з допомогою вчителя чи інших осіб

міркування / докази, що підтверджують /

спростовують досягнення мети дослідження;

визначає з допомогою вчителя чи інших осіб

чинники, які сприяли / завадили (за наявності)

досягненню мети дослідження.

• спостереження сумішей за допомогою лупи (або зуму в

мобільному телефоні);

• виготовлення фільтра;

• практична робота «Приготування та розділення

сумішей»;

• демонстраційний експеримент (або відеоролик)

«Спостереження явища випарювання»;

• дослідження чинників, що впливають на розчинність;

20

 

Чисті речовини та суміші. Однорідні та неоднорідні суміші.

§18

21

 

Способи розділення сумішей. Повітря та морська вода – природні суміші.

§19

22

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №1 «Приготування та розділення сумішей»

Повт

§19

23

 

Зворотні та незворотні зміни речовин.

§20

24

 

Земля і Місяць. Добовий та орбітальний рухи Землі.

§21

пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи

інших осіб значення інформації для розв’язання

життєвої / навчальної проблеми;

описує самостійно або з допомогою вчителя чи

інших осіб явища і процеси, використовуючи

відповідну наукову термінологію;

формулює самостійно або з допомогою вчителя чи

інших осіб словесні описи об’єктів, явищ і

процесів на основі нетекстової інформації;

• ознайомлення з фотографіями Місяця;

• дослідницьке завдання «Як утворюються кратери?»;

• ознайомлення з аерокосмічними знімками поверхні Землі, за

якими досліджують фактори антропогенного впливу;

• вивчення фотографій Землі з космосу;

• моделювання (або відеоролик) сонячного та місячного

затемнення;

 

• спостереження за фазами Місяця та виготовлення таблиці-

схеми «Фази Місяця»;

25

 

Фази Місяця. Сонячні та місячні

затемнення.Поняття про припливи та відпливи.

§22

26

 

Фотосинтез. Мінеральне та повітряне живлення рослин.

§23

вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи

інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості

об’єктів / явищ, які можна дослідити;

ставить запитання про будову і властивості

об’єктів природи, умови виникнення та перебігу

природних явищ, їхні ознаки;

обирає з допомогою вчителя чи інших осіб наукове

пояснення явищ природи / фактів / даних;

використовує самостійно / з допомогою вчителя чи

інших осіб правила, способи і відповідні засоби

для розв’язання навчальної / життєвої проблеми;

розмірковує щодо запропонованих способів

розв’язання певної навчальної / життєвої

проблеми, висловлює свої думки;

складає з допомогою вчителя чи інших осіб план

власної діяльності для розв’язання навчальної /

життєвої проблеми відповідно до своєї ролі в

групі;

відповідає самостійно на чітко сформульовані

запитання за відомою / опрацьованою інформацією

природничого змісту;

наводить з допомогою вчителя чи інших осіб

міркування / докази, що підтверджують /

спростовують досягнення мети дослідження;

визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших

осіб необхідні етапи дослідження;

передбачає з допомогою вчителя чи інших осіб

результати кожного етапу дослідження;

оцінює власний внесок у дослідження і важливість

набутих дослідницьких навичок.

представляє самостійно або з допомогою вчителя

чи інших осіб текстову інформацію/

аудіоінформацію у формі графічної, табличної

інформації або інфографіки.

 

• дослід, що підтверджує утворення крохмалю на світлі в процесі фотосинтезу;

• створення буклета «Чим харчуються дикі тварини (які живуть біля людей чи в зоопарку, лісі, озері і т. д. (на вибір

учнів)», «Чим харчуються домашні тварини»; • складання узагальнювальних схем «Живлення рослин»,

«Способи живлення тварин», «Шлях речовин від ротової порожнини до клітини тіла (на прикладі організму людини)»;

27

 

Рослини, які поєднують

фотосинтез з іншими способами

живлення.

§24

28

 

Різноманітність їжі,

способів живлення і систем травлення тварин. Поняття про перетворення речовин в організмі людини (від травної системи до клітини).

§25

—--------------------------------------ТА—---------------------------------------

 

29

 

Як дихають рослини.

§26

• дискусія «Чи всі організми дихають?»;

• дослідження дихання рослин;

• дослідження і спостереження за диханням людини;

• інформаційний пошук «Що таке дихальна недостатність»,

«Що показує пульсоксиметр»;

 

30

 

Різноманітність

органів і способів дихання тварин.

§27

31

 

Різноманітність рухів і подразливості рослин і тварин.

§28

• дослідження за рухами рослин на підвіконні;

• обговорення відео з прикладами рухів тварин;

• спостереження за подразливістю рослин на прикладі мімози

сором’язливої або комахоїдних рослин (росички, венериної

мухоловки);

• обговорення відео з прикладами подразливості різних

тварин;

• спостереження за реакцією тварин на подразники;

ІІ семестр

 

32

 

Різноманітність рухів і подразливості рослин і тварин.

§28

 

 

 

• розпізнавання насіння різних рослин, що трапляються в

регіоні;

• практична робота «Розмноження рослин»;

• екскурсія в теплицю або фермерське господарство;

 

33

 

Порівняння

типів розмноження рослин: нестатевого(спороутворення у папоротеподібних), статевого (утворення насіння у покритонасінних) і вегетативного (на

прикладі папоротеподібних і

покритонасінних рослин).

 

§29

34

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №2 «Розмноження рослин»

Повт

§29

35

 

Форми розмноження тварин

§30

36

 

Ріст і розвиток організмів

§31

• дослідження «Вплив умов на проростання насіння рослин»;

• складання в парах схеми «Етапи розвитку рослин (на

прикладі квіткових рослин)»;

• складання в групах схеми «Етапи розвитку тварин (на

прикладі комах, земноводних, птахів, домашніх ссавців)»;

• виконання проєкту на вибір учнів «Розвиток квіткової

рослини (обраної учнями)», «Розвиток тварини (обраної

учнями)», «Розвиток людини».

37

 

Життєві цикли рослин і тварин. Тривалість життя

§32

—--------------------------------------ТА—---------------------------------------

РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО СОНЯЧНУ СИСТЕМУ

38

 

Оптичні телескопи та радіотелескопи. Бінокль.

§33

Вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи

інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості

об’єктів / явищ, які можна дослідити;

ставить запитання про будову і властивості

об’єктів природи, умови виникнення та перебігу

природних явищ, їхні ознаки;

використовує окремі способи пошуку джерел

інформації для розв’язання життєвої / навчальної

проблеми;

здійснює пошук самостійно або з допомогою

вчителя чи інших осіб інформації природничого

змісту в доступних джерелах;

порівнює самостійно або з допомогою вчителя чи

інших осіб інформацію природничого змісту,

здобуту в різних джерелах;

узагальнює самостійно або з допомогою вчителя

чи інших осіб опрацьовану інформацію

природничого змісту;

виділяє самостійно / з допомогою вчителя чи

інших осіб істотне в інформації природничого

змісту;

пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи

інших осіб значення інформації для розв’язання

життєвої / навчальної проблеми;

описує самостійно або з допомогою вчителя чи

інших осіб явища і процеси, використовуючи

відповідну наукову термінологію;

формулює самостійно або з допомогою вчителя чи

інших осіб словесні описи об’єктів, явищ і

процесів на основі нетекстової інформації;

представляє самостійно або з допомогою вчителя

чи інших осіб текстову інформацію /

аудіоінформацію у формі графічної, табличної

інформації або інфографіки;

створює самостійно / в групі чи з допомогою

інших осіб презентації здобутої інформації

природничого змісту в запропонований спосіб,

зокрема з використанням цифрових технологій і

пристроїв;

оцінює власний внесок у дослідження і важливість

набутих дослідницьких навичок;

 

 

• Спостереження за зоряним небом і небесними тілами за

допомогою цифрових ресурсів (на вибір учителя і за

бажанням дітей);

• виготовлення моделі сузір’я;

• екскурсія в планетарій (за можливості) або ознайомлення із

зоряним небом за допомогою віртуального планетарію;

• ознайомлення з картою зоряного неба;

• спостереження за зміною точки сходу (заходу) Сонця

(Місяця);

 

• практичне завдання «Орбіта планети – еліпс»;

• ознайомлення з фотографіями кратерів та астроблем;

• ознайомлення з фотографіями Марса;

• моделювання планетних орбіт Сонячної системи;

• інформаційний пошук «Перші кроки до колонізації Марса»;

• виготовлення і презентація макету «Космічна база»;

• інформаційний проєкт «Які тварини і рослини побували в

космосі?»;

 

• моделювання процесу розширення Всесвіту за допомогою

повітряної кульки;

• інформаційний проєкт «Імена України в космосі».

 

39

 

Небесна сфера. Зоряне небо. Сузір’я

§34

40

 

Склад Сонячної системи. Сонце. Планети та карликові планети. Малі тіла

§35

41

 

Загальна характеристика планет земної групи та

планет-гігантів. Супутники та кільця планет

§36

42

 

Гіпотези виникнення життя на планеті Земля. Пошуки життя в Сонячній системі. Проєкти освоєння та колонізації Сонячної системи

§37

43

 

Геоцентрична та геліоцентрична моделі світу

§38

44

 

Сучасні уявлення про Всесвіт. Наше місце у Всесвіті

§39

45

 

Сучасні уявлення про Всесвіт. Наше місце у Всесвіті

Опр.конспект

46

 

Урок узагальнення і систематизації по розділу «Пізнаємо Сонячну систему»

Повт§39

—--------------------------------------ТА—---------------------------------------

РОЗДІЛ 4. ПІЗНАЄМО ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ В ПРИРОДІ

47

 

Середовища життя, чинники неживої природи

§40

Встановлює самостійно або з допомогою вчителя

чи інших осіб певні закономірності в природі,

підтверджує їх самостійно дібраними прикладами;

групує (впорядковує) самостійно або з допомогою

вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за

визначеною ознакою;

встановлює з допомогою вчителя чи інших осіб

взаємозв’язки природних об’єктів, явищ і процесів;

здійснює самостійно або з допомогою вчителя чи

інших осіб пошук інформації природничого змісту

в доступних джерелах;

ставить запитання про будову і властивості

об’єктів природи, умови виникнення та перебігу

природних явищ, їхні ознаки;представляє самостійно або з допомогою вчителячи інших осіб текстову інформацію /аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки

встановлює з допомогою вчителя чи інших осіб

взаємозв’язки природних об’єктів, явищ і процесів;

групує (впорядковує) самостійно або з допомогою

вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за

визначеною ознакою;

поєднує інформацію, подану в різні способи

(словесну, графічну, числову тощо) у межах

одного або кількох текстів (зокрема художніх

текстів, медіатекстів);

встановлює самостійно або з допомогою вчителя

чи інших осіб певні закономірності в природі,

підтверджує їх самостійно дібраними прикладами;

узагальнює самостійно або з допомогою вчителя

чи інших осіб опрацьовану інформацію

природничого змісту;

створює письмові тексти (зокрема художні тексти,

медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів,

зважаючи на мету, адресата, власний життєвий

досвід;

оформлює власне висловлення, враховуючи

основні засади академічної доброчесності;

представляє текстову інформацію з одного джерела

(зокрема художнього тексту, медіатексту),

використовуючи різні способи і засоби візуалізації

змісту;

пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в

готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо,

то», «що треба зробити, щоб»;

використовує самостійно / з допомогою вчителя чи

інших осіб уявлення про взаємозв’язки об’єктів і

явищ природи для розв’язання запропонованої

життєвої / навчальної проблеми;

дотримується правил поводження з природними

об’єктами для збереження здоров’я і довкілля;

пропонує і створює самостійно / в групі з

допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні

навчальні моделі для дослідження;

складає з допомогою вчителя чи інших осіб план

дослідження;

виконує самостійно / в групі з допомогою вчителя

чи інших осіб спостереження та експерименти за

складеним планом, використовуючи запропоновані

інструменти / створені моделі;

відповідає самостійно на чітко сформульовані

запитання за відомою / опрацьованою інформацією

природничого змісту;

формулює з допомогою вчителя чи інших осіб

очікувані результати дослідження;

фіксує результати етапів дослідження у

запропонований спосіб;

представляє результати дослідження у

запропонований спосіб, зокрема з використанням

цифрових пристроїв;

пояснює призначення інструментів / створених

моделей, які використовувалися для досліджень і

фіксування результатів;

представляє самостійно або з допомогою вчителя

чи інших осіб текстову інформацію /

аудіоінформацію у формі графічної, табличної

інформації або інфографіки;

створює письмові тексти (зокрема художні тексти,

медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів,

зважаючи на мету, адресата, власний життєвий

досвід;

оформлює власне висловлення, враховуючи

основні засади академічної доброчесності;

 

• складання схеми «Взаємозв’язки неживої і живої природи»;

• гра для співвіднесення рослин, їхнього середовища життя та

пристосування до середовища існування;

• створення таблиці-гри для співвіднесення тварин, їхнього

середовища життя та пристосування до середовища існування;

• проєкти «Паразити домашніх тварин», «Як тварини впливають на

родючість грунту»;

48

 

Водне середовище і пристосування до його умов рослин і тварин

§41

49

 

Наземно-повітряне середовище і пристосування

до життя в ньому рослин і тварин

§42

50

 

Умови ґрунту як середовища життя і пристосування його жителів

§43

51

 

Організм як середовище життя

§44

52

 

Паразити та хижаки. Партнери, квартиранти та нахлібники

§45

• практична робота «Складання ланцюгів живлення водойми,парку, лісу, поля, грядки (на вибір)»;

• моделювання ситуації «Якщо зникне організм (вибраний), то

як це вплине на інші організми?»

• складання буклетів про отруйні рослини і тварин місцевості і першу допомогу при

отруєнні, укусі;

• складання екологічної

казки;

53

 

Ланцюги живлення. Пристосування рослин і тварин,

щоб не бути з’їденими чи знайденими

§46

54

 

Практична робота №3. «Складання ланцюгів живлення водойми,парку, лісу, поля, грядки (на вибір)»

Повт

§46

55

 

Угруповання організмів, природні і створені людиною

§47

• гра «Хто з ким пов’язаний?»;

• дискусія «Відмінність та подібність природних і штучних

угруповань»;

• робота в групах зі складання малюнка-діаграми «Взаємозв’язки

організмів у морі чи океані», «Взаємозв’язки організмів у лісі»,

«Взаємозв’язки організмів у ґрунті»;

• моделювання водних угруповань у прісноводному і морському

акваріумах;

• спостереження в природі різних угруповань;

• дискусія «Чому потрібно постійно доглядати грядку?»;

• проєкт на вибір: «Організми та їхні зв’язки в нашому озері»,

«Організми та їхні зв’язки в нашому лісі»,«Організми та їхні

зв’язки на городі»; «Життя рослин і тварин біля нас»;

56

 

Взаємозв’язки в прісній водоймі, морі чи океані

§48

57

 

Взаємозв’язки в лісі й парку. Організми луків й городу, взаємозв’язки між ними і довкіллям

§49

58

 

Взаємозв’язки організмів у ґрунті. Виживання в пустелях

§50

59

 

Життя рослин і тварин серед людей

§51

60

 

Періодичні зміни середовища життя і пристосування

до них організмів

§52

• інформаційний пошук: «Як живуть організми на березі морів чи

океанів між припливами», «Як птахи здійснюють перельоти без

GPS», «Таємниці життя денних і нічних тварин», «Пристосування

організмів до змін пір року»;

• практична робота «Квітковий годинник на подвір’ї»;

• дискусія «Біоритми людини та її продуктивність і лікування».

 

61

 

Практична робота №4. «Квітковий годинник на подвір’ї»

Повт§52

62

 

Урок узагальнення і систематизації по розділу «Пізнаємо Взаємозв’язки природи». Тестування

Повт§52

 

 

—--------------------------------------ТА—---------------------------------------

РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ

63

 

Здібності та можливості людини. Як зрозуміти та розвинути свої здібності

§53

Обирає із запропонованих самостійно / з

допомогою вчителя чи інших осіб спосіб перевірки

розв’язання навчальної / життєвої проблеми;

визначає з допомогою вчителя або інших осіб

чинники, які сприяли / завадили розв’язанню

навчальної / життєвої проблеми;

обґрунтовує унікальність та неповторність кожної

людини;

детально описує та характеризує в цілому себе та

інших осіб за різними ознаками (інтереси,

світогляд тощо);

обирає продукти харчування, способи проведення

дозвілля, відповідний одяг тощо, які приносять

задоволення і користь для здоров’я, безпеки і

добробуту;

аналізує вибір, свій та інших осіб, з урахуванням

користі і задоволення (радості) для здорового,безпечного життя;

обирає та застосовує цифрові інструменти для

збирання чи отримання даних;

розповідає про власний емоційний стан, описуючи

окремі відтінки настрою, почуттів, переживань

тощо під час рефлексії власної діяльності або

сприймання повідомлення (зокрема художнього

тексту, медіатексту);

знаходить інформацію щодо здоров’я, безпеки та

добробуту в різних джерелах і перевіряє її

достовірність;

пояснює вплив спілкування на складники

здоров’я, безпеки і добробуту;

здійснює самостійно або з допомогою вчителя чи

інших осіб пошук інформації природничого змісту

в доступних джерелах;

представляє самостійно або з допомогою вчителя

чи інших осіб текстову інформацію /

аудіоінформацію у формі графічної, табличної

інформації або інфографіки

 

• вправи на перевірку та розвиток спостережливості, уваги,

витривалості, гостроти зору, швидкості реакції на світловий і

звуковий сигнали;

• складання раціону харчування «Смаколики для мозку»;

• інформаційний проєкт «Винаходи Леонардо да Вінчі»;

64

 

Пам’ять і увага. Мозок — орган, який керує життям організму

§54

65

 

Вплив циклічних процесів у природі на організм людини

§55

66

 

Підкорення полюсів Землі. Робота полярників на станції «Академік Вернадський»

§56

• добування води з повітря;

• очищення річкової (озерної, забрудненої ґрунтом) води,

фільтрування і випарювання;

• опріснення солоної води;

• виготовлення посудини для пиття з паперу;

• гра «Заблукали в лісі»;

• гра «Перша допомога» (сонячні опіки і тепловий удар,

обмороження);

• гра «Подаємо сигнали про допомогу»;

• інформаційний мініпроєкт «Дари лісу»;

67

 

Дослідження океанів і атмосфери. Підкорення найвищих вершин світу

§57

68

 

Дослідження джунглів Амазонки. Сучасні екстремальні подорожі

§58

• складання «Дерева рішень»;

• заняття на екологічній стежці;

• проєкт «Уроки життя»; «Альтернатива хімічним засобам

захисту рослин»;

• практичні завдання на формування екологічного стилю життя;

• розв’язування ситуативних завдань «Оберни негатив на

позитив»;

• інформаційний мініпроєкт «Чи можуть позитивні емоції

продовжити життя?».

69

 

Вплив діяльності людини на взаємозв’язки в природі. Парниковий ефект

§59

70

 

Участь України в міжнародному співробітництві з охорони навколишнього середовища. Життя

в екостилі та позитивні емоції

§60

 

 

 

 

—--------------------------------------ТА—---------------------------------------

 

 

docx
Додано
30 серпня
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку