Календарне планування "Мистецтво"

Про матеріал
Календарне планування до інтегрованого курсу "Мистецтво" за підручником Лобової для 4 класу. Курс поділений на теми, кожна тема включає дві підтеми з музичного та образотворчого мистецтва
Перегляд файлу

    Календарно- тематичне планування

з мистецтва для 4 класу

 

За підручником: О.Лобова  (Київ: «Школяр», 2021 )

 

Дата

                                   Тема уроку

                          Тема 1. У подорож світом мистецтв (2 год.)

1

 

5 хв. консультації. Первинний інструктаж з БЖ. Пісні про школу – сприймання, характеристика засобів виразності. «Вперше Осінь йшла до школи» (муз. і сл. О. Лобової) – розучування, виконання з різним емоційним настроєм.

2

 

5 хв. консультації. Сприймання творів ОТМ (ілюстрацій, репродукцій картин різних жанрів). Виготовлення колективної об’ємної аплікації «Сонечко» для прикрашання класної кімнати.

                           Тема 2. Мистецькі символи України (2 год.)

3

 

5 хв. консультації. С. Чарнецький. «Ой у лузі червона калина» - сприймання, вербальна характеристика змісту, виявлення власного ставлення. «Немає України без калини» (муз. М. Ведмедері, сл. Г. Клок) – розучування, спів, імпровізація пластикою, на муз. інструментах

4

 

5 хв. консультації. Розгляд ілюстрацій, фото декоративних і скульптурних творів, репродукцій картин. Аналіз картин Д. Добровольського «Червона калина» та Ю. Томеско. «До сонця. Соняшники». Створення композиції з калиною або соняшником за малюнками-підказками.

                             Тема 3. Музика рідного краю (2 год.)

5

 

5 хв. консультації. Симфонія невідомого автора початку ХІХ століття (фінал) – аналіз характеру музики, фольклорних витоків і музичної форми (рондо). «Музика рідного дому» (муз. О. Злотника, сл. О. Вратарьова) – розучування, виявлення особистісного ставлення.

6

 

5 хв. консультації. Сприймання картини О.Збруцької «Рідна земля», порівняльний аналіз елементів художньої мови картин В. Наконечного. Розгляд тематично відповідних дитячих робіт. Виконання композиції «Рідний край» (за бажанням, із застосуванням ватних паличок).

 

                            Тема 4. Скарби українських пісень (2 год)

7

 

5 хв. консультації. Народні колискові пісні у виконанні сучасних співаків  О. Скрипки та Х. Соловей – сприймання, обговорення. «Господарство» (українська народна пісня) – розучування, виконання в ролях, театралізація.

8

 

5 хв. консультації. Розгляд ілюстрацій і фото. Художне відображення персонажів пісні «Господарство» (ліплення або малювання на вибір за малюнками-підказками). Створення колективної композиції за змістом пісні.

                          Тема 5. Музичні інструменти України (2 год.)

9

 

5 хв. консультації. Г. Майборода. «Гуцульська рапсодія» (фрагмент) – сприймання, вербальна характеристика змісту та музичної мови. «Верховино, світку ти наш» (українська народна пісня) – розучування, виконання, порівняння з музикою рапсодії.

10

 

5 хв. консультації. Розгляд фото. Порівняння змісту і настрою пісні «Верховино, світку ти наш» і картини Б. Бриньського «Осінь у Верховині». Розгляд зразків колажів на музичну тематику. Виготовлення колажу «Музичні інструменти» або іншого за вибором.

                                     Тема 6. Вишивана Україна (2 год.)

11

 

5 хв. консультації. «Пісня про рушник» (муз П. Майбороди, сл. А. Малишка) – сприймання, вербальна характеристика, аналіз  і характеристика змісту, власних вражень. «Рушничок» (муз. і сл. Н. Май) – розучування, виконання з ритмічним супроводом.

12

 

5 хв. консультації. Розгляд «мапи» зі зразками вишиванок різних регіонів України, фото українських рушників. Аналіз прикладів геометричних, зооморфних і рослинних орнаментів. Поняття про рапорт як елемент орнаменту. Створення рапорту орнаменту для рушника.

                                Тема 7. «Сторінки-повторинки» (2 год.)

13

 

5 хв. консультації. Повторення та узагальнення навчального матеріалу; мистецько-дидактичні ігри; ознайомлення з рубрикою «Твої мистецькі канікули». Слухання музичних творів і виконання народних і дитячих пісень на вибір.

14

 

5 хв. консультації. Повторення та узагальнення навчального матеріалу; мистецько-дидактичні ігри; ознайомлення з рубрикою «Твої мистецькі канікули». Виставка дитячих робіт; образотворча діяльність на вибір.

 

 

                     Тема 8. Кольорова красота – музика осіння (2 год.)

15

 

5 хв. консультації. М. Колесса. Прелюд «Осінній» аналіз змісту, вражень, ролі засобів виразності у створенні художнього образу. «Осіння картина» (муз. М. Ведмедері, сл. В. Дерія) – розучування, пластична імпровізація.

16

 

5 хв. консультації. Відображення образів довкілля на картинах Й. Бокшая «Осінні дерева над озером Синевир» і «Осінь золота», декоративних виробах. Виготовлення пластилінової картини «Осіннє дерево».

                                 Тема 9. Журавлина Україна (2 год.)

17

 

5 хв. консультації. Образи журавля в музичному мистецтві. Українська народна пісня «Журавель». Романс, як музичний жанр. О.Білаш. Романс «Журавлі». «Прощання з журавлями» (муз. і сл. О. Лобової) – розучування, аналіз, пластична імпровізація.

18

 

5 хв. консультації. Сприймання картин Г.Полурезова «Летять журавлі», В.Гудко «Червоні журавлі». Актуалізація і театралізація казки «Лисичка та журавель» за ілюстраціями Н. Мердюкової. Створення ілюстрації до казки «Лисичка та журавель» або малюнка до пісні (на вибір).

                               Тема 10. Слава кобзаревих дум (2 год.)

19

 

5 хв. консультації. І. Карабиць. «Дума» (з Першої симфонії «П’ять пісень про Україну») – сприймання, аналіз, характеристика власного емоційного ставлення. «Йде січове військо(українська народна пісня) - розучування, виконання з ритмічним супроводом за ритмічною партитурою.

20

 

5 хв. консультації. Ознайомлення з художніми творами кобзарської тематики (репродукції картин О.Сластьона та А.Якімця, розпису на склі І.Сколоздри, пам’ятника кобзарю в Києві).Розгляд друкованих зразків  і створення власного дизайну обкладинки книги «Кобзар» Т.Шевченка.

                                        Тема 11. Троїсті музики (2 год.)

21

 

5 хв. консультації. Троїсті музики (Національний академічний оркестр народних інструментів) - сприймання, пластична імпровізація рухів. «Нічні музики» (муз. В.Прихожая, сл. Т.Сая) – розучування, імітування рухами гри на музичних інструментах.

22

 

5 хв. консультації. Розгляд і обговорення художніх втілень образів троїстих музик (вітраж Л.Кудринського, картина В.Кушніра, розпис на склі Н.Курій-Максимів тощо). Створення орнаментів (стрічкового, розеткового) для оздоблення музичних інструментів троїстих музик.

                                Тема 12. Барви українського танцю (2 год.)

23

 

5 хв. консультації. «Коломийка» (укр. народна пісня-танець) – слухання, аналіз музичної форми, визначення ритмічної основи. «Співаночки наші» (муз. І. Тучака, сл. С. Жупанина) – розучування, тактування на 2 долі.

24

 

5 хв. консультації. Розгляд ілюстративних і фотоматеріалів. Порівняння малюнків на склі «Співаночки» Н.Курій-Максимів  та «Коломийки» І.Сколоздри. Виконання абстрактної або сюжетної композиції на тему «Танець».

                               Тема 13. Петриківський розпис (2 год.)

25

 

5 хв. консультації. В. Попадюк. «Карпатські візерунки» - сприймання, опис змісту і характеру. «Чом, чом, чом, земле моя» (муз. Д.Січинського, сл. В.Лебедової) – аналіз і розучування пісні з орієнтацією на нотний запис.

26

 

5 хв. консультації. Розгляд фото і репродукцій традиційних творів народних майстрів і сучасних робіт у стилі петриківського розпису. Створення власної композиції з елементами петриківки.

                             Тема 14. Архітектурні перлини України (2 год.)

27

 

5 хв. консультації. М. Лисенко. «Молитва за Україну» - сприймання, обговорення, висловлення емоційного ставлення.  «Їжачки зелені» (муз. Є. Карпенка, сл. В. Степанова) – розучування, виконання з позначенням метру.

28

 

5 хв. консультації. Ознайомлення з деякими пам’ятками української архітектури на фото та в живопису (О.Бойко. «Лавра взимку», картини О.Збруцької). Ліплення композиції «Чарівний будиночок».

                            Тема 15. Чарівність українського вертепу (2 год.)

29

 

5 хв. консультації. Українські народні колядкисприймання, характеристика змісту, емоцій, виявлення особистісного ставлення. «Старий рік минає» країнська нар. пісня) – розучування, ознайомлення з нотною грамотою, необхідною для виконання.

30

 

5 хв. консультації. Розгляд візуальних матеріалів за темою. Аналіз і порівняння однойменних картин на склі Н.Курій-Максимів «Колядники».Групове виготовлення паперової ялинки в техніці квіллінг (за поданими фото).

                            Тема 16. «Сторінки-повторинки» (2 год.)

31

 

5 хв. консультації. Повторення та узагальнення навчального матеріалу; мистецько-дидактичні ігри; Слухання музичних творів і концертне виконання пісень, зокрема колядок і щедрівок (на вибір).

32

 

5 хв. консультації. Повторення та узагальнення навчального матеріалу; мистецько-дидактичні ігри; Виставка дитячих робіт на новорічну тематику; різноманітна образотворча діяльність на вибір.

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 4 клас, Планування
Додано
19 березня
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку