Календарно- тематичне планування
з мистецтва для 4 класу
За підручником: О.Лобова (Київ: «Школяр», 2021 )
№ |
Дата |
Тема уроку |
Тема 1. У подорож світом мистецтв (2 год.) |
||
1 |
|
5 хв. консультації. Первинний інструктаж з БЖ. Пісні про школу – сприймання, характеристика засобів виразності. «Вперше Осінь йшла до школи» (муз. і сл. О. Лобової) – розучування, виконання з різним емоційним настроєм. |
2 |
|
5 хв. консультації. Сприймання творів ОТМ (ілюстрацій, репродукцій картин різних жанрів). Виготовлення колективної об’ємної аплікації «Сонечко» для прикрашання класної кімнати. |
Тема 2. Мистецькі символи України (2 год.) |
||
3 |
|
5 хв. консультації. С. Чарнецький. «Ой у лузі червона калина» - сприймання, вербальна характеристика змісту, виявлення власного ставлення. «Немає України без калини» (муз. М. Ведмедері, сл. Г. Клок) – розучування, спів, імпровізація пластикою, на муз. інструментах |
4 |
|
5 хв. консультації. Розгляд ілюстрацій, фото декоративних і скульптурних творів, репродукцій картин. Аналіз картин Д. Добровольського «Червона калина» та Ю. Томеско. «До сонця. Соняшники». Створення композиції з калиною або соняшником за малюнками-підказками. |
Тема 3. Музика рідного краю (2 год.) |
||
5 |
|
5 хв. консультації. Симфонія невідомого автора початку ХІХ століття (фінал) – аналіз характеру музики, фольклорних витоків і музичної форми (рондо). «Музика рідного дому» (муз. О. Злотника, сл. О. Вратарьова) – розучування, виявлення особистісного ставлення. |
6 |
|
5 хв. консультації. Сприймання картини О.Збруцької «Рідна земля», порівняльний аналіз елементів художньої мови картин В. Наконечного. Розгляд тематично відповідних дитячих робіт. Виконання композиції «Рідний край» (за бажанням, із застосуванням ватних паличок).
|
Тема 4. Скарби українських пісень (2 год) |
||
7 |
|
5 хв. консультації. Народні колискові пісні у виконанні сучасних співаків О. Скрипки та Х. Соловей – сприймання, обговорення. «Господарство» (українська народна пісня) – розучування, виконання в ролях, театралізація. |
8 |
|
5 хв. консультації. Розгляд ілюстрацій і фото. Художне відображення персонажів пісні «Господарство» (ліплення або малювання на вибір за малюнками-підказками). Створення колективної композиції за змістом пісні. |
Тема 5. Музичні інструменти України (2 год.) |
||
9 |
|
5 хв. консультації. Г. Майборода. «Гуцульська рапсодія» (фрагмент) – сприймання, вербальна характеристика змісту та музичної мови. «Верховино, світку ти наш» (українська народна пісня) – розучування, виконання, порівняння з музикою рапсодії. |
10 |
|
5 хв. консультації. Розгляд фото. Порівняння змісту і настрою пісні «Верховино, світку ти наш» і картини Б. Бриньського «Осінь у Верховині». Розгляд зразків колажів на музичну тематику. Виготовлення колажу «Музичні інструменти» або іншого за вибором. |
Тема 6. Вишивана Україна (2 год.) |
||
11 |
|
5 хв. консультації. «Пісня про рушник» (муз П. Майбороди, сл. А. Малишка) – сприймання, вербальна характеристика, аналіз і характеристика змісту, власних вражень. «Рушничок» (муз. і сл. Н. Май) – розучування, виконання з ритмічним супроводом. |
12 |
|
5 хв. консультації. Розгляд «мапи» зі зразками вишиванок різних регіонів України, фото українських рушників. Аналіз прикладів геометричних, зооморфних і рослинних орнаментів. Поняття про рапорт як елемент орнаменту. Створення рапорту орнаменту для рушника. |
Тема 7. «Сторінки-повторинки» (2 год.) |
||
13 |
|
5 хв. консультації. Повторення та узагальнення навчального матеріалу; мистецько-дидактичні ігри; ознайомлення з рубрикою «Твої мистецькі канікули». Слухання музичних творів і виконання народних і дитячих пісень на вибір. |
14 |
|
5 хв. консультації. Повторення та узагальнення навчального матеріалу; мистецько-дидактичні ігри; ознайомлення з рубрикою «Твої мистецькі канікули». Виставка дитячих робіт; образотворча діяльність на вибір.
|
Тема 8. Кольорова красота – музика осіння (2 год.) |
||
15 |
|
5 хв. консультації. М. Колесса. Прелюд «Осінній» – аналіз змісту, вражень, ролі засобів виразності у створенні художнього образу. «Осіння картина» (муз. М. Ведмедері, сл. В. Дерія) – розучування, пластична імпровізація. |
16 |
|
5 хв. консультації. Відображення образів довкілля на картинах Й. Бокшая «Осінні дерева над озером Синевир» і «Осінь золота», декоративних виробах. Виготовлення пластилінової картини «Осіннє дерево». |
Тема 9. Журавлина Україна (2 год.) |
||
17 |
|
5 хв. консультації. Образи журавля в музичному мистецтві. Українська народна пісня «Журавель». Романс, як музичний жанр. О.Білаш. Романс «Журавлі». «Прощання з журавлями» (муз. і сл. О. Лобової) – розучування, аналіз, пластична імпровізація. |
18 |
|
5 хв. консультації. Сприймання картин Г.Полурезова «Летять журавлі», В.Гудко «Червоні журавлі». Актуалізація і театралізація казки «Лисичка та журавель» за ілюстраціями Н. Мердюкової. Створення ілюстрації до казки «Лисичка та журавель» або малюнка до пісні (на вибір). |
Тема 10. Слава кобзаревих дум (2 год.) |
||
19 |
|
5 хв. консультації. І. Карабиць. «Дума» (з Першої симфонії «П’ять пісень про Україну») – сприймання, аналіз, характеристика власного емоційного ставлення. «Йде січове військо(українська народна пісня) - розучування, виконання з ритмічним супроводом за ритмічною партитурою. |
20 |
|
5 хв. консультації. Ознайомлення з художніми творами кобзарської тематики (репродукції картин О.Сластьона та А.Якімця, розпису на склі І.Сколоздри, пам’ятника кобзарю в Києві).Розгляд друкованих зразків і створення власного дизайну обкладинки книги «Кобзар» Т.Шевченка. |
Тема 11. Троїсті музики (2 год.) |
||
21 |
|
5 хв. консультації. Троїсті музики (Національний академічний оркестр народних інструментів) - сприймання, пластична імпровізація рухів. «Нічні музики» (муз. В.Прихожая, сл. Т.Сая) – розучування, імітування рухами гри на музичних інструментах. |
22 |
|
5 хв. консультації. Розгляд і обговорення художніх втілень образів троїстих музик (вітраж Л.Кудринського, картина В.Кушніра, розпис на склі Н.Курій-Максимів тощо). Створення орнаментів (стрічкового, розеткового) для оздоблення музичних інструментів троїстих музик. |
Тема 12. Барви українського танцю (2 год.) |
||
23 |
|
5 хв. консультації. «Коломийка» (укр. народна пісня-танець) – слухання, аналіз музичної форми, визначення ритмічної основи. «Співаночки наші» (муз. І. Тучака, сл. С. Жупанина) – розучування, тактування на 2 долі. |
24 |
|
5 хв. консультації. Розгляд ілюстративних і фотоматеріалів. Порівняння малюнків на склі «Співаночки» Н.Курій-Максимів та «Коломийки» І.Сколоздри. Виконання абстрактної або сюжетної композиції на тему «Танець». |
Тема 13. Петриківський розпис (2 год.) |
||
25 |
|
5 хв. консультації. В. Попадюк. «Карпатські візерунки» - сприймання, опис змісту і характеру. «Чом, чом, чом, земле моя» (муз. Д.Січинського, сл. В.Лебедової) – аналіз і розучування пісні з орієнтацією на нотний запис. |
26 |
|
5 хв. консультації. Розгляд фото і репродукцій традиційних творів народних майстрів і сучасних робіт у стилі петриківського розпису. Створення власної композиції з елементами петриківки. |
Тема 14. Архітектурні перлини України (2 год.) |
||
27 |
|
5 хв. консультації. М. Лисенко. «Молитва за Україну» - сприймання, обговорення, висловлення емоційного ставлення. «Їжачки зелені» (муз. Є. Карпенка, сл. В. Степанова) – розучування, виконання з позначенням метру. |
28 |
|
5 хв. консультації. Ознайомлення з деякими пам’ятками української архітектури на фото та в живопису (О.Бойко. «Лавра взимку», картини О.Збруцької). Ліплення композиції «Чарівний будиночок». |
Тема 15. Чарівність українського вертепу (2 год.) |
||
29 |
|
5 хв. консультації. Українські народні колядки – сприймання, характеристика змісту, емоцій, виявлення особистісного ставлення. «Старий рік минає» (українська нар. пісня) – розучування, ознайомлення з нотною грамотою, необхідною для виконання. |
30 |
|
5 хв. консультації. Розгляд візуальних матеріалів за темою. Аналіз і порівняння однойменних картин на склі Н.Курій-Максимів «Колядники».Групове виготовлення паперової ялинки в техніці квіллінг (за поданими фото). |
Тема 16. «Сторінки-повторинки» (2 год.) |
||
31 |
|
5 хв. консультації. Повторення та узагальнення навчального матеріалу; мистецько-дидактичні ігри; Слухання музичних творів і концертне виконання пісень, зокрема колядок і щедрівок (на вибір). |
32 |
|
5 хв. консультації. Повторення та узагальнення навчального матеріалу; мистецько-дидактичні ігри; Виставка дитячих робіт на новорічну тематику; різноманітна образотворча діяльність на вибір. |