Календарне планування корекційно-розвиткового заняття «Психомоторний та сенсорний розвиток»
(Календарне планування складено за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Психомоторний та сенсорний розвиток» для 5-10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів. Автор: Литвин І.М., 2020 р. )
№ п/п |
Дата
|
Зміст психокорекційної роботи |
Очікувані результати корекційного розвитку учня |
Примітка
|
Розвиток моторики |
||||
1. |
|
Розвиток великої моторики. Ходьба: в шерензі по прямій лінії (маленькими кроками); по обмеженому простору та оминаючи перешкоди. Стрибки: на місці, та з переміщенням, у довжину з місця поштовхом обох ніг, через перешкоду Метання: котіння великого м’яча,метання великого м’яча по підлозі та його ловіння двома руками; великого м’яча у вертикальну ціль, в корзину; Повзання: на колінах по лаві, тримаючись руками за краї. |
Учень: - виконує різні види ходи по підлозі оминаючи перешкоди, по похилій площині (за допомогою учителя). -виконує стрибки у довжину з місця поштовхом обох ніг та через перешкоду ( лінію, мотузку) -виконує котіння та ловлю великого та малого м’яча - виконує метання та ловлю великого та малого м’яча, підкидання м’яча вверх (за допомогою чи за показом учителя). - вміє ходити: по похилій площині (з опорою). - вміє повзати на колінах(наслідуючи вчителя чи самостійно) |
|
2. |
|
Тренування навички розслаблення і напруження. Розвиток стійкості. Розвиток слухової і тактильної координації. Симетричні рухи руками у визначеній послідовності. Дзеркальне повторення нескладних рухів за вчителем.
|
Учень: - виконує стійку на правій (лівій) нозі з відведенням зігнутого стегна другої ноги вперед - виконує дії за показом. здійснює симетричні рухи руками у визначеній послідовності (за допомогою чи за показом вчителя). - виконує дзеркальне повторення нескладних рухів за вчителем (за допомогою чи при підказці вчителя). - дотримується послідовності виконання вправ (при підказці чи за нагадуванням учителя). - вміє узгоджувати дихання з виконанням вправи (при підказці чи за нагадуванням учителя). |
|
Ритмопластичні вправи |
||||
3. |
|
Танцювальний крок з притопом. Імітація рухів тварин (дерево під вітром, птах). |
Учень : - виконує танцювальний крок з притопом, (наслідуючи чи за показом учителя). - змінює ритм і темп рухів відповідно музично-ритмічному супроводу (наслідуючи учителя). - імітує рух тварин з показом ілюстрації (наслідуючи учителя). |
|
Кистьова та пальчикова гімнастика. |
||||
4. |
|
Відведення та приведення пальців на двох руках одночасно та почергово . Виверти долонями з переплетеними пальцями. Вправа «Кулак- ребро- долоня». |
Учень : -виконує відведення та приведення пальців на двох руках одночасно (з зоровим контролем) (за допомогою вчителя). - виконує виверти долонями з переплетеними пальцями (за допомогою вчителя). - виконує вправу «кулак ребро долоня» в повільному темпі(за допомогою вчителя). -уміє працювати в техніці «рваної аплікації». - уміє заповнювати простір, передаючи образ або сюжет. намагається координувати рухи рук і очей. намагається доводити розпочату справу до кінця.
|
|
5. |
|
Робота в техніці «рваної аплікації». Згинання паперу. Вирізання ножицями по прямих лініях. Розмітка паперу за шаблоном. Аплікація з паперу. |
Учень : -уміє працювати в техніці «рваної аплікації». - уміє заповнювати простір, передаючи образ або сюжет. намагається координувати рухи рук і очей. намагається доводити розпочату справу до кінця. - має уявлення про властивості картону та паперу (твердий, м’який), засоби праці (лінійка, олівець, ножиці) (вибирає їх за показом та з допомогою учителя). - ріже ножицями папір самостійно, чи з допомогою вчителя. - виготовляє вироби із паперу за наочною опорою та з допомогою вчителя. |
|
|
||||
6. |
|
Сенсорні вправи, які допомагають розвитку тактильного відчуття: «Застібки», «Гудзики», «Шнурівки», Дидактична гра «Чарівний мішечок» Визначення на дотик величини предмета (великий - маленький). |
Учень : - уміє на дотик впізнати предмет і назвати його ознаки (вибрати піктограму): великий – маленький. уміє підбирати предмети по аналогії, словесній інструкції . - уміє самостійно виконувати певні завдання, пояснювати чи показувати жестами послідовність виконання. - уміє самостійно шнурувати в правильному напрямку уміє координувати дії рук і очей.
|
|
7 |
|
Виготовлення прикраси з намистин |
Учень : самостійно може нанизувати намистини, виготовити прикрасу з них. |
|
8-9. |
|
Сенсорні вправи для вдосконалення навичок письма: «Пінцет», «Вишивання на картоні шнурками» Графічні вправи на не розлініяному папері (накреслення ліній, з’єднання лініями малюнків) та папері у велику клітинку (за зразком і пунктирними лініями; за зразком за опорними точками) |
Учень : - уміє викладати за допомогою пінцета кульки заданого кольору за зразком чи з допомогою дорослого. - уміє вишивати на картоні окремі предмети. - креслить лінії з’єднуючи лініями малюнки самостійно, за зразком чи з допомогою дорослого. - креслить лінії на папері у велику клітинку (за зразком і пунктирними лініями; за зразком за опорними точками) за зразком чи з допомогою дорослого. |
|
10-11. |
|
Робота з пластиліном, тістом, глиною.Виготовлення аплікацій та об’ємних фігур з пластиліну |
Учень : - має уявлення про використання пластичних матеріалів. - має уявлення про просторове розташування деталей (зліва, справа) з допомогою вчителя. - виконує трудові операції вдавлювання, розплющування пластиліну пальцями. -виготовляє стилізовані фігурки з глини (пластиліну, тіста) разом з учителем. |
|
12-13. |
|
Ігри з великою мозаїкою, пазлами, конструктором |
Учень : - організовує робоче місце для роботи з конструктором та для проведення дидактичних ігор. - відбирає для виробу потрібні деталі з допомогою. -складає виріб разом з учителем. -розуміє правила проведення дидактичних ігор і дотримується їх |
|
Сприймання форми, величини, кольору; конструювання предметів |
||||
14-15. |
|
Формування сенсорних еталонів площинних геометричних фігур (коло, квадрат, трикутник). Виділення форми предмета. |
Учень : - візуально розрізняє площинні геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник). - співставляє малюнок предмету з формою самостійно чи з допомогою вчителя. - використовує засвоєний словник в межах знайомого мовленнєвого матеріалу за допомогою альтернативних комунікацій. - класифікує предмети за формою з допомогою вчителя. |
|
16. |
|
Конструювання з опорою на зразок (круглі, трикутні, квадратні). Класифікація за формою. Ігротренінг "Будуємо новий дім". |
Учень : - уміє з опорою на зразок та з допомогою конструювати (будинок, меблі) з картону, паперу, конструктора. співставляє малюнок предмету з формою самостійно чи з допомогою вчителя. - уміє із частин складати ціле, ділити ціле на частини. - розрізняє, обирає та по можливості називає геометричні фігури за допомогою вчителя; |
|