Календарне планування психомоторний та сенсорний розвиток 5 клас литвин 1 семестр

Про матеріал
Календарне планування складено за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Психомоторний та сенсорний розвиток» для 5-10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів. Автор: Литвин І.М., 2020 р. 1 семестр
Перегляд файлу

Календарне планування корекційно-розвиткового заняття «Психомоторний та сенсорний розвиток»

 

(Календарне планування складено за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Психомоторний та сенсорний розвиток» для 5-10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів. Автор: Литвин І.М., 2020 р. )

 

№ п/п

Дата

 

Зміст психокорекційної роботи

Очікувані результати корекційного розвитку учня

Примітка

 

Розвиток моторики

1.

 

Розвиток великої моторики. Ходьба: в шерензі по прямій лінії (маленькими кроками); по обмеженому простору та оминаючи перешкоди. Стрибки: на місці, та з переміщенням, у довжину з місця поштовхом обох ніг, через перешкоду

Метання: котіння великого м’яча,метання великого м’яча по підлозі та його ловіння двома руками; великого м’яча у вертикальну ціль, в корзину; Повзання: на колінах по лаві, тримаючись руками за краї.

Учень:

- виконує різні види ходи по підлозі оминаючи перешкоди, по похилій площині (за допомогою учителя).

-виконує стрибки у довжину з місця поштовхом обох ніг та через перешкоду ( лінію, мотузку)

-виконує котіння та ловлю великого та малого м’яча

- виконує метання та ловлю великого та малого м’яча, підкидання м’яча вверх (за допомогою чи за показом учителя).

- вміє ходити: по похилій площині (з опорою).

- вміє повзати на колінах(наслідуючи вчителя чи самостійно)

 

2.

 

Тренування навички розслаблення і напруження. Розвиток стійкості. Розвиток слухової і тактильної координації. Симетричні рухи руками у визначеній послідовності. Дзеркальне повторення нескладних рухів за вчителем.

 

Учень:

- виконує стійку на правій (лівій) нозі з відведенням зігнутого стегна другої ноги вперед

- виконує дії за показом. здійснює симетричні рухи руками у визначеній послідовності (за допомогою чи за показом вчителя).

- виконує дзеркальне повторення нескладних рухів за вчителем (за допомогою чи при підказці вчителя).

- дотримується послідовності виконання вправ (при підказці чи за нагадуванням учителя).

- вміє узгоджувати дихання з виконанням вправи (при підказці чи за нагадуванням учителя).

 

Ритмопластичні вправи

3.

 

Танцювальний крок з притопом. Імітація рухів тварин (дерево під вітром, птах).

Учень :

- виконує танцювальний крок з притопом, (наслідуючи чи за показом учителя).

- змінює ритм і темп рухів відповідно музично-ритмічному супроводу (наслідуючи учителя).

- імітує рух тварин з показом ілюстрації (наслідуючи учителя).

 

Кистьова та пальчикова гімнастика.

4.

 

Відведення та приведення пальців на двох руках одночасно та почергово .

Виверти долонями з переплетеними пальцями. Вправа «Кулак- ребро- долоня».

Учень :

-виконує відведення та приведення пальців на двох руках одночасно (з зоровим контролем) (за допомогою вчителя).

- виконує виверти долонями з переплетеними пальцями (за допомогою вчителя).

 - виконує вправу «кулак ребро долоня»

в повільному темпі(за допомогою вчителя).

-уміє працювати в техніці «рваної аплікації».

- уміє заповнювати простір, передаючи образ або сюжет. намагається координувати рухи рук і очей. намагається доводити розпочату справу до кінця.

 

 

5.

 

Робота в техніці «рваної аплікації». Згинання паперу. Вирізання ножицями по прямих лініях. Розмітка паперу за шаблоном. Аплікація з паперу.

Учень :

-уміє працювати в техніці «рваної аплікації».

- уміє заповнювати простір, передаючи образ або сюжет. намагається координувати рухи рук і очей. намагається доводити розпочату справу до кінця.

-  має уявлення про властивості картону та паперу (твердий, м’який), засоби праці (лінійка, олівець, ножиці) (вибирає їх за показом та з допомогою учителя).

- ріже ножицями папір самостійно, чи з допомогою вчителя.

- виготовляє вироби із паперу за наочною опорою та з допомогою вчителя.

 

 

6.

 

Сенсорні вправи, які допомагають розвитку тактильного відчуття: «Застібки», «Гудзики», «Шнурівки», Дидактична гра «Чарівний мішечок»

Визначення на дотик величини предмета (великий - маленький).

Учень :

- уміє на дотик впізнати предмет і назвати його ознаки (вибрати піктограму): великий – маленький. уміє підбирати предмети по аналогії, словесній інструкції .

-  уміє самостійно виконувати певні завдання, пояснювати чи показувати жестами послідовність виконання.

- уміє самостійно шнурувати в правильному напрямку уміє координувати дії рук і очей.

 

 

7

 

Виготовлення прикраси з намистин

Учень :

самостійно може нанизувати намистини, виготовити прикрасу з них.

 

8-9.

 

Сенсорні вправи для вдосконалення навичок письма: «Пінцет», «Вишивання на картоні шнурками» Графічні вправи на не розлініяному папері (накреслення ліній, з’єднання лініями малюнків) та папері у велику клітинку (за зразком і пунктирними лініями; за зразком за опорними точками)

Учень :

- уміє викладати за допомогою пінцета кульки заданого кольору за зразком чи з допомогою дорослого.

- уміє вишивати на картоні окремі предмети.

-  креслить лінії з’єднуючи лініями малюнки самостійно, за зразком чи з допомогою дорослого.

- креслить лінії на папері у велику клітинку (за зразком і пунктирними лініями; за зразком за опорними точками) за зразком чи з допомогою дорослого.

 

10-11.

 

Робота з пластиліном, тістом, глиною.Виготовлення аплікацій та об’ємних фігур з пластиліну

Учень :

-   має уявлення про використання пластичних матеріалів.

- має уявлення про просторове розташування деталей (зліва, справа) з допомогою вчителя.

- виконує трудові операції вдавлювання, розплющування пластиліну пальцями.

-виготовляє стилізовані фігурки з глини (пластиліну, тіста) разом з учителем.

 

12-13.

 

Ігри з великою мозаїкою, пазлами, конструктором

Учень :

-   організовує робоче місце для роботи з конструктором та для проведення дидактичних ігор.

- відбирає для виробу потрібні деталі з допомогою.

-складає виріб разом з учителем.

-розуміє правила проведення дидактичних ігор і дотримується їх

 

Сприймання форми, величини, кольору; конструювання предметів

14-15.

 

Формування сенсорних еталонів площинних геометричних фігур (коло, квадрат, трикутник). Виділення форми предмета.

Учень :

-  візуально розрізняє площинні геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник).

- співставляє малюнок предмету з формою самостійно чи з допомогою вчителя.

- використовує засвоєний словник в межах знайомого мовленнєвого матеріалу за допомогою альтернативних комунікацій.

- класифікує предмети за формою з допомогою вчителя.

 

16.

 

Конструювання з опорою на зразок (круглі, трикутні, квадратні). Класифікація за формою. Ігротренінг "Будуємо новий дім".

Учень :

- уміє з опорою на зразок та з допомогою конструювати (будинок, меблі) з картону, паперу, конструктора. співставляє малюнок предмету з формою самостійно чи з допомогою вчителя.

- уміє із частин складати ціле, ділити ціле на частини.

- розрізняє, обирає та по можливості називає геометричні фігури за допомогою вчителя;

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 червня
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку