ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з
навчально-виховної роботи
« » 2024 р.
Директор гімназії
« » 2024 р.
((Календарне планування складено за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Психомоторний та сенсорний розвиток» для 5-10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів. Автор: Литвин І.М., 2020 р. )
№ п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати корекційного розвитку учениці |
Примітка |
Сприймання форми, величини, кольору, конструювання предметів |
||||
16.
|
|
Групування предметів та їх зображень за формою : круглі, квадратні, трикутні. Дидактична гра «До кожної фігури підбери предмети, схожі за формою». Гра «Геометричний сортер». |
Учень/учениця: - групує предмети за формою; - називає або підбирає глобальні таблички з назвами фігур; - намагається самостійно за інструкцією чи з допомогою педагога підбирати до кожної фігури предмети, схожі за формою; - уміє сортувати фігури самостійно, за інструкцією чи з допомогою педагога. |
|
17. |
|
Об’ємні геометричні фігури: куб, куля. Об’єднання фігур в групи по формі. Дидактична гра «До кожної фігури підбери предмети, схожі за формою» Співвіднесення площинних та об'ємних фігур .Дидактичні ігри «Де, чий будиночок?» |
Учень/учениця: - має уявлення про пласкі та об’ємні предмети; - намагається порівнювати площинні та об'ємні фігури; - об'єднує фігури по формі, кольору, розміру в групи з допомогою дорослого; - підбирає предмети, схожі за формою до кожної фігури з допомогою дорослого; -*Виконує завдання за допомогою дорослого. |
|
18. |
|
Поняття «Короткий-довгий». Вправа «Побудуй комбінації з матеріалів різних розмірів». Створення аплікацій. |
Учень/учениця: - уміє порівнювати величини предметів за параметрами: довжиною; - уміє *шляхом накладення і на «око» порівнювати предмети параметром, визначати, який з них довгий- короткий; - *Виконує завдання самостійно чи за допомогою дорослого. |
|
19. |
|
Кольори. Основні кольори. «Подорож в країну кольору». Розрізнення та використання кольорів. Гра «Підбери колір». Малювання руками. |
Учень/учениця: - вибирає за назвою вивчені кольори; - здійснює групування предметів за кольором, розміром; - підбирає глобальні таблички зі словами-назвами вивчених кольорів; -*може показати знайомі кольори, вибрати предмет певного кольору; - *за зразком підбирає предмети одного кольору; - робить малюнки з допомогою долоні. |
|
20. |
|
Конструювання об’ємних предметів із складових частин. Машинка. |
Учень/учениця: - має уявлення про об’ємні предмети (парні деталі), їх застосування та технологію виготовлення об'ємних предметів; - *Розмічає папір і картон з допомогою вчителя; - *Виготовляє вироби з допомогою вчителя. |
|
Розвиток зорового сприйняття і зорової пам’яті |
||||
21. |
|
Формування навичок зорового аналізу і синтезу. Ігри: «Знайди пару», «Тінь». Знаходження відмінних і спільних ознак предметів. Ігри : «Порівняй предмети», «Зайве».
|
Учень/учениця: - вміє групувати предмети за спільними ознаками; - вміє знаходити тінь предмета; - знаходить відмінні і спільні ознаки групи предметів (самостійно або *за допомогою вчителя); - уміє порівнювати предмети за кольором, формою, величиною; - *Виконує завдання за допомогою дорослого; - *Виконує завдання самостійно або за допомогою дорослого. |
|
Сприймання особливих властивостей предметів |
||||
22. |
|
Розвиток дотику (температурні відчуття: холодний – гарячий), позначення словом своїх відчуттів. Розвиток смаку. Закріплення поняття : солодкий,кислий. |
Учень/учениця: - уміє розрізняти температури: холодний-гарячий; - називає предмети та їх температурну характеристику (холодний-гарячий-) з допомогою педагога; - *за допомогою дорослого визначає холодний чи гарячий предмет, показує відчуття мімікою, жестами; - диференціює за смаком: солодке, солоне, кисле; - вміє групувати продукти за смаком і знає назву: солодкий, кислий (за допомогою глобальних табличок); - *уміє невербально класифікувати овочі та фрукти за смаком; - підбирає певні предмети за інструкцією вчителя. |
|
23. |
|
Ознайомлення з характерними запахами предметів та об’єктів живої й неживої природи (приємний – неприємний запах, відсутність запаху). Дидактична гра «Визначити за запахом». |
Учень/учениця: - вміє визначати наявність або відсутність запаху предметів та об’єктів живої й неживої природи; - вміє вибирати предмет за запахом за допомогою або за словесною інструкцією; - реагує на запах. - *За допомогою дорослого визначає предмети за запахом, показує відчуття мімікою, жестами. |
|
Розвиток слухового сприйняття і слухової пам’яті |
||||
24. |
|
Розвиток слухового сприймання. Диференціація «голосний – тихий». Матеріал «Шумові коробочки», музичні інструменти (барабан, сопілка, маракаси) |
Учень/учениця: - розрізняє голосне та тихе звучання; - визначає словом (глобальною табличкою) силу звучання. має уявлення про музичні інструменти; - сприймає на слух, розпізнає музичні інструменти; - знаходить схожі за звуком «Шумові коробочки» *Виконує завдання на визначення сили звуку по аналогії за допомогою шумових коробочок. |
|
25. |
|
Робота з комп’ютером. Розпізнавання голосів свійських тварин. Гра «Знайди малюнок за голосом». |
Учень/учениця: - розпізнає голоси тварин; - самостійно чи з допомогою дорослого підбирає ілюстрацію тварини. |
|
Сприймання простору |
||||
26.
|
|
Будова тіла людини: частини тіла (голова, очі, ніс, вуха, рот, руки, ноги); Знаходження, показ і по можливості називання основних частин тіла та обличчя на ляльці, м'якій іграшці (різного розміру). Ознайомлення з правою , лівою рукою. |
Учень/учениця: - називає чи показує частини обличчя: голова, очі, вуха, рот, ніс; руки, ноги); - показує їх на собі, ляльці, м'якій іграшці; - показує праву/ліву половини тіла. самостійно чи з допомогою; - *намагається показати частини тіла та обличчя; - *орієнтується на власному тілі, показує частини. |
|
27. |
|
Орієнтування в приміщенні. Визначення розташування предметів в приміщенні. Формування зорового. кінестетичного та тактильно-вібраційного контролю при виконанні рухової дії. Ігрові вправи на переміщення в просторі, на зміну положення тіла. |
Учень/учениця: - намагається за допомогою вчителя орієнтуватися у приміщенні; - рухати предмети у заданому напрямку (вперед – назад, перед собою – за спину); - за словесною інструкцією переміщується в просторі, знаходить певні предмети, об’єкти з допомогою; - уміє визначати положення предметів відносно один до одного; - *виконує завдання на переміщення в просторі за інструкцією і за допомогою вчителя. |
|
Сприймання часу |
||||
28. |
|
Сезонні зміни в природі в різні пори року: Осінь: похолодання, пожовкле листя, листопад, відліт птахів. Зима: сніг, лід, мороз. Весна: потепління, бурульки, танення снігу, приліт пташок, розпукування бруньок, Літо: спека, гроза. Поняття часу: ранок, день, вечір, ніч. Гра «Розстав по порядку» |
Учень/учениця: - підбирає малюнки відповідно пори року самостійно чи з допомогою. - *має уявлення про характерні ознаки кожної пори року. - *впізнає та показує на малюнках ознаки, які характеризують кожну пору року. - показує, які події відбуваються в природі в різні частини доби; *імітує рухи тварин, людей в різні частини доби. |
|