Календарне планування психомоторний та сенсорний розвиток 5 клас литвин

Про матеріал
Календарне планування складено за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Психомоторний та сенсорний розвиток» для 5-10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів. Автор: Литвин І.М., 2020 р. )
Перегляд файлу

ПОГОДЖЕНО

Заступник директора з

навчально-виховної роботи

 

«     »                   2024 р.

 

Директор гімназії

 

«     »                   2024 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

((Календарне планування складено за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Психомоторний та сенсорний розвиток» для 5-10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів. Автор: Литвин І.М., 2020 р. )

 

 

 

 

 

 

 

 

п/п

Дата   

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати корекційного розвитку учениці

Примітка

Сприймання форми, величини, кольору, конструювання предметів

16.

 

 

 

Групування предметів та їх

зображень за формою : круглі, квадратні, трикутні.

Дидактична гра «До кожної фігури підбери предмети, схожі за формою». Гра «Геометричний сортер».

Учень/учениця:

- групує предмети за формою;

- називає або підбирає глобальні таблички з назвами фігур;

- намагається самостійно за

інструкцією чи з допомогою педагога  підбирати до кожної фігури предмети, схожі за формою;

- уміє сортувати фігури самостійно, за інструкцією чи з допомогою педагога.

 

 17.

 

Об’ємні геометричні фігури: куб, куля. Об’єднання фігур в групи по формі. Дидактична гра «До кожної фігури підбери предмети, схожі за формою» Співвіднесення

площинних та об'ємних фігур .Дидактичні ігри «Де, чий будиночок?»

Учень/учениця:

- має уявлення про пласкі та об’ємні предмети;

- намагається порівнювати площинні та об'ємні фігури;

- об'єднує фігури по формі, кольору, розміру в групи з допомогою дорослого;

- підбирає предмети, схожі за формою до кожної фігури з допомогою дорослого;

-*Виконує завдання за допомогою дорослого.

 

18.

 

Поняття «Короткий-довгий». Вправа «Побудуй комбінації з матеріалів різних розмірів». Створення аплікацій.

Учень/учениця:

-    уміє порівнювати величини предметів за параметрами: довжиною;

-    уміє *шляхом накладення і на «око» порівнювати предмети параметром, визначати, який з них довгий- короткий;

-   *Виконує завдання самостійно чи за допомогою дорослого.

 

19.

 

Кольори. Основні кольори. «Подорож в  країну кольору». Розрізнення та використання кольорів. Гра «Підбери колір». Малювання руками.

Учень/учениця:

-   вибирає за назвою вивчені кольори;

-   здійснює групування предметів за кольором, розміром;

-   підбирає глобальні таблички зі

словами-назвами вивчених кольорів;

-*може показати знайомі кольори, вибрати предмет певного кольору;

- *за зразком підбирає предмети

одного кольору;

-   робить малюнки з допомогою

долоні.

 

   20.

 

Конструювання об’ємних предметів із складових частин. Машинка.

Учень/учениця:

-   має уявлення про об’ємні предмети (парні деталі), їх застосування та технологію виготовлення об'ємних предметів;

-   *Розмічає папір і картон з

допомогою вчителя;

-   *Виготовляє вироби з допомогою вчителя.

 

 Розвиток зорового сприйняття і зорової пам’яті

21.

 

Формування навичок зорового аналізу і синтезу. Ігри: «Знайди пару», «Тінь». Знаходження відмінних і спільних ознак предметів. Ігри : «Порівняй предмети», «Зайве».

 

Учень/учениця:

-   вміє групувати предмети за спільними ознаками;

-   вміє знаходити тінь предмета;

-   знаходить відмінні і спільні ознаки групи предметів (самостійно або *за допомогою вчителя);

-   уміє порівнювати предмети за

кольором, формою, величиною;

- *Виконує завдання за допомогою дорослого;

- *Виконує завдання самостійно або за допомогою дорослого.

 

 Сприймання особливих властивостей предметів

22.

 

Розвиток дотику (температурні відчуття: холодний – гарячий),

позначення словом своїх

відчуттів. Розвиток смаку.

Закріплення поняття : солодкий,кислий.

Учень/учениця:

-   уміє розрізняти температури:

холодний-гарячий;

-   називає предмети та їх

температурну характеристику

(холодний-гарячий-) з допомогою педагога;

-   *за допомогою дорослого визначає холодний чи гарячий предмет, показує відчуття мімікою, жестами;

-   диференціює за смаком: солодке, солоне, кисле;

-   вміє групувати продукти за смаком і знає назву: солодкий, кислий (за допомогою глобальних табличок);

-   *уміє невербально класифікувати овочі та фрукти за смаком;

-   підбирає певні предмети за

інструкцією вчителя.

 

23.

 

 Ознайомлення з

характерними запахами предметів та об’єктів живої й неживої природи (приємний – неприємний запах, відсутність запаху).

Дидактична гра «Визначити за запахом».

Учень/учениця:

-   вміє визначати наявність або відсутність запаху предметів та об’єктів живої й неживої природи;

-   вміє вибирати предмет за запахом за допомогою або за словесною інструкцією;

-   реагує на запах.

-   *За допомогою дорослого визначає предмети за запахом, показує відчуття мімікою, жестами.

 

Розвиток слухового сприйняття і слухової пам’яті

24.

 

Розвиток слухового сприймання. Диференціація «голосний – тихий». Матеріал «Шумові коробочки», музичні

інструменти (барабан, сопілка, маракаси)

Учень/учениця:

-   розрізняє голосне та тихе звучання;

-   визначає словом (глобальною

табличкою) силу звучання.

має уявлення про музичні

інструменти;

-   сприймає на слух, розпізнає музичні інструменти;

-   знаходить схожі за звуком «Шумові коробочки»

*Виконує завдання на визначення сили звуку по аналогії за допомогою

шумових коробочок.

 

25.

 

Робота з комп’ютером. Розпізнавання голосів свійських тварин. Гра «Знайди малюнок за голосом».

Учень/учениця:

-   розпізнає голоси тварин;

-   самостійно чи з допомогою

дорослого підбирає ілюстрацію тварини.

 

Сприймання простору

26.

 

 

Будова тіла людини: частини тіла (голова, очі, ніс, вуха, рот, руки,

ноги); Знаходження, показ і по можливості називання основних частин тіла та обличчя на ляльці, м'якій іграшці (різного розміру).

Ознайомлення з правою , лівою рукою.

Учень/учениця:

-   називає чи показує частини обличчя: голова, очі, вуха, рот, ніс; руки, ноги);

-   показує їх на собі, ляльці, м'якій іграшці;

-   показує праву/ліву половини

тіла. самостійно чи з допомогою;

-   *намагається показати частини тіла та обличчя;

-   *орієнтується на власному тілі,

показує частини.

 

27.

 

 Орієнтування в приміщенні. Визначення розташування предметів в приміщенні. Формування зорового. кінестетичного та тактильно-вібраційного контролю при виконанні рухової дії. Ігрові вправи на переміщення в просторі, на зміну положення тіла.

Учень/учениця:

-   намагається за допомогою вчителя орієнтуватися у приміщенні;

-   рухати предмети у заданому

напрямку (вперед – назад, перед

собою – за спину);

-   за словесною інструкцією

переміщується в просторі, знаходить певні предмети, об’єкти з допомогою;

-   уміє визначати положення предметів відносно один до одного;

-   *виконує завдання на переміщення в просторі за інструкцією і за

допомогою вчителя.

 

Сприймання часу

28.

 

Сезонні зміни в природі в різні пори року: Осінь: похолодання, пожовкле листя, листопад, відліт

птахів. Зима: сніг, лід, мороз. Весна: потепління, бурульки, танення снігу, приліт пташок, розпукування бруньок, Літо: спека, гроза.

Поняття часу: ранок, день, вечір, ніч. Гра «Розстав по порядку»

Учень/учениця:

-   підбирає малюнки відповідно пори року самостійно чи з допомогою.

-   *має уявлення про характерні ознаки кожної пори року.

-   *впізнає та показує на малюнках ознаки, які характеризують кожну

пору року.

-   показує, які події відбуваються в природі в різні частини доби;

*імітує рухи тварин, людей в різні частини доби.

 

 

docx
Додано
23 червня
Переглядів
9
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку