Перевірено: Затверджено:
Заступник директора з НВР / Директор школи /
Корекційно-розвиткові заняття з «Розвитоку мовлення» для дітей із затримкою психічного розвитку, 3 клас
№ уроку |
Дата |
Теми уроку
|
Очікувані результати корекційно-розвиткової роботи |
1 |
|
Сприймання на слух текстів художнього, розмовного або науково-популярного стилів, різних жанрів (казка, оповідання, вірш) і типів (розповідь, опис, міркування). |
Слухає і розуміє усне висловлювання (художній чи науково-популярний текст). З допомогою вчителя визначає початок і кінець висловлювання (тексту). Має уявлення про типи висловлювань – розповідь, опис, міркування. З допомогою вчителя складає первинне уявлення про зміст почутого (що, коли, в якій послідовності відбувається). Запам’ятовує персонажів, послідовність подій. З допомогою вчителя передає зміст почутого «своїми словами». Виявляє своє ставлення до дійових осіб, їхніх вчинків. Розуміє виконує навчальні дії відповідно до прослуханої інструкції, настанови вчителя. |
2 |
|
Робота над усвідомленням елементів фактичного змісту (дійові особи, місце і час дії, тема і мета) висловлювань |
|
3 |
|
Запам’ятовування послідовності подій. Відтворення змісту прослуханого «своїми словами». |
|
4 |
|
Вираження власної думки щодо змісту прослуханого, персонажів, фактів чи подій. |
|
5 |
|
Слухання, сприймання і розуміння навчальних інструкцій і настанов з боку вчителя. |
|
6 |
|
Розвиток загальномовленнєвих умінь і навичок. |
Виконує вправи з розвитку механізмів мовленнєвого апарату. Володіє умінням висловлювати думку з інтонацією та логічним наголосом. Володіє умінням правильно вимовляти і писати голосні та приголосні звуки й букви.
|
7 |
|
Удосконалення звукового боку мовлення. |
|
8 |
|
Речення. Звуки мови. |
|
9 |
|
Звукобуквенний аналіз слів |
Володіє умінням робити звукобуквенний аналіз слів. Володіє умінням робити складовий аналіз слів. Володіє уміннями чути і виділяти наголошений склад у слові. Володіє умінням диференціації голосних й голосних йотованих звуків. Володіє умінням позначення м'якості приголосних звуків. Послуговується в мовленні різними лексичними засобами. Володіє умінням морфологічного аналізу складу слова. |
10 |
|
Склад. Наголос. |
|
11 |
|
Диференціація голосних [а, е, у, і] |
|
12 |
|
Позначення м'якості приголосних |
|
13 |
|
Удосконалення лексико-граматичного боку мовлення. |
|
14 |
|
Удосконалення лексико-граматичного боку мовлення. |
|
15 |
|
Удосконалення словникового запасу. |
|
16 |
|
Удосконалення словникового запасу. |
|
17 |
|
Морфологічний склад слова.
|
|
18 |
|
Морфологічний склад слова. |
|
19 |
|
Словотворення: знайомство з суфіксами. |
|
Послуговується в мовленні іменниками, прикметниками та дієсловами. Володіє уміннями вживання прийменників. Послуговується антонімами та синонімами у мовленні.
|
|||
20 |
|
Словотворення іменників |
|
21 |
|
Словотворення прикметників |
|
22 |
|
Словотворення дієслів |
|
23 |
|
Робота над реченням і зв'язним мовленням. |
|
24 |
|
Речення. Уточнення уявлень про текст. |
|
25 |
|
Розвиток розуміння змістовної сторони висловлювання.
|
|
Володіє умінням аналізувати тексти. Намагається формулювати думку у формі зв'язного висловлювання.
|
|||
26 |
|
Монологічне та діалогічне мовлення. |
|
27 |
|
Побудова самостійного зв'язного висловлювання |
|
28 |
|
Розвиток зорових функцій |
Виконує вправи спрямовані на розвиток сприймання, уваги, пам'яті, мислення. Виконує вправи спрямовані на розвиток механізмів читання. Виконує вправи спрямовані на розвиток механізмів усного мовлення. Виконує вправи спрямовані на розвиток читання букв, складів , слів. |
29 |
|
Розвиток вибірковості сприймання |
|
30 |
|
Розвиток загальномовленнєвих умінь і навичок усного мовлення. |
|
31 |
|
Диференціація понять «звук» і «буква». |
Диференціює: звук і букву; тверді та м'які приголосні звуки. Диференціює дзвінкі та глухі приголосні звуки та приголосні звуки близькі за акустико-артикуляційними ознаками. |
32 |
|
Диференціація твердих і м'яких приголосних |
|
33 |
|
Звукобуквенний аналіз і синтез слів. |
|
34 |
|
Диференціація дзвінких і глухих приголосних і приголосних |
|
35 |
|
Формування розуміння прочитаного |
|
36 |
|
Робота з словом, розвиток складового аналізу та синтезу. |
Виконує вправи з читання слів-іменників, слів-дієслів, слів-прикметників різної складової структури.
Виконує вправи з читання речень, тексту. Виконує вправи спрямовані на розвиток діалогічного та монологічного мовлення. |
37 |
|
Слова, що позначають предмет – іменники |
|
38 |
|
Читання слів-іменників різної складової структури |
|
39 |
|
Читання слів-дієслів різної складової структури |
|
40 |
|
Читання та пояснення синонімів, антонімів, омонімів, багатозначності слів. |
|
41 |
|
Морфологічний аналіз і синтез слів |
|
42 |
|
Читання слів-прикменників різної складової структури |
|
43 |
|
Речення. Розвиток аналізу структури речення. |
|
44 |
|
Розвиток зв'язного мовлення. |
|
45 |
|
Розвиток зв'язного мовлення. |
|
46 |
|
Розвиток базових психологічних функцій і міжфункціональної взаємодії. |
Виконує вправи на розвиток сприймання, уваги, пам'яті, мислення. Виконує вправи спрямовані на розвиток механізмів письма. Виконує вправи спрямовані на розвиток механізмів злагодженого функціонування мовленнєвого апарату. Володіє поняттям «звук» і «буква», виконує вправи з голосними і приголосними звуками та буквами, звукобуквенний аналіз і синтез слів. |
47 |
|
Розвиток загальномовленнєвих умінь і навичок усного мовлення. |
|
48 |
|
Корекційно-логопедична робота на фонетико-фонематичному рівні. |
|
49 |
|
Диференціація понять «звук» та «буква». |
|
50 |
|
Корекційно-логопедична робота на лексико-граматичному рівні. |
Володіє поняттям «слово», виконує вправи з словами – іменниками, дієсловами, прикметниками, вправляється у морфологічному аналізі слів. Володіє написанням слів з наголошеними і ненаголошеними голосними в коренях, складних словах. Володіє групою умінь і навичок пов’язаних із диференціацією словосполучення і речення на письмі. Володіє навичками усного монологічного мовлення та вміє з допомогою дорослого висловлювати власну думку в писемній формі. |
51 |
|
Робота з словом. |
|
52 |
|
Морфологічний аналіз слів |
|
53 |
|
Підбір перевірочних слів шляхом перенесення наголосу в заданих словах з ненаголошеними голосними в коренях на голосні звуки в корені та наступним нарощування до цілих слів. |
|
54 |
|
Складні слова: |
|
55 |
|
Диференціація прийменників і префіксів. |
|
56 |
|
Корекційно-логопедична робота на синтаксичному рівні. |
|
57 |
|
Речення. Словосполучення. |
|
58 |
|
Розвиток зв'язного мовлення. |
|
59 |
|
Формування монологічного мовлення: |
|
60 |
|
Культура ввічливого спілкування. |
Знає і доцільно вживає українські формули мовленнєвого етикету розмовного стилю. Правильно добирає відповідні українські формули мовленнєвого етикету вітання, прощання, прохання, вибачення, запрошення у спілкуванні з людьми різного віку, статусу, родинних стосунків тощо. Знає і дотримується правил етикету в громадських місцях.
|
61 |
|
Спілкування як взаємодія (децентровані дії). |
|
62 |
|
Спілкування як співпраця. |
|
63 |
|
Спілкування як рефлексія. |
|
64 |
|
Парасоціальне спілкування з медіаперсонажем (з анімаційного серіалу чи мультфільму). |
|
65 |
|
Спілкування у просторі природи. |
|
66 |
|
Спілкування у просторі персоналізованого «Я». |
|
67 |
|
Розуміння причин і прогноз учинків Іншого. |
|
68 |
|
Присвоєння соціокультурних та морально-етичних цінностей. |
|
69 |
|
Час спілкування. |
|
70 |
|
Цінності спілкування. |