Комплексне заняття з розвитку мовлення, психології з елементами ЛФК 3 клас

Про матеріал
Комплексне заняття з розвитку мовлення, психології з елементами ЛФК 3 клас Мета: 1. Розвиток мовлення: – закріплювати навички правильного, логічного, виразного мовлення; відпрацьовувати навички звуко-буквеного аналізу та синтезу; поширювати словниковий запас; 2. Психологія: – розвивати довкільні психологічні процеси (логічне мислення, пам'ять, увагу), фонетико-фонематичні й аналітико-синтетичні процеси; – розвивати навички роботи в парах, у групах, самостійно; – згуртувати клас, сприяти самопізнанню учнів; навчити учнів позитивного само сприйняття через позитивне сприйняття інших; 3. ЛФК – формувати правильне та здорове сприйняття. Обладнання: роздатковий матеріал (букви А, Б, Д, Ж, Р, У, прислів’я про дружбу), папір (білий і кольоровий), маски бджілок, мультимедійна дошка, мультфільм.
Перегляд файлу

ІНТОНАЦІЙНЕ ЗАБАРВЛЕННЯ МОВИ

 

Комплексне заняття з розвитку мовлення, психології з елементами ЛФК

3-Б клас

 

Мета:

1. Розвиток мовлення:

  •     закріплювати навички правильного, логічного, виразного мовлення; відпрацьовувати навички звуко-буквеного аналізу та синтезу; поширювати словниковий запас;

2. Психологія:

  •     розвивати довкільні психологічні процеси (логічне мислення, пам'ять, увагу), фонетико-фонематичні й аналітико-синтетичні процеси;
  •     розвивати навички роботи в парах, у групах, самостійно;
  •     згуртувати клас, сприяти самопізнанню учнів; навчити учнів позитивного само сприйняття через позитивне сприйняття інших;

3. ЛФК

  •     формувати правильне та здорове сприйняття.

Обладнання: роздатковий матеріал (букви А, Б, Д, Ж, Р, У, прислів’я про дружбу), папір (білий і кольоровий), маски бджілок, мультимедійна дошка, мультфільм.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель з розвитку мовлення – Діти, у нас сьогодні незвичайний урок, на якому ви працюватимете самостійно, в парах, в групах, разом із психологом, учителем ЛФК, учителем з розвитку мовлення. Ми маємо показати, як добре оволоділи рідною мовою, навчилися вільно висловлювати свої думки, згуртувалися і здружилися. Отже, починаймо.

Учень 1 – Уже всі зібралися? Тоді пора!

Учень 2 – Ми вам всім зараз покажемо,

Як говорити ми наважуємось –

Спочатку тихо і невміло.

Та все ж очолили ми своє діло.

Вперед! Лиш той досягне висоти,

Хто впевнено (хоч і поволі)

Йтиме дружно до мети!

Учень 1 – Чому ж поволі, а не вскач?

Учень 3 – Вести розмову – як спекти смачний калач:

Потрібно докласти чимало зусиль.

І тільки у вимогливих стане сил.

 

ІІ. Основна частина уроку

Учитель ЛФК – На нас чекає дуже багато цікавого і корисного. А починаємо з вправ на дихання. Бо наша красива і правильна мова, наше здоров’я – це правильне та здорове дихання.

(Діти стоять біля парт).

Вправи на дихання

1. Збільшення глибини грудного дихання. Образне мислення.

В.п. – стоячи. Руки на пояс, глибокий видих через ніс і видих через рота, губи трубочкою («погаси свічку»).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дихальна гімнастика О. Стрельникової

№ з/п

Вправа

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

2

«Долоньки»

В.п. – о.с., руки зігнуті в ліктях, долоні вперед;

1 – пальці зігнуті в кулак, вдих;

2 – в.п., видих

24х4 р.

Лікті вниз. Після кожного циклу – відпочинок 3-4 с. Активний вдих носом, пасивний видих ротом

3

«Погончики»

В.п. – о.с., пальці зігнуті в кулаках біля пояса;

1 – кулаки вниз, вдих;

2 – в.п., видих;

3-4 – так само

12х8 р.

Вище від пояса руки не підіймати. Рух униз різкий, ніби відштовхуючись від підлоги

4

«Кроки»

В.п. – о.с.;

1 – праве коліно вгору, напівприсід, вдих;             

2 – в.п., видих;

3 – ліве коліно угору, вдих;

4 – видих;

В.п. – о.с.;

1 – права нога назад угору, напівприсід, вдих;             

2 – в.п., видих;

3-4 – те саме лівою ногою

2х32 р.

Носок униз, видих пасивний через рот

 

5. Вправа «дроворуб». Ноги на ширині плечей, руки в замок – глибокий вдих – підняти руки, на видиху з нахилом різко опустити руки, сказавши:                 «У-у-ух».

Психолог – вивішує аркуш зі словами й озвучує їх: увага, дисциплінованість, доброзичливість, щирість, дружба, взаємодопомога, хороший настрій. Діти пояснюють слова.

Вправа – «Очікування»

На стікерах напишемо своє ім’я і прикріпимо на хмаринку, на якій ми відправимося у веселу подорож.

 

 

Вправа – «Асоціації» (робота в парах)

Психолог ділить учнів на пари. Кожна пара отримує аркуш із написаною буквою (А, Б, Д, Ж, Р, У). Необхідно придумати асоціації до класу, школи, які б починалися із заданої літери (А – акуратний, Б – блискучий, Д – дружний, тощо).

  •     Які асоціації сподобались?
  •     Які асоціації можна віднести до свого класу?

Вправа «Складіть слово» – Складіть із цих букв слово і прикріпіть його на дошку (ДРУЖБА).

Руханка. Учитель з розвитку мовлення

  1.   Стали дружно всі в танок (протягають один одному руки, стають у коло);
  2.   Мушку просить павучок (подають руки);
  3.   – Ходи, Мушко, танцювати,

Чобітками вибивати! (потупали ногами, руки на пояс)

  1.   – Я з тобою не піду, – (покивали пальчиками)
  2.   бо в тім танці пропаду. (присіли, затулилися руками).

Вправа «Склади прислів’я»

Робота в групах. Учитель роздає учням картки зі словами.

  •     Діти, необхідно попрацювати зі словами і скласти з них прислів’я.
  •     Поясніть, як ви розумієте отримане прислів’я:
  1.   Сам уперед іди і другого за собою веди.
  2.   З добрим дружись, а лихих стережись.
  3.   Дружба, братство – дорожче від усякого багатства.

Психолог – Яке прислів’я може охарактеризувати ваш клас?

Вправа «Концентрація уваги»

  •     Пригадайте, які слова ми читали і пояснювали на початку уроку. Давайте порівняємо, чи всі слова назвали правильно.

Рухлива гра «Праворуч – ліворуч»

Діти стають у коло, біля одного лишається вільне місце. Хором повторюють.

Психолог – Праворуч (ліворуч) від мене є вільне місце.

Я хочу, щоб…..(ім’я учня) встав

І зі мною рядом постояв!

Пальчикова гімнастика. Учитель з розвитку мовлення

Хто приїхав (болгарська гра)

(діти складають пальці обох рук).

  •     Хто приїхав? (Швидко плескають кінчиками великих пальців)
  •     Ми, ми, ми! (Рухають кінчиками усіх пальців)
  •     Мамо, мамо, а це ти? (Рухають кінчиками великих пальців)
  •     Так, так, так! (Плескають кінчиками вказівних пальців)
  •     Тато, тато, а це ти? (Рухаються великі пальці)
  •     Так, так, так! (Плескають кінчиками середніх пальців)
  •     Братець, братець, а це ти? (Діють кінчики великих пальців)
  •     Так, так, так! (Плескають кінчиками безіменних пальців)
  •     Ах, сестричка, а це ти? (Діють великі пальці)
  •     Так, так, так! (Плескають кінчиками мізинців)
  •     Всі ми разом, так, так, так. (плескають усі пальці).

Гра-п’єса «Пихата бджілка»

  •     Чому навчає нас ця п’єса?

Психолог Вправа «Родина»

  •     Що означає слово «родина»?
  •     Яку б ви хотіли мати родину?

Гра «Мовні чи немовні»

Учитель з розвитку мовлення

Діти, а зараз ми перевіримо, як ви навчилися розрізняти мовні та немовні звуки. Якщо звук мовний – плескаємо в долоні, якщо ні – тупаємо ногами. Будьте уважними.

  •       Оплески (немовний)
  •       Соловейко співає (мовний)
  •       Грім гримить (немовний)
  •       Діти співають веселу пісню (мовний)
  •       Дзвоник дзвонить (немовний)
  •       Ліс шумить (немовний)
  •       Хлопчик читає казку (мовний)

Психолог – Вправа «Комплімент по колу»

Діти стають у коло і говорять компліменти один одному по колу.

Вправа «Очікування»

А зараз візьміть другий стікер і прикріпіть його на другій половині малюнка (хмарка чи сонечко).

  •     Чи здійснилися ваші сподівання від уроку?

Відео перегляд мультфільму «Стрижений баранець».

 

ІІІ. Підсумок уроку

Висновки. Вправа «Мікрофон».

Що нового довідалися на уроці?

Які нові слова дізналися?

Молодці, добре попрацювали. А тепер відбудеться нагородження кращих учнів.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 березня 2019
Переглядів
2936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку