23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Комплексне заняття з розвитку мовлення, психології з елементами ЛФК 3 клас

Про матеріал
Комплексне заняття з розвитку мовлення, психології з елементами ЛФК 3 клас Мета: 1. Розвиток мовлення: – закріплювати навички правильного, логічного, виразного мовлення; відпрацьовувати навички звуко-буквеного аналізу та синтезу; поширювати словниковий запас; 2. Психологія: – розвивати довкільні психологічні процеси (логічне мислення, пам'ять, увагу), фонетико-фонематичні й аналітико-синтетичні процеси; – розвивати навички роботи в парах, у групах, самостійно; – згуртувати клас, сприяти самопізнанню учнів; навчити учнів позитивного само сприйняття через позитивне сприйняття інших; 3. ЛФК – формувати правильне та здорове сприйняття. Обладнання: роздатковий матеріал (букви А, Б, Д, Ж, Р, У, прислів’я про дружбу), папір (білий і кольоровий), маски бджілок, мультимедійна дошка, мультфільм.
Перегляд файлу

ІНТОНАЦІЙНЕ ЗАБАРВЛЕННЯ МОВИ

 

Комплексне заняття з розвитку мовлення, психології з елементами ЛФК

3-Б клас

 

Мета:

1. Розвиток мовлення:

  •     закріплювати навички правильного, логічного, виразного мовлення; відпрацьовувати навички звуко-буквеного аналізу та синтезу; поширювати словниковий запас;

2. Психологія:

  •     розвивати довкільні психологічні процеси (логічне мислення, пам'ять, увагу), фонетико-фонематичні й аналітико-синтетичні процеси;
  •     розвивати навички роботи в парах, у групах, самостійно;
  •     згуртувати клас, сприяти самопізнанню учнів; навчити учнів позитивного само сприйняття через позитивне сприйняття інших;

3. ЛФК

  •     формувати правильне та здорове сприйняття.

Обладнання: роздатковий матеріал (букви А, Б, Д, Ж, Р, У, прислів’я про дружбу), папір (білий і кольоровий), маски бджілок, мультимедійна дошка, мультфільм.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель з розвитку мовлення – Діти, у нас сьогодні незвичайний урок, на якому ви працюватимете самостійно, в парах, в групах, разом із психологом, учителем ЛФК, учителем з розвитку мовлення. Ми маємо показати, як добре оволоділи рідною мовою, навчилися вільно висловлювати свої думки, згуртувалися і здружилися. Отже, починаймо.

Учень 1 – Уже всі зібралися? Тоді пора!

Учень 2 – Ми вам всім зараз покажемо,

Як говорити ми наважуємось –

Спочатку тихо і невміло.

Та все ж очолили ми своє діло.

Вперед! Лиш той досягне висоти,

Хто впевнено (хоч і поволі)

Йтиме дружно до мети!

Учень 1 – Чому ж поволі, а не вскач?

Учень 3 – Вести розмову – як спекти смачний калач:

Потрібно докласти чимало зусиль.

І тільки у вимогливих стане сил.

 

ІІ. Основна частина уроку

Учитель ЛФК – На нас чекає дуже багато цікавого і корисного. А починаємо з вправ на дихання. Бо наша красива і правильна мова, наше здоров’я – це правильне та здорове дихання.

(Діти стоять біля парт).

Вправи на дихання

1. Збільшення глибини грудного дихання. Образне мислення.

В.п. – стоячи. Руки на пояс, глибокий видих через ніс і видих через рота, губи трубочкою («погаси свічку»).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дихальна гімнастика О. Стрельникової

№ з/п

Вправа

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

2

«Долоньки»

В.п. – о.с., руки зігнуті в ліктях, долоні вперед;

1 – пальці зігнуті в кулак, вдих;

2 – в.п., видих

24х4 р.

Лікті вниз. Після кожного циклу – відпочинок 3-4 с. Активний вдих носом, пасивний видих ротом

3

«Погончики»

В.п. – о.с., пальці зігнуті в кулаках біля пояса;

1 – кулаки вниз, вдих;

2 – в.п., видих;

3-4 – так само

12х8 р.

Вище від пояса руки не підіймати. Рух униз різкий, ніби відштовхуючись від підлоги

4

«Кроки»

В.п. – о.с.;

1 – праве коліно вгору, напівприсід, вдих;             

2 – в.п., видих;

3 – ліве коліно угору, вдих;

4 – видих;

В.п. – о.с.;

1 – права нога назад угору, напівприсід, вдих;             

2 – в.п., видих;

3-4 – те саме лівою ногою

2х32 р.

Носок униз, видих пасивний через рот

 

5. Вправа «дроворуб». Ноги на ширині плечей, руки в замок – глибокий вдих – підняти руки, на видиху з нахилом різко опустити руки, сказавши:                 «У-у-ух».

Психолог – вивішує аркуш зі словами й озвучує їх: увага, дисциплінованість, доброзичливість, щирість, дружба, взаємодопомога, хороший настрій. Діти пояснюють слова.

Вправа – «Очікування»

На стікерах напишемо своє ім’я і прикріпимо на хмаринку, на якій ми відправимося у веселу подорож.

 

 

Вправа – «Асоціації» (робота в парах)

Психолог ділить учнів на пари. Кожна пара отримує аркуш із написаною буквою (А, Б, Д, Ж, Р, У). Необхідно придумати асоціації до класу, школи, які б починалися із заданої літери (А – акуратний, Б – блискучий, Д – дружний, тощо).

  •     Які асоціації сподобались?
  •     Які асоціації можна віднести до свого класу?

Вправа «Складіть слово» – Складіть із цих букв слово і прикріпіть його на дошку (ДРУЖБА).

Руханка. Учитель з розвитку мовлення

  1.   Стали дружно всі в танок (протягають один одному руки, стають у коло);
  2.   Мушку просить павучок (подають руки);
  3.   – Ходи, Мушко, танцювати,

Чобітками вибивати! (потупали ногами, руки на пояс)

  1.   – Я з тобою не піду, – (покивали пальчиками)
  2.   бо в тім танці пропаду. (присіли, затулилися руками).

Вправа «Склади прислів’я»

Робота в групах. Учитель роздає учням картки зі словами.

  •     Діти, необхідно попрацювати зі словами і скласти з них прислів’я.
  •     Поясніть, як ви розумієте отримане прислів’я:
  1.   Сам уперед іди і другого за собою веди.
  2.   З добрим дружись, а лихих стережись.
  3.   Дружба, братство – дорожче від усякого багатства.

Психолог – Яке прислів’я може охарактеризувати ваш клас?

Вправа «Концентрація уваги»

  •     Пригадайте, які слова ми читали і пояснювали на початку уроку. Давайте порівняємо, чи всі слова назвали правильно.

Рухлива гра «Праворуч – ліворуч»

Діти стають у коло, біля одного лишається вільне місце. Хором повторюють.

Психолог – Праворуч (ліворуч) від мене є вільне місце.

Я хочу, щоб…..(ім’я учня) встав

І зі мною рядом постояв!

Пальчикова гімнастика. Учитель з розвитку мовлення

Хто приїхав (болгарська гра)

(діти складають пальці обох рук).

  •     Хто приїхав? (Швидко плескають кінчиками великих пальців)
  •     Ми, ми, ми! (Рухають кінчиками усіх пальців)
  •     Мамо, мамо, а це ти? (Рухають кінчиками великих пальців)
  •     Так, так, так! (Плескають кінчиками вказівних пальців)
  •     Тато, тато, а це ти? (Рухаються великі пальці)
  •     Так, так, так! (Плескають кінчиками середніх пальців)
  •     Братець, братець, а це ти? (Діють кінчики великих пальців)
  •     Так, так, так! (Плескають кінчиками безіменних пальців)
  •     Ах, сестричка, а це ти? (Діють великі пальці)
  •     Так, так, так! (Плескають кінчиками мізинців)
  •     Всі ми разом, так, так, так. (плескають усі пальці).

Гра-п’єса «Пихата бджілка»

  •     Чому навчає нас ця п’єса?

Психолог Вправа «Родина»

  •     Що означає слово «родина»?
  •     Яку б ви хотіли мати родину?

Гра «Мовні чи немовні»

Учитель з розвитку мовлення

Діти, а зараз ми перевіримо, як ви навчилися розрізняти мовні та немовні звуки. Якщо звук мовний – плескаємо в долоні, якщо ні – тупаємо ногами. Будьте уважними.

  •       Оплески (немовний)
  •       Соловейко співає (мовний)
  •       Грім гримить (немовний)
  •       Діти співають веселу пісню (мовний)
  •       Дзвоник дзвонить (немовний)
  •       Ліс шумить (немовний)
  •       Хлопчик читає казку (мовний)

Психолог – Вправа «Комплімент по колу»

Діти стають у коло і говорять компліменти один одному по колу.

Вправа «Очікування»

А зараз візьміть другий стікер і прикріпіть його на другій половині малюнка (хмарка чи сонечко).

  •     Чи здійснилися ваші сподівання від уроку?

Відео перегляд мультфільму «Стрижений баранець».

 

ІІІ. Підсумок уроку

Висновки. Вправа «Мікрофон».

Що нового довідалися на уроці?

Які нові слова дізналися?

Молодці, добре попрацювали. А тепер відбудеться нагородження кращих учнів.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 березня
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку