Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 9 класу на 2019-2020н.р.
Навчальна програма: Інформатика. 5–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804).
№ |
Дата
|
Тема уроку |
Примітки |
Тема 1. Інформаційні технології у суспільстві
|
|||
|
|
Інформатика. Інформаційні технології |
|
|
|
Інформаційні системи, їхні види. Апаратне та програмне забезпечення інформаційних систем. Поняття інформаційного суспільства |
|
|
|
Поняття інформаційного суспільства. Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і право під час створення та використання інформаційних ресурсів. Поняття про інформаційну культуру, інформаційну грамотність, ІК-компетентність. Практична робота №1. Освітні інформаційні ресурси і системи |
|
Тема 2. Мережеві технології
|
|||
|
|
Класифікація комп’ютерних мереж. Апаратне та програмне забезпечення мереж. Адресація в мережах. Мережеві протоколи |
|
|
|
Призначення й структура Інтернету. Передавання даних в мережі Інтернет. Поняття про протоколи передавання даних. Адресація в Інтернеті. Поняття ІР-адреси, доменного імені та URL-адреси. Адміністрування доменних імен Інтернету. Канали зв’язку, їх види. Мережеві пристрої. Способи під’єднання до Інтернету, функції провайдера |
|
|
|
Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси. Спеціальні інструменти пошуку (добірки посилань, пошукові каталоги, експертні системи). Розширений пошук |
|
|
|
Інформаційні технології в суспільстві. Мережеві технології |
|
Тема 3. Комп’ютерні презентації
|
|||
|
|
Етапи розробки презентації. Вимоги до презентації. Елементи дизайну презентації. Макети слайдів. Стильове оформлення слайдів презентації |
|
|
|
Використання діаграм у презентаціях. Гіперпосилання й елементи управління в презентаціях. Практична робота №2. Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями. Елементи керування презентаціями |
|
|
|
Додавання відео кліпів, звукових ефектів і мовного супроводу до слайдової презентації |
|
|
|
Елементи анімації. Управління показом презентації. Друк презентації |
|
|
|
Практична робота №3. Розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом. |
|
|
|
Урок узагальнення та систематизації за темою «Комп’ютерні презентації» |
|
Тема 4. Основи інформаційної безпеки.
|
|||
|
|
Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних |
|
|
|
Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними |
|
|
|
Загрози, що виникають під час роботи в Інтернеті. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Захищені сайти. Практична робота №4. Налаштування параметрів безпеки в середовищі браузера |
|
|
|
Захист від спаму. Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних |
|
Тема 5. Комп’ютерне моделювання
|
|||
|
|
Комп’ютерна модель та її переваги. Види комп’ютерних моделей: розрахункові, графічні, імітаційні та інші моделі. Поняття комп’ютерного експерименту |
|
|
|
Основні етапи комп’ютерного моделювання: постановка задачі та її аналіз, побудова інформаційної моделі, розробка методу й алгоритму дослідження моделі, розробка комп’ютерної моделі, проведення комп’ютерного експерименту |
|
|
|
Створення й опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія, тощо) в різних програмних середовищах |
|
|
|
Створення й опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія, тощо) в різних програмних середовищах |
|
|
|
Карти знань. Редактори карт знань |
|
|
|
Практична робота №5. Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія, тощо) в одному з вивчених програмних середовищ |
|
Тема 6. Табличні величини та алгоритми їх опрацювання
|
|||
|
|
Табличні величини. Елемент керування «багаторядкове текстове поле». Уведення та виведення табличних величин |
|
|
|
Алгоритм опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; знаходження суми або кількості значень елементів, що задовольняють задані умови; пошу елемента з найбільшим, найменшим значенням, пошук заданого елемента |
|
|
|
Алгоритм опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; знаходження суми або кількості значень елементів, що задовольняють задані умови; пошук елемента з найбільшим, найменшим значенням, пошук заданого елемента |
|
|
|
Практична робота №6. Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами в навчальному середовищі програмування |
|
|
|
Алгоритм опрацювання табличних величин: знаходження суми або кількості значень елементів, що задовольняють задані умови; пошук елемента з найбільшим, найменшим значенням, пошук заданого елемента |
|
|
|
Алгоритм опрацювання табличних величин: знаходження суми або кількості значень елементів, що задовольняють задані умови; пошук елемента з найбільшим, найменшим значенням, пошук заданого елемента |
|
|
|
Практична робота №7. Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування |
|
|
|
Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів |
|
|
|
Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів |
|
|
|
|
|
Тема 7. Комп’ютерні публікації
|
|||
|
|
Поняття комп’ютерної публікації. Програмні засоби для створення публікацій. Види публікацій та їх шаблони. Структура публікації. Основні складові публікацій |
|
|
|
Особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Алгоритм створення комп’ютерної публікації |
|
|
|
Створення, збереження, відкривання та друк публікацій |
|
|
|
Практична робота №8 Створення простої комп’ютерної публікації на базі шаблону |
|
|
|
Практична робота №9. Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження. |
|
Тема 8. Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор
|
|||
|
|
Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних. Поняття колірної моделі. Види графіки. Формати файлів |
|
|
|
Векторний графічний редактор. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень |
|
|
|
Створення малюнків з кривих і ламаних. Додавання тексту до графічних зображень та його форматування. Групування і вирівнювання об’єктів. Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах |
|
|
|
Практична робота №10. Створення простих векторних зображень. |
|
|
|
Практична робота №11. Створення складених векторних зображень. |
|
|
|
Урок узагальнення та систематизації за темою «Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор» |
|
Тема 9. Створення персонального навчального середовища
|
|||
|
|
Поняття персонального навчального середовища. Хмарні технології |
|
|
|
Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів. Опитування з використанням онлайн-форм
|
|
|
|
Організація та планування колективної діяльності. Використання офісних веб-програм для створення спільних документів. Синхронізація даних. Створення та використання спільних електронних закладок. Канали новин |
|
|
|
Практична робота №12. Офісні веб-програми для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм |
|
|
|
Етапи створення веб-сайтів. Конструювання веб-сайтів |
|
|
|
Поняття мови розмітки гіпертексту. Використання онлайн-систем конструювання сайтів |
|
|
|
Практична робота №13. Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем |
|
|
|
Урок узагальнення та систематизації за темою «Створення персонального навчального середовища» |
|
Тема 10. Розв’язування компетентнісних задач
|
|||
|
|
Розв’язування компетентнісних задач з теми «Інформаційні технології у суспільстві» |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач з теми «Комп’ютерні презентації» |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач з теми «Основи інформаційної безпеки» |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач з теми «Табличні величини та алгоритми їх опрацювання» |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач з теми «Комп’ютерні публікації» |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач з теми «Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор» |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач з теми «Створення персонального навчального середовища» |
|
Тема 11. Виконання колективного навчального проекту з дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» |
|||
|
|
Визначення тем навчальних проектів. Розробка планів виконання проектів. |
|
|
|
Виконання індивідуальних і групових проектів. |
|
|
|
Виконання індивідуальних і групових проектів. |
|
|
|
Виконання індивідуальних і групових проектів. |
|
|
|
Виконання індивідуальних і групових проектів. |
|
|
|
Виконання індивідуальних і групових проектів. |
|
|
|
Виконання індивідуальних і групових проектів. |
|
|
|
Оформлення матеріалів проектів. Підготовка до захисту проектів. |
|
|
|
Захист проектів. |
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого за рік |
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого за рік рік |
|