Календарно-тематичне планування уроків математики
для 5 класу
(До підручника «Математика 5 клас»)
підручн. для закладів загальної середньої освіти / Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк. – Вид. 2-ге, доопр. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018. – 240 с.
Навчальна програма:
Навчальна програма для загальноосвітніх начальних закладів з курсу «Математика. 5-9 класи» (колектив авторів) затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Розподіл годин на вивчення окремих тем з математики, кількість тематичних оцінювань:
Назва теми |
кількість годин |
кількість тематичних контрольних робіт |
||
програма |
фактично |
програма |
фактично |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів за 4 клас |
|
2 |
|
ДКР |
Натуральні числа і дії з ними. Геометрічні фігури і величини |
40 |
60 |
5 |
5 |
Дробові числа і дії з ними |
60 |
62 |
5 |
5 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу. Резерв |
40 |
15 |
1 |
1 |
РАЗОМ |
140 |
140 |
11 |
11 |
Календарне планування з математики в 5 класі
(4 год на тиждень, І семестр – 64 год, ІІ семестр – 76 год)
№ уроку |
Дата |
Скориг. дата |
Тема уроку |
§
|
Примітки |
І семестр |
|||||
Тема 1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ (60 год) |
|||||
Тема 1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ І ВЕЛИЧИНИ (62 год) Учень/учениця: наводить приклади: натуральних чисел; шкал; числових і буквених виразів, формул; рівнянь; знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті; розпізнає у просторі та співвідносить з об’єктами навколишньої дійсності: куб, прямокутний паралелепіпед, піраміду; розрізняє: цифри і числа читає і записує: натуральні числа в межах мільярда; використовує: властивості арифметичних дій з натуральними числами; записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата; об’єму прямокутного паралелепіпеда й куба; пояснює, що таке: натуральне число; квадрат і куб натурального числа; пряма; промінь; координатний промінь; кут; трикутник; квадрат; прямокутник; прямокутний паралелепіпед; куб; рівняння; розв’язати рівняння; пояснює правила: додавання, віднімання, множення, ділення, порівняння; виконання ділення з остачею; класифікує: кути за градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів; зображує: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; вказані у змісті геометричні фігури за допомогою лінійки, косинця, транспортира; координатний промінь, натуральні числа на координатному промені; вимірює та обчислює: довжину відрізка; градусну міру кута; периметр трикутника та прямокутника; розв’язує вправи, що передбачають: запис числа у вигляді суми розрядних доданків; виконання чотирьох арифметичних дій з натуральними числами; піднесення натурального числа до квадрата та куба; порівняння натуральних чисел; ділення з остачею; обчислення значень числових і буквених виразів, периметра і площі прямокутника, квадрата і об’єму прямокутного паралелепіпеда й куба; розв’язує: рівняння на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; текстові задачі, зокрема комбінаторні |
|||||
Розділ 1. Лічба, вимірювання і числа |
|||||
1 |
03.09 |
|
Первинний інструктаж з БЖД. Повторення вивченого матеріалу за 4 клас |
|
|
2 |
06.09 |
|
Діагностична контрольна робота |
|
|
3 |
07.09 |
|
Предмети та одиниці лічби. Натуральний ряд чисел. Запис натуральних чисел |
§1 |
|
4 |
08.09 |
|
Точка. Пряма. Промінь. |
§2.1 |
|
5 |
10.09 |
|
Відрізок. Вимірювання відрізків |
§2.2 |
|
6 |
13.09 |
|
Координатний промінь. Побудова координатного променя |
§3.1 |
|
7 |
14.09 |
|
Відстань між двома точками на координатному промені. Шкали |
§3.2 |
|
8 |
15.09 |
|
Числові вирази. Рівності. |
§4.1 |
|
9 |
17.09 |
|
Порівняння натуральних чисел |
§4.2 |
|
10 |
20.09 |
|
Кут. Побудова кута. Вимірювання кутів. Види кутів |
§5.1, 5.2 |
|
11 |
21.09 |
|
Розв’язування задач та вправ |
§§1-5 |
|
12 |
22.09 |
|
|
|
|
Тематична |
|||||
Розділ 2. Дії першого ступеня з натуральними числами |
|||||
13 |
24.09 |
|
Аналіз контрольної роботи. Буквені вирази. |
§6.1 |
|
14 |
27.09 |
|
Формули |
§6.2 |
|
15 |
28.09 |
|
Додавання та його властивості |
§7.1 |
|
16 |
29.09 |
|
Задачі на додавання натуральних чисел |
§7.2 |
Зошит |
17 |
01.10 |
|
Віднімання та його властивості |
§8.1 |
|
18 |
04.10 |
|
Задачі на віднімання |
§8.2 |
|
19 |
05.10 |
|
Прямокутник. Квадрат |
§9 |
|
20 |
06.10 |
|
Трикутник і його периметр |
§10.1 |
|
21 |
08.10 |
|
Види трикутників |
§10.2 |
|
22 |
11.10 |
|
Розв’язування задач та вправ |
§§6-10 |
|
23 |
12.10 |
|
Контрольна робота з теми: «Дії першого ступеня з натуральними числами» |
|
|
Тематична |
|||||
Розділ 3. Дії другого ступеня з натуральними числами |
|||||
24 |
13.10 |
|
Аналіз контрольної роботи. Множення натуральних чисел |
§11.1 |
|
25 |
18.10 |
|
Множення багатоцифрових чисел |
§11.2 |
|
26 |
19.10 |
|
Переставний закон множення |
§11.3 |
|
27 |
20.10 |
|
Сполучний закон множення. Спрощення буквених виразів |
§11.4-11.5 |
|
28 |
22.10 |
|
Основні задачі на множення |
§11.6 |
|
29 |
23.10 |
|
Розподільний закон множення відносно додавання |
§12.1 |
Зошит |
30 |
01.11 |
|
Спрощення виразів. Особливі способи множення |
§12.2,3 |
|
31 |
02.11 |
|
Дія ділення та її компоненти. Ділення і число 0 |
§13.1-13.2 |
|
32 |
03.11 |
|
Ділення багатоцифрових чисел |
§13.3 |
|
33 |
05.11 |
|
Особливі способи ділення |
§13.4 |
|
34 |
08.11 |
|
Основні задачі на ділення |
§13.5 |
|
35 |
09.11 |
|
Що таке ділення з остачею. Задачі на ділення з остачею |
§14 |
|
36 |
10.11 |
|
Розв’язування задач та вправ |
§§11-14 |
|
37 |
12.11 |
|
Контрольна робота з теми: «Множення і ділення натуральних чисел» |
|
|
38 |
15.11 |
|
Аналіз контрольної роботи. Порядок виконання дій. Інший запис виконання дій |
§15 |
|
39 |
16.11 |
|
Рівняння. Корінь рівняння. Способи розв’язування рівняння |
§16.1-16.2 |
|
40 |
17.11 |
|
Розв’язування задач за допомогою рівнянь. Рівняння, що містять дужки |
§16.3-16.4 |
|
41 |
19.11 |
|
Типи задач та способи їх розв’язування. Задачі з однією величиною |
§17.1 |
|
42 |
22.11 |
|
Задачі з двома однойменними величинами |
§17.2 |
|
43 |
23.11 |
|
Задачі з трьома залежними величинами. Задачі на вартість |
§17.3.1 |
|
44 |
24.11 |
|
Задачі з трьома залежними величинами. Задачі на роботу |
§17.3.2 |
|
45 |
26.11 |
|
Задачі з трьома залежними величинами. Задачі на рух |
§17.3.3 |
|
46 |
29.11 |
|
Розв’язування задач та вправ |
§§15-17 |
|
47 |
30.11 |
|
Контрольна робота з теми: «Дії другого ступеня з натуральними числами» |
|
Зошит |
Тематична |
|||||
Розділ 4. Квадрат і куб числа. Площі та об’єми фігур |
|||||
48 |
01.12 |
|
Аналіз контрольної роботи. Квадрат числа |
§18.1 |
|
49 |
03.12 |
|
Куб числа |
§18.2 |
|
50 |
06.12 |
|
Що таке площа фігури. Площа прямокутника |
§19.1,2 |
|
51 |
07.12 |
|
Площа квадрата |
§19.3 |
|
52 |
08.12 |
|
Прямокутний паралелепіпед |
§20.1 |
|
53 |
13.12 |
|
Куб |
§20.2 |
|
54 |
14.12 |
|
Об’єм прямокутного паралелепіпеда |
§20.3 |
|
55 |
15.12 |
|
Об’єм куба. |
§20.4 |
|
56 |
17.12 |
|
Піраміда |
§20.5 |
|
57 |
20.12 |
|
Розв’язування задач та вправ |
§§18-20 |
|
58 |
21.12 |
|
Контрольна робота з теми: «Квадрат і куб числа. Площі та об’єми фігур» |
|
|
59 |
22.12 |
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
60 |
24.12 |
|
Розв’язування задач. Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого в І семестрі |
|
Зошит |
Тематична |
|||||
І семестр |
|||||
Скоригована |
|||||
Тема 1. ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ (64 год) |
|||||
Тема 2. ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ (64 год) Учень/учениця: наводить приклади: звичайних і десяткових дробів; розрізняє: звичайні і десяткові дроби; правильні і неправильні дроби пояснює, що таке: чисельник і знаменник дробу; мішане число; читає і записує: звичайні та десяткові дроби; мішані числа; формулює означення: правильного і неправильного дробу; відсотка; середнього арифметичного; розв’язує вправи, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; порівняння, округлення, додавання, множення і ділення десяткових дробів; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком; знаходження середнього арифметичного кількох чисел, середнього значення величини |
|||||
Розділ 5. Звичайні дроби |
|||||
|
|
|
Що таке звичайний дріб? |
§21.1 |
|
|
|
|
Правильні і неправильні дроби |
§21.1 |
|
|
|
|
Порівняння дробів |
§21.2 |
|
|
|
|
Розв’язування вправ і задач |
§21.2 |
|
|
|
|
Дроби і ділення |
§22.1 |
|
|
|
|
Що таке мішане число. |
§22.2 |
|
|
|
|
Як одержати мішане число |
§22.3 |
|
|
|
|
Як перетворити мішане число в неправильний дріб |
§22.4 |
|
|
|
|
Знаходження дробу від числа |
§23.1 |
|
|
|
|
Знаходження числа за його дробом. |
§23.2 |
|
|
|
|
Розв’язування задач та вправ |
§§21-23 |
|
|
|
|
Контрольна робота з теми: «Звичайні дроби» |
|
|
Тематична |
|||||
Розділ 6. Дії першого ступеня зі звичайними дробами з однаковими знаменниками |
|||||
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Звичайні дроби. Додавання дробів з однаковими знаменниками |
§24.1 |
|
|
|
|
Віднімання дробів з однаковими знаменниками |
§24.2 |
|
|
|
|
Розв’язування вправ і задач. |
§24 |
|
|
|
|
Доповнення правильного дробу до одиниці. |
§25.1 |
|
|
|
|
Віднімання дробу від натурального числа |
§25.2 |
|
|
|
|
Віднімання дробу від натурального числа. Розв’язування вправ і задач |
§25 |
|
|
|
|
Додавання мішаних чисел |
§26.1 |
|
|
|
|
Віднімання мішаних чисел |
§26.2 |
|
|
|
|
Розв’язування вправ і задач. |
§§24-26 |
|
|
|
|
Контрольна робота з теми: «Дії першого ступеня зі звичайними дробами» |
|
|
Тематична |
|||||
Розділ 7. Десяткові дроби та дії над ними |
|||||
|
|
|
Аналіз контрольної роботи Що таке десятковий дріб? |
§27.1 |
|
|
|
|
Десятковий дріб. Запис і читання десяткових дробів |
§27.1 |
|
|
|
|
Порівняння десяткових дробів |
§27.2 |
|
|
|
|
Розв’язування вправ і задач |
§27 |
|
|
|
|
Додавання десяткових дробів |
§28.1 |
|
|
|
|
Додавання багатоцифрових десяткових дробів |
§28.2 |
|
|
|
|
Віднімання десяткових дробів. |
§28.3 |
|
|
|
|
Розв’язування вправ та задач |
§28 |
|
|
|
|
Розв’язування вправ та задач |
§§27-28 |
|
|
|
|
Контрольна робота з теми: «Додавання та віднімання десяткових дробів» |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Множення десяткового дробу на натуральне число. Множення десяткового дробу на десятковий дріб |
§29.1-29.2 |
|
|
|
|
Особливі випадки множення десяткових дробів. Знаходження десяткового дробу від числа |
§29.2 |
|
|
|
|
Ділення десяткових дробів на натуральне число |
§30.1 |
|
|
|
|
Ділення десяткових дробів на десятковий дріб |
§30.2 |
|
|
|
|
Особливі випадки ділення десяткових дробів |
§30.3 |
|
|
|
|
Знаходження числа за його десятковим дробом |
§30.4 |
|
|
|
|
Округлення чисел. |
§31 |
|
|
|
|
Розв’язування вправ і задач |
§§29-31 |
|
|
|
|
Контрольна робота з теми: « Ділення десяткових дробів» |
|
|
Тематична |
|||||
Розділ 8. Відсотки. Середнє арифметичне |
|||||
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Що таке відсоток? |
§32 |
|
|
|
|
Знаходження відсотка від числа |
§33.1 |
|
|
|
|
Знаходження відсотка від числа |
§33.1 |
|
|
|
|
Знаходження відсотка від числа. Розв’язування вправ і задач |
§33.1 |
|
|
|
|
Знаходження числа за його відсотком |
§33.2 |
|
|
|
|
Знаходження числа за його відсотком |
§33.2 |
|
|
|
|
Знаходження числа за його відсотком. Розв’язування вправ і задач |
§33.2 |
|
|
|
|
Середнє арифметичне |
§34.1 |
|
|
|
|
Середнє значення величин |
§34.2 |
|
|
|
|
Середнє значення величин. |
§34.2 |
|
|
|
|
Розв’язування вправ і задач |
§§32-34 |
|
|
|
|
Контрольна робота з теми: «Відсотки. Середнє арифметичне» |
|
|
Розділ 9. Повторення |
|||||
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Лічба, вимірювання і числа |
§§1-5 |
|
|
|
|
Дії першого ступеня з натуральними числами |
§§6-10 |
|
|
|
|
Дії другого ступеня з натуральним числами |
§§11-17 |
|
|
|
|
Степінь з натуральним показником. Площі та об’єми фігур |
§§18-20 |
|
|
|
|
Звичайні дроби |
§§21-23 |
|
|
|
|
Дії першого ступеня зі звичайними дробами з однаковими знаменниками |
§§24-26 |
|
|
|
|
Дії першого ступеня зі звичайними дробами з однаковими знаменниками |
§§24-26 |
|
|
|
|
Десяткові дроби та дії над ними |
§§27-31 |
|
|
|
|
Підсумкова контрольна робота за рік |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи |
§§32-34 |
|
|
|
|
Розв’язування задач підвищеної складності |
|
|
|
|
|
Розв’язування задач підвищеної складності |
|
|
|
|
|
Підсумок вивченого за ІІ семестр |
|
|
|
|
|
Узагальнення матеріалу, вивченого за рік |
|
|
Тематична |
|||||
ІІ семестр |
|||||
Скоригована |
|||||
Річна |