Календарно – тематичне планування уроків біології 6-й клас
(70 години — 2 години на тиждень, з них 6 годин — резервних)
Складено згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів,біологія 6-9 класи.
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України
(наказ №804 від 07.06.2017)
[https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas]
№
|
№ ск. |
Дата |
Дата ск. |
Зміст навчального матеріалу |
Міні-проекти, лабораторні та практичні роботи |
Примітки
|
|
Вступ |
|||||||
1. |
|
|
|
Біологія — наука про життя. Науки, що вивчають життя |
Первинний інструктаж з БЖД |
|
|
2. |
|
|
|
Основні властивості живого. |
|
|
|
3. |
|
|
|
Різноманітність життя. Поняття про віруси. |
|
|
|
4. |
|
|
|
Методи вивчення організмів. |
|
|
|
Тема 1. Клітина |
|||||||
5. |
|
|
|
Клітина — одиниця живого. Історія вивчення клітини. Основні положення клітинної теорії. |
|
|
|
6. |
|
|
|
Збільшувальні прилади: лупа, мікроскоп. |
|
|
|
7. |
|
|
|
Практична робота №1 Будова світлового мікроскопа та робота з ним. Інструктаж з БЖД. |
Практична робота №1 Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
|
|
8. |
|
|
|
Виготовлення мікропрепаратів. Практична робота №2 Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. Інструктаж з БЖД. |
Практична робота №2 Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
|
|
9. |
|
|
|
Будова рослинної і тваринної клітини. Загальний план будови клітини. Клітинна мембрана. Лабораторне дослідження №1 Будова клітини(листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо). Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №1 Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо). |
|
|
10. |
|
|
|
Внутрішнє середовище клітини: цитоплазма та включення. |
|
|
|
11. |
|
|
|
Загальний план будови клітини: органели, ядро. |
|
|
|
12. |
|
|
|
Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем). |
|
|
|
13. |
|
|
|
Узагальнення знань з тем «Вступ», «Клітина». |
|
Тематична |
|
Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності |
|||||||
14. |
|
|
|
Одноклітинні тварини (середовища існування, процеси життєдіяльності). |
|
|
|
|
|
||||||
15. |
|
|
|
Евглена зелена, амеба, інфузорія — одноклітинні тварини (будова, роль у природі). Лабораторне дослідження №2 Спостереження інфузорій. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №2 Спостереження інфузорій. |
|
|
16. |
|
|
|
Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами. |
|
|
|
17. |
|
|
|
Хламідомонада, хлорела — одноклітинні рослини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). |
|
|
|
18. |
|
|
|
Дріжджі — одноклітинні гриби. |
|
|
|
19. |
|
|
|
Бактерії — найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження. |
|
|
|
20. |
|
|
|
Роль бактерій у природі та житті людини. Захист міні-проектів. |
Захист міні-проектів |
|
|
21. |
|
|
|
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності. Вольвокс. Губка та ульва. |
|
|
|
22. |
|
|
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|
23. |
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності» |
|
Тематична |
|
Тема 3. Рослини |
|||||||
24. |
|
|
|
Рослина — живий організм. Органи рослин. |
|
|
|
|
|
||||||
25. |
|
|
|
Повітряне живлення рослин. Фотосинтез. Дихання рослин. |
|
|
|
26. |
|
|
|
Будова рослин. Клітини рослин. Тканини рослин. |
|
|
|
27. |
|
|
|
Корінь: будова, основні функції. Внутрішня будова кореня. Мінеральне живлення рослин. Лабораторне дослідження №3 Будова кореня. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №3 Будова кореня. |
|
|
28. |
|
|
|
Види коренів та їх видозміна. |
|
|
|
29. |
|
|
|
Пагін: будова, основні функції. Лабораторне дослідження №4 Будова пагона; Будова бруньки. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №4 Будова пагона; Будова бруньки. |
|
|
30. |
|
|
|
Будова стебла. |
|
|
|
31. |
|
|
|
Видозміни пагонів. Лабораторне дослідження №5 Будова цибулини. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №5 Будова цибулини. |
|
|
32. |
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Рослини» - проміжне. |
|
Тематична |
|
33. |
|
|
|
Будова та функції листка. |
|
|
|
34. |
|
|
|
Видозміни листків. Захист міні-проектів. |
Захист міні-проектів |
|
|
35. |
|
|
|
Транспорт речовин. |
|
|
|
36. |
|
|
|
Рухи рослин. |
|
|
|
37. |
|
|
|
Нестатеве розмноження рослин. Вегетативне розмноження рослин. |
|
|
|
38. |
|
|
|
Статеве розмноження рослин. Квітка — орган статевого розмноження. Лабораторне дослідження №6 Будова квітки. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №6 Будова квітки. |
|
|
39. |
|
|
|
Суцвіття.
|
|
|
|
40. |
|
|
|
Запилення.
|
|
|
|
41. |
|
|
|
Запліднення. Насінина. Лабораторне дослідження №7 Будова насінини. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №7 Будова насінини. |
|
|
42. |
|
|
|
Плід, поширення плодів. Лабораторне дослідження №8 Будова плода. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №8 Будова плода. |
|
|
43. |
|
|
|
Ріст і розвиток рослин. |
|
|
|
44. |
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Рослини» |
|
Тематична |
|
Тема 4. Різноманітність рослин |
|||||||
45. |
|
|
|
Способи класифікації рослин. |
|
|
|
46. |
|
|
|
Водорості (зелені, бурі, червоні). Лабораторне дослідження №9 Будова зелених нитчастих водоростей. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №9 Будова зелених нитчастих водоростей. |
|
|
47. |
|
|
|
Мохи. Лабораторне дослідження №10 Будова моху. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №10 Будова моху. |
|
|
48. |
|
|
|
Хвощі, плауни. Захист міні-проектів. |
Захист міні-проектів |
|
|
49. |
|
|
|
Папороті. Лабораторне дослідження №11 Будова папоротей. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №11 Будова папоротей |
|
|
50. |
|
|
|
Голонасінні. Лабораторне дослідження №12 Будова пагонів і шишок хвойних рослин. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №12 Будова пагонів і шишок хвойних рослин. |
|
|
51. |
|
|
|
Покритонасінні (Квіткові). Дводольні. Однодольні. |
|
|
|
52. |
|
|
|
Практична робота №3 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
Практична робота №3 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
|
|
53. |
|
|
|
Екологічні групи рослин. |
|
|
|
54. |
|
|
|
Життєві форми рослин. |
|
|
|
55. |
|
|
|
Рослинні угруповання. |
|
|
|
56. |
|
|
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. |
|
|
|
57. |
|
|
|
Практична робота №4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах.
|
Практична робота №4 Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах. |
|
|
58. |
|
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
|
59. |
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Різноманітність рослин»
|
|
Тематична |
|
Тема 5. Гриби |
|||||||
60. |
|
|
|
Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Розмноження та поширення грибів. |
|
|
|
61. |
|
|
|
Сапротрофні — цвільові гриби, дріжджі. |
|
|
|
62. |
|
|
|
Лишайники. |
|
|
|
63. |
|
|
|
Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторні дослідження №13 Будови шапинкових грибів. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторні дослідження №13 Будови шапинкових грибів. |
|
|
64. |
|
|
|
Практична робота №5 Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
Практична робота №5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості |
|
|
65. |
|
|
|
Паразитичні гриби (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини). |
|
|
|
66. |
|
|
|
Значення грибів у природі та житті людини. Захист міні-проектів. |
Захист міні-проектів |
|
|
67.
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Гриби» |
|
Тематична |
|
Узагальнення |
|||||||
68. |
|
|
|
Будова та життєдіяльність організмів |
|
|
|
69. |
|
|
|
Будова та життєдіяльність організмів |
|
|
|
70. |
|
|
|
Узагальнення знань, повторення вивченого. |
|
|
|
Всього за рік:
Контрольні роботи - 2 Тематичні атестації - 6 Практичні роботи - 5 Лабораторні дослідження - 13
Відділ освіти Ізюмської районної державної адміністрації
Малокомишуваська загальноосвітня школа І-ІІІ ст..
Ізюмської районної ради (державної адміністрації) Харківської області
Календарно-тематичне планування
з біології для 6 класу
на 2019/2020 навч. рік
Вчитель біології
спеціаліст
Чернуха Ганна Василівна
Розглянуто на засіданні методичного об’єднання
вчителів математично-природничого циклу
від _______________ протокол №________
«ПОГОДЖЕНО»
ЗДНР
____________ О.О. Старкова
«___»___________2019р.
Мала Комишуваха
2019