Фізика
8 клас
(1 год. на тиждень, разом 35 год (16 годин в першому семестрі)
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів Фізика 8 клас, МОН України, 2017рік.
Навчальні програми для 5-9(10)класів спеціальних загальноосвітніх закладів для дітей розумово відсталих Фізика і хімія в побуті 8-10 класи МОН України, 2016 рік
Підручник Фізика,8 кл., Божинова Ф.Я., Довгий С.О., Бар'яхтар В.Г.
№ п\п |
Дата |
Тема уроку |
К-ть год |
Спрямованість корекційно- розвивальної роботи |
Навчальні досягнення учнів |
|
І семестр Розділ І. Теплові явища (14 год)
|
||||||
Розділ 1.1. «Кількість теплоти та теплообмін» (8 год) |
||||||
1. |
|
Первинний ІБЖД. Рух молекул і тепловий стан тіла. Температура тіла. Термометри. Температурна шкала. Теплова рівновага Залежність розмірів тіл від температури. |
1 |
розвиток пізнавальної активності на основі формування понять про розширення і стиснення тіл під час їх нагрівання, про врахування цих властивостей у народному господарстві; розвиток активного словникового запасу, наочно-практичного (дійового) мислення |
характеризує тепловий стан тіл їх температурою; вміє вимірювати температуру тіл термометрами; розрізняє різницю в будові різних термометрів; усвідомлює про точність вимірювання температури тіла людини; оцінює поділку шкали термометра;користується одиницею вимірювання температури – градусом; розрізняє і відповідно позначає температуру вище і нижче нуля (*з допомогою вчителя) демонструє зміну об’єму твердих тіл при нагріванні, демонструє на приладах розширення твердих тіл при нагріванні, стиснення – при охолодженні (*з допомогою вчителя); визначає залежність розширення твердих тіл; |
|
2. |
|
Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії тіла. Види теплообміну. |
1 |
розвиток образного мислення на основі формування в учнів розуміння застосування теплопровідності, конвекціїї у промисловості та будівництві; розвиток мовлення розвиток логічного мислення шляхом формування розумових операцій: класифікації, порівняння, співставлення |
пояснює процес передачі тепла від більш нагрітого до менш нагрітого тіла (*намагається пояснити); за таблицею відзначає речовини з високою і низькою теплопровідністю (*з допомогою вчителя); знає як враховується теплопровідність в будівництві, техніці, побуті (*має елементарні уявлення); використовує в своїй практичній діяльності теплопровідність твердих тіл (*по можливості використовує |
|
3. |
|
Кількість теплоти. Питомі величини. Розрахунок кількості теплоти при нагріванні / охолодженні тіла. |
1 |
розвиток пізнавальної активності на основі спостережень за речовинами під час нагрівання та стисненням під час нагрівання,охолодження, згорання палива; формування практичних навичок обчислення кількості теплоти, під час нагрівання,охолодження, згорання палива |
дає (*намагається дати) визначення; знає, як визначити називає одиниці кількості теплоти при нагріванні / охолодженні тіла, згоранні палива; проводить обчислення на визначення кількості теплоти при нагріванні / охолодженні тіла, згоранні палива (*з допомогою вчителя) |
|
4. |
|
Згоряння палива. Розрахунок кількості теплоти внаслідок згоряння палива.. |
1 |
|||
5. |
|
Рівняння теплового балансу |
1 |
|||
6. |
|
ІБЖД. Лабораторна робота № 1. «Вивчення теплового балансу за умов змішування води різної температури.» |
1 |
розвиток системи узагальнених поглядів на основі формування знань; розвиток уяви та образного мислення шляхом розуміння призначення та використання різних приладів у побуті та техніці; розвиток самостійності у процесі проведення дослідів; формування вмінь дотримуватися правил техніки безпеки під час роботи з приладами; формування навичок правильного використання фізичних термінів у процесі проведення лабораторних робіт; оволодіння навичками проведення дослідів; надання дослідній діяльності усвідомленого характеру; розвиток логічного мислення, його розумових операцій (аналізу, синтезу, узагальнення, співставлення) |
вміє спостерігати, досліджувати ; робить вимірювання при проведенні дослідів; визначає фізичні величини; застосовує одиниці вимірювання фізичних величин; вимірює фізичні величини; використовує прилади для вимірювання фізичних величин; визначає основні характеристики вимірювальних приладів(*з допомогою вчителя) |
|
7. |
|
ІБЖД. Лабораторна робота №2 «Визначення питомої теплоємності речовини.» |
1 |
|||
8. |
|
Підсумковий урок |
1 |
розвиток пізнавальної активності на основі формування і узагальнення знань |
Учень з певною допомогою вчителя та за зразком відтворює основний навчальний матеріал, може повторити певну дію, операцію |
|
Розділ 1.2. «Агрегатні стани речовини» (6 год)
|
||||||
9. |
|
Агрегатні стани речовини. Фізичні властивостей твердих тіл, рідин і газів |
1 |
корекція пізнавальних процесів спостереження, запам’ятовування, відтворення; розвиток розумових операцій: класифікації, порівняння, співставлення
|
поділяє фізичні тіла на три класи: тверді, рідкі та газоподібні; розуміє, що речовина у природі перебуває в трьох станах: твердому рідкому і газоподібному; порівнює збереження форми і об’єму твердими тілами, рідинами і газами; встановлює загальні властивості твердих тіл, рідин і газів (*робить спроби з допомогою вчителя) |
|
10. |
|
Кристалічні та аморфні тіла. Температура плавлення. Розрахунок кількості теплоти при плавленні/твердненні тіл |
1 |
розвиток пізнавальної активності на основі формування і узагальнення знань щодо практичного застосування властивостей переходу речовин з одного агрегатного стану в інший |
залежно від умов встановлює агрегатні стани речовин (*намагається встановити); усвідомлює перехід речовин з твердого стану в рідкий та газоподібний при поступовому нагріванні і навпаки; визначає процес плавлення і тверднення при досягненні нагрівання речовини до певної температури; визначає за таблицею тугоплавкі і легкоплавкі речовини; переконується в сталості маси речовини в процесі плавлення і тверднення (*з допомогою вчителя) |
|
11. |
|
Пароутворення і конденсація. Розрахунок кількості теплоти при пароутворенні/конденсації. Кипіння. Температура кипіння. |
1 |
розвиток аналітико-синтетичної мисленєвої діяльності, опосередкованого і узагальненого пізнання предметів і явищ об’єктивної дійсності в їхніх істотних властивостях, зв’язках і відношеннях |
визначає означення кипіння як процес перетворення рідини в пару; переконується, що під час кипіння рідини її температура не змінюється, відзначає застосування явища кипіння в техніці та побуті (*має елементарні уявлення); пояснює пароутворення як процес переходу рідини в пару; засвоює, що випаровування |
|
12. |
|
Теплові двигуни. Принцип дії теплових двигунів. |
1
|
розвиток умінь виконувати практичні завдання за словесною інструкцією вчителя; розвиток пам’яті на основі відтворення міжпредметних знань
|
класифікує (*намагається класифікувати) види теплових двигунів; називає основні його частини |
|
13. |
|
Холодильні машини. Кондиціонер. Теплові насоси |
1
|
|||
14 |
|
Підсумковий урок |
1 |
розвиток пізнавальної активності на основі формування і узагальнення знань |
Учень з певною допомогою вчителя та за зразком відтворює основний навчальний матеріал, може повторити певну дію, операцію |
|
Розділ ІІ. «Електричні явища. Електричний струм» ( 35 год) 2.1 Електричне поле. Взаємодія заряджених тіл. ( 7 год) |
||||||
15 |
|
Електричні явища. Електризація тіл. Електричний заряд. Два роди електричних зарядів. Взаємодія заряджених тіл. Електричне поле. |
1 |
розвиток системи узагальнених поглядів на основі знань про електромагнітні явища; формування загальних уявлень про джерела електричної енергії, використання її на виробництві, у побуті, на транспорті; розвиток уявлень про будову, функції дій побутових електроприладів |
розуміє значення електрики в житті людини; називає галузі народного господарства, на яких використовується електрична енергія; знає електроприлади, які використовуються в побуті; зазначає доцільність використання електроенергії; підкреслює про небезпеку електричного струму для життя; знає і дотримується правил техніки безпеки при користуванні електроенергією; пам’ятає, що потрібно робити при ураженні електричним струмом |
|
16 |
|
Взаємодія заряджених тіл. Закон збереження електричного заряду. |
1 |
розвиток цілеспрямованого спостереження за взаємодією заряджених тіл на основі накопичення фактів, утворення початкових уявлень про об‘єкти і явища, що вивчаються, знаходження серед них суттєвого і закономірного; розвиток мовлення та активного словникового запасу, пізнавальної і практичної діяльності |
вміє демонструвати дослід притягання клаптиків паперу гребінцем після розчісування сухого волосся; визначає, що тіла при натиранні наелектризовуються, визначає що таке електризація тіл; підкреслює, що в електризації завжди беруть участь два тіла; зазначає, що при натиранні двох різних тіл, вони обидва наелектризовуються; підкреслює, що заряд з наелектризованого тіла можна передати до іншого доторканням до нього;виділяє два роди зарядів: позитивний, який виникає на
скляній паличці, натертій шовком і негативний на ебонітовій паличці, потертій хутром; позначає знаком «+» позитивний заряд, і знаком |
|