Навчальна програма з інформатичної освітньої галузі
за модельною програмою
Інформатика 5-6 клас Ривкінд
5 клас
(1,5 години на тиждень. 52 години на рік)
Складено у відповідності з Модельною навчальною програмою
«Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
за Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Практичні роботи І семестр – 3
Практичні роботи ІІ семестр – 5
Всього – 8
№ п/п |
Тема уроку |
Дата 5-А |
Дата 5-Б |
|||
І семестр Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи» Тема 1. Інформаційні процеси та системи (12 годин) |
||||||
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта. |
|
|
|||
|
Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси. |
|
|
|||
|
Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини |
|
|
|||
|
Комп’ютер як інформаційна система. Санітарно-гігієнічні правила роботи з комп’ютером. Персональний комп’ютер. |
|
|
|||
|
Складові комп’ютера, їх призначення. Інструктаж з БЖД. Практична робота №1 «Складові комп’ютера, їх призначення.» |
|
|
|||
|
Операційна система, її призначення. |
|
|
|||
|
Файли і папки, операції над ними |
|
|
|||
|
Прикладні комп’ютерні програми. |
|
|
|||
|
Розробка колективного проєкту. Визначення мети, розподіл обов’язків |
|
|
|||
|
Розробка колективного проєкту. Підбір та оформлення матеріалів |
|
|
|||
|
Розробка колективного проєкту. Представлення результатів роботи |
|
|
|||
|
Узагальнення навчального матеріалу з теми. |
|
|
|||
Змістова лінія «Комп’ютерні мережі» Тема 2. Комп’ютерні мережі. Інтернет (6 годин) |
||||||
|
Комп’ютерна мережа. Локальні та глобальні мережі. |
|
|
|||
|
Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. Авторське право. |
|
|
|||
|
Факт. Судження. Спілкування в Інтернеті. Етикет спілкування в мережі. |
|
|
|||
|
Безпечне використання Інтернету. Інструктаж з БЖД. Практична робота №2 «Пошук відомостей і спілкування в Інтернеті. Голосовий пошук.» |
|
|
|||
|
Інтернет для навчання. |
|
|
|||
|
Узагальнення навчального матеріалу з теми. |
|
|
|||
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 3. Комп’ютерні презентації (6 годин) |
||||||
|
Комп’ютерна презентація. Об’єкти комп’ютерної презентації. Види слайдів. |
|
|
|||
|
Уведення та вставлення текстів на слайдах. |
|
|
|||
|
Редагування і форматування текстів на слайдах. |
|
|
|||
|
Створення та вставлення зображень на слайдах. |
|||||
|
Впорядкування слайдів. Інструктаж з БЖД. Практична робота №3 «Створення комп’ютерних презентацій.» |
|
|
|||
|
Виступ з використанням комп’ютерної презентації. Узагальнення навчального матеріалу з теми. |
|
||||
ІІ семестр Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 4. Текстові документи (7 годин) |
||||||
|
Програми для створення та опрацювання текстових документів. Об’єкти текстового документа, їх властивості. |
|
||||
|
Уведення і редагування тексту. Вставка символів. Перевірка правопису. |
|
||||
|
Операції з фрагментами тексту. |
|
||||
|
Пошук та заміна фрагментів текстового документа. Інструктаж з БЖД. Практична робота №4 «Уведення та редагування текстового документу» |
|
||||
|
Форматування символів, абзаців, сторінок. Друкування текстового документа |
|
||||
|
Набір текстового документу. Інструктаж з БЖД. Практична робота №5 «Форматування та набір текстового документу» |
|
||||
|
Узагальнення навчального матеріалу з теми. |
|
||||
Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування» Тема 5. Алгоритми та програми (12 годин) |
||||||
|
Команди і виконавці. Система команд виконавця. |
|
||||
|
Алгоритми. Різні способи подання алгоритмів |
|
||||
|
Середовища проектування. Візуальні середовища проектування |
|
||||
|
Лінійні алгоритми і програми. |
|
||||
|
Лінійні алгоритми і програми. Інструктаж з БЖД. Практична робота №6 «Лінійні алгоритми та програми» |
|
||||
|
Алгоритми і програми з циклами з лічильником. |
|
||||
|
Алгоритми і програми з циклами з лічильником. Інструктаж з БЖД. Практична робота №7 «Алгоритми і програми з циклами з лічильником» |
|
||||
|
Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. |
|
||||
|
Алгоритми і програми з розгалуженнями. |
|
||||
|
Алгоритми і програми з розгалуженнями. Інструктаж з БЖД. Практична робота №8 «Алгоритми і програми з розгалуженнями.» |
|
||||
|
Тестування алгоритмів і програм. |
|
||||
|
Узагальнення навчального матеріалу з теми. |
|
||||
Тема 6. Практикум з використання інформаційних технологій |
||||||
|
Етапи виконання проєкту. |
|
||||
|
Визначення ролей учасників проєкту. |
|
||||
|
Складання плану виконання проєкту |
|
||||
|
Визначення завдань проєкту. |
|
||||
|
Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту. |
|
||||
|
Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту. |
|
||||
|
Подання та оцінювання результатів виконання проєкту |
|
||||
|
Підсумковий урок |
|
||||
|
Узагальнення навчального матеріалу з теми. |
23.05 |
||||
|
Узагальнення навчального матеріалу за рік. |
24.05 |
||||