5 клас НУШ
Урок 5. Види комп’ютерів.
Цілі:
навчальна: допомогти учням засвоїти види комп’ютерів, порівнювати, зіставляти, робити висновки, аналізувати.
розвивальна: розвиток пізнавальних інтересів.
виховна: виховання інформаційної культури, дисциплінованості та посидючості.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
І. Організаційний етап.
ІІ. Етап орієнтації.
ІІІ. Повідомлення теми, цілі і завдання уроку та формування мотивації учіння.
ІV. Фізкультхвилинка.
V. Звіт учнів про роботу і теоретичне обгрунтування отриманих результатів.
VI. Підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання.
І. Організаційний етап.
Вчитель:
- Доброго ранку, – мовлю за звичаєм.
Діти:
- Доброго ранку, – кожному зичу я.
Вчитель:
- Кому дозволено першим сісти?
Діти:
- Дівчаткам.
Вчитель:
- Так, спочатку – краса, а потім
Діти:
- Сила.
ІІ. Етап орієнтації.
Сьогодні ми пригадаємо та засвоїмо які існують види комп’ютерів, будемо порівнювати, зіставляти, робити висновки, аналізувати практичність використання комп’ютерів.
ІІІ. Повідомлення теми, цілі і завдання уроку та формування мотивації учіння.
Які комп'ютери бувають, їх типи та види.
Види стаціонарних персональних комп'ютерів.
Настільні комп'ютери (десктопи) - відносяться до виду стаціонарних ПК. З назви зрозуміло, що це пристрої, які встановлені і працюють на столі і не переносяться в процесі роботи. Як правило, представники цієї групи високопродуктивні потужні пристрої. Складаються з системного блоку (прямокутна коробка), до якого підключаються монітор, клавіатура і миша.
Сервери - цей тип комп'ютера має свої конкретні завдання, які виконує віддалено або локально за місцем. У переважній більшості сервера є досить потужними машинами. Зовнішній вигляд серверів дещо відрізняється від звичного ПК – вони монтуються в металеві стійки, які схожі на меблеві етажерки. Самі стійки розміщують в спеціальній кімнаті (серверної), в ній обов'язково підтримується необхідний температурний режим.
Моноблоки - відносяться до виду стаціонарних ПК. Системний блок і монітор складають єдине ціле. Комплектуючі та плати поміщаються в відсік, який кріпиться на звороті монітора. Має естетичний вигляд і не займає багато місця.
Портативний комп'ютер ще можна назвати – переносний. Відрізняються від настільних габаритами і вагою в меншу сторону і більш ємними батареями, що зрозуміло адже його потрібно носити з собою.
Ноутбуки та нетбуки - відносяться до виду портативних (переносних) ПК, мають в своєму складі акумулятор для автономної роботи без використання мережі. Корпус виконаний у вигляді розкладачки, у верхній частині встановлюється екран, а в нижній – клавіатура. Нетбуки менше за розміром ніж ноутбуки, відповідно, мають меншу продуктивність, хоча час роботи акумулятора більше.
Планшетні ноутбуки та планшети - відносяться до виду портативних (переносних) ПК. Корпус складається з дисплея з сенсорним екраном - Touchscreen (тачскрін). Основне їхнє призначення – серфінг в інтернеті, перегляд відео, прослуховування аудіо, ігрові та інші додатки. Компактні габарити роблять цю групу особливо популярною для мандрівників. Планшетні ноутбуки мають клавіатуру, яка або складається, або висувається з ніші під екраном. У планшетів же засобом введення виступає Touchscreen. Для цієї групи важливим є час автономної роботи.
Кишенькові персональні комп'ютери і смартфони - відносяться до виду портативних (переносних) ПК. Відмінні риси – маленький розмір і великий запас часу автономної роботи акумулятора. Засіб введення або сенсорний екран, або висувна клавіатура/
ІV. Фізкультхвилинка. https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI
V. Звіт учнів про роботу і теоретичне обгрунтування отриманих результатів.
VI. Підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання.
(Опрацювати #1.4, с.34-39.)