Календарне планування з інтегрованого курсу "Здоров'я, безпека та добробут"
на 2023-2024 н.р.
5 клас
Укладене відповідно до програми Шиян О., Волощенко О., Гриньова М. та інші
рекомендовано Міністерством освіти і науки України від 12.07.2021 № 795
затверджено педагогічною радою Собіщицького ліцею 31.08.2022 №1
Вчитель: Тимофієва В.І.
Здоров'я, безпека та добробут
5 клас
I семестр
(35 год, 1 год на тиждень)
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата проведення |
Модуль 1. Добробут |
|||
1.
|
Інструктаж з БЖД Добробут. Особистий і суспільний добробут. |
визначає свої потреби, бажання, інтереси та цілі пояснює, що здоров’я, безпека і добробут є підгрунттям успішного майбутнього розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього |
06.09 |
2. |
Складники особистого добробуту.
|
13.09 |
|
3. |
Добробут у школі. |
20.09 |
|
Модуль 2. Добробут і уміння вчитися |
|||
4.
|
Уміння вчитися. Зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу. Зміна форм діяльності.
|
визначає, ідентифікує та обговорює фізичні, психічні (у тому числі емоційні) і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час визначає прагнення і потреби у сфері власного особистісного розвитку та навчання обґрунтовує обмеженість ресурсів (зокрема часу) передбачає вплив на власне здоров’я, безпеку, добробут та здоров’я неналежного використання цифрових пристроїв виявляє чуйне ставлення до людей з особливими потребами |
27.09 |
5. |
Менеджмент навчання (планування і організація). Втома і відпочинок. Раціональний розподіл часу
|
04.10 |
|
6. |
Власний освітній простір. Способи засвоєння навчальної інформації (активне слухання і читання з розумінням). Використання цифрових пристроїв у навчанні. |
11.10 |
|
7. |
Узагальнення знань з модулів "Добробут", "Добробут і вміння вчитися" |
узагальнює опрацьовану інформацію |
18.10 |
Модуль 3. Добробут і особиста безпека |
|||
8.
|
Цінність життя. Безпека і небезпека. Безпека особистості. Безпечний простір (екологічний, фізичний, психологічний та інформаційний). Загрози для безпеки. Безпека життєдіяльності.
|
діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (дорожній рух, забруднення, хімічні речовини, ультрафіолетове випромінювання тощо) розпізнає ймовірні небезпеки природного, техногенного, соціального характеру і побутового походження використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь безпеки та добробуту приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам, звернення до інших осіб чи відповідних служб звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища |
01.11
|
9. |
Безпека пішохода. Безпека пасажира. Безпека користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП.
|
08.11 |
|
10. |
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, проникнення в оселю зловмисників тощо.
|
15.11 |
|
11. |
Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі.
|
22.11 |
|
12. |
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки.
|
29.11 |
|
13.
|
Екстремальні ситуації. Безпека відпочинку на природі.
|
06.12
|
|
14. |
Алгоритми дій у небезпечних ситуаціях різного походження. Допомога в разі небезпеки. Домедична допомога.
|
13.12 |
|
15. |
Узагальнення знань з модуля "Добробут і особиста безпека" |
узагальнює опрацьовану інформацію |
20.12 |
Здоров'я, безпека та добробут
5 клас
II семестр
(35 год, 1 год на тиждень
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата проведення |
Примітка |
Модуль 4. Добробут і особисте здоров’я |
|||
16. |
Розділ 4.1. Фізичне здоров’я і фізичний розвиток Здоров’я людини та його складники. Чинники впливу на стан здоров’я. |
10.01 |
|
17. |
Захворювання. Інфекційні та неінфекційні хвороби, їх поширення. Захист здоров’я (профілактика, вакцинація, карантин тощо). Допомога в разі погіршення стану здоров’я, домедична допомога. |
17.01 |
|
18.
|
Зв’язок між способом життя та добробутом тепер і у майбутньому. Здоровий спосіб життя. Особисте здоров’я. Фізичне здоров’я і фізичний розвиток. |
24.01 |
|
19. |
Особиста гігієна. Складові особистої гігієни підлітка. Особливості гігієни тіла відповідно до стану хвороби і епідеміологічної ситуації . |
31.01 |
|
20. |
Харчування. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Особливість харчування у підлітковому віці. |
07.02 |
|
21. |
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях. |
14.02 |
|
22. |
Рухова активність та особисте здоров’я. Спорт та здоров’я. Відомі спортсмени України. |
21.02 |
|
23. |
Узагальнення знань з теми "Фізичне здоров'я і фізичний розвиток". |
28.02 |
|
24. |
Розділ 4.2. Емоційне здоров’я та етична поведінка Етична поведінка. Гуманність, чуйність, толерантне ставлення до інтересів та потреб інших осіб. Допомога іншим особам. |
06.03 |
|
25. |
Психічне та емоційне здоров’я. Розвиток особистості, її психічних процесів. |
13.03 |
|
26. |
Вплив поведінки на здоров’я і безпеку. Переваги упевненої поведінки. Поняття самооцінки. Булінг і протидія його проявам. |
20.03 |
|
27. |
Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини. |
03.04 |
|
28. |
Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. Безпека спілкування в інтернеті. |
10.04 |
|
29. |
Узагальнення знань з теми"Емоційне здоров’я та етична поведінка". |
17.04 |
|
Модуль 5. Добробут і підприємливість |
|||
30. |
Підприємливість. Створення цінності для інших осіб. Можливості та ідеї, ресурси, діяльність. |
24.04 |
|
31.
|
Фінансова грамотність: потреби і можливості, доходи і витрати, бюджет. Практична робота "Складаємо бюджет". |
01.05 |
|
32. |
Власна діяльність для успішного майбутнього. Зв’язок між навчанням, інтересами та професійним майбутнім. Планування власного майбутнього як вид особистої безпеки. |
08.05 |
|
33. |
Підприємливість і власний розвиток. |
15.05 |
|
34. |
Узагальнення знань з модуля "Добробут і підприємливість". |
22.05 |
|
35. |
Повторення. |
29.05 |
|