19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

"Конспект уроку з основ здоров'я для 5 -го класу на тему"Хочеш бути здоровим - відпочивай"

Про матеріал

Урок містить інформацію про правильний відпочинок ;про стрес та вплив його на здоров'я ;про умови здорового сну ;про користування комп'ютером ,телевізором.

Може бути використана вчителями початкових класів на уроках основи здоров'я,при проведенні позакласної роботи, педагогами – організаторами, класними керівниками і класоводами.

Перегляд файлу

УРОК 14

(Основи здоров’я 5 клас)

Тема: Хочеш бути здоровим - відпочивай !

Мета: продовжувати формувати в учнів переконання, що рух і здоров’я взаємопов’язані; ознайомити із видами активного відпочинку;

розвивати бажання дітей систематично займатися фізичними вправами, загартовуванням;

 виховувати почуття прекрасного, вміння цінити красу руху.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: Підручник  для  5-го  кл., презентація, ілюстрації, робочий зошит.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • називати три ознаки надмірного стресу;
  • розрізняти активний і пасивний відпочинок;
  • пояснювати наслідки недосипання для навчання і здоров'я;
  • називати дві переваги і два недоліки телебачення;
  • називати дві переваги і два недоліки комп'ютера, Інтернету.

                          ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

Здоров`я ніхто не дарує,
Не можна здоров`я купити.
Здоров`я нам доля дарує,
З ним легко і радісно жити.
Так добре, коли не хворієш,
Коли усміхаєшся днині.
Тоді все на світі ти вмієш,
Тоді ти весела дитина.
Стрибаєш, співаєш, танцюєш,
Біжиш то з гори, то під гору.
І кожну синичку почуєш,
І з квіткою в полі говориш.

 Діти, сьогодні ми з вами вирушаємо у цікаву подорож – в Країну Здоров`я.
В недалекому майбутньому ви виростете. Вам вирощувати хліб, лікувати хворих, стояти на захисті Батьківщини. Кожен із вас повинен бути здоровим, дієздатним громадянином України. Я хочу, щоб ви були наполегливі, здорові.

Повідомлення теми та мети уроку.

                    СЛАЙД № 1,2

Наш урок  буде довгим, тому треба бути сильними. Що для цього потрібно робити?

 Так потрібно озвучити девіз нашого уроку

                            СЛАЙД №3

  На кожному уроці ми дотримуємося певних правил , от і на сьогоднішньому уроці ми будемо дотримуватися золотих правил.

                             СЛАЙД №4

                       Вивчення нового матеріалу

 

      Щодня ви відвідуєте школу, гуртки, виконуєте дом. завдання, все це забирає у вас сили і енергію.

                                   СЛАЙД №5

    Я  впевнина, що ви знаєте, що потрібно, якщо ви втомилися від напруженого дня .

                                     СЛАЙД №,6

        Зробимо підсумок  у формі гри «Розсипайко», що ми повинні  не лише працювати, навчатися , а й відпочивати . Ось  і дізнаємося , що ж таке відпочинок.

                                  СЛАЙД №7

                         ІІ. Актуалізація опорних знань

- Яка робота призводить до перевтоми?

- Назвіть ознаки втоми й перевтоми?

- Як втома впливає на здоров’я?

-        Чому людині потрібно відпочивати ?

                                     СЛАЙД №8

 Як ви думаєте , до чого може призвести втома ?

                               СЛАЙД №    9

Якщо людина нехтуватиме відпочинком ,все це, може призвести до стресу. Відповідно до цього існують  певні ознаки стресу. Чи можете ви назвати їх.

                                    СЛАЙД №  10

                             Гра «Розсипайко».

                                       СЛАЙД №11   

Що потрібно робити, щоб запобігти перевтомі?

Ви назвали одним із пунктів чергування розумової та фізичної праці. Правильно, це дійсно так. Людям, які займаються розумовою працею, необхідний активний відпочинок. Під час такого відпочинку активно працюють ті органи й системи організму, які доти не були суттєво задіяні.

                               СЛАЙД №12

Активний і різноманітний відпочинок – найкорисніші. Відпочивати потрібно щодня, у вихідні, на канікулах.

                           Групова робота                      

                              СЛАЙД №13

Активний відпочинок не лише знімає втому, поновлює працездатність до початкового рівня, а й сприяє ще більшому підвищенню, оскільки організм ніби тренується. Чергування видів праці, поєднання розумової і фізичної праці, навчання і праці з фізкультурою і спортом становить основу дієвого повноцінного використання вільного часу. Відпочивати можна й пасивно. Як ви вважаєте, що таке пасивний відпочинок?

  • Малювання.
  • Ліплення.
  • Читання літератури.
  • Колекціонування тощо.

Найголовніший вид відпочинку – це сон.

                                  СЛАЙД №14

Існують певні правила міцного і здорового сну.

                                     СЛАЙД №15

                                Гра “Шнурівка”

Учні об’єднуються у дві команди. Командам дається завдання написати якомога більше видів активного та пасивного відпочинку. Через певний проміжок часу кожна команда по черзі (як зашнуровують взуття) називає по одному виду активного чи пасивного відпочинку. Виграє команда, яка закінчує.

Є види відпочинку, під час яких не відновлюються сили та здоров’я, а навпаки, настає духовне, фізичне й розумове виснаження. До такого “відпочинку” належать, наприклад, азартні ігри.

Колективне обговорення.

Учні називають види азартних ігор, обговорюють, чи дають вони користь, і в результаті з’ясовують, що азартні ігри шкідливі для здоров’я.

 Телевізор – джерело інформації та найбільший ворог.

                               СЛАЙД №16,17

 Як ви думаєте  ,чи існує безпека  при постійному перегляді телепередач ?

 Яка ?

                                 СЛАЙД №18,19

 

Розглянемо правила перегляду телепередач,щоб телевізор став другом , а не ворогом.

                                СЛАЙД №20

Дуже багато дітей свій вільний час проводять біля компютера

                                       СЛАЙД №21

             Переглянемо декілька порад , як обмежити шкоду компютера.

                                  СЛАЙД №22,23

Ви вже знаєте, що здоров’я кожної людини є найвищою цінністю не тільки для неї, але й для родини, суспільства, держави. Для підтримування та зміцнення здоров’я багато важить не тільки правильна організація праці й відпочинку, але й виконання фізичних вправ і процедур.

Дуже важливо, щоб фізичні вправи і процедури були: регулярними; різноманітними; інтенсивними; такими, що не викликають перевтоми.

                                               Робота в групах

І - група – телебачення: «ЗА»;

ІІ – група – телебачення: «ПРОТИ»;

ІІІ – група - комп'ютер, Інтернет: «ЗА»;

VІ - комп'ютер, Інтернет: «ПРОТИ».

 

                            Закріплення знань учнів

А тепер я вам пропоную проаналізувати один із своїх днів, заповнивши таблицю "Мій день".

 

основні заняття

час основних занять, хв.

активний відпочинок

час активного відпочинку, хв.

марнування часу

змарнований час, хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Давайте подивимось, на що ми марно використали свій час. Чи приносить він нам користь? Чому? Чим краще було б зайнятися?

 

                                        СЛАЙД №24

Підсумок уроку

Проблема: Чи досягли ми очікуваних результатів на уроці?      СЛАЙД №25

                                    Домашнє завдання

                             1. Опрацювати § 16

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
15 січня 2018
Переглядів
1575
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку