Календарне – тематичне планування уроків літературного читання для 4 класу
(Українська мова та читання, частина 2: підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 2 / О. В. Вашуленко. — Київ: Видавничий дім «Освіта», 2021. )
за типовою освітньою програмою НУШ-1,
розробленою під керівництвом Савченко О.Я.
2023 - 2024 навчальний рік
(3,5 години на тиждень)
Календарне планування складено згідно:
✅ Державного стандарту початкової освіти (2018),
✅ Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О. Я.
3 - 4 клас, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року
№ 743 - 22.
Зведена таблиця розподілу навчального часу
Семестр |
Загальна кількість годин |
Кількість годин на тиждень |
І семестр |
56 |
3,5 |
ІІ семестр |
69 |
3,5 |
Усього |
125 |
3,5 |
Види діагностувальних робіт |
4 клас |
|
І с. |
ІІ с. |
|
Літературне читання |
||
Аудіювання (2-4 кл) |
1 |
1 |
Читання вголос (1-4 кл.) |
1 |
1 |
Читання мовчки (3-4 кл.) |
1 |
1 |
Читання напам’ять віршових творів (2-4 кл.) |
4 в. |
4 в. |
Робота з літ.твором/медіа текстом (2-4 кл.) |
|
1 |
Усний переказ (2-4 кл.) |
1 |
|
Усього |
4 |
4 |
Робота з дитячою книжкою |
8 |
9 |
|
|
|
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
І семестр (3,5 години на тиждень, 56 годин) |
||
Тема 1. Шкільний дзвінок кличе нас у четвертий клас! |
||
|
А. Качан «Крилата школа», Н Умеров «Наш клас» (напам'ять № 1) (Ч. 2, с. 3-4). |
|
|
Л. Сорока «В останній день літа», Н. Тріщ «Осінь на шкільному подвірї» (Ч. 2, с. 5-7). |
|
|
О. Комова «Мій сусід прибулець» (Ч. 2, с. 8-10). |
|
|
Робота з дитячою книжкою № 1. Українська народна творчість. |
|
|
Дж. Стронг «Дзвінок інспектора» уривок з повісті «Гример у школі» (Ч. 2, с. 11-13). |
|
|
Дж. Стронг «Дзвінок інспектора» уривок з повісті «Гример у школі» (продовження) (Ч. 2, с.13 -16). |
|
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 1. «Власна книжка» (Ч. 2, с. 17). |
|
|
Діагностувальна робота № 1. Аудіювання (письмово). |
|
Тема 2. Дивовижний світ міфів |
||
|
Введення в розділ. Міфи Давнього Єгипту. «Створення світу» (Ч. 2, с. 18-19). |
|
|
Міфи Давнього Єгипту. «Ра і Апоп» (Ч. 2, с.20 -22). |
|
|
Робота з дитячою книжкою № 2. «Сторінки з книги природи». |
|
|
Міфи Давнього Єгипту. «Міфи про створення світу та людей» (Ч. 2, с. 23-25). |
|
|
Міфи Давньої Греції. «Пандора» (Ч. 2, с. 26-29). |
|
|
Міфи Давньої Греції. «Дедал і Ікар» (Ч. 2, с. 30-33). |
|
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 2. «Мій улюблений міфологічний герой» або «Ілюструю прочитаний міф» (Ч. 2, с. 33). |
|
|
Діагностувальна робота № 2. Навичка читання мовчки (письмово). |
|
Тема 3. Легенди рідного краю |
||
|
Введення в розділ. Народна легенда «Як виникли Карпати» (Ч. 2, с. 34-37). |
|
|
Робота з дитячою книжкою № 3. «Цікаві пригоди братів наших менших». |
|
|
Народна легенда «Зозулені черевички» (Ч. 2, с. 37-40). |
|
|
Народна легенда «Замкова гора в Мукачеві» (Ч. 2, с. 40-41). |
|
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 3. «Чому моє рідне село має таку назву?» (Ч. 2, с. 41). |
|
Тема 4. Пізнаю мудрість притчі |
||
|
Введення в розділ. Народна притча «Треба нахилитися». Слухання народної притчі «У пригоді» (Ч. 2, с. 42-43). |
|
|
Народна притча « Сила слова» (Ч. 2, с. 43-44). |
|
|
Єврейська притча «Цвяхи» (Ч. 2, с. 44-45). |
|
|
Робота з дитячою книжкою № 4. «Літературні казки». |
|
|
Леонардо да Вінчі «Справжній друг» (Ч. 2, с. 46). |
|
|
Діагностувальна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно). |
|
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 4. «Створення ілюстрацій до найбільш хвилюючих епізодів». (Ч. 2, с. 46). |
|
Тема 5. Народна казка – скарб мудрості |
||
|
Корейська народна казка «Чий подарунок найкращий» (Ч. 2, с. 47-48). |
|
|
Корейська народна казка «Чий подарунок найкращий» (продовження) (Ч. 2, с. 48-50). |
|
|
Українська народна казка « Камяний горішок» (Ч. 2, с. 50-51). |
|
|
Робота з дитячою книжкою № 5. «Світ дитинства». |
|
|
Фінська народна казка «Біднякова ріпа» (с. 53 - 56). |
|
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 5. «Створення ілюстрацій до українських народних прислів'їв та приказок». (с. 56). |
|
Тема 6. Жменя сміху – читачам на втіху. |
||
|
М. Пригора «Тайна», Г. Бойко «Викрутився» (с. 57 - 58). |
|
|
П. Ребро «Не вгадаєте ніколи», М. Сингаївський «Марічка і звичка» (с. 59 - 60). |
|
|
Г. Малик «Мавпині іменнини» (с. 60 - 61). |
|
|
В. Нестайко. Про автора (с. 62 - 63). |
|
|
Робота з дитячою книжкою№ 6. «Веселе слово». |
|
|
В. Нестайко «Як ми в космос літали» (с.64 - 65). |
|
|
В. Нестайко «Як ми в космос літали» (продовження) (с. 65- 68). |
|
|
В Симоненко «Подорож у країну навпаки» (с. 68- 72). |
|
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 6. «Презентація улюбленої книги». (с. 72 ). |
|
Тема 7. Краса і сила поетичного слова. |
||
|
О. Олесь «Ліс восени» (напам'ять № 2) (с. 73 - 74). |
|
|
Л. Костенко «Здивовані квіти», «Вже брами літа замикає осінь», А. Малишко «Дощик» (с. 75 - 77). |
|
|
Робота з дитячою книжкою № 7. «Новорічні дива». |
|
|
Д. Павличко «Дядько дощ» (напам'ять № 3) (с. 77 - 78). |
|
|
М Вінграновський «Грім», «Озирнулись маки: що таке?» (с. 78 - 79). |
|
|
А. Качан «Після бурі», «Летючий корабель», Г. Малик «Хто що бачить» (с. 79 - 80). |
|
|
Акровірші (напам'ять № 4) (с. 80 - 81). |
|
|
Діагностувальна робота № 4. Навичка читання вголос (усно). |
|
|
Г. Фалькович «Непоспіхом наспівуючи Баха» (с. 81 - 82). |
|
|
Робота з дитячою книжкою № 8. Міфи народів світу. |
|
|
А. Костецький «Справжні подруги», «У сузірї гончих Псів» (с. 82 - 83). |
|
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 7 «Створення коміксу за сюжетом фантастично-новорічної пригоди». (с. 84). |
|
|
Підсумковий урок за семестр |
|
ІІ семестр (3,5 години на тиждень, годин) |
||
Тема 8. Дивосвіт літературної казки. |
||
|
С. Дерманський «Млин» (с.85 - 89). |
|
|
А. Туз «Час бажань» (с. 89 - 91). |
|
|
А. Туз «Час бажань» (продовження) (с. 91- 93). |
|
|
Робота з дитячою книжкою № 9. «Світ моєї країни». |
|
|
Д. Амфут «Як полюбити павученя» (с. 96 - 97). |
|
|
Д. Амфут «Як полюбити павученя» (с. 98 - 99). |
|
|
Е.Бесков «Дідок, що говорив лише промовками» (с. 100 - 102). |
|
|
Л. Мовчун «Бабай – ага і козак невидимка» (с. 102 - 107). |
|
|
Л. Мовчун «Бабай – ага і козак невидимка» (продовження) (с. 108 - 111). |
|
|
Узагальнення за розділом. Наші проєкти № 8. «Написання твору, у якому буде діалог персонажів із прислів'ями і приказками» (с. 111). |
|
|
Робота з дитячою книжкою № 10.Твори українських письменників. |
|
|
Діагностувальна робота № 5. Аудіювання (письмово). |
|
Тема 9. Байка вчить, як на світі жить. |
||
|
Езоп «Дроворуб і лисиця» (слухання), «Собока та м'ясо» (с. 112 - 114). |
|
|
Л. Глібов «Лебідь, щука і рак» (напам'ять № 5) (с. 114 - 115). |
|
|
Л. Глібов «Вовк і кіт» (с. 115 - 116). |
|
|
О. Пчілка «Снігир та щиглик» (с. 116 - 117). |
|
|
П. Глазовий «Неволя» (напам'ять № 6) (с. 118). |
|
|
Робота з дитячою книжкою№ 11. Шевченків заповіт облетів увесь світ (за вибором напам'ять № 7). |
|
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 9. Створення повідомлення на тему «Слово про письменника (письменницю)» (с. 118). |
|
Тема 10. Пізнаю себе і світ |
||
|
О. Кортюк «Літачок» (с. 119 - 120). |
|
|
О. Радушинська «Майже боксерський двобій» (с. 121 - 122). |
|
|
За В. Нестайком «Чи роблять так друзі?» (с. 123 - 125). |
|
|
Т. Кузьменко «Подарунок» (с. 126 - 128). |
|
|
За Дженніфер Мур-Мелінос «Безпека в інтернеті» (с. 128 - 130). |
|
|
Робота з дитячою книжкою№ 12. Байки. |
|
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 10. «Виготовлення листівок – пам'яток щодо безпечної поведінки в медіапросторі». (с. 130). |
|
Тема 11. Гордість і слава України |
||
|
М. Лукинюк «Україні» (с. 131). |
|
|
М. Янкова «Наша мова» (напам'ять № 8) (с. 131 - 132). |
|
|
Д. Білоус «Дивне розмаїття» (с. 132 – 133). |
|
|
А. Майданюк «Звідки приходять слова», «Футбольний матч», «Про що мова?» (с. 133 - 134). |
|
|
Діагностувальна робота № 6. Навичка читання мовчки (письмово). |
|
|
Робота з дитячою книжкою № 13. «А вже весна, а вже красна…». |
|
|
За М. Преворською «Крушельницька Соломія Амвросіївна» (с. 135 - 137). |
|
|
За М. Преворською «Білокур Катерина Василівна» (с. 137 - 138). |
|
|
Г. Терещук «Біатлон – це те, що дуже люблю» (с. 139 - 140). |
|
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 11. «Створення абетки – словника про рідну країну». (с. 140). |
|
Тема 12. Цікаве для допитливих |
||
|
Т. Колодницька «Птахи – носороги» (с. 141- 142). |
|
|
З енциклопедії тварин і рослин світу «Арктика і Антрактида» (с. 143 - 145). |
|
|
Робота з дитячою книжкою № 14. Твори зарубіжних письменників. |
|
|
За А. Грогоруком «Як прийшли до нас гроші» (с. 145 - 147). |
|
|
Т. Кузьменко «Банки та банкноти», «Як народжуются гроші», «Наша гривня» (с. 147 – 149). |
|
|
Із журналу «Розумашка» «Персі, кіт і катафот» (с. 150 - 151). |
|
|
Із журналу «Розумашка» «Квадрокоптер тобі покаже» (с. 151 - 152). |
|
|
Діагностувальна робота № 7. Робота з літературним твором (письмово). |
|
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 12. «Створення розповіді про ті джерела інформації, які ми використовуємо найчастіше». (с. 152). |
|
Тема 13. Пригоду за пригодую читаю з насолодою. |
||
|
Робота з дитячою книжкою № 15. «Світ у мені, і у світі я». |
|
|
С. Гридін «Федько прибулець з інтернету» с. 153 - 155). |
|
|
С. Гридін «Федько прибулець з інтернету»(продовження) (с. 156 - 157). |
|
|
Г. Касдепке «Загадка тринадцята, або хто зіпсував повітряного змія» (с. 157 - 158). |
|
|
Г. Касдепке «Загадка друга, або проблеми з математикою» (с. 159 - 160). |
|
|
Жульєтт Парашині – Дені та Олівер Дюпен «Банда піратів. Скарби пірата Моргана» (с. 160 - 163). |
|
|
Жульєтт Парашині – Дені та Олівер Дюпен «Банда піратів. Скарби пірата Моргана» «Шпигун» (с. 164 - 166). |
|
|
Робота з дитячою книжкою № 16. «Пригоди і захоплення твоїх ровесників». |
|
|
Жульєтт Парашині – Дені та Олівер Дюпен «Банда піратів. Скарби пірата Моргана» «Абордаж» (с. 167 - 168). |
|
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 13. Пригоду за пригодую читаю з насолодою. |
|
|
Діагностувальна робота № 8. Навичка читання вголос (усно). |
|
|
Сашко Дерманський «Мрія Маляки» (хрестоматія, с. 97 – 99). |
|
|
Галина Вдовиченко «Найдовші вуса» (хрестоматія, с. 100 – 102). |
|
|
Галина Вдовиченко «Найдовші вуса» (продовження) (хрестоматія, с. 103 – 105). |
|
|
Робота з дитячою книжкою № 17. |
|
|
Зірка «Небилиці про рукавиці» (хрестоматія, с. 106 – 108). |
|
|
Зірка «Небилиці про рукавиці» (продовження) (хрестоматія, с. 110 – 111). |
|
|
Катерина Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба» (хрестоматія, с. 113 – 117). |
|
|
Оксана Караванська «Вишиванка» (хрестоматія, с. 131 – 133). |
|
|
Олеся Мамчич вірші (хрестоматія, с. 135 – 139). |
|
|
Саша Кочубей «Володарка лісу» (хрестоматія, с. 141 – 143). |
|
|
Галина Ткачук «Нерозмінна монета» (хрестоматія, с. 145 – 147). |
|
|
Завдання для читання влітку. |
|
|
Підсумковий урок за рік. |
|