календарні плани для четвертого класу користуйтесь будь ласка календарні плани для четвертого класу користуйтесь будь ласка календарні плани для четвертого класу користуйтесь будь ласка
(навчально-методичний комплекс (підручник) автори Л.С.Аристова, В.В.Сергієнко )
1-й семестр
Тема 1. Музика мого народу (16 год.) |
|||||||||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
|||
|
|
1 |
Я люблю свою країну – Україну! |
У. н. п. «Повішу я колисочку»; К. Стеценко, «Вечірня пісня» |
«Добрий день, матусю-Україна» сл. Н. Рубальської муз. М. Ведмедері |
О. Мартинчук «Українська колискова»; С. Васильківський «Захід сонця над озером» |
Народна пісня |
підручник с. 11 |
|||
|
|
2 |
Головна пісня країни |
Державний Гімн України, вірші П. Чубинського, музика М. Вербицького |
«Добрий день, матусю-Україна» сл. Н. Рубальської муз. М. Ведмедері (повторення) |
|
Гімн, композиторська пісня |
підручник с. 14 |
|||
|
|
3 |
Вийшли в поле косарі… |
«Поле моє, поле», музика В. Філіпенка, вірші Л. Реви |
У. н. п. «Вийшли в поле косарі» |
О. Кваша. «Українське село», М. Пимоненко. «Жнива в Україні», Г. Попінова. «Обжинки» |
Календарно-обрядові пісні; жниварські пісні |
підручник с. 18 |
|||
|
|
4 |
Думи |
Українська народна пісня «Дума про козака Голоту». |
У. н. п. «Вийшли в поле косарі» (повторення) |
М. Дерегус. «Козак Голота» |
Думи, кобзар |
підручник с. 21 |
|||
|
|
5 |
Сяйво козацької слави |
Українська народна пісня «Пісня про Байду» у виконанні Михайла Коваля |
«Ой на горі та й женці жнуть» у. н. п.
|
В. Форостецький «Байда Вишневецький» |
Історичні пісні, козацькі пісні |
підручник с. 24 |
|||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
|||
|
|
6 |
Сяйво козацької слави (продовження) |
Є. Адамцевич, «Запорізький марш», С. Гулак-Артемовський, танці з опери «Запорожець за Дунаєм» (на вибір учителя) |
«Ой на горі та й женці жнуть» у. н. п. (повторення) |
|
|
підручник с. 28 |
|||
|
|
7 |
Жартівливі пісні |
У. н. п. «Дівка в сінях стояла», М. Калачевський, «Українська симфонія» (друга частина). |
«Сіяв мужик просо» у. н. п. |
|
Жартівливі пісні |
підручник с. 31-32 |
|||
|
|
8 |
Світ дитячих ігор |
У. н. п., «Вийди, вийди, сонечко» (в обробці Л. Ревуцького); «Базіка», вірші Агнії Барто, музика Сергія Прокоф’єва (фрагмент); Маріан Коваль, опера «Вовк і семеро козенят» (фрагмент сцени гри). |
«Сіяв мужик просо» у. н. п. (повторення) «Диво-місто навпаки» Вірші Ф. Млинченка Музика Ю. Шевченка (розучування) за бажанням вчителя, як додатковий матеріал запропонований авторами підручника |
|
Лічилка, пісні-заклички, скоромовка, дражнилка |
підручник с. 37 |
|||
|
|
9 |
Вечірня пісня |
«Зоре моя вечірняя», вірші Тараса Шевченка, музика Якова Степового; У. н. п., «Ой ходить сон коло вікон»; Музика Олексія Рибнікова, вірші Вільяма Блейка (переклад С. Маршака), колискова «Сон» з к/ф «Казка про зоряного хлопчика». |
«Котику сіренький» у. н. п. (розучування); «Диво-місто навпаки» Вірші Ф. Млинченка Музика Ю. Шевченка (повторення) за бажанням вчителя, як додатковий матеріал запропонований авторами підручника |
М. Крюченко. Тихий вечір; «Зоре моя вечірняя», вірші Тараса Шевченка |
Лірична пісня, Колискова пісня |
підручник с. 42 |
|||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
|||
|
|
10
|
Музична казка |
Микола Лисенко, пісня Кози, пісня Лисички, пісня Вовчика, пісня Рака з опери «Коза-дереза». |
«Котику сіренький» у. н. п. (повторення)
Микола Лисенко, пісня Кози, пісня Лисички, пісня Вовчика, пісня Рака з опери «Коза-дереза» |
м/ф «Коза-дереза» (фрагменти) |
|
підручник с. 48 |
|||
|
|
11 |
Музична казка |
Кирило Стеценко, опера «Лисичка, котик і півник», фрагменти першої дії: • пісня Котика «Ти, мій брате Півнику»; • пісня Лисички «Півнику-братику, ясний соколику»; • пісня Півника «Котику-братику, несе мене Лиска». Кирило Стеценко, Гра лисенят у «Вовка» з другої дії опери «Лисичка, котик і півник». |
Микола Лисенко, пісня Кози, пісня Лисички, пісня Вовчика, пісня Рака з опери «Коза-дереза» (повторення однієї з тем опери на вибір вчителя); «Ухтимко» Вірші О. Вратарьова Музика О. Злотника (розучування) за бажанням вчителя, як додатковий матеріал запропонований авторами підручника |
«Лисичка, котик і півник» у. н. казка (фрагменти м/ф) |
|
підручник с. 53 |
|||
|
|
12 |
На гостини до Коломиї |
Коломийки різного характеру (на вибір вчителя); Коломийки у виконанні троїстих музик (на вибір вчителя); Жанна Колодуб, «Троїсті музики». |
Повторення вивчених українських народних пісень, «Ухтимко» Вірші О. Вратарьова Музика |
Л. Зоріна. Троїсті музики; «Троїсті музики» (легенда) |
коломийки |
підручник с. 56 |
|||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
|||
|
|
13 |
Фольклор і професійна музика |
Георгій Майборода, «Гуцульська рапсодія»; Костянтин Меладзе, «Квітка-душа» у виконанні Н. Матвієнко. |
Розучування новорічних пісень на вибір вчителя; «Добрий день, людям на землі» вірші і музика Ігора Танчака (розучування) за бажанням вчителя, як додатковий матеріал запропонований авторами підручника |
|
рапсодія |
підручник с. 60 |
|||
|
|
14 |
Напередодні Нового року |
Українська щедрівка «Чи дома, дома»; Українська щедрівка «Слава нашим господарям». |
Українські щедрівки «Ой рано, рано кури запіли», «Прийшли щедрувати» (розучування однієї з запропонованих щедрівок на вибір вчителя і учнів); «Добрий день, людям на землі» вірші і музика Ігора Танчака (повторення) за бажанням вчителя, як додатковий матеріал запропонований авторами підручника |
|
Щедрівки, колядки |
підручник с. 64 |
|||
|
|
15 - 16 |
Перевір себе Урок-концерт |
Музичні твори на вибір учителя та учнів
|
підручник с. 65-67. |
||||||
2-й семестр
Тема 2. Музика єднає світ (19 год.) |
|||||||||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
|||
|
|
17 |
На гостини до сусідів |
Родіон Щедрін, концерт «Пустотливі частівки» (фрагмент). Сергій Рахманінов, Концерт № 3 ре мінор для фортепіано з оркестром ре мінор (фрагмент першої частини). |
«Зі в’юном я ходжу» («Со вьюном я хожу») Російська народна пісня (розучування) |
Ф. Рісс. Скоморохи в селі |
Скоморох, домра, частівка, балалайка |
підручник с. 76 |
|||
|
|
18 |
На гостини до сусідів |
Білоруська народна пісня-танець «Бульба». Молдовський народний танець «Молдовеняска». |
«Зі в’юном я ходжу» («Со вьюном я хожу») російська народна пісня (повторення) |
|
Бульба, жалейка |
підручник с. 79 |
|||
|
|
19 |
Музичні Польща і Чехія |
Фридерік Шопен, Мазурка ля мінор Антонін Дворжак, Словянський танець (на вибір вчителя) |
«Полька» чеська народна пісня (розучування) |
|
Лютня, мазурка, полька |
підручник с. 84 |
|||
|
|
20 |
Мандрівка до Угорщини |
Золдан Кодай, «Чардаш» з опери «Хари Янош»; Йоганнес Брамс, Угорський танець (на вибір вчителя). |
«Полька» чеська народна пісня (повторення) |
|
чардаш |
підручник с. 86 |
|||
|
|
21 |
Українські наспіви линуть світом |
веснянка «Вийди, вийди, Іванку»; Петро Чайковський, Перший концерт для фортепіано з оркестром (фінал); Людвиг ван Бетховен, Варіації на українські теми. |
«Вийди, вийди, Іванку» у. н. п. (розучування)
|
Ю. Чумак. Веснянки |
Веснянки, концерт |
підручник с. 89. |
|||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
|||
|
|
22 |
Співуча Німеччина |
Йоганн Себастьян Бах, «Прелюдія до мажор», «Прелюдія до мінор». |
«Вийди, вийди, Іванку» у. н. п. (повторення); «Траляляй» вірші А. Качана, муз. А. Улицької (розучування) за бажанням вчителя, як додатковий матеріал запропонований авторами підручника |
|
Поліфонія, орган
|
підручник с. 92. |
|||
|
|
23 |
Різноманітна Австрія |
В.-А. Моцарт, «Рондо в турецькому стилі»; «Симфонія соль мінор» (фрагмент першої частини). |
«Янчику-подолянчику» у. н. п. (розучування) «Траляляй» вірші А. Качана, муз. А. Улицької (повторення) за бажанням вчителя, як додатковий матеріал запропонований авторами підручника |
|
|
підручник с. 95. |
|||
|
|
24 |
Вишукана Франція |
Каміль Сен-Санс, «Карнавал тварин» (фрагмент на вибір вчителя); В.-А. Моцарт, Варіації на тему французької пісні «Пастух» |
«Вітерець» вірші і музика Ігора Танчака (розучування) за бажанням вчителя, як додатковий матеріал запропонований авторами підручника
|
|
|
підручник с. 100. |
|||
|
|
25
|
У гості до Литви, Латвії, Естонії |
К. М’ясков, «Литовський танець»; естонський народний танець «Тульяк»
|
«Півник» Латиська народна пісня (розучування) «Вітерець» вірші і музика Ігора Танчака (повторення) за бажанням вчителя, як додатковий матеріал запропонований авторами підручника |
|
Каннель |
підручник с. 103. |
|||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
|||
|
|
26
|
Сонячні Італія та Болгарія |
Микола Лисенко, «Баркарола»; Сергій Рахманінов, «Італійська полька»; болгарська народна пісня «Посадив я полин» |
«Півник» Латиська народна пісня (повторення) «Наша вчителька» Вірші Наталії Іванової Музика Анни Олєйнікової (розучування) за бажанням вчителя, як додатковий матеріал запропонований авторами підручника |
|
баркарола
|
підручник с. 106. |
|||
|
|
27
|
Казкові Фінляндія та Норвегія |
Ян Сібеліус, сифонічна поема «Фінляндія». Едвард Гріг, «Захід сонця». |
Едвард Гріг, «Захід сонця» (розучування) «Наша вчителька» Вірші Наталії Іванової Музика Анни Олєйнікової (повторення) за бажанням вчителя, як додатковий матеріал запропонований авторами підручника |
|
|
підручник с. 109. |
|||
|
|
28 |
Грузія, Вірменія, Азербайджан |
Грузинський народний танець «Лезгінка». Арам Хачатурян, гопак із балету «Гаяне». |
Едвард Гріг, «Захід сонця» (повторення) «Курчатка» Вірші Т. Муталлібова Музика Г. Гусейнлі (розучування) |
|
Лезгінка, ашуги, тар
|
підручник с.113. |
|||
|
|
29
|
Загадкові Індія, Китай і Японія |
П. Чайковський, Китайський танець із балету «Лускунчик». «Вишня» японська народна пісня; Д. Кабалевський, Варіації на японську нар. пісню «Вишня». |
«Вишня» японська народна пісня (за бажанням вчителя проспівування мелодії пісні) « Прогулянка з батьком» індонезійська народна пісня (розучування) |
|
Дивертисмент, сітра, |
підручник с. 116. |
|||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття |
Завдання |
|||
|
|
30 |
Сполучені Штати Америки |
Джорж Гершвін, колискова з опери «Поргі і Бесс». |
« Прогулянка з батьком» індонезійська народна пісня (повторення) |
|
Спірічуелс |
підручник с. 118 |
|||
|
|
31 |
Повернення додому, в Україну |
Українська народна пісня на вірші Т. Г. Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий». |
«Гуде вітер вельми в полі» Вірші В. Забіли Музика М. Глинки (розучування) |
|
|
підручник с. 120 |
|||
|
|
32 - 33 |
Перевір себе
Урок-концерт |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
Підручник с. 108 - 109 |
||||||
|
|
34 - 35 |
Гра «Відгадай мелодію»
Вікторина «Музичний калейдоскоп» |
|
|||||||
Аристова, Л. С. Музичне мистецтво: підруч. для 4 кл. / Л. С. Аристова, В. В. Сергієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 128 с. : іл.