КОНСПЕКТ УРОКУ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДЛЯ УЧНІВ ЧЕТВЕРТОГО КЛАСУ
Вчитель музичного мистецтва КЗ СЗШ № 32 м. Кам'янського Дніпропетровської області
Акіменко О.П.
Тема уроку
Танці Польщі та Чехіі
Мета *Навчальна визначити характерні пісенно-танцювальні риси чеської і польської музики , поглибити уявлення про жанрові особливості танцювальної музики.
*Розвиваюча розвивати образно-асоціативне мислення учнів, вокально-хорові навички , уміння вдумливо сприймати й інтерпретувати музику та аналізувати музичні твори .
*Виховна виховувати інтерес і повагу до чеської і польської музики , музичний смак, любов до природи , краси мистецтва.
Музичний та літературний матеріал
КОНСПЕКТ УРОКУ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДЛЯ УЧНІВ ЧЕТВЕРТОГО КЛАСУ
Вчитель музичного мистецтва КЗ СЗШ № 32 м. Кам’янського Дніпропетровської області
Акіменко О.П.
Тема уроку
Танці Польщі та Чехіі
Мета *Навчальна визначити характерні пісенно-танцювальні риси чеської і польської музики , поглибити уявлення про жанрові особливості танцювальної музики.
*Розвиваюча розвивати образно-асоціативне мислення учнів, вокально-хорові навички , уміння вдумливо сприймати й інтерпретувати музику та аналізувати музичні твори .
*Виховна виховувати інтерес і повагу до чеської і польської музики , музичний смак, любов до природи , краси мистецтва.
Музичний та літературний матеріал
• Ф . Шопен» Мазурка ля мінор» ; * А. Дворжак « Слов янський танець»
* Гра « Музика навколо нас» *Кросворд «Танок» *Чеська народна пісня –гра « Полька» ВІДЕО МАТЕРІАЛИ
• Фільм « Мелодія Дворжака»
*Фільм «Неймовірні факти з життя Ф.Шопена»
ТЕХНІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ
DVD ,проекційний екран,проектор,ноутбук,телевізор,фортепіано.
ХІД УРОКУ Організаційна частина.
1. ВХІД УЧНІВ ДО КЛАСУ ПІД ЗВУЧАННЯ « МАЗУРКИ» Ф. ШОПЕНА
* ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
2 МУЗИЧНЕ ВІТАННЯ
Добрий день вам ,діти! Я вітаю вас!Здрастуйте, учителю! Здрастуй, любий клас!
УЧИТЕЛЬ: - Ми з вами вже знайомі з музикою багатьох народів . Сьогодні ми вирушаємо у подорож до європейських країн Польщі та Чехії. Нас чекає чудова музика цих країн .
УЧИТЕЛЬ: А розпочнемо ми свою подорож з цих рядків :
У Музики - свої слова, слова яскраві і незвичні
Почув їх хтось, зачарував , перетворив в казки - музичні.
У Польщі , Чехії , Малі, в співучих селах України -
Живуть вони по всій Землі, свої - у кожної країни.
Вони струмлять , як джерело, і розповідь ведуть казкову
Про мудрість, відданість, добро і силу Музики чудову! *ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
УЧИТЕЛЬ: Сідайте зручненько , ми вирушаємо ( у запису чути гул літака )
Увага ! Увага! Перша зупинка!На обрії - Польща ! Народ цієї держави здавна вирізнявся своєю музикальністю. Польська музична культура - одна з давніх слов’янських музичних культур . У давні часи в Польщі, як і в інших країнах, було багато мандрівних музикантів . Вони вигадували власні мелодії , римували слова у вірші, грали на різних інструментах. Музичний фольклор цієї країни широко використовувався польськими композиторами- Серед них можна назвати композитора ФРИДЕРИКА ШОПЕНА . Це гордість і слава польського народу .
З одним із творів Ф Шопена –Мазуркою ля мінор – ми познайомимося сьогодні на уроці. Фридерик Шопен написав чимало чудових танцювальних мелодій. А зараз давайте зазирнемо у музичну скарбничку і з ясуємо,що таке Мазурка?
МАЗУРКА – це польський народний танець із характерним пунктирним ритмом, бравурний характер мелодіі . Виник цей танець понад 300 років тому в одній з областей Польщі – Мазовіі . Це танець «поривчастих рухів «, яскравий і блискучий. Популярним інструментом серед поляків була –ЛЮТНЯ . Це струнно - щипковий інструмент ,який набув популярності в Польщі та Чехії.
3*Слухання музики Ф Шопен «Мазурка ля мінор»
УЧНІ ВІДПОВІДАЮТЬ НА ЗАПИТАННЯ
4 ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО
УЧИТЕЛЬ: – Видатний польський композитор Фридерик Шопен присвятив своє життя й творчість рідній Батьківщині – Польщі. Джерелом творчості Шопена завжди була польська народна музика: мазурки , полонези . Творча спадщина Ф.Шопена складається майже з 200 творів . Переважна більшість – п’єси для фортепіано. Улюбленим музичним інструментом Шопена було фортепіано « Душа фортепіано « - так називали польського генія . Вже в 12 років Ф. Шопен прославився як неперевершений піаніст.
* УЧИТЕЛЬ: Які ще цікаві факти ви запам’ятали переглянувши відео?
* ВІДПОВІДІ УЧНІВ
*УЧИТЕЛЬ: – Увага! Увага! Наша подорож продовжується . Наступна зупинка – Чехія. ( чути гул літака запис). Ми у Чехії містечко - Злоніце. Чому саме тут? Бо в цьому містечку навчався майбутній чеський композитор Антонін Дворжак. Його дитинство було сповнене народною музикою,сільськими танцями та веселими мелодіями пісень. Антонін слухав народні пісні ,брав участь у народних обрядах. А також навчався грати на скрипці.
УЧИТЕЛЬ: – Краще сім раз побачити , чим один раз почути . Тож перегляньте Фільм « Мелодія Дворжака»
5 ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО
*УЧИТЕЛЬ: Найвідомішими творами Дворжака вважаються «Слов’янські танці». Композитор намагався відобразити життя, побут, хакартер чеського народу. У цих творах можна почути танці й інших народів,і навіть український гопак .
* Слухання музики А. Дворжак « Слов’янський танець « №1 до мажор
* Чи почули ви знайомі мелодії?
* Наспіви якого народу прозвучали?
* Який характер танцю ?
* Чи є тут спільні риси з мазуркою?
6 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА( з використанням танцювальних рухів )
А)Струнний щипковий інструмент,який набув популярності в Польщі, Чехії, Іспанії?
Б)Польський народний танець із характерним пунктирним ритмом і швидким темпом?
В)До якої групи інструментів відносяться інструменти : кобза ,бандура, лютня?
Г) «Душа фортепіано»-так називали цього композитора?
Д) Чеський народний парний танець,який виконується у швидкому темпі по колу ? Л Ю Т Н Я
М А З У Р К А
С Т Р У Н Н І
Ш О П Е Н
П О Л Ь К А
УЧИТЕЛЬ: Ми продовжуємо подорож по європейським краінам Польщі та Чехії . Народи цих країн полюбляють не тільки танцювати ,а й співати. Ми зробимо зупинку. Нас запрошують до чеської студії звукозапису, тут записують музику, пісні. Тож нам пропонують вивчити чеську народну пісню «Польку».
7 ВОКАЛЬНО –ХОРОВА РОБОТА
УЧИТЕЛЬ :
З А К Л Ю Ч Н А Ч А С Т И Н А
а) П ІДСУМОК УРОКУ
УЧИТЕЛЬ: Наша подорож добігає кінця Але поки ви ще на танцювальному майданчику пропонується вправа – гра «Музика навколо нас»
* Обери музичний інструмент, для якого писав музику Ф. Шопен?
Б) Учитель проводить « оцінювання» роботи учнів
В) МУЗИЧНЕ ПРОЩАННЯ