Урок музичного мистецтва 4 клас Акименко О.П. з теми "Танці Польщі та Чехіі"

Про матеріал

КОНСПЕКТ УРОКУ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДЛЯ УЧНІВ ЧЕТВЕРТОГО КЛАСУ

Вчитель музичного мистецтва КЗ СЗШ № 32 м. Кам'янського Дніпропетровської області

Акіменко О.П.

Тема уроку

Танці Польщі та Чехіі

Мета *Навчальна визначити характерні пісенно-танцювальні риси чеської і польської музики , поглибити уявлення про жанрові особливості танцювальної музики.

*Розвиваюча розвивати образно-асоціативне мислення учнів, вокально-хорові навички , уміння вдумливо сприймати й інтерпретувати музику та аналізувати музичні твори .

*Виховна виховувати інтерес і повагу до чеської і польської музики , музичний смак, любов до природи , краси мистецтва.

Музичний та літературний матеріал

Перегляд файлу

КОНСПЕКТ    УРОКУ    МУЗИЧНОГО    МИСТЕЦТВА   ДЛЯ    УЧНІВ ЧЕТВЕРТОГО    КЛАСУ

Вчитель музичного мистецтва КЗ СЗШ № 32 м. Кам’янського Дніпропетровської області

Акіменко О.П.

Тема     уроку          

 Танці Польщі    та  Чехіі

  Мета                                                                                                                     *Навчальна           визначити  характерні  пісенно-танцювальні  риси  чеської  і             польської  музики ,    поглибити    уявлення    про   жанрові   особливості  танцювальної    музики.

*Розвиваюча            розвивати   образно-асоціативне   мислення  учнів, вокально-хорові    навички , уміння   вдумливо   сприймати  й   інтерпретувати   музику та   аналізувати    музичні    твори .

*Виховна           виховувати   інтерес       і    повагу    до   чеської   і  польської  музики ,   музичний  смак,  любов  до   природи ,  краси мистецтва.

Музичний  та літературний    матеріал

  Ф . Шопен»  Мазурка   ля мінор» ;                                                                                         *  А. Дворжак  «  Слов янський  танець»                                                                                  

 * Гра « Музика навколо нас»            *Кросворд «Танок»                                                                                                                                      *Чеська  народна пісня –гра  « Полька»                                                                                              ВІДЕО МАТЕРІАЛИ

 Фільм « Мелодія Дворжака»

       *Фільм «Неймовірні  факти  з  життя  Ф.Шопена»

 ТЕХНІЧНЕ  ОБЛАДНАННЯ 

       DVD  ,проекційний   екран,проектор,ноутбук,телевізор,фортепіано.

  ХІД  УРОКУ                                                                                      Організаційна    частина.

1.     ВХІД  УЧНІВ     ДО  КЛАСУ  ПІД  ЗВУЧАННЯ   «  МАЗУРКИ» Ф. ШОПЕНА

* ОРГАНІЗАЦІЙНА   ЧАСТИНА

  2  МУЗИЧНЕ   ВІТАННЯ     

 Добрий день  вам ,діти! Я вітаю вас!Здрастуйте, учителю! Здрастуй, любий клас!

УЧИТЕЛЬ: - Ми   з    вами  вже  знайомі  з  музикою  багатьох   народів . Сьогодні   ми  вирушаємо   у   подорож  до  європейських   країн  Польщі   та   Чехії. Нас  чекає  чудова  музика  цих   країн .                                   

 УЧИТЕЛЬ:   А розпочнемо     ми   свою   подорож   з  цих   рядків :

   У   Музики    - свої  слова,  слова  яскраві  і   незвичні               

  Почув   їх    хтось,  зачарував ,  перетворив   в   казки    -   музичні.

 У   Польщі ,  Чехії ,  Малі,  в  співучих   селах   України -

  Живуть   вони  по  всій    Землі,   свої -  у  кожної  країни.

 Вони  струмлять , як   джерело, і  розповідь  ведуть  казкову

  Про мудрість, відданість, добро і силу  Музики  чудову!                                                  *ОСНОВНА  ЧАСТИНА   УРОКУ

 УЧИТЕЛЬ:    Сідайте   зручненько , ми   вирушаємо  ( у запису  чути  гул   літака  )

 Увага  ! Увага! Перша     зупинка!На   обрії      - Польща !  Народ  цієї  держави  здавна   вирізнявся      своєю   музикальністю. Польська  музична  культура  -  одна  з  давніх  слов’янських музичних  культур . У   давні   часи  в   Польщі,  як  і   в   інших   країнах, було  багато  мандрівних  музикантів . Вони  вигадували   власні  мелодії , римували  слова  у  вірші,  грали  на  різних  інструментах. Музичний  фольклор  цієї  країни  широко  використовувався  польськими   композиторами-    Серед  них  можна  назвати   композитора    ФРИДЕРИКА    ШОПЕНА .  Це   гордість   і   слава  польського  народу .                                                                                                                                                                           

 З  одним   із  творів  Ф  Шопена –Мазуркою  ля  мінор – ми познайомимося  сьогодні  на  уроці.  Фридерик     Шопен    написав  чимало  чудових  танцювальних  мелодій. А  зараз  давайте  зазирнемо   у   музичну  скарбничку  і  з ясуємо,що  таке  Мазурка?

МАЗУРКА – це    польський  народний  танець із  характерним  пунктирним  ритмом, бравурний  характер  мелодіі  . Виник цей  танець  понад  300  років   тому  в  одній  з  областей Польщі – Мазовіі . Це  танець   «поривчастих  рухів «,  яскравий і блискучий. Популярним інструментом серед поляків була –ЛЮТНЯ  . Це струнно  - щипковий інструмент ,який набув популярності  в   Польщі та Чехії.

3*Слухання   музики Ф  Шопен  «Мазурка  ля  мінор»

  • Який український  народний  танець  можна  порівняти  з  мазуркою ?
  • Якими  почуттями сповнена   музика  ?
  • На якому б  інструменті  ви виконали б цей   твір?
  •  Схарактеризуй   твір скориставшись підказкою (легка,стрімка,спокійна,мрійлива,бадьора,швидка,блискуча) 

 УЧНІ  ВІДПОВІДАЮТЬ  НА  ЗАПИТАННЯ

  •  УЧИТЕЛЬ: – Твори  цього  композитора  ми вже  вивчали в попередніх  класах « Прелюдія « №7,20   пропоную   вам  переглянути  фільм  «Неймовірні  факти  з  життя Ф. Шопена». 

 4  ПЕРЕГЛЯД       ВІДЕО

  УЧИТЕЛЬ: – Видатний  польський  композитор    Фридерик       Шопен    присвятив   своє  життя й  творчість  рідній   Батьківщині – Польщі. Джерелом   творчості  Шопена  завжди  була польська  народна  музика: мазурки , полонези . Творча  спадщина Ф.Шопена  складається  майже  з   200 творів . Переважна    більшість – п’єси  для   фортепіано. Улюбленим  музичним  інструментом Шопена  було  фортепіано  « Душа   фортепіано « - так називали  польського  генія .   Вже  в  12  років Ф.  Шопен прославився  як  неперевершений  піаніст.

*  УЧИТЕЛЬ:  Які    ще  цікаві  факти  ви  запам’ятали  переглянувши  відео?

*  ВІДПОВІДІ    УЧНІВ

 *УЧИТЕЛЬ: –  Увага! Увага! Наша  подорож  продовжується . Наступна  зупинка – Чехія. ( чути гул літака  запис).     Ми  у   Чехії  містечко -  Злоніце.                                                                                                                               Чому   саме   тут? Бо в цьому  містечку  навчався   майбутній    чеський  композитор  Антонін Дворжак.                                                                                                                                                                           Його  дитинство   було  сповнене народною музикою,сільськими  танцями та веселими мелодіями  пісень.  Антонін слухав народні  пісні ,брав участь у народних  обрядах. А  також  навчався  грати  на  скрипці.              

 УЧИТЕЛЬ: – Краще   сім  раз  побачити , чим  один  раз  почути . Тож перегляньте  Фільм  « Мелодія   Дворжака»

5 ПЕРЕГЛЯД          ВІДЕО

*УЧИТЕЛЬ: Найвідомішими  творами   Дворжака   вважаються  «Слов’янські   танці». Композитор   намагався   відобразити   життя,  побут, хакартер   чеського  народу. У цих  творах можна  почути  танці   й інших    народів,і навіть  український  гопак .

*    Слухання    музики  А.  Дворжак  « Слов’янський  танець « №1 до  мажор

*   Чи  почули   ви    знайомі   мелодії?    

*    Наспіви  якого  народу  прозвучали?

*     Який  характер  танцю ?                                 

*  Чи є тут спільні  риси  з  мазуркою?

 

  •  ВІДПОВІДІ    УЧНІВ
  • УЧИТЕЛЬ: -        Третя       зупинка -      фізкульт-хвилинка !

 

6   ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА( з використанням  танцювальних  рухів )

  •  УЧИТЕЛЬ: –А  чи   знаєте  ви ,  що    найвідомішим    чеським   танцем  є   ПОЛЬКА. Багато  хто  вважає , що  полька  - це   польський   танець. Давайте   зазирнемо  в  музичну  скарбничку. ПОЛЬКА – чеський  народний  парний  танець , який  виконується  у  швидкому  темпі  по  колу .   Називається  цей  танець   полькою  тому , що  чеською  мовою «пулька» означає «пів крока»                                
  • ЕТАП  ЗАСВОЄННЯ  НОВИХ  ЗНАНЬ    
  •  УЧИТЕЛЬ : – Наступна        зупинка              ІГРОВА               Уважно  розгляньте  ілюстрації     різних  танцювальних   фрагментів . Знайдіть  польський танець  МАЗУРКА  , та    чеський   танець   ПОЛЬКА.     - друга     гра                 вирішення   кросворду                                                                                                                                                                                                                                                

 А)Струнний щипковий  інструмент,який набув популярності в  Польщі, Чехії, Іспанії?                           

 Б)Польський  народний  танець із  характерним  пунктирним  ритмом і швидким темпом?               

В)До  якої  групи  інструментів  відносяться  інструменти : кобза ,бандура, лютня?                             

Г) «Душа  фортепіано»-так  називали  цього  композитора?  

Д) Чеський  народний парний  танець,який виконується у швидкому темпі по колу ?                                                                                                                                                                                                       Л  Ю   Т    Н  Я                                                                                                                                                      

 М   А  З  У  Р  К  А

                           С  Т Р  У  Н  Н  І

 Ш  О П Е Н   

                              П  О  Л  Ь  К  А

 

 УЧИТЕЛЬ:  Ми  продовжуємо подорож по європейським краінам   Польщі та Чехії  . Народи  цих  країн   полюбляють  не  тільки  танцювати ,а й співати.  Ми  зробимо зупинку. Нас  запрошують   до  чеської  студії    звукозапису,  тут записують  музику, пісні. Тож нам  пропонують  вивчити чеську  народну пісню «Польку».

7 ВОКАЛЬНО –ХОРОВА   РОБОТА

  • Вокальні  вправи, дихальна гімнастика.
  • Розучування  чеської   народної   пісні  « Полька».
  • При   розучуванні  чеської  народної  пісні « Полька» слід  звернути  увагу учнів  на  ритм пісні , синкопу.
  •  Синкопа  надає   пісні  завзятого  танцювального   характеру .

УЧИТЕЛЬ  :

  • Проаналізуйте, який  характер  пісні?
  • Чи  відчувається  в  ній  танцювальність, подібна  до  мазурки?
  • Зверніть  увагу на чіткість  ритму, легкість звучання  пісні.
  •  Зверніться  до  нотного  запису.

 

 З  А  К  Л  Ю  Ч  Н  А   Ч  А  С  Т  И  Н  А

 а) П ІДСУМОК    УРОКУ

 УЧИТЕЛЬ:  Наша подорож   добігає  кінця  Але   поки ви  ще  на  танцювальному  майданчику пропонується    вправа – гра  «Музика  навколо  нас»                                                                                      

*  Обери   музичний   інструмент, для  якого писав  музику Ф. Шопен?

  • (скрипка,фортепіано, труба,флейта,кобза)
  • Визнач  музичну  форму   мазурки ,яку слухали  на  уроці ? (одночастинна,  двочастинна, три частинна,рондо ,варіації)
  • Який  характер  мазурки? (легкий,спокійний,бадьорий, мрійливий. блискучий. стрімкий )
  • Як  перекладається  слово  «полька» ?
  • Цей  композитор будучи  хлопчиком ,виконував музичні твори в темряві ?

Б) Учитель  проводить   « оцінювання»  роботи  учнів

В) МУЗИЧНЕ  ПРОЩАННЯ

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
7 січня
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку