Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «Історія України. 5–9 та 10-11 класи» (наказ Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236).
підручник «Історія України» для 7 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Хлібовська Г., Наумчук О., Крижановська М., Бурнейко І.)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольна робота. |
3 |
3 |
Тематичне оцінювання |
2 |
3 |
Контурна карта |
0 |
0 |
Наскрізні лінії |
№ |
Громадянська відповідальність |
1 |
Екологічна безпека та сталий розвиток |
2 |
Здоров’я і безпека |
3 |
Підприємливість та фінансова грамотність |
4 |
7 клас
Історія України ( 52 годин )
№
|
Дата |
скоригована |
Зміст навчального матеріалу |
Кількість уроків |
Примітки/ Повторення |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
||||||||||
1 |
|
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП.. Історія України в стародавні часи. Історія України в Середні віки. Періодизація. Джерела з історії України. |
1 |
Кочові племена на території України № 2 § |
Знаю: періодизацію історії України у Середньовіччі поняття «історія стародавнього світу», «історичні джерела» Розумію: особливості розвитку українських земель доби Середньовіччя; .Умію: показати на карті територію українських земель у середні віки; |
||||||||||
2 |
|
|
Діагностична контрольна робота |
1 |
|
|||||||||||
Розділ І. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ–УКРАЇНИ |
||||||||||||||||
3 |
|
|
Розселення слов’янських племен на території України. |
1 |
Велике переселення слов’ян §1, п. 1 |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет руського князя. |
||||||||||
4 |
|
|
Суспільний устрій Господарство східних слов’ян.. Вірування. |
1 |
§1, п. 2-3 |
|||||||||||
5 |
|
|
Сусіди східних слов’ян.Утворення Русі-України. Київські князі: Аскольд, Олег. |
1 |
Поняття та ознаки держави §2 |
|||||||||||
6 |
|
|
Правління князя Ігоря та княгині Ольги,Святослава |
1 |
§3 |
|||||||||||
7 |
|
|
Практичне заняття: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Київської держави (Русі-України), правління перших князів (Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава), їхні походи/реформи |
1 |
§2-3 |
|||||||||||
8 |
|
|
Практичне заняття: на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава. |
1 |
§4 |
|||||||||||
9 |
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнеь учнів з теми: ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ–УКРАЇНИ |
|
§1-4 |
|||||||||||
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава.
|
||||||||||||||||
Розділ ІІ. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ–Україна) наприкінці Х – у першій половині ХІ ст. |
||||||||||||||||
10 |
|
|
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства. |
1 |
Літописи § 5 |
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнавати пам’ятки архітектури з часів Київської держави (Русі-України). |
||||||||||
11 |
|
|
Київська держава за часів князя Ярослава Мудрого. |
|
№ 1 § 6 |
|||||||||||
12 |
|
|
Суспільне та господарське життя за доби розквіту Русі-України |
1 |
Організація влади № 4 § 7-8 |
|||||||||||
13
|
|
|
Практичне заняття: охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби («Руська правда» Ярослава Мудрого, «Правда Ярославичів», «Статут» Володимира Мономаха) – правове становище різних верств населення Русі-України |
1
|
§ 10 |
|||||||||||
14 |
|
|
Урок узагальнення з теми «Київська держава (Русь-Україна) наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.» |
1 |
Ст. 70-72 |
|||||||||||
15 |
|
|
Семестрова контрольна робота |
1 |
§1-10 |
|||||||||||
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
здійснити уявну подорож Києвом часів Володимира Великого / Ярослава Мудрого.
|
||||||||||||||||
Міжпредметні зв’язки: 7 клас. Образотворче мистецтво. Розділ: Мистецтво: діалог традицій і новаторства. Тема: Мистецтво в нашому житті (Учень/учениця усвідомлює необхідність збереження пам’яток архітектури як художнього надбання людства); 7 клас. Українська мова. Розділ: Дієслово. Тема: Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль (Учень/учениця складає допис, есе про значення родинних традицій у житті людини). |
||||||||||||||||
Розділ ІІІ. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-Україна) у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
||||||||||||||||
16 |
|
|
Передумови політичного дроблення Київської держави. Правління Ярославовичів. Любецький з’їзд князів. |
1 |
§ 11, п.1-2 |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет руського князя. |
||||||||||
17 |
|
|
Правління Володимира Мономаха та його сина Мстислава Великого. |
1 |
§11, п.3 |
|||||||||||
18 |
|
|
Причини роздробленісті Київської держави. |
1 |
§ 12 п. 1 |
|||||||||||
19 |
|
|
Політичне й соціально-економічне життя давньоукраїнських князівств у середині ХІІ – першій половині ХІІІ ст. |
1 |
§ 12 п. 2-3 |
|||||||||||
20 |
|
|
Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл. |
1 |
§ 13 |
|||||||||||
21 |
|
|
Культура Русі–України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
1 |
Архітектура, мозаїка, фрески, графіті § 14 |
|||||||||||
22 |
|
|
Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії |
1 |
§ 15 |
|||||||||||
23 |
|
|
Практичне заняття: визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя. |
1 |
§ 16 |
|||||||||||
24 |
|
|
Урок узагальнення з теми «Київська держава (Русь-Україна) у другій половині ХІ ст. – у першій половині ХІІІ ст.» |
1 |
Ст. 104-106 |
|||||||||||
25 |
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Київська держава (Русь-Україна) у другій половині ХІ ст. – у першій половині ХІІІ ст.» |
|
§11-16 |
|||||||||||
Міжпредметні зв’язки: 7 клас. Зарубіжна література. Розділ: Билини і балади. Тема: Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах (Учень/учениця поважає загальнолюдські чесноти, родинні цінності, героїзм і відданість вітчизні).
|
||||||||||||||||
|
Розділ IV. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА) |
|||||||||||||||
26 |
|
|
Утворення Галицько-Волинського князівства.
|
1 |
Поняття « Політична роздробленість» §17 |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти і представити історичний портрет одного з правителів Галицько-Волинської держави. |
||||||||||
27 |
|
|
Монгольська навала на українській землі |
1 |
§18 |
|||||||||||
28 |
|
|
Розквіт Галицько-Волинської держави за Данила Галицького |
1 |
§19, п.1 |
|||||||||||
29 |
|
|
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад. |
1 |
§19, п.2-3 |
|||||||||||
30 |
|
|
Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XІV ст. |
1 |
§20 |
|||||||||||
31
|
|
|
Практичне заняття: підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня). |
1
|
§21 |
|||||||||||
32 |
|
|
Урок узагальнення з теми «Галицько-Волинська держава» |
|
Ст. 135-137 |
|||||||||||
33 |
|
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнеь учнів з теми: «Галицько-Волинська держава» |
1
|
§17-21 |
|||||||||||
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня /учениці). |
||||||||||||||||
Розділ V. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО
|
||||||||||||||||
34-35 |
|
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського.
|
1 |
§22, п.1 |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет русько-українського діяча XIV–XV ст. |
||||||||||
36 |
|
|
Кревська унія 1385 р. і українські території. |
1 |
§22, п.2 |
|||||||||||
37 |
|
|
Опір руських князів політиці централізації та його наслідки. Русько-українські землі за правління князя Вітовта та його наступників |
1 |
§22, п.3 |
|||||||||||
38-39 |
|
|
Русько-українські землі в Польському королівстві. Становище русько-українських територій в Угорському королівстві та Молдовському князівстві. |
1 |
§ 23, п.1-2 |
|||||||||||
40 |
|
|
Приєднання русько-українських земель Московським князівством. |
1 |
§ 23, п.3 |
|||||||||||
41 |
|
|
Держава Феодоро в Криму (оглядово).
|
|
№ 4 §24, п.1 |
|||||||||||
42 |
|
|
Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура ханства. |
1
|
§24, п.2-3 |
|||||||||||
43 |
|
|
Суспільне і церковне життя в Україні у другій половині ХIV–XV ст. |
1 |
§25, п.1 |
|||||||||||
44 |
|
|
Господарське життя в Україні у другій половині ХIV–XV ст. |
1 |
§25, п.2-3 |
|||||||||||
45
|
|
|
Особливості розвитку культури українських земель у другій половині ХІV cт. – XV ст. |
1 1
|
§26 |
|||||||||||
46 |
|
|
Практичне заняття: укласти історичний портрет Костянтина Острозького |
1 |
§27 |
|||||||||||
47 |
|
|
Урок – узагальнення з теми «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV – ХV ст.)» |
1 |
Ст. 170-172 |
|||||||||||
48 |
|
|
Річна контрольна робота |
1 |
§22-27 |
|||||||||||
|
||||||||||||||||
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
укласти історичний портрет Костянтина Острозького.
|
||||||||||||||||
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ
|
||||||||||||||||
49 |
|
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. |
|
|
Розумію:
Умію:
розкрити особливості українського середньовіччя (порівняно з історією тогочасної Візантії та Західної Європи). |
||||||||||
50 |
|
|
Особливості суспільного життя Русі-України. |
|
|
|||||||||||
51 |
|
|
Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. |
|
Ст. 173-175 |
|||||||||||
52 |
|
|
Практичне заняття: на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
1 |
|
|||||||||||