Календарно - тематичне планування уроків Географія 10 клас розроблено для профільних класів. В планування внесені практичні роботи і дослідження , які потрібно виконати протягом року.
Календарно - тематичне планування уроків
«Географія». 10 клас
(175 год.,5 год. на тиждень)
Складено до підручника
Географія (профільний рівень) : підручник для 10 кл. закл. загал. серед. освіти / Г. Д. Довгань, О. Г. Стадник, П. О. Масляк, С.Л. Куртей, О. Г. Бродовська. – Харків : Вид-во «Ранок», 2018. – 256 с., іл
За «Програмою для середньої загальноосвітньої школи. Географія. 10 - 11 класи. Профільний рівень » (Київ,2017 р)
(затверджено наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407)
Географія
(5 год на тиждень, І семестр – год, ІІ – семестр – год )
№ уроку
|
Тема уроку |
Дата уроку |
Примітка |
ВСТУП ( 5 год) |
|||
1. |
Що вивчає курс «Географія: регіони та країни |
|
|
2. |
Джерела знань про регіони та країни світу |
|
|
3. |
Способи картографічного зображення. |
|
|
4. |
Карто- графічні методи дослідження |
|
|
5. |
Електронні карти та глобуси. Практична робота №1. Створення тематичної карти умовної території. |
|
|
Глобалізований світ (16 год) |
|||
6. |
Країни, держави, території та акваторії як геопросторові реалії життєдіяльності людства. |
|
|
7. |
Суверенна держава на політичній карті світу. Нація. Національні інтереси |
|
|
8. |
Суверенна держава як цілісна територіально- політична й господарська система |
|
|
9. |
Територія і кордони держави |
|
|
10. |
Типологічні підходи до вивчення країн і регіонів |
|
|
11-12. |
Типізація країн за рівнем економічного розвитку. Дослідження. Місце України в просторовій структурі св.г. «Центр – перифирія. |
|
|
13. |
Цивілізаційний підхід у вивченні країн і регіонів |
|
|
14. |
Статево-вікова, етнічна, релігійна структура населення світу |
|
|
15. |
Цивілізація, цивілізації і релігії. |
|
|
16. |
Дослідження. Основні відмінності цивілізаційних настанов «Заходу» і «Сходу». |
|
|
17. |
Глобалізація як суспільно-географічний про- цес. |
|
|
18. |
Сучасна світова економіка як система, її компоненти. Дослідження. Інформаційно-технологічна революція та її вплив на світову економіку. |
|
|
19. |
Множина структур світового господарства й господарства окремих країн. Дослідження. Від економіки індустріального до економіки постіндустріального суспільства. |
|
|
20 |
Секторальна модель економіки. |
|
|
21. |
Узагальнюючий урок |
|
|
22. |
Підсумковий урок |
|
|
Європа (40 годин) |
|||
23. |
Загальний огляд Європи. |
|
|
24. |
Типи країн Європи за рівнем економічного розвитку. Інтеграційні процеси. Практична робота №2. Розробка картодіаграми «ВВП країн Європи» та аналіз її особливостей. |
|
|
25. |
Міжнародні організації. Практична робота №3. Позначення на контурній карті центрів розташування управлінських структур міжнародних організацій та встановлення закономірностей |
|
|
26. |
Дослідження. Інтеграційні та дезінтеграційні процеси в Європі |
|
|
27. |
Природні умови Європи. |
|
|
28. |
Природні ресурси регіону |
|
|
29. |
Демографічні процеси та механічний рух на- селення Європи |
|
|
30. |
Структура населення. Урбанізація |
|
|
31. |
Українська діаспора в країнах Європи |
|
|
32. |
Особливості економіки країн Європи. Про- яви глобалізації в регіоні. |
|
|
33. |
Дослідження. Індекс «транснаціональності» європейських корпорацій: обчислення, обґрунтування країни базування ТНК та ступеня виходу на ринки інших країн |
|
|
34. |
Первинний сектор економіки |
|
|
35. |
Вторинний сектор економіки. Реіндустріалі- зація. Дослідження. Структура й просторова організація виробництва чорних металів у країнах Європи |
|
|
36. |
Третинний сектор економіки. Зв’язки Укра- їни з країнами Європи |
|
|
37. |
Дослідження. Креативна економіка в Європі: кластери і хаби. Європейські аеропорти-хаби як елементи світової системи авіаперевезень. |
|
|
38. |
Узагальнюючий урок |
|
|
39. |
Німеччина. Природно-ресурсний потенціал. Населення. Аграрний сектор |
|
|
40. |
Німеччина. Вторинний та третинний сектори економіки. |
|
|
41. |
Дослідження. «Нове обличчя» Руру — постіндустріальний розвиток: «зелені» міста замість похмурих ландшафтів. Секрети економічних успіхів Німеччини. |
|
|
42. |
Франція. Природно-ресурсний потенціал. Населення. Аграрний сектор. |
|
|
43. |
Франція. Вторинний та третинний сектори економіки. Практична робота 4. Добирання статистичних показників та оцінювання працересурсного потенціалу в одній із країн Європи |
|
|
44. |
Велика Британія (Природно-ресурсний потенціал. Населення. Аграрний сектор. Дослідження. Лондон, Берлін, Париж, Київ: схожість і відмінність джентрифікації |
|
|
45. |
Велика Британія. Вторинний та третинний сектори економіки. Дослідження. «Оновлення» економіки депресивних районів Великої Британії. |
|
|
46. |
Італія. Природно-ресурсний потенціал. Населення. Аграрний сектор |
|
|
47. |
Італія. Вторинний та третинний сектори економіки. Дослідження. Кластери в Італії як домінуюча форма організації виробництва товарів і послуг. |
|
|
48. |
Практична робота 5. Складання картосхеми просторової організації (просторового каркасу) економіки однієї з європейських країн «Великої сімки» |
|
|
49. |
Узагальнюючий урок |
|
|
50. |
Швеція. |
|
|
51. |
Норвегія. |
|
|
52. |
Швейцарія. |
|
|
53. |
Іспанія. |
|
|
54. |
Практична робота 6. Порівняльна характеристика структури промислового виробництва двох економічно розвинених невеликих країн Європи. |
|
|
55. |
Польща. Дослідження. Верхньосилезька агломерація — індустріальне ядро Польщі |
|
|
56. |
Словаччина, Угорщина, Румунія. |
|
|
57. |
Білорусь. |
|
|
58. |
Молдова. |
|
|
59 |
Практична робота 7. Порівняння товарної структури зовнішньої торгівлі Білорусі та Молдови |
|
|
60 |
Росія. Природно-ресурсний потенціал. Населення. Аграрний сектор. |
|
|
61 |
Росія. Вторинний та третинний сектори економіки |
|
|
62 |
Узагальнюючий урок. |
|
|
63 |
Підсумковий урок. |
|
|
АЗІЯ (35 годин) |
|||
64. |
Особливості економіко-географічного положення Азії. Склад регіону. Сучасна політична карта Азії. |
|
|
65. |
Типи країн Азії за рівнем економічного розвитку. Практична робота 8. Складання картосхеми типології країн Азії за рівнем їхнього економічного розвитку |
|
|
66. |
Природні умови та ресурси Азії. Дослідження. Складання тематичного туристичного маршруту для ознайомлення з об’єктами Світової спадщини ЮНЕСКО в межах однієї з країн Азії |
|
|
67 |
Населення Азії. Урбанізаційні процеси. |
|
|
68. |
Особливості економіки країн Азії. Дослідження. Вплив ОПЕК на світовий ринок нафти |
|
|
69. |
Вторинний сектор економіки. Дослідження. Екологічні виміри економічного зростання в країнах Азії |
|
|
70. |
Практична робота 9. Аналіз статистичної інформації щодо зміни обсягів виробництва автомобілів у світі та в країнах Азії протягом останніх десятиліть |
|
|
71 |
Третинний сектор економіки. |
|
|
72 |
Дослідження. Географічне положення країни як чинник її економічного розвитку та міжнародної спеціалізації |
|
|
73 |
Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії. Зв’язки України з країнами Азії |
|
|
74. |
Узагальнюючий урок |
|
|
75. |
Східна Азія: загальна економіко-географічна характеристика субрегіону |
|
|
76. |
Японія. Місце країни у світі та регіоні. |
|
|
77. |
Японія. Господарство. Практична робота 10. Позначення на карті та обґрунтування схеми високошвидкісного транспорту Японії |
|
|
78. |
Дослідження. Острови Кюсю і Хоккайдо: контрасти Японії |
|
|
79. |
Китай. Місце країни у світі та регіоні. |
|
|
80. |
Китай. Господарство. |
|
|
81. |
Дослідження. Унікальність економічної системи Китаю |
|
|
82. |
Практична робота 11. Аналіз територіальної структури економіки Китаю |
|
|
82. |
Південна Корея. |
|
|
83. |
Північна Корея. |
|
|
84. |
Південна Азія: загальна економіко-географічна характеристика субрегіону. |
|
|
85. |
Дослідження. Розроблення і презентування проекту винесення японською корпорацією матеріаломісткого виробництва в одну з країн Південно-Східної або Південної Азії |
|
|
86. |
Індія. Місце країни в регіоні та світі. |
|
|
87. |
Індія. Господарство. Дослідження. Японія — основний інноватор розвитку промисловості в «коридорах зростання» Індії |
|
|
88. |
Дослідження. Демографічна політика в Китаї та Індії. Успіхи та прорахунки |
|
|
89. |
Практична робота 12. Розроблення картосхеми територіальної організації виробництва промислових товарів та послуг в Індії |
|
|
90. |
Узагальнюючий урок |
|
|
91. |
Південно-Східна Азія. Сингапур. |
|
|
92. |
Дослідження. Нові індустріальні країни Азії: складові успіху |
|
|
93. |
Індонезія. |
|
|
94. |
Західна Азія: загальна економіко-географічна характеристика субрегіону. Дослідження. Країни Перської затоки як осередок світового господарства |
|
|
95. |
Практична робота 13. Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії |
|
|
96. |
Туреччина. |
|
|
97. |
Саудівська Аравія. |
|
|
98. |
Центральна Азія. |
|
|
99. |
Практична робота 15. Аналіз статево-вікових пірамід різних за рівнем економічного розвитку країн Азії |
|
|
100. |
Казахстан. |
|
|
101. |
Практична робота 15. Аналіз статево-вікових пірамід різних за рівнем економічного розвитку країн Азії |
|
|
102. |
Узагальнюючий урок |
|
|
103. |
Підсумковий урок. |
|
|
|
|
|
|
ОКЕАНІЯ ( 8 ГОД) |
|||
104. |
Австралія. Природно-ресурсний потенціал. Населення. Третинний сектор. |
|
|
105. |
Австралія. Виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни Практична робота 16. Порівняння чинників міжнародної спеціалізації Австралії та Великої Британії |
|
|
106. |
Практична робота 17. Складання картосхеми територіальної структури аграрного виробництва в Австралії. Дослідження. Розвиток Західної Австралії в контексті зростання глобального попиту на природні ресурси |
|
|
107. |
Дослідження. Канберра — політико-адміністративний центр країни. Дослідження. Економічні інтереси китайських інвесторів в Австралії |
|
|
108. |
Мікронезія. Меланезія. Полінезія |
|
|
109. |
Дослідження. Природні та економічні ризики економічного зростання острівних держав |
|
|
110. |
Дослідження. Національні парки Австралії як об’єкти міжнародного туризму. Дослідження. Океанія — регіон екзотичного туризму |
|
|
111. |
Дослідження. Вплив на економіку Нової Зеландії процесу зйомок кінофільму «Володар перснів» |
|
|
112. |
Узагальнюючий урок |
|
|
113. |
Підсумковий урок. |
|
|
АМЕРИКА( 25 год) |
|||
114 |
Особливості географічного положення Америки. Склад регіону |
|
|
115 |
Сучасна політична карта Америки. |
|
|
116. |
Інтеграційні процеси та міжнародні організації. Геостратегічні інтереси США |
|
|
117. |
Природні умови та ресурси Американського регіону |
|
|
118. |
Населення Америки. Урбанізаційні процеси. Система розселення. Працересурсний потенціал |
|
|
119. |
Особливості економіки країн Америки. Первинний сектор економіки |
|
|
120. |
Вторинний сектор економіки. Основні промислові райони регіону |
|
|
121. |
Третинний сектор економіки |
|
|
122. |
Практична робота 18. Нанесення на контурну карту методом картодіаграми обсягу ВВП країн Північної, Центральної та Південної Америки |
|
|
123. |
Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Америки, особливості їхньої участі в МПП. |
|
|
124. |
Практична робота 19. Порівняння асортименту продукції експортоорієнтованих виробництв обробної промисловості країн Південної Америки та ПівденноСхідної Азії |
|
|
125. |
Дослідження |
|
|
126. |
Узагальнюючий урок |
|
|
127. |
Північна Америка — найпотужніший регіон економічної активності у світі. Сполучені Штати Америки |
|
|
128. |
Канада |
|
|
129. |
Практична робота 20. Порівняльна характеристика структури, форм суспільної та просторової організації виробництва комп’ютерів та електронної продукції в США й Канаді |
|
|
130. |
Країни Центральної Америки та Карибського басейну |
|
|
131. |
Мексика (Мексиканські Сполучені Штати) |
|
|
132. |
Країни Південної Америки. Загальна характеристика |
|
|
133. |
Бразилія |
|
|
134. |
Практична робота 21. Складання картосхеми й аналіз територіальної організації господарства Бразилії та проектування напрямків внутрішньої інвестиційної політики розвитку її регіонів |
|
|
135. |
Дослідження |
|
|
136. |
Узагальнюючий урок |
|
|
137. |
Підсумковий урок. |
|
|
АФРИКА( 16 год) |
|||
138. |
Особливості географічного положення Африки. Склад регіону |
|
|
139. |
Інтеграційні процеси в Африці. Райони збройних конфліктів та проявів тероризму |
|
|
140. |
Природні умови й ресурси Африканського регіону |
|
|
141. |
Населення Африки |
|
|
142. |
Особливості економіки країн Африки. Первинний сектор економіки |
|
|
143. |
Вторинний сектор економіки. Особливості розміщення центрів промислового виробництва в регіоні |
|
|
143. |
Третинний сектор економіки. Зв’язки України з країнами Африки |
|
|
144. |
Практична робота 22. Позначення на контурній карті Африки районів добування нафти, залізних, мідних, алюмінієвих руд, центрів їхньої переробки (збагачення), основних транспортних магістралей та портів експортування |
|
|
145. |
Практична робота 23. Створення та аналіз картосхеми чинників (райони лісозаготівлі, пасовищного тваринництва, землеробства) та проявів спустелення в Африці |
|
|
146. |
Практична робота 24. Створення картосхеми поширення збройних конфліктів в Африці та встановлення за тематичними картами атласу природних ресурсів як джерел фінансування протистоянь |
|
|
147. |
Дослідження |
|
|
148. |
Південно-Африканська Республіка (ПАР) |
|
|
149. |
Єгипет (Арабська Республіка Єгипет) |
|
|
150. |
Нігерія (Федеративна Республіка Нігерія) Практична робота 25. Аналіз структури ВВП та структури експорту Нігерії |
|
|
151. |
Дослідження |
|
|
152 |
Узагальнюючий урок |
|
|
153. |
Підсумковий урок. |
|
|
Сучасні проблеми і стратегії розвитку світу та України на ХХІ століття ( 15 год) |
|||
154. |
Сучасні виклики екологічно-ресурсного, соціального та глобально-регулятивного походження. Глобальні ризики |
|
|
155. |
Прояв глобальних викликів |
|
|
156-157. |
Дослідження |
|
|
158. |
Стратегії розвитку людства |
|
|
159. |
Глобальні прогнози розвитку людства |
|
|
160- 161 |
Дослідження |
|
|
162. |
Роль України в сучасному політичному та економічному просторі |
|
|
163 – 164 |
Україна й процеси транснаціоналізації світової економіки. Україна та ринки ресурсів |
|
|
165. |
Участь України в міжнародних організаціях |
|
|
166-167 |
Узагальнюючий урок |
|
|
168 |
Повторення вивченого |
|
|
169-170 |
Підсумковий урок. |
|
|