(3 години на тиждень, 105 годин на рік, I семестр – 50 годин; II cеместр – 55 годин)
Нова українська школа
Слава Україні!
АЛГЕБРА підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти автора: О.С. Істер — Київ: Генеза, 2024 та модельною навчальною програмою «Алгебра. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О. С.)
Назва теми |
Кількість годин |
|||
Повторення навчального матеріалу за 5-6 класи |
7 |
|||
Цілі вирази |
46 |
|||
Функції |
14 |
|||
Лінійні рівняння з однією змінною. Системи лінійних рівнянь з двома змінними. |
23 |
|||
Повторення матеріалу за навчальний рік |
12 |
|||
Всього |
Годин |
|||
Повторення матеріалу за 5 - 6 класи (7 годин) |
||||
Номер уроку |
Тема уроку |
Дата проведення уроку |
Кількість годин |
Примітки |
1. |
Натуральні числа та дії з ними. Подільність натуральних чисел. |
|
1 |
|
2. |
Десяткові дроби і дії з ними. |
|
1 |
|
3. |
Звичайні дроби і дії з ними. Відсотки. |
|
1 |
|
4. |
Відношення і пропорція. |
|
1 |
|
5. |
Раціональні числа і дії з ними. |
|
1 |
|
6. |
Узагальнюючий урок на повторення. |
|
1 |
|
7. |
Контрольна (діагностувальна) робота 1 на повторення. |
|
1 |
|
Розділ I. Цілі вирази |
||||
Тема 1. Цілі раціональні вирази. Степінь з натуральним показником. Одночлен. Дії з одночленами. (12 годин) |
||||
Розуміє, що таке числовий вираз, вираз зі змінними; сутність дії піднесення до степеня з натуральним показником; · доведення властивостей степеня з натуральним показником;
Розрізняє: числові вирази та вирази зі змінними; одночлени серед інших алгебраїчних виразів, серед інших одночленів, подібні одночлени;; Читає числові вирази та вирази зі змінними, використовуючи математичну термінологію; Записує числові вирази та вирази зі змінними, подані в текстовій формі, з використанням математичної символіки; наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів та одночленів стандартного вигляду; властивості степеня з натуральним показником; Пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке тотожні вирази, тотожність, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, Формулює: · означення одночлена, степеня з натуральним показником; властивості степеня з натуральним показником; Розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значення числового виразу та виразу зі змінними із заданим значенням змінних; тотожні перетворення виразів та доведення тотожностей; застосування властивостей степеня з натуральним показником для спрощення виразів та обчислення їхніх значень; зведення одночлена до стандартного вигляду; визначення коефіцієнта і степеня одночлена; множення одночленів та піднесення одночлена до степеня |
||||
8. |
Аналіз діагностувальної роботи. Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу. |
|
1 |
|
9. |
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу. |
|
1 |
|
10. |
Тотожність. Тотожні перетворення виразу. |
|
1 |
|
11. |
Тотожні перетворення виразу. Доведення тотожностей. |
|
1 |
|
12. |
Степінь з натуральним показником |
|
1 |
|
13. |
Властивості степеня з натуральним показником. |
|
1 |
|
14. |
Розв’язування типових вправ |
|
1 |
|
15. |
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
|
1 |
|
16. |
Піднесення одночлена до степеня. Множення одночленів. Самостійна робота №1 |
|
1 |
|
17. |
Розв’язування типових вправ |
|
1 |
|
18. |
Узагальнюючий урок за темою «Цілі раціональні вирази. Тотожності. Одночлен» |
|
1 |
|
19. |
Контрольна (діагностувальна) робота 2 «Цілі раціональні вирази. Тотожності. Одночлен» |
|
1 |
|
Тема 2. Многочлен. Дії з многочленами. Розкладання многочлена на множники. (15 годин) |
||||
Розрізняє: многочлени серед інших алгебраїчних виразів, многочлени стандартного вигляду серед інших многочленів, подібні члени многочлена; многочлени, для перетворення яких можна застосовувати формули, які вказано в змісті; Наводить приклади: многочленів та многочленів стандартного вигляду; Розуміє: · задачі розкладання многочлена на множники; · правила додавання, віднімання і множення многочленів; Формулює: · означення многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; правила множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; Розв’язує вправи, що передбачають: зведення подібних членів многочлена; визначення степеня многочлена; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування. |
||||
20. |
Аналіз діагностувальної роботи. Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. |
|
1 |
|
21. |
Степінь многочлена. Додавання і віднімання многочленів. |
|
1 |
|
22. |
Розв’язування типових вправ. |
|
1 |
|
23. |
Множення одночлена на многочлен. |
|
1 |
|
24. |
Множення одночлена на многочлен. |
|
1 |
|
25. |
Множення многочлена на многочлен. |
|
1 |
|
26. |
Розв’язування типових вправ. |
|
1 |
|
27. |
Розкладання многочлена на множники. Винесення спільного множника за дужки. |
|
1 |
|
28. |
Розкладання многочлена на множники. Винесення спільного множника за дужки. |
|
1 |
|
29. |
Розкладання многочлена на множники. Винесення спільного множника за дужки. Самостійна робота № 2 |
|
1 |
|
30. |
Розкладання многочлена на множники. Метод групування. |
|
1 |
|
31. |
Розкладання многочлена на множники. Метод групування. |
|
1 |
|
32. |
Розв’язування типових вправ. |
|
1 |
|
33. |
Узагальнюючий урок за темою «Многочлен. Дії з многочленами. Розкладання многочлена на множники.» |
|
1 |
|
34. |
Контрольна (діагностувальна) робота 3 за темою «Многочлен. Дії з многочленами. Розкладання многочлена на множники.» |
|
1 |
|
Тема 3. Формули скороченого множення. Розкладання многочленів на множники за допомогою формул скороченого множення та застосування кількох способів. ( 19 годин) |
||||
Формулює: формули скороченого множення, використовуючи математичну термінологію; Записує формули скороченого множення за допомогою математичної символіки; Вміє застосовувати формули скороченого множення для розкладання многочлена на множники; Обґрунтовує: формули скороченого множення; Розв’язує вправи, що передбачають: розкладання многочлена на множники за формулами скороченого множення та із застосуванням кількох способів. |
||||
35. |
Аналіз діагностувальної роботи. Добуток різниці та суми двох виразів. |
|
1 |
|
36. |
Добуток різниці та суми двох виразів. |
|
1 |
|
37. |
Добуток різниці та суми двох виразів. |
|
1 |
|
38. |
Різниця квадратів двох виразів. |
|
1 |
|
39. |
Різниця квадратів двох виразів. |
|
1 |
|
40. |
Різниця квадратів двох виразів. |
|
1 |
|
41. |
Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів. |
|
1 |
|
42. |
Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів. |
|
1 |
|
43. |
Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів. Самостійна робота № 3 |
|
1 |
|
44. |
Перетворення многочлена у квадрат суми або різниці двох виразів. |
|
1 |
|
45. |
Перетворення многочлена у квадрат суми або різниці двох виразів. |
|
1 |
|
46. |
Сума й різниця кубів двох виразів. |
|
1 |
|
47. |
Сума й різниця кубів двох виразів. |
|
1 |
|
48. |
Сума й різниця кубів двох виразів. |
|
1 |
|
49. |
Використання різних способів розкладання многочлена на множники. |
|
1 |
|
50. |
Використання різних способів розкладання многочлена на множники. |
|
1 |
|
51. |
Використання різних способів розкладання многочлена на множники. Самостійна робота № 4. |
|
1 |
|
52. |
Розв’язування типових вправ. Узагальнення знань та умінь. |
|
1 |
|
53. |
Контрольна (діагностувальна) робота № 4 «Формули скороченого множення. Розкладання многочленів на множники» |
|
1 |
|
Функції. |
||||
Тема 5. Функції. (14 годин). |
||||
Наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; Розуміє, які залежності між величинами є функціональними; сутність поняття функції; · що пряма пропорційність є окремим видом лінійної функції; Пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; Формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; розпізнає лінійну функцію та пряму пропорційність серед інших функцій; Усвідомлює, що лінійні функції можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; Описує побудову графіка функції, зокрема, лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; Розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції, визначати область значень функції; Вміє самостійно працювати з підручником та додатковою літературою., знаходити інформації в Інтернеті. Працює в колективі та групі, в парі під час розв’язування проблемних ситуацій. Проводить дослідницьку, проєктну та пошукову діяльність, Виступає з доповідями. |
||||
54. |
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
1 |
|
55. |
Функціанальна залежність між величинами як математична модель реальних процесів. |
|
1 |
|
56. |
Функція. Область визначення та область значень функції. |
|
1 |
|
57. |
Функція. Область визначення та область значень функції. |
|
1 |
|
58. |
Способи задання функції |
|
1 |
|
59. |
Способи задання функції |
|
1 |
|
60. |
Графік функції. Графічний спосіб задання функції. |
|
1 |
|
61. |
Графік функції. Графічний спосіб задання функції. |
|
1 |
|
62. |
Графік функції. Розв’язування типових вправ. Самостійна робота № 5 |
|
1 |
|
63. |
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
1 |
|
64. |
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
1 |
|
65. |
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
|
66. |
Розв’язування типових вправ. Узагальнення знань та умінь. |
|
1 |
|
67. |
Контрольна (діагностувальна) робота № 5 |
|
1 |
|
Тема 6. Лінійні рівняння з однією змінною. Системи лінійних рівнянь з двома змінними. ( 23 години). |
||||
Розпізнає лінійне рівняння з однією змінною серед даних рівнянь; рівняння з двома змінними, лінійні рівняння з двома змінними серед інших рівнянь; Наводить приклади: рівносильних рівнянь; лінійних рівнянь з однією змінною; лінійних рівнянь з однією змінною, які мають один корінь, безліч коренів, не мають коренів; рівняння з двома змінними; лінійного рівняння з двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; Формулює: означення рівняння, кореня (розв’язку) рівняння, рівносильних рівнянь, лінійного рівняння з однією змінною; основні властивості рівняння; означення лінійного рівняння з двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; Пояснює: що означає розв’язати рівняння; що таке рівносильні рівняння; за допомогою яких перетворень даного рівняння можна отримати рівняння, рівносильне даному; що означає розв’язати рівняння з двома змінними, систему рівнянь з двома змінними; що таке графік рівняння з двома змінними; Будує графіки лінійних рівнянь з двома змінними; Характеризує: випадки, коли лінійне рівняння з однією змінною має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; етапи розв’язування задачі за допомогою рівняння; використовуючи графічну інтерпретацію, характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; Розрізняє системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, що мають один розв’язок; безліч розв’язків; не мають розв’язків; Усвідомлює, що лінійні рівняння з однією змінною та рівняння, які зводяться до лінійних, можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; що системи лінійних рівнянь можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; Складає рівняння за умовою текстової задачі; системи рівнянь за умовою текстової задачі; системи рівнянь за умовою текстової задач Розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними вказаними у змісті способами; задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними; Створює математичну модель задачі у вигляді рівняння; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; безпеки і охорони здоров’я; практичних аспектів фінансових питань; математичну модель задачі у вигляді системи рівнянь. |
||||
68. |
Лінійне рівняння з однією змінною |
|
1 |
|
69. |
Основні властивості рівнянь |
|
1 |
|
70. |
Розв’язування рівнянь із застосуванням основних властивостей рівнянь |
|
1 |
|
71. |
Розв’язування рівнянь із застосуванням основних властивостей рівнянь |
|
1 |
|
72. |
Розв’язування задач за допомогою рівнянь |
|
1 |
|
73. |
Розв’язування задач за допомогою рівнянь |
|
|
|
74. |
Розв’язування задач за допомогою рівнянь. Самостійна робота № 6 |
|
1 |
|
75. |
Рівняння з двома змінними |
|
1 |
|
76. |
Лінійне рівняння з двома змінними та його графік |
|
1 |
|
77. |
Лінійне рівняння з двома змінними та його графік |
|
1 |
|
78. |
Системи рівнянь з двома змінними |
|
1 |
|
79. |
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом. |
|
1 |
|
80. |
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом. Самостійна робота № 7 |
|
1 |
|
81. |
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|
1 |
|
82. |
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки |
|
1 |
|
83. |
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки |
|
|
|
84. |
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
|
1 |
|
85. |
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання. Самостійна робота № 8 |
|
1 |
|
86. |
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач. |
|
1 |
|
87. |
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь |
|
1 |
|
88. |
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь |
|
1 |
|
89. |
Узагальнюючий урок за темою « Лінійні рівняння з однією змінною. Системи лінійних рівнянь з двома змінними |
|
1 |
|
90. |
Контрольна (діагностувальна) робота № 6 « Лінійні рівняння з однією змінною. Системи лінійних рівнянь з двома змінними» |
|
1 |
|
Тема 7. Повторення навчального матеріалу за рік (12 годин). |
||||
91. |
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Тотожності. |
|
1 |
|
92. |
Степінь з натуральним показником та його властивості. Одночлени. |
|
1 |
|
93. |
Многочлени. Дії з многочленами. |
|
1 |
|
94. |
Розкладання многочленів на множники. |
|
1 |
|
95. |
Формули скороченого множення. |
|
1 |
|
96. |
Формули скороченого множення. |
|
1 |
|
97. |
Функції. Лінійна функція, її графік та властивості. |
|
1 |
|
98. |
Лінійні рівняння та їх системи. |
|
1 |
|
99. |
Лінійні рівняння та їх системи. |
|
1 |
|
100. |
Підсумковий урок. |
|
1 |
|
101. |
Підсумкова контрольна робота № 7 (річна) |
|
1 |
|
102 - 105 |
Резерв часу. |
|
4 |
|