Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут» 5 клас (1год/ тижд., 35 год)
Модельна навчальна програма інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Тороп К. С., Ярмола Н. А., Калюкова Ж. С.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 26.04.2022 No 383 у редакції наказу Міністерства освіти і науки України 28.07.2022 No 672)
№ з/п |
дата |
Зміст |
прим |
|
|
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «ЛЮДИНА І ЗДОРОВ’Я» ( 15 год) |
|
1 |
|
Здоров’я людини. Поняття про фізичне здоров’я. Поняття «здорова людина». |
|
2 |
|
Значення природних факторів (сонця, повітря та води) для зміцнення здоров’я людини. Правила загартовування організму. |
|
3 |
|
Раціональна організація життєдіяльності. Режим дня школяра. Практична робота: «Складання режиму дня». |
|
4 |
|
Режим раціонального харчування. Режим сну. Моделювання ситуації «Мій день». |
|
5 |
|
Охорона зору та слуху. |
|
6 |
|
Здоровий спосіб життя. Основні складові здорового способу життя людини. |
|
7 |
|
Шкідливі звички. Поняття «токсичні речовини». |
|
8 |
|
Гігієна харчування. Роль їжі для організму людини. Правила поведінки за столом під час їди. |
|
9 |
|
Корисні і шкідливі продукти. Ознаки та причини харчових отруєнь. |
|
10 |
|
Отруйні рослини, гриби, ягоди; заходи безпеки. Причини отруєння. |
|
11 |
|
Перша медична допомога. Практична робота: проведення дослідження по розпізнаванню отруйних рослин. |
|
12 |
|
Отруйні рослини . Екскурсія реальна/віртуальна за темою «Отруйні рослини». |
|
13 |
|
Холодильник. Правила зберігання продуктів. Терміни реалізації по позначенню на упаковці. |
|
14 |
|
Роль води в житті людини. Види води: чиста, брудна, питна, не питна, кип'ячена |
|
15 |
|
Психічне здоров’я. Психічне здоров’я – основа щасливого життя людини. Основні складові психічного здоров’я і благополуччя. Емоції, настрій, пам’ять, здібності людини |
|
|
|
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ « ЛЮДИНА І БЕЗПЕКА» ( 15 год) |
|
16 |
|
Людина, середовище її проживання, безпека людини. Безпека оточуючого середовища. Екскурсія реальна/віртуальна «Природні небезпеки». |
|
17 |
|
Можливі аварійні та небезпечні ситуації. Типові причини їх виникнення. Рятувальні служби. Моделювання ситуації «Твої дії під час аварійної ситуації». |
|
18 |
|
Безпека в побуті. Прибирання приміщень для збереження здоров'я людини. Заходи безпеки при користуванні предметами побутової хімії. Правила безпеки. Практичні роботи: «Правила користування побутовою технікою» |
|
19 |
|
Побутові предмети: телевізор, праска, пилосос, газова плита. Практичні роботи: «Правила користування побутовою технікою» |
|
20 |
|
Пожежна безпека. Причини й умови виникнення пожеж. Основні правила пожежної безпеки. Онлайн-перегляд «Пожежі». |
|
21 |
|
Дії при виникненні пожежі. Практичні вправи: Виклик служби порятунку і пожежної служби. Моделювання ситуації «Твої дії під час пожежі». |
|
22 |
|
Безпека в довкіллі. Безпечна поведінка в громадських місцях. Особливості поведінки з незнайомими людьми. Моделювання ситуації «Спілкування з незнайомими людьми». |
|
23 |
|
Мінна безпека. Міні-практикум «Мінна безпека (сьогодення)». |
|
24 |
|
Тварини навколо нас. Заходи безпеки при спілкуванні з домашніми і дикими тваринами |
|
25 |
|
Безпека на воді. Правила купання в водоймах. Моделювання ситуації «Купання в річці і в морі». |
|
26 |
|
Стихійні лиха. Онлайн-перегляд «Стихійні явища». |
|
27 |
|
Небезпеки природного середовища. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння в зону підтоплення. Моделювання ситуації «Як поводитись під час стихійного лиха». |
|
28 |
|
Безпека на дорозі. Безпека руху пішоходів. Знайомство з дорожніми знаками.. |
|
29 |
|
Азбука дорожнього руху. Місто і його транспорт |
|
30 |
|
Безпека пасажира. Безпека руху велосипедиста. |
|
|
|
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ « ЛЮДИНА І ДОБРОБУТ» ( 5 год) |
|
31 |
|
Людина і добробут. Добробут — ступінь задоволення певних потреб людини. Складники добробуту. |
|
32 |
|
Особистий добробут. Якість твого життя. Планування власного часу. Кишенькові гроші. Моделювання ситуацій: «Доходи і витрати кишенькових грошей»; «Сімейний бюджет. Найпростіше планування бюджету» |
|
33 |
|
Родинний добробут. Сім’я та її потреби. Добробут сім’ї. Моделювання ситуацій: «Розподіл обов’язків у сім’ї» |
|
34 |
|
Суспільний добробут. Життя у суспільстві, вміння поводитись у соціумі Онлайн-перегляд «Життя у соціумі». |
|
35 |
|
.Допомога іншим, добросусідство. Волонтерство
|
|