Календарно-тематичне планування 11 класісторія України (профільний рівень) за новою програмою. Можливе використання з 2019-2020 навчального року. Всі матеріали захищено відповідно до законодавства України стосовно авторських прав.
Історія України 11 клас
3 години на тиждень
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП |
|||
1. |
Вступ. Загальні тенденції світової історії. Періодизація історії України другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1945–2017 рр. Завдання і структура курсу. |
|
|
2. |
Уроки Другої світової війни. Післявоєнна карта світу. Друга світова війна в історичній пам'яті. |
|
|
3. |
Практичне заняття № 1. Людський вимір війни: демографічні зміни в УРСР. |
|
|
Розділ 1. УКРАЇНА В ПЕРШІ ПОВОЄННІ РОКИ |
|||
4. |
Встановлення кордонів УРСР у міжнародних договорах. Обмін територіями 1951 р. |
|
|
5. |
Україна – співзасновниця ООН. Участь УРСР в міжнародних організаціях. |
|
|
6. |
Велика блокада. Обмін населенням між Польщею й УРСР. Масові депортації (1944–1946 рр.). Операції “Вісла” і “Захід”. |
|
|
7. |
Посилення радянізації та репресії у західних областях УРСР. Ліквідація УГКЦ у 1946–1949 рр. |
|
|
8. |
Український визвольний рух у 1944–1950-х рр. Василь Кук. |
|
|
9. |
Внутрішньополітична й економічна ситуація УРСР. Масовий голод 1946–1947 рр. |
|
|
10. |
Ідеологічні кампанії. “Чистки” творчої інтелігенції. |
|
|
11. |
Культура в перші повоєнні роки. Відбудова системи освіти. Наука. |
|
|
12. |
Література. Володимир Сосюра. Максим Рильський. Образотворче мистецтво. Музика та кінематограф. |
|
|
13. |
Повсякденне життя в перші повоєнні роки. |
|
|
14. |
Практичне заняття № 2. “Війна пішла, а горе залишилось…”: повсякденне життя повоєнних років. |
|
|
15. |
Узагальнення |
|
|
16. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
Розділ 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ |
|||
17. |
Внутрішньополітична ситуація в УРСР у першій половині 1950-х рр. |
|
|
18. |
Адміністративно-територіальні зміни. Входження Кримської області до складу УРСР. |
|
|
19. |
Стан промисловості і сільського господарства. Військово-промисловий комплекс. |
|
|
20. |
Зміни в управлінні господарством. Раднаргоспи. |
|
|
21. |
Соціальні наслідки економічної політики другої половини 1950-х – першої половини 1960-х рр. |
|
|
22. |
Участь українців у повстаннях у сталінських концтаборах. |
|
|
23. |
XX з’їзд КПРС. Десталінізація і лібералізація суспільного життя. Реабілітація жертв сталінських репресій. |
|
|
24. |
Зародження дисидентського руху в Україні та його течії. Левко Лук’яненко. Антирадянські виступи 1960-х рр. |
|
|
25. |
Практичне заняття № 3. Феномен українського шістдесятництва |
|
|
26. |
Науково-технічна революція: внесок українців. Сергій Корольов. Реформи освіти та процеси зросійщення. Антирелігійна кампанія |
|
|
27. |
Відлига в мистецтві. Ліна Костенко. Іван Драч. Василь Стус. Розвиток спорту. |
|
|
28. |
Есе. Відлига: зміни в суспільно-політичних настроях населення України. |
|
|
29. |
Узагальнення. |
|
|
30. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
Розділ 3. УКРАЇНА В ПЕРІОД ЗАГОСТРЕННЯ КРИЗИ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ |
|||
31. |
Економічна ситуація в УРСР. Продовольчі програми. |
|
|
32. |
Ідеологічні орієнтири партійно-радянського керівництва. Конституція УРСР 1978 р. |
|
|
33. |
Зміни в соціальній та національній структурі населення. |
|
|
34. |
Дисидентський рух: течії, форми і методи боротьби. Іван Дзюба: “Інтернаціоналізм чи русифікація”. Михайло Брайчевський: “Приєднання чи возз’єднання”. |
|
|
35. |
Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод (УГГ). Самвидав. “Український вісник”. “Смолосокип”. В’ячеслав Чорновіл |
|
|
36. |
Практичне заняття № 4. Український самвидав: теми, ідеї, автори/Українські дисиденти – виклик системі |
|
|
37. |
Відродження пам’яті про Голодомор. Українська діаспора та її внесок у відродження України. |
|
|
38. |
Кримськотатарський національний рух. Мустафа Джемілєв. |
|
|
39. |
Розвиток освіти та науки. Формування опозиційних течій у культурі. |
|
|
40. |
Українське мистецтво. |
|
|
41. |
Досягнення українських спортсменів. Молодіжний неформальний рух в Україні. |
|
|
42. |
Творчий проект. 49 сміливців проти режиму (дослідження діяльності УГГ). |
|
|
43. |
Узагальнення. |
|
|
44. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
Розділ 4. ВІДНОВЛЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ |
|||
45. |
Початок перебудови в СРСР.. |
|
|
46. |
Чорнобильська катастрофа. |
|
|
47. |
Практичне заняття № 5. “За живе…” Непоправні наслідки Чорнобильської трагедії. |
|
|
48. |
Стан економіки. Шахтарські страйки. Поглиблення диспропорцій рівня життя населення. |
|
|
49. |
Гласність і політичний плюралізм на українських теренах. Активізація національно-демократичного руху |
|
|
50. |
Зміни в політичному керівництві УРСР. Формування багатопартійної системи. |
|
|
51. |
Культурно-мистецьке життя як вираз суспільних настроїв. Фестиваль “Червона рута”. Релігійне відродження. |
|
|
52. |
Вибори до Верховної Ради УРСР і до місцевих рад 1990 р. Декларація про державний суверенітет України. Революція на граніті. |
|
|
53. |
Створення Автономної Республіки Крим. Меджліс кримськотатарського народу. |
|
|
54. |
Спроба державного перевороту в СРСР у серпні 1991 р. |
|
|
55. |
Акт проголошення незалежності України. Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Леонід Кравчук |
|
|
56. |
Розпад СРСР. Міжнародне визнання України. |
|
|
57 |
Творчий проект. Український андеграунд: кіно, музика і театр кінця ХХ ст. |
|
|
58. |
Узагальнення |
|
|
59. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
Розділ 5. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ |
|||
60. |
Державотворчі процеси в умовах незалежності України. |
|
|
61. |
Повернення кримських татар на історичну батьківщину. Питання адміністративно-політичного статусу Криму. |
|
|
62. |
Суспільно-політичне життя. Особливості формування багатопартійності в незалежній Україні. |
|
|
63. |
Конституція України 1996 р. |
|
|
64. |
Практичне заняття № 6. Основний закон України: умови створення й аналіз основних положень. |
|
|
65. |
Економіка України в 1991–1998 рр. Запровадження гривні. Демографічні процеси. Трудова еміграція. |
|
|
66. |
Економіка України в 1998–2004 рр. Олігархічна система. |
|
|
67. |
Початок інтеграції української економіки в європейський і світовий економічний простір. |
|
|
68. |
Політична розбудова суспільства. Леонід Кучма. |
|
|
69. |
Рухи протесту на початку 2000-х рр. Конфронтація навколо острова Тузла. |
|
|
70. |
Помаранчева революція. Віктор Ющенко. Конституційна реформа 2004 р. |
|
|
71. |
Есе. Помаранчева революція: національний і людський виміри. |
|
|
72. |
Україна в системі міжнародних відносин. |
|
|
73. |
Узагальнення. |
|
|
74. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
Розділ 6. ТВОРЕННЯ НОВОЇ УКРАЇНИ |
|||
75. |
Соціально-економічний розвиток в 2005–2013 рр. |
|
|
76. |
Суспільно-політичне життя України в 2005–2013 рр. Віктор Янукович. |
|
|
77. |
Загострення відносин із Російською Федерацією. |
|
|
78. |
Революція Гідності. Небесна Сотня |
|
|
79. |
Окупація та анексія Криму Російською Федерацією. |
|
|
80. |
Агресія Росії проти України. Російсько – українська війна. Олександр Турчинов. Петро Порошенко. |
|
|
81. |
Гібридна війна. Бойові дії на сході України. Антитерористична операція в Донецькій і Луганській областях. |
|
|
82. |
Есе. Відверта розмова з воїнами АТО / однолітками – внутрішньо переміщеними особами |
|
|
83. |
Добровольчі батальйони. Волонтерський рух. |
|
|
84. |
Реакція світової спільноти на агресію Російської Федерації проти України. .Спроби мирного врегулювання. |
|
|
85. |
Практичне заняття № 7. Зовнішні та внутрішні загрози суверенітету України в умовах гібридної війни |
|
|
86. |
Узагальнення |
|
|
87. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень |
|
|
88. |
Соціально-економічний розвиток України після 2014 р. |
|
|
89. |
Практичне заняття № 8. Екологічні проблеми України. Подолання наслідків Чорнобильської катастрофи. |
|
|
90. |
Євроінтеграційний поступ України: економічні та політичні аспекти. |
|
|
91. |
Угода про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Режим безвізового в’їзду в країни ЄС для громадян України |
|
|
92. |
Особливості культурного розвитку України останнього десятиліття. |
|
|
93. |
Релігійне життя. Зміни в системі національної освіти. |
|
|
94. |
Основні тенденції розвитку науки. |
|
|
95. |
Розвиток спорту та здобутки українських спортсменів. |
|
|
96. |
Література та мистецтво. |
|
|
97. |
Міжнародні пісенні конкурси Євробачення в Україні |
|
|
98. |
Українці у світі. |
|
|
99. |
Узагальнення |
|
|
100. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
101. |
Підсумкове узагальнення |
|
|
102-105. |
Уроки резерву |
|
|