Календарно-тематичне планування 5 класу НУШ за модельною навчальною програмою (автори Бурда М.І., Васильєва Д.В., підручник Григорій Бевз, Валентина Бевз, Дарина)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування 5 класу за модельною навчальною програмою (автори Бурда М.І., Васильєва Д.В., підручник Григорій Бевз, Валентина Бевз, Дарина) НУШ
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ МАТЕМАТИКИ У 5 КЛАСІ В РАМКАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

за модельною навчальною програмою (автори Бурда М.І., Васильєва Д.В., підручник Григорій Бевз, Валентина Бевз, Дарина Васильєва, Наталія Владімірова) 5 годин на тиждень

Метою математичної освітньої галузі є розвиток особистості через  формування математичної компетентності у взаємозв’язку з іншими  ключовими компетентностями для успішної освітньої та професійної  діяльності впродовж життя, що передбачає засвоєння системи знань,  удосконалення вмінь розв’язувати суто математичні та практичні задачі;  розвиток логічного мислення та психічних якостей особистості; розуміння можливостей застосування математики в особистому та суспільному житті.

Основними завданнями навчання математики є:

  • розвиток ключових компетентностей учнів (розвиток мислення, насамперед логічного, просторових уявлень і уяви, алгоритмічної культури,  розумової активності, потреби в самоосвіті, здатність до адаптації, ініціативності, творчості, толерантного ставлення до інших, вміння працювати в команді тощо);
  • сприяння формуванню наукового світогляду, загальнолюдських, національних, громадянських, сімейних та особистих цінностей;
  • забезпечення оволодіння системою математичних компетентностей, необхідних у повсякденному житті і майбутній професійній діяльності, а  також достатніх для вивчення інших дисциплін та продовження освіти,  формування уявлень про ідеї і методи математики та її роль у пізнанні  навколишнього світу.

Математика – наука зі складною структурою та ієрархією, в якій існує  розподіл на окремі галузі: алгебра, геометрія, математичний аналіз, теорія  ймовірностей, математична статистика тощо. Математика, як навчальний  предмет у школі, будується на засадах виваженого поєднання доступності й науковості, абстрактності й практичності, інтеграції та диференціації. Навчання математики має зробити певний внесок у формування ключових компетентностей.

Компетентнісний потенціал математичної освітньої галузі в 5-6 класах

Ключові компетентності

Уміння та ставлення

Вільне володіння державною мовою

Уміння:

  • чітко і зрозуміло формулювати:

-означення математичних понять і відношень;

- математичні твердження;

- назви числових і буквених виразів, рівнянь і

нерівностей, геометричних фігур і їхніх елементів;

- міркування та прогнозування, що здійснюються у

процесі математичного моделювання;

- висновки на основі інформації, поданої в різних формах;

  • обґрунтовувати й аргументувати:

- математичні твердження;

- способи та розв’язки рівнянь і нерівностей;

- рівність, паралельність, перпендикулярність окремих

геометричних фігур;

- вибір раціонального вибору математичної моделі,

представлення даних;

  • ставити запитання і розпізнавати проблему, яку можна розв’язати математичними методами;
  • доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, вести критичний та конструктивний діалог;
  • поповнювати свій словниковий запас.

Ставлення:

  • визнання важливості чітких та лаконічних формулювань означень математичних понять і відношень, математичних тверджень, а також міркувань стосовно здійснення математичного моделювання;
  • повага до державної мови

Здатність спілкуватися рідною (у разі від державної) та іноземними мовами

Уміння:

  • розуміти і перетворювати тексти математичного змісту рідною мовою;
  • зіставляти математичні терміни та поняття рідною та державною мовами;
  • правильно та доречно вживати математичну термінологію усно і письмово, грамотно висловлюватися.

Ставлення:

  • розуміння цінності мовного різноманіття та повага до рідної мови.

Уміння:

  • поповнювати словниковий запас математичними

термінами іншомовного походження;

  • зіставляти математичний термін чи його буквене позначення з аналогами з іноземної мови для пошуку інформації в іншомовних джерелах.

Ставлення:

  • усвідомлення важливості правильного використання математичних термінів та їх позначення в різних мовах у навчанні та повсякденному житті

Математична

компетентність

Уміння:

  • оперувати текстовою і числовою інформацією,  геометричними об’єктами на площині та в просторі;
  • встановлювати кількісні і просторові відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо);
  • обирати, будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати;
  • робити прогнози в контексті навчальних та практичних задач;
  • доводити правильність тверджень;
  • застосовувати логічні способи мислення під час розв’язування пізнавальних і практичних задач, пов’язаних з реальними об’єктами;
  • використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.

Ставлення:

  • пошанування істини;
  • готовність шукати пояснення та оцінювати правильність аргументів;
  • усвідомлення важливості математики як універсальної мови науки, техніки та технологій.

Компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій

Уміння:

  • аналізувати відповідні дані та зв’язки між ними, що подаються у вигляді виразів, рівнянь, нерівностей, геометричних фігур тощо;
  • будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів;
  • складати й розв’язувати текстові задачі, фабули яких стосуються природничих наук, техніки й технологій;
  • робити висновки, щодо різноманітних зв’язків математики і реального світу, на основі міркувань та свідчень;
  • обґрунтовувати рішення.

Ставлення:

  • критичне оцінювання досягнень науково-технічного прогресу;
  • використання навчальної інформації з природничих наук для ілюстрації математичних понять і відношень;
  • усвідомлення важливості математичних методів і моделей (пропорцій, діаграм, рівнянь, нерівностей тощо) для опису та пізнання навколишнього світу.

Інноваційність

Уміння:

  • генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їх втілення;
  • раціонально використовувати програмні засоби обчислювального призначення для перевірки правильності знаходження значень числових і буквених виразів або знаходження значень складних числових і буквених виразів;
  • раціонально використовувати програмні засоби зображувального призначення для побудови і перетворення (чи перевірки правильності вже побудованих) схем, діаграм, геометричних фігур тощо;
  • раціонально використовувати програмні засоби спеціального призначення для перевірки правильності розв’язування рівнянь, нерівностей.

Ставлення:

  • визнання необхідності й можливості працювати в умовах дистанційного чи змішаного навчання;
  • відкритість до інновацій, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших.

Екологічна

компетентність

і здорове життя

Уміння:

  • сприймати і перетворювати інформацію, що поєднує екологічний і математичний зміст;
  • аналізувати екологічні дані та зв’язки між ними, що подаються у вигляді виразів, рівнянь, нерівностей, геометричних фігур тощо;
  • складати й розв’язувати текстові задачі, фабули яких стосуються екологічних проблем і здорового способу життя;
  • розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати, використовуючи засоби математики;
  • оцінювати, прогнозувати вплив людської діяльності на довкілля через побудову та дослідження математичних моделей природних процесів і явищ;
  • аналізувати, критично оцінювати й використовувати дані, що стосуються здорового способу життя.

Ставлення:

  • зацікавленість у дотриманні умов екологічної безпеки та сталого розвитку;
  • використання відомостей екологічного змісту для ілюстрації математичних понять і відношень;
  • усвідомлення й активне використання даних, що стосуються здорового способу життя;
  • визнання ролі математики у розв’язанні проблем довкілля

Інформаційно-комунікаційна

компетентність

Уміння:

  • структурувати дані;
  • діяти за алгоритмом та складати алгоритми;
  • визначати достатність даних для розв’язання задачі;
  • використовувати різні знакові системи;
  • оцінювати достовірність інформації;
  • доводити істинність тверджень;
  • раціонально використовувати програмні засоби обчислювального призначення для перевірки правильності знаходження значень числових і буквених виразів або знаходження значень  складних числових і буквених виразів;
  • раціонально використовувати програмні засоби

зображувального призначення для побудови і

перетворення (чи перевірки правильності вже

побудованих) схем, діаграм, геометричних фігур

тощо;

  • раціонально використовувати програмні засоби

спеціального призначення для перевірки

правильності розв’язування рівнянь та нерівностей.

Ставлення:

  • критичне осмислення інформації та джерел її

отримання;

  •  усвідомлення важливості ІКТ для ефективного

розв’язування математичних задач

Навчання

впродовж

життя

Уміння:

  • організовувати та планувати свою навчальну діяльність;
  • моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;
  • доводити правильність чи помилковість суджень.

Ставлення:

  • усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь;
  • зацікавленість у пізнанні світу та розуміння важливості вчитися впродовж життя;
  • прагнення вдосконалювати результати людської діяльності.

Громадянські

та соціальні

компетентності,

пов’язані з

ідеями

демократії,

справедливості,

рівності, прав

людини,

добробуту та

здорового

способу життя, з

усвідомленням

рівних прав і

можливостей

Громадянські компетентності

Уміння:

  • висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів;
  • аналізувати і критично оцінювати соціально
  • економічні події в державі на основі статистичних даних;
  • враховувати правові, етичні і соціальні наслідки рішень;
  • розпізнавати інформаційні маніпуляції

Ставлення:

  • налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновку.

Coціальні компетентності

Уміння:

  • співпрацювати в команді, вносити свою частку в роботу групи для розв’язання проблеми;
  • аргументувати та відстоювати власну позицію;
  • ухвалювати аргументовані рішення на основі аналізу усіх даних та формування причиново-наслідкових зв’язків проблемної ситуації;
  • орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, використовуючи, зокрема, математичні вміння.

Ставлення:

  • ощадливість і поміркованість;
  •  рівне ставлення до інших осіб та відповідальність за спільну справу

Культурна

компетентність

Уміння:

  • бачити математику у творах мистецтва;
  • сприймати і перетворювати інформацію, що поєднує загальнокультурний і математичний зміст;
  • зображати фігури, графіки, рисунки, схеми, діаграми;
  • розпізнавати різні види симетрії у природі, технічних пристроях і творах мистецтва;
  • створення симетричних зображень, зокрема орнаментів, вишивок, витинанок тощо;
  • використовувати математичні поняття, факти, операції та послідовність дій для формування культурної та математичної компетентності;
  • використовувати необхідне приладдя та комп’ютерні технології, щоб унаочнювати математичні моделі;
  • здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспектив, створення об’ємно-просторових композицій.

Ставлення:

  • усвідомлення взаємозв’язку математики та культури на прикладах з живопису, музики, архітектури, тощо;
  • розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру

Підприємливість та фінансова грамотність

Уміння:

  • генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, вирішувати життєві проблеми;
  • сприймати і перетворювати інформацію, що стосується підприємливості й фінансової грамотності;
  • аналізувати фінансові відомості та зв’язки між ними, що подаються у вигляді виразів, рівнянь, нерівностей, геометричних фігур тощо;
  • складати й розв’язувати текстові задачі, фабули яких стосуються підприємливості та фінансової грамотності ;
  • розпізнавати фінансові проблеми, що виникають у побуті та життєдіяльності, які можна розв’язати, використовуючи засоби математики;
  • оцінювати й прогнозувати вплив фінансової грамотності людини на умови її життєдіяльності;
  • аналізувати, критично оцінювати й використовувати дані, що стосуються підприємливості та фінансової грамотності;
  • аргументувати та захищати свою позицію, вести дискусію;
  • використовувати різні стратегії, шукати оптимальнихспособів розв’язання проблемних ситуацій;
  • будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів;
  • планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей;
  • аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, користуючись математичними методами.

Ставлення:

  • відповідальність та ініціативність, впевненість у собі;
  • відповідальність за прийняті рішення;
  • розуміння важливості математичних розрахунків та оцінювання ризиків.

 

 

 

 

Дата

Корекція дати

Тема

Примітка

І СЕМЕСТР

ТЕМА 1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ДОСВІДУ І ОПОРНИХ ЗНАНЬ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ (5 ГОД)

Наводить приклади: натуральних чисел до мільйону; об’єктів довкілля, що мають форму

геометричних фігур, вказаних у змісті.

Має уявлення про: геометричні фігури, вказані у змісті;довжину, час, швидкість, масу,

температуру, площу, вартість, об’єм (місткість) тощо;  взаємозв’язок місткості та об’єму.

Розрізняє: плоскі і об’ємні геометричні фігури; числові і буквені вирази. рівняння і

нерівності. величини та одиниці величин.

Конструює геометричні фігури.

Будує у зошиті плоскі геометричні фігури.

Виконує дії з натуральними числами в межах мільйону.

Розв’язує найпростіші рівняння;

Складає вирази для розв’язування задач життєвого змісту.

Помічає закономірності, утворює та доповнює числові послідовності.

Знаходить значення числових і буквених виразів.

Оперує терезами чи їх малюнками як моделлю розв’язування рівнянь і нерівностей.

Вимірює величин у довкіллі стандартними і нестандартними одиницями.

1

 

2

 

 

Геометричні фігури. Конструювання геометричних фігур

Натуральні числа. Розв’язування та складання магічних квадратів

 

 

3

 

4

 

 

Числові і буквені вирази. Складання і розв’язування задач життєвого змісту

Рівняння і нерівності. Терези як модель розв’язування рівнянь і нерівностей

 

 

5

 

 

Величини. Вимірювання величин

 

ТЕМА 2. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА, ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ, ВЕЛИЧИНИ, РІВНЯННЯ І НЕРІВНОСТІ (64 ГОД)

Наводить приклад та має уявлення про: цифри; натуральні числа; число 0; шкалу; координатний промінь; числовий та буквений вираз; парні і непарні числа;  умови, за яких сума, різниця чи добуток чисел буде парним; прості і складені числа; степінь числа з натуральним показником; рівняння; нерівності; комбінаторні задачі.

Розпізнає числа, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10;

Розрізняє: цифри і числа; мільйон та мільярд; числові і буквені вирази; прості і складені числа; квадрат і куб натурального числа; рівняння і нерівності.

Читає і записує:  натуральні числа в межах мільярда; числові і буквені вирази; координати точок на координатному

промені; степінь числа з натуральним показником.

Знає: назви розрядів і класів натуральних чисел в межах мільярда; правила порівняння і округлення натуральних чисел; властивості арифметичних дій з натуральними числами; як знайти невідомі компоненти дій.

Формулює ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10.

Зображує: координатний промінь, натуральні числа на координатному промені.

Вміє: додавати, віднімати, множити, ділити, порівнювати натуральні числа; виконувати ділення з остачею; округлювати натуральні числа; встановлювати правильний порядок дій у виразах; підставляти у формули відомі

значення величин; розв’язувати рівняння на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; розв’язувати текстові задачі, зокрема комбінаторні; перевірити чи є розв’язком нерівності задане число; підібрати декілька розв’язків нерівності; розв’язувати комбінаторні задачі на основі логічних міркувань.

Розв’язує завдання, що передбачають:  запис числа у вигляді суми розрядних доданків;  піднесення натурального числа до степеня з натуральним показником;  обчислення значень числових і буквених виразів,  використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники; застосування відомих формул (периметр і площа прямокутника і квадрата, швидкість-відстань-час тощо).

Інтерпретує розв’язок абстрактної задачі відповідно до умови прикладної

 

ТЕМА 2.1 ДІЇ ПЕРШОГО СТУПЕНЯ З НАТУРАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ (13 ГОДИН)

6

 

 

Натуральні числа і цифри. Мільйон.

 

7

8

 

 

Нуль і мільярд

Порівняння натуральних чисел. Нерівності

 

9

10

 

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 1

Додавання натуральних чисел

 

11

12

 

 

Додавання натуральних чисел. Закони додавання.

Віднімання натуральних чисел

 

13

14

 

 

Віднімання натуральних чисел

Округлення чисел

 

15

16

 

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 2

Урок узагальнення і систематизації знань

 

17

18

 

 

Контрольна робота № 1

Аналіз контрольної роботи

 

ТЕМА 2.2.МНОЖЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. КООРДИНАТНІ ПРОМЕНІ І ШКАЛИ. (17 ГОДИН)

19

20

 

 

Пряма. Площина. Відрізки, ламані та їх довжини.

Пряма. Площина. Відрізки, ламані та їх довжини.

 

21

22

 

 

Координатні промені і шкали

Координатні промені і шкали

 

23

24

 

 

Кути та їх міри. Вимірювання та побудова кутів

Кути та їх міри. Вимірювання та побудова кутів

 

25

26

 

 

Взаємне розміщення прямих

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 3

 

27

28

 

 

Множення натуральних чисел

Множення натуральних чисел

 

29

30

 

 

Закони множення

Розв’язування комбінаторних задач

 

31

32

 

 

Розв’язування комбінаторних задач

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 4

 

33

34

 

 

Урок узагальнення і систематизації знань

Контрольна робота № 2

 

35

 

 

Аналіз контрольної роботи

 

ТЕМА 2.3. ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ОЗНАКИ ПОДІЛЬНОСТІ. СТЕПІНЬ ЧИСЛА З НАТУРАЛЬНИМ ПОКАЗНИКОМ (19 ГОДИН)

36

 

 

Ділення натуральних чисел

 

37

38

 

 

Ділення натуральних чисел

Ділення з остачею

 

39

40

 

 

Ділення з остачею

Розв’язування задач і вправ.

 

41

42

 

 

Ознаки подільності на 2, 5, 10

Ознаки подільності на 3 і 9

 

43

 

44

 

 

Прості та складені числа. Розкладання чисел на прості множники

Прості та складені числа. Розкладання чисел на прості множники

 

45

 

46

 

 

Квадрат і куб числа. Степінь числа з натуральним показником

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №5

 

47

 

48

 

 

Числові й буквені вирази. Порядок дій у виразах. Формули

Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь.

 

49

50

 

 

Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь.

Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь.

 

51

52

 

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №6

Урок узагальнення і систематизації знань

 

53

54

 

 

Контрольна робота № 3

Аналіз контрольної роботи

 

ТЕМА 3. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ ТА ВЕЛИЧИНИ (

Наводить приклади: об’єктів довкілля, що мають форму геометричних фігур, вказаних у змісті; об’єктів довкілля, що мають вісь симетрії чи центр симетрії.

Має уявлення: на наочно-оперативному рівні про вказані у змісті фігури та їх властивості; про рівні фігури; про градусну міру кута;  про нерівність трикутника; про суму кутів трикутника; нерівність чотирикутника; суму кутів чотирикутника; про різні форми запису одиниць

швидкості (м/с, м, с); взаємозв’язок між дм3 і л.; про різні види симетрії; центр симетрії та вісь симетрії геометричної фігури.

Розрізняє: замкнуті на незамкнуті ламані; паралельні і перпендикулярні прямі; гострі, прямі, тупі і розгорнуті кути; різносторонні і рівнобедрені трикутники; величини та їх одиниці.

Знаходить на малюнках:  відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті; фігури, що мають вісь симетрії чи

центр симетрії.

Знає:  назви геометричних фігур, вказаних у змісті, та їх основних елементів; види кутів; види трикутників; такі величини як довжина, міра кута, швидкість, час, маса, вартість, периметр, площа, об’єм та відповідні їм

одиниці; формули периметра і площі для прямокутника і квадрата.

Вміє:  розпізнавати зазначені у змісті геометричні фігури; вимірювати і порівнювати довжини

відрізків; вимірювати і порівнювати градусні міри кутів; знаходити периметр многокутника; знаходити площу прямокутника і квадрата; вміє застосовувати формули до розв’язування прикладних задач; розпізнавати чи є фігура симетричною відносно прямої чи точки.

Класифікує: кути за градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів.

Будує: паралельні і перпендикулярні прямі;  геометричні фігури за допомогою лінійки і косинця; відрізок даної довжини; кут даної градусної міри за допомогою транспортиру.

Розв’язує завдання, що передбачають: створення моделей у вигляді геометричних фігур; текстові задачі, зокрема задачі, в яких фігурують такі величини як довжина, маса, вартість, температура, швидкість, час, площа тощо

55

56

 

 

Многокутники. Трикутники і чотирикутники.

Многокутники. Трикутники і чотирикутники.

 

57

58

 

 

Кути трикутника і чотирикутника

Кути трикутника і чотирикутника

 

59

60

 

 

Рівні фігури. Симетрія

Величини та їх значення

 

61

62

 

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №7

Урок узагальнення і систематизації знань

 

63

64

 

 

Контрольна робота № 4

Аналіз контрольної роботи

 

ТЕМА 4. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ (11 ГОДИН)

Наводить приклади:  звичайних дробів (правильних і неправильних; скоротних і нескоротних); мішаних чисел.

Розрізняє:  правильні і неправильні дроби; скоротні і нескоротні дробів; задачі на дріб від числа та числа за значенням його дробу.

Пояснює, що таке:  чисельник і знаменник дробу; мішане число.

Читає і записує: звичайні дроби; мішані числа.

Формулює означення правильного і неправильного дробу;  основну властивість дробу.

Розв’язує завдання, що передбачають:  порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками;  перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; скорочення дробів знаходження дробу від числа та числа за його дробом (на основі означення дробу).

65

66

 

 

Дробові числа і звичайні дроби.

Порівняння звичайних дробів

 

67

 

68

 

 

Задачі на знаходження дробу від числа і числа за значенням його дробу

Задачі на знаходження дробу від числа і числа за значенням його дробу

 

69

 

70

 

 

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

 

71

72

 

 

Розв’язування задач і вправ

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 8

 

73

74

 

 

Урок узагальнення і систематизації

Контрольна робота № 5

 

75

 

 

Аналіз контрольної роботи

 

ТЕМА 5. СТВОРЕННЯ МОДЕЛЕЙ ДО ЗАДАЧ ТА ЖИТТЄВИХ СИТУАЦІЙ. РОБОТА НАД ПРОЄКТАМИ У ГРУПАХ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЦІКАВИХ ЗАДАЧ (5 ГОДИН)

Розв’язує: текстові задачі, моделями до яких є геометричні фігури; задачі на перегинання і розрізання геометричних фігур; текстові задачі на подільність чисел текстові задачі, в яких фігурують звичайні дроби; задачі на знаходження дробу від числа та на знаходження числа за значенням його дробу (на основі означення дробу ).

Створює моделі для ілюстрації звичайних дробів.

Складає свої власні задачі.

76

 

 

Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Розв’язування цікавих задач

 

77

78

 

 

Робота в групах над проектами.

Робота в групах над проектами

 

79

80

 

 

Робота в групах над проектами

Захист проектів

 

ІІ СЕМЕСТР

ТЕМА 6. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ МАТЕРІАЛУ, ВИВЧЕНОГО В І СЕМЕСТРІ (5 ГОД)

81

82

 

 

Натуральні числа і дії з ними

Найпростіші геометричні фігури у задачах.

 

83

 

84

 

 

Многокутники. Задачі на перегинання і розрізання геометричних фігур. Симетрія у побуті і природі.

Числові і буквені вирази. Нерівності. Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь.

 

85

 

 

Звичайні дроби. Створення моделей для ілюстрації звичайних дробів. Скорочення дробів.

Порівняння. Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковим знаменниками. Задачі на дроби

 

ТЕМА 7. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ (35 ГОД)

Має уявлення та наводить приклад десяткових дробів.

Читає і записує десяткові дроби.

Знає: назви розрядів десяткових знаків у запису десяткового дробу; взаємозв’язок деяких звичайних дробів і десяткових дробів.

Розрізняє: звичайні і десяткові дроби задачі на знаходження десяткового дробу від числа і числа за значенням

його десяткового дробу.

Розв’язує завдання, що передбачають: порівняння, округлення, додавання, множення і ділення десяткових дробів;  знаходження десяткового дробу від числа і числа за значенням його десяткового дробу.

Інтерпретує розв’язок абстрактної задачі відповідно до умови прикладної (округлення з надлишком і з недостачею).

 

ТЕМА 7.1 ДЕСЯТКОВИЙ ДРІБ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ. (11 ГОДИН)

86

 

 

Десяткові дроби.

 

87

88

 

 

Десяткові дроби.

Порівняння десяткових дробів.

 

89

90

 

 

Порівняння десяткових дробів.

Додавання десяткових дробів

 

91

92

 

 

Додавання десяткових дробів

Віднімання десяткових дробів

 

93

94

 

 

Віднімання десяткових дробів

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 8

 

95

96

 

 

Урок узагальнення і систематизації

Контрольна робота № 5

 

ТЕМА 7.2 МНОЖЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ (10 ГОДИН)

97

 

98

 

 

Аналіз контрольної роботи . Множення десяткових дробів.

Множення десяткових дробів.

 

99

100

 

 

Множення десяткових дробів.

Окремі випадки множення

 

101

102

 

 

Окремі випадки множення

Розв’язування задач і вправ

 

103

104

 

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №9

Урок узагальнення і систематизації

 

105

106

 

 

Контрольна робота № 5

Аналіз контрольної роботи

 

ТЕМА 7.3 ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ (14 ГОДИН)

107

108

 

 

Ділення десяткового дробу на натуральне число

Ділення десяткового дробу на натуральне число

 

109

110

 

 

Ділення натуральних чисел і дробів

Ділення натуральних чисел і дробів

 

111

112

 

 

Ділення на десятковий дріб

Ділення на десятковий дріб

 

113

114

 

 

Ділення на десятковий дріб

Ділення на десятковий дріб

 

115

116

 

 

Округлення чисел

Задачі на дроби (знаходження десяткового дробу від числа і числа за значенням його десяткового дробу

 

117

118

 

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 8

Урок узагальнення і систематизації

 

119

120

 

 

Контрольна робота № 5

Підсумковий урок. Аналіз контрольної роботи

 

ТЕМА 8. ОБ’ЄМНІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ (10 ГОДИН)

Розпізнає у просторі та співвідносить з об’єктами навколишньої дійсності: куб, прямокутний паралелепіпед, призму, піраміду.

Має уявлення про: вершини; грані і ребра призми, піраміди, прямокутного паралелепіпеда, куба; розгортки прямокутного паралелепіпеда і куба.

Знає: формули об’єму прямокутного паралелепіпеда і куба; одиниці об’єму.

Вміє обчислювати: об’єм прямокутного паралелепіпеда й куба; суму довжин усіх ребер прямокутного паралелепіпеда й куба. площу поверхні прямокутного паралелепіпеда й куба.

Розв’язує текстові задачі, моделями до яких є геометричні фігури описані у змісті.

121

 

 

122

 

 

Об’ємні фігури. Види об’ємних фігур (призма, піраміда, прямокутний паралелепіпед, куб). Елементи об’ємних фігур.

Прямокутний паралелепіпед. Його зображення. Об’єм прямокутного паралелепіпеда.

 

123

 

124

 

 

Розгортка прямокутного паралелепіпеда. Площа поверхні прямокутного паралелепіпеда

Куб. Його зображення. Об’єм куба

 

125

126

 

 

Розгортка куба. Площа поверхні куба

Розв’язування текстових задач (з врахуванням округлення значень величин відповідно до прикладної задачі).

 

127

128

 

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 8

Урок узагальнення і систематизації

 

129

130

 

 

Контрольна робота № 5

Підсумковий урок. Аналіз контрольної роботи

 

ТЕМА 9. ЗАСТОСУВАННЯ МАТЕМАТИКИ (25 ГОД)

Має уявлення про: відсоток;  масштаб; середнє арифметичне; середнє значення величини; діаграму.

Розрізняє: різні види масштабу; середнє арифметичне та середнє значення величини; лінійні і стовпчасті діаграми.

Вміє: користуватися масштабом; записувати відсотки у вигляді десяткового дробу; записувати десятковий дріб у вигляді відсотку; знаходити середнє арифметичне кількох чисел; знаходити середнє значення величин.

Читає і будує стовпчасті та лінійні діаграми.

Розв’язує текстові задачі, що передбачають знаходження:  відсотка від числа та числа за його відсотком;  середнього арифметичного кількох чисел; середнього значення величини

ТЕМА 9.1 ВІДСОТКИ (11 ГОДИН)

131

132

 

 

Відсотки

Відсотки

 

133

134

 

 

Задачі на знаходження відсотку від числа

Задачі на знаходження числа за його відсотком

 

135

136

 

 

Задачі на відсотки.

Задачі на відсотки. Задачі на рух

 

137

138

 

 

Задачі на відсотки. Задачі на рух

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 8

 

139

140

 

 

Урок узагальнення і систематизації

Контрольна робота № 5

 

141

 

 

Аналіз контрольної роботи

 

ТЕМА 9.2 МАСШТАБ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ. ДІАГРАМИ ( 14 ГОДИН)

142

 

 

Масштаб та його використання. Знаходження відстаней на карті

 

143

 

144

 

 

Масштаб та його використання. Знаходження відстаней на карті

Масштаб та його використання. Знаходження відстаней на карті

 

145

 

146

 

 

Середнє арифметичне. Його використання для розв’язування задач.

Середнє арифметичне. Середнє значення величини

 

147

148

 

 

Середнє арифметичне. Середнє значення величини

Середнє арифметичне. Середнє значення величини

 

149

 

150

 

 

Діаграми та їх види. Лінійні і стовпчасті діаграми. Їх читання

Побудова лінійних і стовпчастих діаграм

 

151

152

 

 

Побудова лінійних і стовпчастих діаграм

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 8

 

153

154

 

 

Урок узагальнення і систематизації

Контрольна робота № 5

 

155

 

 

Аналіз контрольної роботи

 

ТЕМА 10. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (15 ГОД)

156

 

 

Натуральні числа. Дії з натуральними числами. Ознаки подільності.

 

157

158

 

 

Дробові числа

Задачі на дроби

 

159

160

 

 

Задачі на дроби

Задачі геометричного змісту (плоскі фігури)

 

161

162

 

 

Задачі геометричного змісту (об’ємні фігури)

Рівняння. Задачі, що зводяться до простіших рівнянь

 

163

164

 

 

Відсоткові розрахунки

Величини. Середнє арифметичне. Середнє значення величини.

 

165

166

 

 

Масштаб. Діаграми

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 8

 

167

168

 

 

Урок узагальнення і систематизації

Контрольна робота № 5

 

169

170

 

 

Аналіз контрольної роботи

Підсумковий урок

 

ТЕМА 11. СТВОРЕННЯ МОДЕЛЕЙ ДО ЗАДАЧ ТА ЖИТТЄВИХ СИТУАЦІЙ. РОБОТА НАД ПРОЄКТАМИ У ГРУПАХ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЦІКАВИХ ЗАДАЧ (5 ГОДИН)

171

172

 

 

Створення моделей до задач та життєвих ситуацій.

Розв’язування цікавих задач

 

173

174

 

 

Робота над проєктами у групах

Робота над проєктами у групах

 

175

 

 

Захист проектів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.6
Оригінальність викладу
4.6
Відповідність темі
4.6
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Голубек Олена Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Овчарук Інна Марківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Колесник Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гапонова Людмила Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Лілія Дутко
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    3.0
Показати ще 2 відгука
docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Планування
Додано
5 липня 2022
Переглядів
8974
Оцінка розробки
4.6 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку