АЛГЕБРА-7 клас
(70 год, 2 год на тиждень, резерв — 12 год)
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Тема 1. ЦІЛІ ВИРАЗИ (30 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · властивості степеня з натуральним показником; · правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів;
розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази.
Тотожність. Тотожні перетворення виразу.
Степінь з натуральним показником. Властивості степеня з натуральним показником.
Одночлен. Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів. Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена.
Додавання, віднімання і множення многочленів.
Формули квадрата двочлена, різниці квадратів, суми і різниці кубів.
Розкладання многочленів на множники |
Тема 2. ФУНКЦІЇ (10 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо |
Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів.
Функція. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Графік функції.
Лінійна функція її графік та властивості |
Тема 3. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ (18 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
Лінійне рівняння з однією змінною. Лінійне рівняння з двома змінними та його графік.
Система двох лінійних рівнянь з двома змінними.
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними: графічним способом; способом підстановки; способом додавання.
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач |
Розв'язує сюжетні задачі: на рух з точки зору його безпеки; на розпорядження власними та родинними фінансами; фінансового змісту крізь призму історичних подій тощо |
(За підручником: Бевз Г. П. Алгебра : підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. /
Г. П. Бевз, В. Г. Бевз. – Київ : Генеза, 2015р.)
І семестр – 32 год., 2 год./тиждень,
ІІ семестр – 38 год., 2 год./тиждень
Резерв -12 годин
№/п |
Тема уроку |
дата |
прим. |
|
Цілі вирази. (24 години) |
|
|
1 |
Вступний інструктаж. Повторення курсу математики за 6 клас. Діагностична контрольна робота. |
4.09 |
|
2 |
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу. |
6.09 |
|
3 |
Тотожні вирази. Тотожність. Тотожне перетворення виразу. |
11.09 |
|
4 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
13.09 |
|
5 |
Вирази зі степенями. Квадрат і куб числа. Стандартний вигляд числа. |
18.09 |
|
6 |
Властивості степеня з натуральним показником. |
20.09 |
|
7 |
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена. |
25.09 |
|
8 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
27.09 |
|
9 |
Множення одночленів. Піднесення одночлена до степеня. |
2.10 |
|
10 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
4.10 |
|
11 |
Узагальнення та систематизація знань. |
9.10 |
|
12 |
Контрольна робота № 1. |
11.10 |
|
13 |
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. |
16.10 |
|
14 |
Додавання та віднімання многочленів. |
18.10 |
|
15 |
Додавання та віднімання многочленів. |
30.10 |
|
16 |
Множення многочлена на одночлен. |
1.11 |
|
17 |
Множення многочлена на одночлен. |
6.11 |
|
18 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
8.11 |
|
19 |
Множення многочленів. |
13.11 |
|
20 |
Множення многочленів. |
15.11 |
|
21 |
Множення многочленів. |
20.11 |
|
22 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
22.11 |
|
23 |
Узагальнення та систематизація знань. |
27.11 |
|
24 |
Контрольна робота № 2. |
29.11 |
|
|
Розкладання многочленів на множники (8 год.) |
|
|
25 |
Винесення спільного множника за дужки. |
4.12 |
|
26 |
Спосіб групування. |
6.12 |
|
27 |
Квадрат двочлена. |
11.12 |
|
28 |
Квадрат двочлена. |
13.12 |
|
29 |
Різниця квадратів |
18.12 |
|
30 |
Різниця квадратів. Самостійна робота. |
20.01 |
|
31 |
Узагальнення та систематизація знань. |
25.12 |
|
32 |
Контрольна робота № 3. |
27.12 |
|