№ |
Тема |
Зміст |
Види навчальної діяльності |
Результати навчальної діяльності |
К-сть год |
Дата |
Приміт- ка |
1 |
Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства. |
1Розвиток укр. земель у V-XV ст.
|
Робота з підручником (істор. джерело) Практикум зі стрічкою часу Створення хмари слів «Історія»
|
-називає і пояснює хронологічні межі та періодизацію Середньовіччя; -розуміє як користуватися підручником.
|
1 |
|
С.4-6 |
2 |
Джерела з історії України |
1Види історичних джерел
|
Робота з підручником (істор. джерело) Логічне завдання «Опиши і пригадай» Анаграма |
-характеризує види джерел з історії; -розрізняє джерела інформації за видами (матеріальні/ нематеріальні, первинні/вторинні, текстово-візуальні тощо);
|
1 |
|
С.7-8 |
|
|
Розділ 1. |
Виникнення та |
становлення Русі -України |
|
|
|
3 |
Східно – cлов’янські племена та їх сусіди |
1Розселення схід-нослов’янських племен. 2Сусіди східних слов’ян |
Робота з підручником (істор. джерело) Аналіз істор. карти Вправа «Завершіть речення»
|
-називає і пояснює основні події і явища ранньої Русі; -знає територію розселення племен; -презентує імена відомих істориків; -виокремлює основне і другорядне в тексті;
|
1 |
|
С.9-10 |
4 |
Господарст-во та суспільний устрій
|
1Розвиток господарства 2Суспільний устрій |
Робота з підручником (істор. джерело) Ментальна карта Схема «Суспільний устрій» Відеоролик |
-виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ,процесів; -розкривають терміни, що використовуються в межах теми. |
1 |
|
С.11-16 |
5 |
Початок формування державності у східних слов’ян |
1Зародження києворуської державності. 2Правління Аскольда |
Робота з підручником (істор. джерело) Точка зору «Роль Києва в житті сучасної України» Аналіз історичної карти Схема «Русь» |
-знає напрямки походів перших князів; -розуміє роль міста Києва в утворенні Русі; -пояснює походження назви «Русь» |
1 |
|
С.17-22 |
6 |
Правління Олега |
1Зовнішня політика 2Внутрішня політика |
Робота з підручником (істор. джерело) Історичний портрет |
-установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу;
|
1 |
|
С.22-25 |
7 |
Князювання Ігоря |
1Зовнішня політика 2Внутрішня політика |
Робота з підручником (істор. джерело) Історичний портрет «Княгиня Ольга» Власна думка «За і проти» |
-розуміє історичний портрет як опис; -уміє розмістити в хронологічній послідовності відомості. |
1 |
|
С.25-28 |
8 |
Княгиня Ольга |
1Зовнішня політика 2Внутрішня політика |
Робота з підручником (істор. джерело) Історичний портрет «Княгиня Ольга» |
– формулює питання різного типу до тексту; -характеризує зовнішню політику княгині;
|
1 |
|
С.28-32 |
9 |
Князь Святослав і його походи |
1Князь Святослав 2Походи князя 3Оцінка д-сті |
Робота з підручником (істор. джерело) Аналіз історичного джерела Таблиця «Походи Святослава» Вправа «Знайди помилку» |
-уміє показати на карті території племен; -пояснює внесок у розбудову держави князів; - формулює питання різного типу до тексту;
|
1 |
|
С.33-39 |
10 |
Діагностува-льна робота |
Розділ 1. «Виникнення та становлення Русі-України» |
Проєкт «Правителі Русі-України ІІ половини ІХ-Х століття» |
-добирає приклади, які розкривають терміни -послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури ; -дотримується принципів академічної доброчесності; -визначає на карті положення географічних об’єктів .
|
1 |
|
С.39-41 |
|
Розділ 2. |
Київ. держава |
(Русь-Україна) напр. Х - |
в І половині ХІ століття |
|
|
|
11 |
Київська держава за часів Володимира Великого |
1Зовнішня політика 2Внутрішня політика |
Робота з підручником (істор. джерело) Таблиця «Реформи князя» Аналіз істор. карти Логічне завдання «Знайди помилку» |
-визначає хронологічні межі правління князя Володимира Великого; -знає територію держави ; -самостійно добирає інформацію для виконання завдання, аргументує свій вибір
|
1 |
|
С.42-45 |
12 |
Хрещення Русі - України |
1Хрещення Русі. 2Значення хрещення Русі. |
Робота з підручником (істор. джерело) Повідомлення «Хрещення Русі» Робота в парах, прийом «Інтерв’ю»
|
-визначає причини впровадження християнства; -розуміє місце Русі після прийняття християнства серед інших держав; -пояснює термін «християнство» |
1 |
|
С.45-47 |
13 |
Київська держава за князя Ярослава Мудрого |
1Зовнішня політика 2Внутрішня політика
|
Робота з підручником (істор. джерело) Схема «Шлюбна династія» Постать в історії «Анна Ярославна»
|
-визначає хронологічні межі правління князя Ярослава Мудрого; -знає територію держави; -аргументує власні судження за допомогою історичних фактів, наявних досліджень |
1 |
|
С.48-51 |
14 |
Культурне та церковне життя за Ярослава Мудрого |
1Розвиток культури 2Церковне життя |
Робота з підручником (істор. джерело) Презентація Ребус Формулювання запитань до тексту .
|
-характеризує розвиток церкви в цей період; -порівнює церковну політику перших князів з даним періодом; – формулює питання різного типу до тексту |
1 |
|
С.51-53 |
15 |
Суспільний устрій |
1Суспільні відносини 2Руська правда
|
Робота з підручником (істор. джерело) Схема «Верстви населення» Аналіз інфографіки Творче завдання«Склади питання до тексту» |
-розуміє суспільну роль різних верств населення; -уміє розташовувати в хронологічній послідовності відомості про князів; -складати синхронізовану таблицю; |
1 |
|
С.53-55 |
16 |
Господар-ське життя |
1Розвиток с/г, торгівлі, ремесла 2Повсякденне життя |
Робота з підручником (істор. джерело) Усна розповідь «Давньоруські розваги» Вправа «Підсумок одним реченням» |
-визначає особливості економічного життя; -характеризує господарську культуру; -описує повсякденне життя різних верств суспільства. |
1 |
|
С.56-59 |
17 |
Культура Русі кінця Х – І пол. ХІ ст. |
1Розвиток писемності та освіти 2Перші книги
|
Робота з підручником (істор. джерело) Аналіз ілюстрацій Власна думка «Чи є рукописні книги витвором мистецтва» |
-розуміє історичне значення впровадження християнства; -пояснює місце Русі-України серед інших держав; - пояснює значення освіти
|
1 |
|
С.60-64 |
18 |
Культура Русі кінця Х – І пол. ХІ ст. |
1Архітектура 2Живопис |
Робота з підручником (істор. джерело) Презентація Вправа «Наведи порядок в реченні»
|
- пояснює значення освіти ; – формулює питання різного типу до тексту, візуальних джерел; - характеризує пам’ятки культури Русі-України |
1 |
|
С.64-66 |
19 |
Діагностува-льна робота |
Розділ 2. Київська держава (Русь-Україна) наприкінці Х – в І пол. ХІ ст. |
Проєкт «Русь-Україна серед європейських держав» |
-добирає приклади, які розкривають терміни -послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури ; -дотримується принципів академічної доброчесності; -визначає на карті положення географічних об’єктів . |
1 |
|
С.67-72 |
|
|
Розділ 3. |
Русь-Україна у ІІ пол. |
ХІ - І пол. ХІІІ століття |
|
|
|
20 |
Правління Ярославичів |
1Як правили Ярославичі 2Відносини з половцями
|
Робота з підручником (істор. джерело) Аналіз історичної карти Складання запитань до тексту. Анаграма |
-знає території князівств; -розуміє передумови політичної децентралізації; -уміє розташувати події у хронологічній послідовності |
1 |
|
С.73-78 |
21 |
З’їзд князів |
1Вишгородський з’їзд 2Любецький з’їзд. |
Робота з підручником (істор. джерело) Вправа «Порівняй і сформулюй»
|
-знає дати з’їздів; -розуміє передумови політичного дроблення; -вміє висловити власну думку. |
1 |
|
С.78-80 |
22 |
Остання спроба цент-ралізації влади . |
1Правління Володимира Мономаха 2Мстислав Великий
|
Робота з підручником (істор. джерело) Постать в історії «Володимир Мономах» Практикум «Стрічка часу»
|
-складати історичний портрет; -описує історичні події, явища і процеси за картою; -пояснює передумови, причини, сутність поліцентричності Русі-України |
1 |
|
С80-83 |
23 |
Роздроблен-ня земель Русі-України в ХІІ ст |
1Причини роздробленості |
Робота з підручником (істор. джерело) Схема «Причини роздробленості» |
-уміє показати на карті території князівств; -визначити причини роздроблення |
1 |
|
С.84-85 |
24 |
Київське, Чернігівське, Переяслав-ське, князівства в сер.ХІІ – І пол. ХІІІ ст. |
1Київське к-о 2Чернігівське к-о 3Переяславське
|
Робота з підручником (істор. джерело) Аналіз історичної карти Таблиця «Князівства» Логічне завдання «Закінчи речення» Гра «Поле чудес» |
-розташовує у хронологічній послідовності основні відомості про події князівств; -розрізняє економічні, політичні чинники виникнення самостійних адміністративнотериторіальних утворень |
1 |
|
С85-90 |
25 |
Галицьке, Волинське князівства в сер.ХІІ – І пол. ХІІІ ст. |
1Галицьке к-о 2Волинське к-о |
Робота з підручником (істор. джерело) Таблиця «Князівства» Практикум «Історична математика» |
-уміє показати на карті території князівств; -визначає напрямки розвитку князівств. |
1 |
|
С.90-94 |
26 |
Культура Русі-України у ІІ пол. ХІ – І пол. ХІІІ століття |
1Освіта 2Книгописання
|
Робота з підручником (істор. джерело) Пошукове завдання «Значення слова графіті»
|
-характеризує пам’ятки культури; -пояснити відмінності між елітарною та народною культурами; -самостійно добирає інформацію |
1 |
|
С.94-97 |
27 |
Культура Русі-України у ІІ пол. ХІ – І пол. ХІІІ століття |
1Архітектура 2Образотворче мистецтво |
Робота з підручником (істор. джерело) Презентація Уявна екскурсія Давнім Києвом
|
-розпізнає та характеризує пам’ятки культури; -розуміє розвиток мистецтва в цей період; -пояснює терміни.
|
1 |
|
С.97-100 |
28 |
Кочові народи степів України |
1Відносини з печенігами 2Хто такі торки. |
Робота з підручником (істор. джерело) Схема «Половецька спадщина» Завдання цифрового додатку
|
-знає територію кочових племен; -аргументує власні судження за допомогою історичних фактів, наявних досліджень, доступних історичних джерел та з урахуванням гуманістичних цінностей |
1 |
|
С.100-102 |
29 |
Кочові народи степів України |
1Половці 2Крим у Х-ХІІІ ст |
Робота з підручником (істор. джерело) Аналіз історичної карти Власна думка «Крим – це Україна…» |
-уміє показати на карті територію Криму і кочових племен; -висловити власну думку на основі отриманих джерел. |
1 |
|
С.102-106 |
10 |
Діагностува-льна робота |
Розділ 3. Русь-Україна у ІІ пол. ХІ – І пол. ХІІІ ст. |
Проєкт «Культурна спадщина Русі-України в європейському середньовіччі (ІІ пол..ХІ-І пол. ХІІІ ст.) |
-добирає приклади, які розкривають терміни -послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури ; -дотримується принципів академічної доброчесності; -визначає на карті положення географічних об’єктів . |
1 |
|
С.107 |