Календарно-тематичне планування для 7 класу "Історія України" (2 год)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з історії України для 7 класу, ( І семестр) , за модельно-навчальною програмою "Історія України. 7-9 класи". Автори: Пометун О, Ремех Т, Малієнко Ю, Мороз П, Гупан Н, Сєрова Г. Розроблено на основі підручника "Історія України" Пометун О, Малієнко Ю. Дудар О.
Перегляд файлу

Тема

Зміст

Види

навчальної діяльності

Результати

навчальної діяльності

К-сть

год

Дата

Приміт-

ка

1

Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства.

1Розвиток укр. земель у V-XV ст.

 

Робота з підручником (істор. джерело)

Практикум зі стрічкою часу

Створення  хмари

слів «Історія»

 

-називає і пояснює хронологічні межі та періодизацію Середньовіччя;

-розуміє як користуватися підручником.

 

1

 

С.4-6

2

Джерела з історії України

1Види історичних джерел

 

Робота з підручником (істор. джерело)

Логічне завдання «Опиши і пригадай»

Анаграма

-характеризує види джерел з історії;

-розрізняє джерела інформації за видами (матеріальні/

нематеріальні,

первинні/вторинні, текстово-візуальні тощо);

 

1

 

С.7-8

 

 

           Розділ 1.

           Виникнення    та

становлення Русі -України

 

 

 

3

Східно –

cлов’янські племена та їх сусіди

1Розселення схід-нослов’янських племен.

2Сусіди східних слов’ян

Робота з підручником (істор. джерело)

Аналіз істор. карти

Вправа «Завершіть речення»

 

-називає і пояснює основні події і явища ранньої Русі;

-знає територію розселення племен;

-презентує імена відомих істориків;

-виокремлює основне і

другорядне в тексті;

 

 

1

 

С.9-10

4

Господарст-во та суспільний устрій

 

1Розвиток господарства

2Суспільний устрій

Робота з підручником (істор. джерело)

Ментальна карта

Схема «Суспільний устрій»

Відеоролик

-виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ,процесів;

-розкривають терміни,

що використовуються в межах теми.

1

 

С.11-16

5

Початок формування державності у східних слов’ян

1Зародження києворуської державності.

2Правління Аскольда

Робота з підручником (істор. джерело)

Точка зору «Роль Києва в житті сучасної України»

Аналіз історичної карти

Схема «Русь»

-знає напрямки походів перших князів;

-розуміє роль міста Києва в утворенні Русі;

-пояснює походження назви «Русь»

1

 

С.17-22

6

Правління Олега

1Зовнішня політика

2Внутрішня політика

Робота з підручником (істор. джерело)

Історичний портрет

-установлює послідовність

історичних подій за допомогою

лінії часу;

 

1

 

С.22-25

7

Князювання Ігоря

1Зовнішня політика

2Внутрішня політика

Робота з підручником (істор. джерело)

Історичний портрет «Княгиня Ольга»

Власна думка «За і проти»

-розуміє історичний портрет як опис;

-уміє розмістити в хронологічній послідовності відомості.

1

 

С.25-28

8

Княгиня Ольга

1Зовнішня політика

2Внутрішня політика

Робота з підручником (істор. джерело)

Історичний портрет «Княгиня Ольга»

– формулює питання різного типу до тексту;

-характеризує зовнішню політику княгині;

 

1

 

С.28-32

9

Князь Святослав і його походи

1Князь Святослав

2Походи князя

3Оцінка д-сті

Робота з підручником (істор. джерело)

Аналіз історичного джерела

Таблиця «Походи Святослава»

Вправа «Знайди помилку»

-уміє показати на карті території племен;

-пояснює внесок у розбудову держави князів;

- формулює питання різного типу до тексту;

 

1

 

С.33-39

10

Діагностува-льна робота

Розділ 1. «Виникнення та становлення Русі-України»

Проєкт «Правителі Русі-України ІІ половини ІХ-Х століття»

-добирає приклади, які

розкривають  терміни

-послідовно викладає

інформацію, будує виступ з дотриманням структури ;

-дотримується принципів

академічної доброчесності;

-визначає на карті положення

географічних об’єктів .

 

1

 

С.39-41

 

Розділ 2.

Київ.   держава

(Русь-Україна)  напр. Х -

в І половині   ХІ   століття

 

 

 

11

Київська держава за часів Володимира Великого

1Зовнішня політика

2Внутрішня політика

Робота з підручником (істор. джерело)

Таблиця «Реформи князя»

Аналіз істор. карти

Логічне завдання «Знайди помилку»

-визначає хронологічні межі правління князя Володимира Великого;

-знає територію держави ;

-самостійно добирає інформацію для виконання завдання, аргументує свій вибір

 

 

1

 

С.42-45

12

Хрещення Русі - України

1Хрещення Русі.

2Значення хрещення Русі.

Робота з підручником (істор. джерело)

Повідомлення «Хрещення Русі»

Робота в парах, прийом

«Інтерв’ю»

 

-визначає причини впровадження християнства;

-розуміє місце Русі після прийняття християнства серед інших держав;

-пояснює термін «християнство»

1

 

С.45-47

13

Київська держава за князя Ярослава Мудрого

1Зовнішня політика

2Внутрішня політика

 

Робота з підручником (істор. джерело)

Схема «Шлюбна династія»

Постать в історії «Анна Ярославна»

 

-визначає хронологічні межі правління князя  Ярослава Мудрого;

-знає територію держави;

-аргументує власні судження за допомогою історичних фактів, наявних досліджень

1

 

С.48-51

14

Культурне та церковне життя за Ярослава Мудрого

1Розвиток культури

2Церковне життя

Робота з підручником (істор. джерело)

Презентація

Ребус

Формулювання

запитань до тексту .

 

-характеризує розвиток церкви в цей період;

-порівнює церковну політику перших князів з даним періодом;

– формулює питання різного типу до тексту

1

 

С.51-53

15

Суспільний устрій

1Суспільні відносини

2Руська правда

 

Робота з підручником (істор. джерело)

Схема «Верстви населення»

Аналіз інфографіки

Творче завдання«Склади питання до тексту»

-розуміє суспільну роль різних верств населення;

-уміє розташовувати в хронологічній послідовності відомості про князів;

-складати синхронізовану таблицю;

1

 

С.53-55

16

Господар-ське життя

1Розвиток с/г, торгівлі, ремесла

2Повсякденне життя

Робота з підручником (істор. джерело)

Усна розповідь «Давньоруські розваги»

Вправа «Підсумок одним реченням»

-визначає особливості економічного життя;

-характеризує господарську культуру;

-описує повсякденне життя різних верств суспільства.

1

 

С.56-59

17

Культура Русі кінця Х – І пол. ХІ ст.

1Розвиток писемності та освіти

2Перші книги

 

Робота з підручником (істор. джерело)

Аналіз ілюстрацій

Власна думка «Чи є рукописні книги витвором мистецтва»

-розуміє історичне значення впровадження християнства;

-пояснює місце Русі-України серед інших держав;

- пояснює значення освіти

 

1

 

С.60-64

18

Культура Русі кінця Х – І пол. ХІ ст.

1Архітектура

2Живопис

Робота з підручником (істор. джерело)

Презентація

Вправа «Наведи

порядок в реченні»

 

- пояснює значення освіти ;

 – формулює питання різного типу до тексту, візуальних джерел;

- характеризує пам’ятки культури Русі-України

1

 

С.64-66

19

Діагностува-льна робота

Розділ 2. Київська держава (Русь-Україна) наприкінці Х – в І пол. ХІ ст.

Проєкт «Русь-Україна серед європейських держав»

-добирає приклади, які

розкривають  терміни

-послідовно викладає

інформацію, будує виступ з дотриманням структури ;

-дотримується принципів

академічної доброчесності;

-визначає на карті положення

географічних об’єктів .

1

 

С.67-72

 

 

          Розділ 3.

Русь-Україна у ІІ пол.

 ХІ - І пол. ХІІІ століття

 

 

 

20

Правління Ярославичів

1Як правили Ярославичі

2Відносини з половцями

 

Робота з підручником (істор. джерело)

Аналіз історичної карти

Складання

запитань до тексту.

Анаграма

-знає території князівств;

-розуміє передумови політичної децентралізації;

-уміє розташувати події у хронологічній послідовності

1

 

С.73-78

21

З’їзд  князів

1Вишгородський з’їзд

2Любецький з’їзд.

Робота з підручником (істор. джерело)

Вправа «Порівняй і сформулюй»

 

-знає дати з’їздів;

-розуміє передумови політичного дроблення;

-вміє висловити власну думку.

1

 

С.78-80

22

Остання спроба цент-ралізації влади .

1Правління Володимира Мономаха

2Мстислав Великий

 

Робота з підручником (істор. джерело)

Постать в історії «Володимир Мономах»

Практикум «Стрічка часу»

 

-складати історичний портрет;

-описує історичні події, явища і процеси за картою;

-пояснює передумови, причини, сутність поліцентричності Русі-України

1

 

С80-83

23

Роздроблен-ня земель Русі-України в ХІІ ст

1Причини роздробленості

Робота з підручником (істор. джерело)

Схема «Причини роздробленості»

-уміє показати на карті території князівств;

-визначити причини роздроблення

1

 

С.84-85

24

Київське, Чернігівське, Переяслав-ське, князівства в сер.ХІІ – І пол. ХІІІ ст.

1Київське к-о

2Чернігівське к-о

3Переяславське

 

Робота з підручником (істор. джерело)

Аналіз історичної карти

Таблиця «Князівства»

Логічне завдання «Закінчи речення»

Гра «Поле чудес»

-розташовує у хронологічній послідовності основні відомості про події  князівств;

-розрізняє економічні, політичні чинники виникнення самостійних адміністративнотериторіальних утворень

1

 

С85-90

25

 Галицьке, Волинське князівства в сер.ХІІ – І пол. ХІІІ ст.

1Галицьке к-о

2Волинське к-о

Робота з підручником (істор. джерело)

Таблиця «Князівства»

Практикум «Історична математика»

-уміє показати на карті території князівств;

-визначає напрямки розвитку князівств.

1

 

С.90-94

26

Культура Русі-України у ІІ пол. ХІ – І пол. ХІІІ століття

1Освіта

2Книгописання

 

Робота з підручником (істор. джерело)

Пошукове завдання «Значення слова графіті»

 

-характеризує пам’ятки культури;

-пояснити відмінності між елітарною та народною культурами;

-самостійно добирає інформацію

1

 

С.94-97

27

Культура Русі-України у ІІ пол. ХІ – І пол. ХІІІ століття

1Архітектура

2Образотворче мистецтво

Робота з підручником (істор. джерело)

Презентація

Уявна екскурсія Давнім Києвом

 

-розпізнає та характеризує пам’ятки культури;

-розуміє розвиток мистецтва в цей період;

-пояснює терміни.

 

1

 

С.97-100

28

Кочові народи степів України

1Відносини з печенігами

2Хто такі торки.

Робота з підручником (істор. джерело)

Схема «Половецька спадщина»

Завдання цифрового додатку

 

-знає територію кочових племен;

-аргументує власні судження за допомогою історичних фактів, наявних досліджень, доступних історичних джерел та з урахуванням гуманістичних цінностей

1

 

С.100-102

29

Кочові народи степів України

1Половці

2Крим у Х-ХІІІ ст

Робота з підручником (істор. джерело)

Аналіз історичної карти

Власна  думка «Крим – це Україна…»

-уміє показати на карті територію Криму і кочових племен;

-висловити власну думку на основі отриманих джерел.

1

 

С.102-106

10

Діагностува-льна робота

Розділ 3. Русь-Україна у ІІ пол. ХІ – І пол. ХІІІ ст.

Проєкт «Культурна спадщина Русі-України в європейському середньовіччі (ІІ пол..ХІ-І пол. ХІІІ ст.)

-добирає приклади, які

розкривають  терміни

-послідовно викладає

інформацію, будує виступ з дотриманням структури ;

-дотримується принципів

академічної доброчесності;

-визначає на карті положення

географічних об’єктів .

1

 

С.107

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Шадріна Олена Станіславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Леськів Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Савченко Алла Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 серпня 2024
Переглядів
7142
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку